بازدید 1783

مجلس به روند مذاکرات حساس است

کد خبر: ۴۷۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳ 28 February 2015
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه مجلس باید درباره تمام پروتکل‌ها قبل از تصویب اظهار نظر کند، تصریح کرد: اینگونه نیست مجلس شورای اسلامی هرچه را دولت یا کنگره امریکا بگوید، بپذیرد؛ هرچند تهران خود را درگیر دعواهای سیاسی داخلی در امریکا نمی‌کند.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص اقدام 4 سناتور امریکایی برای تهیه لایحه‌ای مبنی بر ضرورت بررسی توافق‌نامه احتمالی ایران با 1+5، گفت: دوگانگی موجود در امریکا بیشتر به دلیل بحث‌های انتخاباتی سال آتی در این کشور نشأت می‌گیرد چراکه درگیری و تضادی که همواره میان جمهوری‌خواه‌ها و دموکرات‌ها در این کشور وجود داشته و اکنون هم هر دو طرف به آن دامن می‌زنند، تاثیری مستقیم در انتخابات ریاست جمهوری امریکا دارد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: فارغ از دعواهای سیاسی داخل امریکا، مجلس شورای اسلامی نسبت به روند و سرنوشت مذاکرات ایران با 1+5 حساس است و اینگونه نیست هرچه امریکایی‌ها یا کنگره بگوید، تسلیم شویم زیرا تهران خود را درگیر دعواهای سیاسی داخلی در امریکا نمی‌کند.

نعمتی ادامه داد: اگر رویه به گونه‌ای باشد که توافقات به ضرر نظام و کشور باشد، مجلس در این زمینه دخالت و ورود پیدا خواهد کرد؛ ضمن آنکه مجلس باید درباره تمام پروتکل‌ها قبل از آنکه به تصویب برسد، اظهار نظر کند.

وی با بیان اینکه عده‌ای در داخل ایران،‌ امریکا و حتی در منطقه از توافقات هسته ای میان ایران و 1+5 خوشحال نخواهند شد، گفت: با توجه به اینکه امروز در امریکا هر حزب و جریانی تمایل دارد توفیق در مذاکرات را به نام خود تمام کند ولی سیاستمداران ایرانی مخصوصا تیم مذاکره کننده باید به این نکته توجه کنند تا خواسته‌های به‌حق نظام جمهوری اسلامی در بهره‌گیری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای محقق شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه هر توافقی باید در چارچوب NPTباشد، تصریح کرد: توافق نهایی باید یک مرحله‌ای و در چارچوب NPTباشد؛ جمهوری اسلامی همواره سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را مدنظر دارد و تیم مذاکره کننده نیز باید فارغ از جریان‌سازی‌های داخل امریکا، منطقه خاورمیانه و برخی کشورهای همسایه، تصمیمات ملت را عملی سازند و خواست آنها را به تحقق برسانند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،‌4سناتور ارشد امریکا لایحه‌ای را پیشنهاد کردند که بر اساس آن هرگونه توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران باید در اختیار کنگره به منظور بررسی جزئیات آن قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار