بازدید 3309

وزیرخارجه ایتالیا: داعش اسلام را به گروگان گرفته

پائولوجنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به تهدیدات داعش گفت: ما با تروریسمِ داعش مبارزه می کنیم نه با اسلام که در واقع به نوعی به گروگان تروریست ها از جمله داعش در آمده است.
کد خبر: ۴۷۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۴ 27 February 2015
پائولوجنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به تهدیدات داعش گفت: ما با تروریسمِ داعش مبارزه می کنیم نه با اسلام که در واقع به نوعی به گروگان تروریست ها از جمله داعش در آمده است.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه ایتالیا در گفت وگویی با روزنامه ایل مساجرو در پاسخ به این سوال که آیا خود را یک وزیر «صلیبی» احساس می کنید، گفت: تبلیغات داعش در این مسیر است. آنها از جنگ های صلیبی و برافراشتن پرچم های سیاه بر فراز واتیکان در رم به عنوان دشمن جهان اسلام سخن می گویند، در حالی که ما با تروریسمِ داعشی مبارزه می کنیم.

وی افزود، اسلام در واقع به نوعی به گروگان نیروهای مختلف تروریستی از جمله داعش در آمده است. ما در برابر زبان این تبلیغات سیاه و مأیوس کننده، سلاح مقابله با تهدیدات تروریستی و همراهی با جامعه اسلامی و مسلمان را به دست گرفته ایم . این امر ربطی به جنگ های صلیبی ندارد.

جنتیلونی اضافه کرد، ما در برابر تهدیدات مستقیم با تمامی سرویس های اطلاعاتی و دستگاه‌های امنیتی خود فعال هستیم و کشوری بی دفاع محسوب نمی شویم. از سوی دیگر تمامی معاهدات بین المللی به کشورها اجازه می دهد از منافع و شهروندان خویش دفاع کنند. ما بعد از قتل مسیحیان قبطی مصری در سواحل سرت لیبی به دست تروریست های داعش که با تهدیدات نمادین علیه کشور ما همراه بود، همبستگی کامل خود با مصر را ابراز کردیم. ولی کار مشترک باید در راستای برقراری آشتی میان تمامی نیروهای مخالف با افراط گرایی و تروریسم و تشکیل یک دولت وحدت ملی در لیبی صورت گیرد. تهدیدات داعش علیه توبروک، مصراته و طرابلس در لیبی می بایست بسیاری را به سمت انتخاب مسیر مذاکرات سوق دهد.

وی در مورد احتمال مداخله کشورش در لیبی گفت: این سازمان ملل متحد است که می باید در این باره تصمیم گیری کند. مبارزه با تروریسم یک مساله، و مداخله نظامی مساله ای دیگر است. حداقل، اساس راه حل باید به داخل لیبی مربوط شود. مداخله نظامی یکجانبه برای وادار کردن دو طرف به مذاکره، خیال بافی محض خواهد بود. ایتالیا نقش خود را به طور کامل، ولی بدون ماجراجویی های غیر ممکن، ایفا خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که ' آیا ایتالیا تجزیه لیبی را خواهد پذیرفت؟' گفت: اینکه یکی از طرف ها تمام کشور را تحت اشغال خود درآورد، قابل قبول نیست. پذیرش تجزیه یا تداوم دائم درگیری ها نیز نه تنها اشتباه، بلکه علیه منافع ملی ما خواهد بود. به همین دلیل است که در راستای حمایت از نهادهایی همچون شرکت ملی نفت یا بانک مرکزی لیبی نقش خود را ایفا نموده ایم.

وی سپس به افزایش مهاجرت های غیر قانونی به ایتالیا اشاره کرد و افزود: مهاجرت های غیر قانونی به ایتالیا همچنان ادامه دارد و در واقع شمار آنها افزایش نیز یافته است از اول ژانویه سال جاری تاکنون هفت هزار و 882 نفر از راه دریا وارد سواحل ما شده اند در حالی که این تعداد در مقطع زمانی مشابه در سال گذشته چهار هزار و 548 نفر بود.

وی گفت: من از سرعت عمل کمیسیون اروپا که در پاسخ به نامه ارسالی ایتالیا، مأموریت 'ترایتون' را تمدید و آن را با اختصاص بودجه اضطراری تقویت نمود سپاسگزارم، ولی تلاش بیشتری لازم است. اروپا در مورد مهاجرت های غیر قانونی باید با قبول تمامی مراحل مربوط، از کشورهای مبدأ گرفته تا کشورهای ترانزیت تعهدات بیشتری را متقبل شود.

وی گفت: وظیفه مأموریت 'ترایتون' همانند مأموریت موسوم به 'دریای ما'، جست و جو و نجات جان مهاجران در دریا است. با توجه به اینکه فاصله دریایی میان لیبی و ایتالیا حدود 200 مایل است، فرق چندانی میان شعاع عملیات 50 مایلی و 30 مایلی از سواحل ما وجود ندارد. مهاجرانی که 90 درصد آنها از لیبی وارد سواحل ما می شوند، نه لیبیایی، بلکه سوری یا از سایر کشورهای آفریقایی هستند. این مهاجران در لیبی با کشوری خارج از کنترل و سازمان های جنایتکار که فعالیت های آنها تا میزان 10 درصد تولید ناخالص داخلی لیبی برایشان بازدهی دارد، مواجه می شوند. این مساله نه تنها به ایتالیا، بلکه به تمامی اروپا مربوط می شود. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار