بازدید 9957
خطیب نماز جمعه تهران:

مذاکرات هسته ای در مرحله آخرین گام هاست

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر رییس جمهور به استان قم و برداشته شدن قدم های نهایی در مذاکرات هسته ای گفت: از رییس جمهور برای ابراز مواضع روشن و صریح درباره مذاکرات هسته ای تشکر می کنم.
کد خبر: ۴۷۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴ 27 February 2015
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر رییس جمهور به استان قم و برداشته شدن قدم های نهایی در مذاکرات هسته ای گفت: از رییس جمهور برای ابراز مواضع روشن و صریح درباره مذاکرات هسته ای تشکر می کنم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های دوم نماز جمعه با بیان اینکه آخرین گام ها در مذاکرات هسته ای در حال برداشته شدن است، افزود: خدا را شکر می کنیم که رییس جمهور محترم در قم و در دیدار با علمای این شهر و در جوار کریمه اهل بیت (س) مواضع روشن و امیدوار کننده ای را اعلام کردند و تاکید کرد که ایران تحقیر، تعطیل و ادامه تحریم ها را نمی پذیرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در آخرین سخنانشان درباره مذاکرات هسته ای گفته اند که غربی ها به چانه زنی عادت دارند و حتی 60 سال است که فلسطین تحت اشغال رژیم غاصب صهیونیستی است اما هنوز آنها چانه می زنند ولی اسراییل خراب می کند و از طرف دیگر این مذاکرات همچنان ادامه دارد و به جایی نخواهد رسید، اظهار داشت: ایشان ادامه دادند اگر اینگونه باشد باید کلیات و جزییات یک جا رفع شود، اما آنان می خواهند وقت کشی کنند و جلوی عزت کشورما را بگیرند که این درست نیست و تمامی تحریم ها باید لغو شود.



** غربی ها حق دخالت ندارند

صدیقی اظهار داشت: غربی ها حق دخالت در امور داخلی ما را ندارند و آنان نمی توانند برای ما تعیین کنند که چقدر سوخت می توانیم تولید کنیم و اینگونه باج گیری ها برای دوران استعمار است نه دوران انقلاب اسلامی که در حال فتح قله های علمی است و آنان نباید بگویند که چقدر سوخت نیاز دارید.

وی افزود: آب سنگین اراک باید فعال شود و سایت فردو باید به فعالیت خود ادامه دهد و میزان غنی سازی نباید محدود شود، زیرا این خواست مردم است و مردم ما به کمتر از آن تن نخواهند داد.



** حذف اتکای به نفت

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور پر شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: 22 بهمن سالروز ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از طرف رهبر معظم انقلاب به قوه مجریه بود و در یک سال گذشته جلسات زیادی برگزار شد و در این جلسات رهبر معظم انقلاب تاکیدات فراوانی به مسئولان داشتند و راه و چاه را در صحبت های سازنده ابلاغ کردند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: مردم ما توقعشان این بود که در این یک سال قدم های قابل ارایه ای در این مساله برداشته شود و هم مجلس باید در بودجه و هم دولت در برنامه ای که به مجلس ابلاغ کرد باید حذف اتکای به نفت را در برنامه خود بگنجاند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد متکی به نفت با استقلال کشور سازگاری ندارد، افزود: مسئله قیمت نفت را دشمنان می توانند هر روز تغییری در آن ایجاد کنند و فکر کنند که ما را به زانو درآورده اند.



** اتکا به جوانان

صدیقی ادامه داد: وقتی رونق تولید و بازار باشد و مالیات سیستم درستی داشته باشد و هیچ فردی نتواند از دادن مالیات فرار کند، این موضوع می تواند، بسیاری از منابع کشور را رفع کند به همین دلیل منابع زیر زمینی نمی تواند اتکایی خوب باشد زیرا منابع روی زمینی خوبی داریم.

وی اظهار داشت: باید اتکای ما به نبوغ و ابتکار و ایفای نقش میلیون ها جوانی باشد که از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند و اقتصاد مقاومتی به شعار، تشکیل کنگره، مجالس و تیتر روزنامه ها نیست بلکه اجرای این موضوع عمل، مدیریت جهادی و جبهه ای می خواهد.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: کسی باید برای اجرای این کار وجود داشته باشد که قهرمان این کار باشد، جوانان را جذب، برنامه ریزی و سنجش و استعدادهای آنان را شکوفا کند، و افرادی را مانند شهید باقری ها را گزینش و پیدا کند.



** مشارکت همه مردم در اقتصاد

وی تصریح کرد: اقتصاد بدون نفت با جریان گرایی اجرایی نمی شود بلکه باید همه مردم در این زمینه سهیم شوند این موضوع زمانی اجرایی می شود که فقط یک گروه خاص را به کار نگیریم و همه افرادی که توان بیشتری دارد را در صادرات ، مدیریت ها و مناصب بگذاریم تا این مسیر را با پیروزی به اتمام برسانیم.

صدیقی تصریح کرد: مردم توان اداره جنگ اقتصادی و فرهنگی را با راهنمایی های نورانی پیامبر گونه رهبر معظم انقلاب خواهند داشت.



** ایجاد امور تربیتی

وی با اشاره به اینکه سکولار متدین نیست و حاکمیت دین را در ابعاد مختلف زندگی نمی پذیرد، گفت: اسلام و سایر ادیان الهی برای اداره زندگی و تامین عزت بشر آمده است و شهیدان باهنر و رجایی متدین بودند و درد دین داشتند و ایجاد امور تربیتی در مدارس از ابتکارات آنان است و امروز در کشور خلاء دانش وجود ندارد بلکه خلاء پرورش وجود دارد.

خطیب جمعه تهران اظهار داشت: اینکه عده ای از معلمین تربیتی در وزارت آموزش و پرورش باشند، کفایت نمی کند بلکه باید آموزش و پرورش در کنار هم وجود داشته باشد تا نوع طرح مباحث و معرفی الگو توسط معلم جامعه را به سوی سکولار و غرب نبرد.



** تجدید نظر در محتوای کتاب های درسی

وی افزود: باید در محتوای کتاب های درسی تجدید نظر شود تا احکام خداوند در مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود.

صدیق اظهار داشت: معلمان ما زحمات زیادی محتمل می شوند و از اقشار مظلوم جامعه هستند و هرگز برای نظام هزینه زا نبودند و حتی گاهی اضافه کاری های آنان بعد از مدت ها پرداخت نشده است.

حجت الاسلام صدیقی افزود: نباید تربیت از تعلیم انفکاک داشته باشد و تمام معلمان باید مربی باشند و دین، غیرت، عزت و استقلال خواهی تزریق کنند.



** رزمایش سپاه در تنگه هرمز

وی با اشاره به برگزاری رزمایش سپاه پاسداران در تنگه هرمز نیز خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران در مرزهای جغرافیایی در کنار نیروهای مسلح پیروزی های بزرگی را آفرید و نشان داد اگر مدیریت جهادی وجود نداشته باشد نمی توانیم پیروز شویم و هر کجا تهدیدی برای راه انقلاب و شهدا پیش آید سپاهیان جان بر کف در مقابل آن حاضر می شوند.

صدیقی بکارگیری انواع سلاح ها و موشک های کروز را در این رزمایش یادآور شد و افزود: رزمایش سپاه پیامی به دشمنان ما دارد که می گوید خواب بیهوده ای نبینند زیرا این خواب های بیهوده هیچ گاه تعبیر نمی شود و این رزمایش پیام آرامش و امنیت به مردم و جامعه دارد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: پیام دیگر رزمایش سپاه به کشورهای دیگر به ویژه همسایگان این است که آن ها برای حفظ امنیت خود نیازی به حضور نیروهای معاند و خارجی ندارند.



** اتفاقات یمن

وی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر در یمن افزود: آنچه دشمن و برخی کشورهای منطقه را به چالش کشیده این است که مردم یمن به صحنه آمدند و با چالش های رئیس جمهوری فراری نمی توان آنان را از صحنه بیرون کرد و مردم یمن می خواهند دولتی تشکیل دهند که ارکان آن از سوی مردم و به صورت دموکراتیک انتخاب شود.

امام جمعه موقت تهران با هشدار به دولت بحرین درباره ادامه بازداشت شیخ علی سلمان رئیس جمعیت الوفاق بحرین تصریح کرد: پاسخ شعارهای آرام مردم، بازداشت نیست و حاکمان بحرین باید بدانند که هر چه ظلم بیشتر باشد عمر آنها کوتاه تر خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان