بازدید 66074
۶

واکنش کاخ سفید به انتشار تصویری توسط سفارت رژیم اسرائیل + عکس

جنگ لفظی میان مقامات آمریکا و رژیم اسرائیل ـ که از چند هفته پیش و در پی اعلام تصمیم نخست‌وزیر این رژیم برای سخنرانی در کنگره آمریکا آغاز شده بود‌‌ ـ روز به روز بیشتر توسعه پیدا می‌کند. در همین راستا، انتشار یک تصویر استهزاآمیز علیه سیاست‌های هسته‌ای آمریکا در صفحه توئیتر سفارت رژیم اسرائیل در واشنگتن، واکنش کاخ سفید را در پی داشته است.
کد خبر: ۴۷۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴ 28 February 2015
واکنش کاخ سفید به انتشار تصویری توسط سفارت رژیم اسرائیل + عکسجنگ لفظی میان مقامات آمریکا و رژیم اسرائیل ـ که از چند هفته پیش و در پی اعلام تصمیم نخست‌وزیر این رژیم برای سخنرانی در کنگره آمریکا آغاز شده بود‌‌ ـ روز به روز بیشتر توسعه پیدا می‌کند. در همین راستا، انتشار یک تصویر استهزاآمیز علیه سیاست‌های هسته‌ای آمریکا در صفحه توئیتر سفارت رژیم اسرائیل در واشنگتن، واکنش کاخ سفید را در پی داشته است.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، سفارت رژیم اسرائیل در آمریکا در صفحه توئیتر خود تصویری‌ منتشر کرد که در آن، ضمن طراحی صفحه‌ای مشابه صفحه نخست روزنامه «نیویورک تایمز»، تیترهای احتمالی این روزنامه در سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی شده بود؛ تیترهایی که همه از شکست سیاست‌های آمریکا در قبال موضوع هسته‌ای ایران و حرکت ایران به سمت سلاح هسته‌ای حکایت دارد.

تیتر اصلی که در این صفحه ساختگی منتشر شده، از این قرار است: «رئیس جمهور ایران اعلام کرد: چگونه ما غرب را فریب دادیم؟». از جمله دیگر تیترهای قرار گرفته در این صفحه، می‌توان به این مورد اشاره کرد: «با وجود بازرسی‌ها، ایران ‌غیرقانونی به تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل رآکتور اراک دست یافته است».

در حقیقت، مضمون تیترهای قرار گرفته در این صفحه روزنامه ساختگی، بیانگر این است که آمریکا و دیگر کشورهای عضو گروه ۱ +۵، در حال تلاش برای دستیابی به یک «توافق بد» با ایران هستند و به زودی از این کار پشیمان خواهند شد. محور این دیدگاه آن است که بنا به درخواست ایران، هر گونه محدودیت‌ که در موضوع هسته‌ای بر ایران اعمال شود، موقت خواهد بود. 

واکنش کاخ سفید به انتشار تصویری توسط سفارت رژیم اسرائیل + عکس

در همین راستا، چارلز کراتهامر، دیروز در مقاله‌ای در روزنامه «واشنگتن پست» مدعی شده بود، تاریخ انقضای در نظر گرفته شده برای توافق هسته‌ای با ایران، سال ۲۰۲۵ است و در آن زمان، ایران ‌خواهد توانست، ضمن پیشبرد برنامه هسته‌ای مطابق میل خود، به هر میزان که بخواهد اورانیوم تولید کند.

اما در واکنش به انتشار این تصویر، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت، هنوز آن را ندیده و نمی‌داند ‌تصویر مذکور می‌خواهد دقیقاً چه پیامی را منتقل کند. با این حال، وی اشاره کرد که اسرائیلی‌ها در مرحله نخست مذاکرات و زمانی که طرفین به توافق مقدماتی ژنو دست یافتند نیز به شدت از آن انتقاد می‌کردند. وی اظهار داشت: «آن‌ها می‌گفتند که برنامه اقدام مشترک (توافقنامه ژنو) یک اشتباه تاریخی است و توافقی شیرین برای ایران خواهد بود، ولی یقیناً این گونه نبود».

وی در بیان اینکه چرا توافق هسته‌ای برای غرب موفقیت آمیز بوده، گفت: «ذخایر اورانیوم ۲۰ درصدی ایران دیگر وجود ندارد. بخشی از آن خنثی‌سازی شده و بخشی دیگر به نوعی از اورانیوم تبدیل شده که نظامی کردن آن دشوار است».

ارنست همچنین گفته در زمان امضای توافق‌نامه ژنو، نتانیاهو به اشتباه پیش‌بینی می‌کرد که ایران از محل کاهش تحریم‌ها ۵۰ میلیارد دلار به دست خواهد آورد؛ اما تنها ۶ تا ۷ میلیارد دلار از این محل نصیب ایران شد.

وی افزود‌: «من فکر می‌کنم باید شما را تشویق کنم که وقتی آن‌ها (اسرائیلی‌ها) درباره توافقی که هنوز کامل نشده نکات بدی را مطرح می‌کنند، اندکی ریزبین‌تر و دقیق‌تر باشید».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۶
تا اینجا یعنی برنده مذاکرات ما هستیم
آمریکا و اسرائیل گرگ یک آغل هستند، اختلاف بین آنها را زیاد جدی نگیریم و بر این اختلاف حسابی باز نکنیم...
ازاين توافق نتنياهو رقص مرگ ميكند
اللهم الشغل الظالمین بالظالمین / خدایا ظالمین را به خودشان مشغول کن ومکرشان را به خودشان برگردان که تو بهترین مکر کننده ایی
پپام محرمانه كاخ سفيد به نتانياهو در اين روزهاي حال و هواي مذاكرات هسته اي كشور قدرتمند ايران با 1 + 5 كه به تازگي بر اساس منابع موثق افشاء شده است اما غربي ها جرأت علني كردن آنرا ندارند:
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﺕ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎﯾﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺪﻩ ﮐﻪ ﺗﺎﻭﺍﻧﺶ ﺭﺍ من ﻧﺪﻫم!
امضاء: عمو سام!!!
چاقو هرگز دسته اش را نمیبرد. اینا فیلمه همش. توافق مورد نظر آمریکا، مورد نوافق اسراییل هم هست. تا ببینیم یا این توافق درآینده چه برنامه هایی برای ما خواهند داشت.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی