بازدید 3126

رهبر حوثی‌ها: ریاض از القاعده حمایت می‌کند

رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی تلویزیونی منصور هادی را نوکر آمریکا و عربستان خواند و ریاض را متهم کرد که به طور مستقیم از القاعده حمایت می‌کند تا امنیت و ثبات در یمن را از بین ببرد.
کد خبر: ۴۷۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵ 27 February 2015
رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی تلویزیونی منصور هادی را نوکر آمریکا و عربستان خواند و ریاض را متهم کرد که به طور مستقیم از القاعده حمایت می‌کند تا امنیت و ثبات در یمن را از بین ببرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در این سخنان که از شبکه "المسیرة" حوثی‌ها پخش شد، به شدت حزب اصلاح یمن، عربستان، آمریکا و عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری این کشور را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که اقدامات اینها باعث شده که یمن به آشوب کشیده شود.

وی گفت: پولی که عربستان به یمن تزریق می‌کند به هیچ‌وجه مورد استفاده شهروندان یمنی قرار نمی‌گیرد و به نفع آنها نیست بلکه برخی نیروهای مشخص از آن در مقابل ایجاد ناامنی در کشور بهره می‌برند. عربستان مستقیم از القاعده و نیروهای تخریب‌گر حمایت می‌کند.

رهبر حوثی‌های یمن ادامه داد: ما اکنون شاهد دخالت آمریکا و عربستان در امور داخلی یمن هستیم. دخالت اقتصادی ریاض در یمن به دلیل خشم و ناراحتی آنها از انقلاب مردم است.

وی با اشاره به کارشکنی‌های حزب اصلاح یمن نیز گفت: برخی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی در یمن و راس آنها حزب اصلاح چیزی بیشتر از شراکت در حکومت می‌خواهند. آنها به دنبال استبداد، استثمار، قبضه کردن قدرت و در اختیار گرفتن همه چیز هستند که این امر در سایه هیمنه جناح‌های خارجی بر اوضاع یمن است و آنها تنها ابزاری برای این قدرت‌ها هستند.

عبدالملک الحوثی ادامه داد: حزب اصلاح و نهادهای وابسته به آن در مقابل انقلاب مردم یمن و خواسته‌های بر حق آنها ایستاده‌اند و با وسایل و شیوه‌های ناپسند و غیرانسانی درصدد ناکام گذاشتن این انقلاب هستند. حزب اصلاح آشکارا در استان‌های مارب و شبوه با القاعده همکاری می‌کند و القاعده در یمن اکنون به ابزاری اطلاعاتی در خدمت نیروهای خارجی تبدیل شده است.

رهبر حوثی‌های یمن با اشاره به تنش‌های مذهبی در یمن گفت: حزب اصلاح تلاش‌های بسیاری کرده است تا در کشور تنش‌ مذهبی ایجاد کند و میان مذهب زیدیه و شافعی اختلاف بیندازد. این حزب به درگیری‌های طایفه‌ای و منطقه‌ای دامن می‌زند و با دیگر گروه‌های وابسته به خود دنبال ایجاد کینه، دشمنی و تفرقه میان یمنی‌ها هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرار منصور هادی از صنعا اشاره کرد و گفت: این اقدام گامی برای فراهم کردن خوراک برای تنش‌ها و پیچیده‌کردن بحران یمن بود. منصور هادی به طور کامل تسلیم خواسته‌های آمریکا و عربستان است. ما اکنون شاهد مزدورانی در یمن هستیم که به طور آشکارا برای خارجی‌ها کار می‌کنند و برخی از نیروهای یمنی و در راس آنها حزب اصلاح خواهان دخالت خارجی در کشور هستند به گونه‌ای که انگار یمن ایالتی از ایالت‌های آمریکا و یا امارتی از امارت‌های عربستان است.

وی گفت: یمنی‌ها تصمیم خود را گرفته‌اند و بر مسیری واضح و آشکار توافق کرده‌اند که به نفع کشور و ملت است. ملت یمن تصمیم به تشکیل شورای ملی (پارلمان)، شورای ریاستی و دولت وحدت ملی گرفته‌اند و این امر باید محقق شود. انقلاب مردمی یمن کشور را از تجزیه شدن نجات داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار