بازدید 14320

توصیه پزشکی وزیربهداشت به مردان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردان به ویژه میانسالان توصیه کرد حداقل سالی یکبار برای آزمایش های مربوط به سرطان پروستات اقدام کنند.
کد خبر: ۴۷۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷ 27 February 2015
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردان به ویژه میانسالان توصیه کرد حداقل سالی یکبار برای آزمایش های مربوط به سرطان پروستات اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی روز گذشته در بازدید از طرح معاینه رایگان مردان که ازسوی انجمن ارولوژی وباهمکاری شهرداری تهران در بوستان خواجوی کرمانی واقع درجنوب پایتخت برگزار شد گفت: بیماری های بدخیم مربوط به پروستات، روده بزرگ و ریه ، سه بیماری مهمی است که اغلب مردان به علت سهل انگاری در بررسی و معاینه، در مراحل دیرهنگام بیماری، مراجعه می کنند.

وی علاوه بر توصیه به معاینه و انجام آزمایش خون پروستات بعد از 45 سالگی، به مردان توصیه کرد بعد از 50 سالگی، هر پنج سال و حداکثر هر ده سال برای بررسی وضعیت روده بزرگ و بیماری های ریوی مراجعه کنند .ضمن این که لازم است هر دو سال یک بار آزمایش های عمومی مربوط به خون را نیز انجام دهند.

هاشمی همچنین در باره چگونگی پیشرفت طرح تحول سلامت گفت: این طرح خوشبختانه با رضایت مردم در سراسر کشور ادامه دارد و بنظر می رسد با حمایت دولت و پی گیری رییس جمهوری و مجلس ، در سال آینده نیز بهتر ادامه یابد.

وی به مخالفان این طرح نیز گفت: مخالفان این طرح بهتر است انتقاد کنند تا تخریب.

مسئول برگزاری روزملی سلامت مردان نیز با بیان این که در کشور ما مردان کمتر از زنان به سلامت خود توجه دارند و به پزشک مراجعه می کنند؛ گفت: زنان به درد مقاوم ترند اما زودتر به پزشک مراجعه می کنند اما مردان با وجود حساسیت بیشتر به درد و بیماری، در مراجعه به پزشک، سهل انگارند.

محمدرضا نوروزی افزود: به همین علت بیماری ها در مردان معمولا در مراحل انتهایی تشخیص داده می شود.

وی با اشاره به این که هر سال در نخستین پنجشنبه اسفند برنامه ای همگانی برای ویزیت مردان در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ترتیب داده می شود اضافه کرد: در سال های گذشته در این روز 30 تا 40 هزار مرد در کشور معاینه و مشاوره شده اند.

عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران؛ برپایی این برنامه را بیش از معاینه مردان، حساس کردن آنان به خود مراقبتی و توجه به سلامتی دانست و گفت: برخی بیماری ها همچون سرطان پروستات بدون علامت بوده و به همین خاطر لازم است برای تشخیص به موقع و درمان موفق آنها، به فکر باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر