بازدید 4687

حضور ناوگروه ایران در جاکارتا پس از ربع قرن

ناوگروه سی‌وسوم ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور در آبهای اندونزی در بندر «تانجونگ پریوک» جاکارتا پهلو گرفت.
کد خبر: ۴۷۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰ 27 February 2015
ناوگروه سی‌وسوم ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور در آبهای اندونزی در بندر «تانجونگ پریوک» جاکارتا پهلو گرفت.

به گزارش فارس، ناو گروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بندر‌عباس و ناو رزمی نقدی، صبح امروز هشتم اسفندماه به آبهای اندونزی رسید و در بندر«تانجونگ پریوک» جاکارتا پهلو گرفت.

در مراسم استقبال رسمی از این ناوگروه، اعضای سفارت ایران در اندونزی، وابستگان نظامی ایران در این کشور و مسئولان ارتش اندونزی حضور داشتند.

این ناوگروه سفر خود را از اوایل بهمن‌ماه با ماموریت محافظت از خطوط مواصلاتی کشتی‌ها و آموزش دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر آغاز کرده و تا کنون 9 هزار کیلومتر دریانوردی کرده است.

ناوگروه 33 همچنین در راستای ماموریت خود روز بیستم بهمن‌ماه در بندر کلمبو واقع در سریلانکا پهلو گرفته بود و 3 روز در این کشور حضور داشت که فرماندهان و دانشجویان این ناوگروه در مراکز علمی و دریایی سریلانکا حضور یافته بودند.

آخرین باری که ناوگروهی از جمهوری اسلامی ایران در بندر جاکارتا پهلو گرفته بود مربوط می‌شود به سال 1369 و با این حساب حدود ربع قرن از حضور ناوگان دریایی ایران در اندونزی می‌گذرد.

اندونزی کشوری در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه و یک مجمع‌الجزایر متشکل از 17،508 جزیره و 33 استان است و پایتخت آن شهر جاکارتا است.

اندونزی جمعیتی حدود 238 میلیون نفردارد، پرجمعیت ترین کشور مسلمان دنیاست و نظام سیاسی این کشور جمهوری با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری است.

شهر جاکارتا در غرب جزیره جاوه، در سواحل شمالی، در کنار خلیج جاکارتا و دریای جاوه، قرار دارد. این شهر در دشت واقع شده‌ و ارتفاعاتی با فاصله بسیار، در جنوب آن امتداد دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان