بازدید 4683

بینر: توافق هسته‌ای بد با ایران مخرب است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی گفت که یک توافق هسته‌ای بد با ایران مخرب است.
کد خبر: ۴۷۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲ 26 February 2015
 رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی گفت که یک توافق هسته‌ای بد با ایران مخرب است.

به گزارش تسنیم و به نقل از آسوشیتدپرس، جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یک بار دیگر از دعوت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کنگره به منظور سخنرانی علیه برنامه هسته‌ای ایران دفاع کرد.

سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید چندی پیش سخنرانی ضدایرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا را برای روابط واشنگتن-تل‌آویو مخرب دانسته بود و امروز پنجشنبه جان بینر با رد سخنان رایس گفت که یک توافق هسته‌ای بد با ایران می‌تواند مخرب باشد و مردم آمریکا نیازمند هستند تا این موضوع را از نتانیاهو بشنوند.

در حالی که قدرت‌های جهانی به دنبال توافق جامع هسته‌ای با ایران هستند نتانیاهو قصد دارد تا روز سه‌شنبه 12 اسفند درباره برنامه هسته‌ای ایران در کنگره آمریکا به سخنرانی بپردازد.

سخنرانی هفته آینده نتانیاهو به دعوت جان بینر رئیس کنگره آمریکا انجام خواهد شد و این مساله موجب تشدید تنش در روابط نتانیاهو و اوباما شده است.

از سال 2009 میلادی که نتانیاهو و اوباما به قدرت رسیده اند، روابط پر تنشی را تجربه کرده اند. اختلافات دو طرف بر سر شهرک سازی رژیم صهیونیستی و شکست روند سازش خاورمیانه از مهمترین مواردی بوده که موجب بروز تنش در روابط اوباما و نتانیاهو شده است.

کاخ سفید ضمن مخالفت با سخنرانی نتانیاهو در کنگره، این مساله را نقض پروتکل ارزیابی کرده است. هدف اصلی نتانیاهو از این سخنرانی مشخص است: از بین بردن توافق هسته‌ای بین آمریکا و ایران، حتی اگر منجر به نابودی روابط نتانیاهو با اوباما شود.

به نظر نتانیاهو، توافق هسته‌ای با ایران به تهران اجازه خواهد تا طی سال های آینده به سلاح هسته‌ای نیز دست یابد. نتانیاهو پیش از ترک تل آویو به مقصد واشنگتن، گفت: من به کاخ سفید و رئیس جمهور آمریکا احترام می گذارم ولی در خصوص یک مساله جدی، این وظیفه من است تا هر کاری را برای امنیت اسرائیل انجام دهم.

سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا را غیر سازنده و مخرب توصیف کرده که می تواند به روابط دو کشور، لطمه بزند.

در حالی که انتخاب مجدد نتانیاهو احتمالا قطعی به نظر می رسد، گروه های حامی اسرائیل در واشنگتن می خواهند مانع از این شوند که تنش در روابط نتانیاهو و اوباما در نهایت منجر به یک واگرایی راهبردی بین آمریکا و اسرائیل شود.

جرمی بن آمی رئیس و پایه گذار گروه لابی "جی استریت" در این باره گفت: اگر نتانیاهو در انتخابات اسرائیل پیروز شود، احتمالا اقدام نظامی یکجانبه‌ای را علیه ایران انجام خواهد داد، حتی اگر توافق هسته‌ای حاصل شود و این می تواند موجب تشدید روابط آمریکا و اسرائیل شود. نخست وزیر اسرائیل با تحریک اختلافات با آمریکا، در واقع در حال بازی با آتش است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر