بازدید 11882

توصیه وزیر بهداشت به مردان

وزیر بهداشت به مردان بالای ۴۵ سال توصیه کرد که هر سال نسبت به انجام آزمایش خون جهت تشخیص سرطان پروستات، اقدام کنند.
کد خبر: ۴۷۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۳ 27 February 2015
وزیر بهداشت به مردان بالای ۴۵ سال توصیه کرد که هر سال نسبت به انجام آزمایش خون جهت تشخیص سرطان پروستات، اقدام کنند.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی در بازدید از چادرهای معاینه مردان در بوستان خواجوی کرمانی تهران، گفت: بیماری های بدخیم مربوط به پروستات، روده بزرگ و ریه ، سه بیماری مهمی است که اغلب آقایان به علت سهل انگاری در بررسی و معاینه، در مراحل دیرهنگام بیماری، مراجعه می کنند.

وی علاوه بر توصیه به معاینه و آزمایش خون پروستات بعد از ۴۵ سالگی، به آقایان توصیه کرد بعد از ۵۰ سالگی، هر پنج سال و حداکثر هر ۱۰ سال برای بررسی روده بزرگ و همچنین هر سال برای بررسی بیماری های ریوی مراجعه کنند ضمن این که لازم است هر دو سال یک بار آزمایش های عمومی مربوط به خون را انجام دهند.

هاشمی درباره چگونگی پیشرفت طرح تحول سلامت، گفت: این طرح خوشبختانه با رضایت مردم در سراسر کشور ادامه دارد و به نظر می رسد با حمایت دولت و پیگیری رئیس جمهور، در سال آینده نیز بهتر ادامه یابد.

وزیر بهداشت، تاکید کرد: مخالفان اجرای طرح تحول سلامت طرح نیز بهتر است به جای تخریب، انتقاد کنند.

دکتر محمدرضا نوروزی مسئول برگزاری روز ملی سلامت مردان نیز با بیان اینکه در کشور ما مردان کمتر از زنان به سلامت خود توجه دارند و به پزشک مراجعه می کنند؛ گفت: زنان به درد مقاوم ترند اما زودتر به پزشک مراجعه می کنند اما مردان با وجود حساسیت بیشتر به درد و بیماری، در مراجعه به پزشک، سهل انگارند.

وی افزود: به همین علت بیماری ها در مردان معمولا در مراحل انتهایی تشخیص داده می شود.

نوروزی با اشاره به اینکه هر سال در نخستین پنجشنبه اسفند برنامه ای همگانی برای ویزیت آقایان در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ترتیب داده می شود اضافه کرد: در سال های گذشته در این روز ۳۰ تا ۴۰ هزار مرد در کشور معاینه و مشاوره شده اند.

عضو هیئت مدیره  انجمن اورولوژی ایران، برپایی این برنامه را بیش از معاینه مردان، حساس کردن آنان به خود مراقبتی و توجه به سلامتی دانست و گفت: برخی بیماری ها همچون سرطان پروستات بدون علامت بوده و به همین خاطر لازم است برای تشخیص به موقع و درمان موفق آنها، به فکر باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل