بازدید 2895

راهپیمایی مردم صنعا در حمایت از جنبش انصارالله

صنعا پایتخت یمن روز جمعه شاهد راهپیمایی گسترد مردم در حمایت از کمیته های عالی انقلاب وابسته به جنبش انصارالله و صدور بیانیه قانون اساسی و اعتراض به مداخله خارجی در امور یمن بود.
کد خبر: ۴۷۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶ 28 February 2015
صنعا پایتخت یمن روز جمعه شاهد راهپیمایی گسترد مردم در حمایت از کمیته های عالی انقلاب وابسته به جنبش انصارالله و صدور بیانیه قانون اساسی و اعتراض به مداخله خارجی در امور یمن بود.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های یمن، رهبر جنبش انصارالله روز گذشته مردم را برای شرکت در این راهپیمایی دعوت کرده بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی که از خیابان الزبیری و تقاطع خیابان بغداد شهر صنعا آغاز شد، با حمل پلاکاردهایی در حمایت از تصمیمات کمیته های انقلابی و بیانیه قانون اساسی شعار دادند.

راهپیمایان در خاتمه این راهپیمایی با صدور بیانیه ای بر ادامه انقلاب مردم یمن تا رسیدن به اهداف مورد نظر و نیز مقابله با توطئه های داخلی و خارجی و حفظ ثبات و امنیت کشور تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین یکپارچگی ملت، حفظ وحدت و تمامیت ارضی یمن و تسلیم نشدن در برابر فشارهای خارجی مورد تاکید قرار گرفته است.

در این بیانیه همچنین برقراری روابط خارجی بر اساس احترام متقابل با همسایگان و کشورهای جهان مورد تاکید قرار گرفته شد.

ماه گذشته در پی استعفای دولت و رییس جمهوری یمن، جنبش انصار الله بیانیه ای موسوم به بیانیه قانون اساسی صادر کرد.

به موجب این بیانیه پارلمان یمن منحل و خبر از تشکیل یک مجلس ملی با 551 عضو و تشکیل شورای ریاست جمهوری داده شد.

یمن از زمان اعتراض های مردمی و انقلاب سال 2011 میلادی که در فوریه 2012 (بهمن 1380) به برکناری 'علی عبدالله صالح' از قدرت منجر شد، تاکنون در مرحله گذار سیاسی باقی مانده است.

منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن ، ژانویه (دی ماه) درپی درگیری های چند روزه در صنعا پایتخت و تصرف کاخ ریاست جمهوری به دست جنبش مردمی انصارالله و محاصره مقر اقامت وی، استعفا کرد.

وی به تازگی با خروج از صنعا، وارد عدن شد و در بیانیه ای خود را رییس جمهوری قانونی یمن اعلام و اقدامات جنبش انصارالله از21سپتامبر(30شهریورماه) را باطل و غیرقانونی توصیف کرد.

منصور هادی سپس در نامه ای به پارلمان یمن (اکنون منحل شده) اعلام کرد که استعفای خود را پس گرفته است. یمن از زمان انقلاب سال 2011 و سرنگونی حکومت علی عبدالله صالح دستخوش ناآرامی است.

برخی منابع خبری اعلام کرده اند، بیم آن می رود که با حضور منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن در عدن، بحران این کشور وارد مرحله تازه ای شود و درگیری ها در آن کشور گسترش یابد.

پیش از این، جمال بن عمر میانجی سازمان ملل برای حل بحران یمن اعلام کرد که احزاب این کشور درباره تشکیل شورای انتقالی مردمی برای کمک به اداره امور یمن و برون رفت از بحران سیاسی، به توافق رسیده اند.

جنبش مردمی انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل