بازدید 9033

کاهش شدید صدور ویزا برای حجاج ایرانی

رییس سازمان حج و زیارت از جابه‌جایی پرواز 10 کاروان عمره‌گزاران ایرانی به‌دلیل اختلال در روند صدور ویزای عمره خبر داد.
کد خبر: ۴۷۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱ 27 February 2015
رییس سازمان حج و زیارت از جابه‌جایی پرواز 10 کاروان عمره‌گزاران ایرانی به‌دلیل اختلال در روند صدور ویزای عمره خبر داد.

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی اظهار کرد: بیش از 10 روز است که کنسولگری‌های عربستان در تهران و مشهد صدور ویزای عمره‌گزاران ایرانی را تا میزان 50 درصد کاهش داده‌اند که به‌دلیل پیش‌بینی‌هایی که در این‌باره شده بود، خوشبختانه تا امروز مشکل جدی در اعزام زائران ایرانی به‌وجود نیامده است.

وی ادامه داد: متأسفانه مجبور شدیم به‌دلیل صادر نشدن ویزای زائران، پرواز 10 کاروان عمره‌گزاران را جابه‌جا کنیم. ان‌شاءالله پرواز این گروه از زائران حداکثر در 5 / 1 ماه آینده انجام و زائران این 10 کاروان به عمره مشرف خواهند شد.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: پروازهای لغوشده‌ی روز پنجشنبه مربوط به کاروان‌های استان تهران، خراسان رضوی، گلستان و یزد بود.

اوحدی اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی کشور درباره‌ی رفع مشکل جاری تلاش جدی کرده است. همچنین از سوی سازمان حج و زیارت مکاتبات لازم و مذاکراتی با وزیر حج عربستان و معاونان او در این‌باره صورت گرفت که امیدواریم به‌زودی این مسأله رفع شود و عمره‌گزاران بدون هیچ وقفه‌ای به سرزمین وحی اعزام شوند.

عملیات عمره از 13 آذرماه آغاز شده و تا کنون بیش از 290 هزار عمره‌گزار ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده‌اند. عربستان از حدود دو هفته پیش با این بهانه که نیروهای کنسولگری و سفارت این کشور در ایران اندک است، روند صدور روادید زائران ایرانی را کُند کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار