بازدید 16096
۷

کشف عجیب دانشمندان تایوانی درباره آلزایمر

کمبود یک ماده بسیار حیاتی در خون زنان می‌تواند در آینده آنها را در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دهد.
کد خبر: ۴۷۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱ 27 February 2015
کمبود یک ماده بسیار حیاتی در خون زنان می‌تواند در آینده آنها را در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کارشناسان بیمارستان علوم پزشکی شهر تایپه کشور تایوان با تحقیق بر روی 16 هزار داوطلب مرد و زن که نیمی از آنها به بیماری آلزایمر مبتلا شده دریافته‌اند اکثر مبتلایان به آلزایمر در سالهای قبل و در دوران جوانی مبتلا به فقر آهن و کم خونی بوده‌اند.

گفتنی است نتایج این تحقیق که در مجله علوم اعصاب به چاپ رسیده است نشان می‌دهد بر اساس این تئوری فقر آهن باعث کاهش دریافت اکسیژن توسط سلولهای مغزی و تخریب زودهنگام آنها می‌شود.

نکته قابل توجه در این تحقیق تاثیر کمبود آهن و کم خونی در ابتلای زنان به بیماری آلزایمر است و این رابطه در مردان مبتلا به آلزایمر مشاهده نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۷
خیلی هنر کردن با این تحقیق اشون! همه زنان دچار کم خونی هستند مگر خلافش ثابت شود و خیلی طبیعی است که از اینهمه زن که کم خونی دارند عده ای هم مبتلا به آلزایمر باشند.
عجيب نيست
کجاش عجیب بود پروفسور
این تحقیق اشکال متدلوژیک دارد چون غالبا زنان کمبو اهن دارند در عین حال به بیماری الزایمر هم مبتلا نمیشوند و در عینحال به بیماریهای دیگر هم مبتلا میشوند
به این میگن دانشگاه و کار علمی، احسنت
دانشمندان تایوانی شکر را خوردندو گفتند شیرین است..هشتاد درصد خانمای جهان و بویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته یه دلایل مختلف از جمله زایمان های مکرر ؛عادات ماهیانه و رژیم غذایی نامطلوب دچار کم خونی فقر آهن هستند و اینکه با آلزایمر ارتباط داشته باشد مورد قبول نمیباشد.
چیز جدیدی نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها