بازدید 2768

نهاوندیان:اقتصاد ایران اقتصاد امید‌بخش است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امروز برای همه کشور‌ها اقتصاد ایران به عنوان اقتصاد امید بخش معرفی شده است، در همین شرایط تحریم هم جهانیان نگاه مثبتی به اقتصاد کشور ما دارند، ما دچار مشکلاتی هستیم که علت آن نگاه غلط در گذشته بود.
کد خبر: ۴۷۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲ 26 February 2015
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امروز برای همه کشور‌ها اقتصاد ایران به عنوان اقتصاد امید بخش معرفی شده است، در همین شرایط تحریم هم جهانیان نگاه مثبتی به اقتصاد کشور ما دارند، ما دچار مشکلاتی هستیم که علت آن نگاه غلط در گذشته بود.

 به گزارش تسنیم، محمد نهاوندیان ظهر امروز در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان قم که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزارشد با اشاره به سفر هیئت دولت به استان قم اظهار داشت: هدف از برگزاری نشست توسعه و سرمایه گذاران حمایت از بخش داخلی است که این گونه جلسات همیشه مورد تاکید رئیس جمهور بوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر حمایت دولت از سرمایه گذاران داخلی افزود: دولت باید در کنار نظارت به حمایت از سرمایه گذاری داخلی بپردازد، ما باید در همه استان‌ها چشمه جوشان کارآفرینی را به دست خود مردم ایجاد کنیم و به حمایت از سرمایه گذاری داخلی بپردازیم تا موفق شویم.

نهاوندیان بیان کرد: ما با برگزاری این گونه جلسات قصد داریم تا سخنان مردم در سرمایه گذاری را گوش دهیم و نسبت به مشکلات آن‌ها اقدام کنیم و در این زمینه برنامه‌های خوبی در دست اقدام داریم.

وی با اشاره به اهمیت آبادانی کشور عنوان کرد: آبادانی این مرز و بوم باید به دست سرمایه گذاران صورت بگیرد و این گونه جلسات برای حل مشکلات است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: یک کار آفرین موفق باید در هنگام مشکلات با ایده و فکر جدید داشته باشد تا با موفقیت از مشکلات عبور کند، آبادانی هرچه بیشتر استان قم یک نقطه کانونی کشوری و جهانی است.

نهاوندیان با بیان اینکه همه ما باید با همت خویش مشکلات کشور را رفع کنیم تادر 2 سال آینده با مشکلات کمتری روبرو باشیم، تصریح کرد: امروز پس از گذشت 3 دهه از انقلاب باید نگاه جدیدی را در اقتصاد کشور حاکم کنیم، رویکرد دولت یازدهم نگاه به مردم است تا در زمینه تولید فعالیت داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مشکلات ایجاد شده از اتکای به نفت عنوان کرد: اتکا بودجه دولت به نفت در دولت گذشته افزایش پیدا کرد که در دولت یازدهم این اتکا کمتر شد.

نهاوندیان تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه اقتصاد کشور ما با تصمیمات خارج از کشور دچار مشکل نمی‌شود و با اتکای اعتماد به مردم تورم را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش نرخ تورم گفت: دولت با اتکای به مردم تورم را از 40 درصد به 16 درصد رساند، یک سال و نیم است که دیگر خبری از التهابات اقتصادی نیست که این پیام قدرت می‌دهد به جلسه 5+1 که ما بلد هستیم تا اقتصاد کشورمان را درست کنیم، هدف ما از مذاکرات این است که قل و زنجیرهایی که در این سال‌ها بر اقتصاد افتاده بود برداشته شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اقدامات مثبت صورت گرفته در بخش کشاورزی کشور بیان کرد: ما در تولید گندم 2 میلیون تن افزایش داشتیم، رشد 68 درصدی در صنعت خودرو سازی داریم، گفته می‌شود که باید در کنار کاهش تورم سود بانکی پایین بیاید که این حرف درستی است اما شما ببینید که در گذشته چه بر سر منابع بانکی آمده بود.

نهاوندیان عنوان کرد: به همت ملت تورم کاهش پیدا کرده است و البته هرکسی در هرجایی که است باید به دولت کمک کند، اگر فعالان اقتصادی کمک نکنند دولت نمی‌تواند موفق شود.

وی تصریح کرد: ما منابع افزایش از سوخت را خردمندانه خرج کردیم و آیا به تولید کمک کردیم پس چرا در زمینه تولید موفق نشدیم در گذشته، ما در نظام سلامت به افتخار ملی رسیدیم که به دلیل مدیریت صبر و همفکری بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: مشکل ریزگرد و غبار برای یک سال اخیر نیست بلکه مربوط به 40 سال گذشته است که در ساخت سد دجله و فرات مشکلاتی وجود داشت.

نهاوندیان بیان کرد: باید ببینیم بهره وری آب چگونه افزایش پیدا می‌کند، جز با همدلی نمی‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم، هیچ کسی نباید توقع داشته باشد که یک شب همه مشکلات اقتصادی کشور حل شود بلکه باید صبر داشت.

وی با اهمیت حمایت از مذاکره کنندگان هسته‌ای عنوان کرد: دیپلمات‌های خود را تنها نگذاریم، دیپلمات‌های اقتصادی باید حامی دیپلماسی خارجی باشند تا به موفقیت برسیم، زیبایی‌های اقتصاد ایران را دیپلمات‌های ما به جهانیان منتقل می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به مردم تصریح کرد: پست‌ها و سمت‌ها دائمی نیست بلکه زودگذر است که باید از این فرصت استفاده کنیم.

نهاوندیان اظهار داشت: رئیس جمهور بر ظرفیت بالای مردم تاکید دارد و معتقد است که باید کار‌ها را به مردم سپرد، من در سفرهایی که به قم داشتم و با شخصیت‌های دینی و سیاسی صحبت کردم چهره قم تغییر کرده است و آینده قم در اقتصاد فرهنگ، گردشگری است و ظرفیت‌های جدیدی در قم وجود دارد که برای پیشرفت بایداز آن استفاده کرد.

وی با اشاره به آینده روشن استان قم گفت: ظرفیت نیروی انسانی فرهیخته‌ای که در قم وجود دارد در کمتر استانی وجود دارد، ترانزیت قم می‌تواند درآمد زایی کند که باید مشکلات آن حل شود و رویکرد دولت هم همین است.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: امروز برای همه کشور‌ها اقتصاد ایران به عنوان اقتصاد امید بخش معرفی شده است، در همین شرایط تحریم هم جهانیان نگاه مثبتی به اقتصاد کشور ما دارند، ما دچار مشکلاتی هستیم که علت آن نگاه غلط در گذشته بود.

نهاوندیان عنوان کرد: رئیس جمهور تصمیم شجاعانه‌ای گرفتند که حساب افرادی که در زمینه معوقات بانکی دچار تاخیر بودند و مقصر نبودند از دیگران جدا شود تا مشکل تولید آن‌ها حل شود.

وی تصریح کرد: ما در آزمون کارآمدی اقتصادی می‌توانیم بگوییم که نظام ما برای جوانان می‌تواند شغل ایجاد کند و مشکلات را با همدلی از سر راه کشور برداشت
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها