بازدید 11936
۲
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ابراز تردید آمریکا درباره ادعای هسته‌ای جدید گروهک منافقین

رد طرح اتهام علیه رئیس جمهور آرژانتین در ماجرای بمب گذاری «آمیا»، دفاع رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم خود برای دعوت از نتانیاهو، برنامه وزیر خارجه آمریکا برای دیدار و گفت‌و‌گو با همتای ایرانی خود در سوئیس، ابراز تردید دولت آمریکا درباره ادعای جدید گروهک منافقین و محکوم شدن شش ایرانی در امارات به حبس ابد، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۷۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 27 February 2015
ابراز تردید آمریکا درباره ادعای هسته‌ای جدید گروهک منافقینرد طرح اتهام علیه رئیس جمهور آرژانتین در ماجرای بمب گذاری «آمیا»، دفاع رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم خود برای دعوت از نتانیاهو، برنامه وزیر خارجه آمریکا برای دیدار و گفت‌و‌گو با همتای ایرانی خود در سوئیس، ابراز تردید دولت آمریکا درباره ادعای جدید گروهک منافقین و محکوم شدن شش ایرانی در امارات به حبس ابد، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، موضوع رد طرح اتهام علیه رئیس جمهور آرژانتین در موضوع پرونده بمب گذاری «آمیا»، مهم‌ترین موضوع مربوط به ایران است که امروز مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است.

به نوشته «آسوشیتدپرس»، یک قاضی فدرال در آرژانتین اتهامات مطرح علیه رئیس جمهور این کشور درباره تلاش وی برای مخفی کردن آنچه نقش ایران در بمب گذاری سال ۱۹۹۴ در مرکز یهودیان بوینس آیرس خوانده شده را رد و اعلام کرده اسناد جمع آوری شده توسط آلبرتو نیسمن، دادستان سابق پرونده، از حداقل شرایط برای آغاز روند بازرسی رسمی برخوردار نبوده است.

اما در ادامه مباحث مربوط به اختلاف دولت آمریکا با رژیم اسرائیل بر سر سخنرانی نتانیاهو در کنگره، خبرگزاری «رویترز» اظهارات رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا را بازتاب داده که از تصمیم خود در دعوت از نخست وزیر رژیم اسرائیل دفاع کرده است.

به نوشته این خبرگزاری، جان بونر با اشاره به سخنان اخیر سوزان رایس که سخنرانی نتانیاهو را برای روابط واشنگتن و تل آویو مخرب دانسته بود، گفته: «مشاور امنیت ملی رئیس جمهور می‌گوید سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره، مخرب است. من کاملاً با این دیدگاه مخالفم... مردم آمریکا و هر دو حزب کنگره همواره در کنار اسرائیل ایستاده‌اند و هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند در مقابل این مسیر قرار گیرد».

این در حالی است که روند تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران همچنان در جریان است. سایت شبکه خبری «دویچه وله» در این زمینه می‌نویسد، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، هفته آینده برای شرکت در اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل به ژنو سفر می‌کند و در جریان این سفر با وزرای خارجه روسیه و ایران نیز دیدار خواهد کرد. به نوشته این سایت، کری پس از شرکت در اجلاس مذکور و سپس دیدار با سرگئی لاوروف، به شهر مونترو خواهد رفت تا در آنجا درباره موضوع هسته‌ای ایران با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌و‌گو کند.

در همین حال، وزارت خارجه آمریکا درباره ادعای جدید گروهک منافقین مبنی بر وجود تأسیسات هسته‌ای مخفی در ایران ابراز تردید کرده است. به نوشته «یو اس‌ای تودی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه گزارش‌های مربوط به این موضوع مورد بررسی دولت آمریکا قرار می‌گیرد، گفته در حال حاضر هیچ گونه اطلاعاتی که صحت استنتاج‌های مطرح در گزارش مذکور را تأیید کند، وجود ندارد.

جان کری نیز پیشتر در جریان یک جلسه استماع در کنگره با اشاره به ادعاهای موجود درباره تأسیسات مورد اشاره گروهک منافقین، گفته بود برای دستیابی به توافق هسته‌ای، باید سؤالات و ابهامات مختلف موجود برطرف شود.

در ‌‌نهایت در میان دیگر مطالب، روزنامه لبنانی «الاخبار» موضوع صدور حکم علیه شش ایرانی از سوی دادگاهی در امارات را مورد توجه قرار داده است. به نوشته این روزنامه، دادگاهی در امارات شش تبعه ایران را به اتهام ربودن یک تاجر انگلیسی در سال ۲۰۱۳، به حبس ابد محکوم کرده که حکم سه تن از این افراد به صورت غیابی صادر شده است.

گفته می‌شود عباس یزدی، تاجر ایرانی تبار انگلیسی که صاحب یک شرکت تجاری در دبی بوده، در ماه ژوئن ۲۰۱۳ ناپدید شده و مقامات اماراتی مدعی هستند که این فرد پس از ربوده شدن توسط چند ایرانی، به ایران منتقل شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲
منافقین از کفار بدترند

اینها هیچوقت بخشیده نخواهند شد
در زمان جنگ تحمیلی بدتر از داعش عمل کردند

ما از یاد نخواهیم برد جنایات منافقین بر علیه ملت مظلوم ایران را
ولی به خاطر حمایت امریکا تا امروز مانده اند
لعنت بر این منافقین خائن که فقط به فکر ضربه زدن به ایران هستند. دوست دارم همشون را خفه کنم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر