بازدید 4197
کاخ سفید :

آمریکا د‌رمورد ایران شانه‌به‌شانه اسرائیل است

جاش ارنست تاکید کرد آمریکا در مورد ایران شانه به شانه اسرائیل حرکت می کند‎.
کد خبر: ۴۷۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۸ 28 February 2015
جاش ارنست تاکید کرد آمریکا در مورد ایران شانه به شانه اسرائیل حرکت می کند‎.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از کاخ سفید؛  جاش ارنست  سخنگوی کاخ سفید ، امروز در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که مذاکرت به امنیت ملی آمریکا کمک می کند.‎  جاش ارنست در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد سفر نخست وزیر اسرائیل به آمریکا و تاثیر این سفر بر مذاکرات هسته ای گفت اسرائیل نزدیک ترین متحد ما در غرب آسیا است و باید آمریکا شانه به شانه این کشور حرکت کند.

وی تاکید کرد مذاکره با ایران ، به یک اندازه در راستای منافع ملی آمریکا و اسرائیل است. او در مورد موضع اسرائیل نسبت به مذاکرات هسته ای ایران گفت روشن است که اسرائیل و نخست وزیر آن ، منتقد توافق ژنو و مذاکره با ایران است.  سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد توافق ژنو باعث شده است ایران به طور جدی وارد مذاکره شود  و بر اساس برنامه مشترک اقدام ، پیشرفت های هسته ای ایران متوقف شده است. ارنست کقت تحریم های کنونی بر ضد تهران ، سخت ترین تحریم های طول تاریخ است و کشورهای جهان برای اجرای این تحریم ها دست به فداکاری اقنصادی زده اند.

ارنست مدعی شد اگر تحریم جدیدی بر ضد ایران وضع شود ، ایران دیگر تصمیمات سخت نمی گیرد (!) و این تحریم ها به ضرر آمریکا و ائتلاف جهانی است. جاش ارنست تصریح کرد حتی پس از توافق نهایی با ایران ، از تمامی چرخه هسته ای ایران و تامین سوخت هسته ای این کشور ، بازرسی به عمل خواهد آمد. سخنگوی کاخ سفید مدعی شد راه حل دیپلماسی بسیار موثرتر از اقدام نظامی برای مهار و محدود کردن برنامه هسته ای ایران است. ارنست همچنین تصریح کرد برنامه مشترک اقدام یا همان توافق ژنو برنامه و توان هسته ای ایران را به عقب بازگردانده است و باعث افزایش بازرسی ها از برنامه هسته ای ایران شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل