بازدید 3319
آیت الله واعظ زاده خراسانی:

منافقان برای ایجاد تفرقه قرآن را تحریف می‌کنند

دبير كل سابق مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامي گفت: منافقان برای ايجاد تفرقه ميان مسلمانان از تحريف قرآن و روايات اسلامی استفاده می کنند.
کد خبر: ۴۷۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱ 26 February 2015
 دبير كل سابق مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامي گفت: منافقان برای ايجاد تفرقه ميان مسلمانان از تحريف قرآن و روايات اسلامی استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ‌ آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی ظهر پنجشنبه در همایش مبانی مدارای دینی و مذهبی و الگوی امام موسی صدر كه در تالار اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی مشهد برگزار شد اظهار داشت: قرآن كریم تا آخرین آیات به موضوع منافقان می پردازد كه این امر به معنی فعالیت آن ها تا آخرین روزهای حیات پیامبر(ص) است.

وی با بیان این كه برخی منافقان توانستند اعتماد انصار را جلب كنند گفت:‌ در ساخت مسجد ضرار منافقان می خواستند با استفاده از این كه پیامبر در این مسجد نماز خوانده است به كار خود مشروعیت دهند.

وی افزود: برخی روایاتی که در ارتباط با مدح و یا نکوهش اهل بیت (ع) و صحابه عنوان می شود، واقعیت ندارند و مشکوک هستند لذا برای افزایش اطمینان باید به روایات و منابع اصلی رجوع کرد.

دبیر كل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: پس از رحلت پیامبر موضوع تحریف قرآن را با استنادهای غیرموثق به امام علی(ع) و صحابه در جامعه اسلامی رواج دهند تا توجه مردم را از قرآن به سمت روایات جعلی بكشانند.

وی ادامه داد: اقدام دیگر منافقان پس از ماجرای سقیفه با حمایت از امام علی(ع) تفرقه افكنی میان امت مسلمان بود و اسناد بسیاری از روایاتی كه به این گونه در مدح امام علی(ع)   و ذم صحابه وارد شده مخدوش است.

خانواده صدر بزرگ ترین خاندان روحانی شیعه است

واعظ زاده خراسانی به جایگاه خانواده صدر در جامعه اسلامی اشاره كرد و گفت: این خانواده به عنوان بزرگترین خاندان روحانی شیعه مطرح است که در ایران، ‌ لبنان، ‌ سوریه و عراق حضور دارند.

وی ادامه داد: امام موسی صدر با استقرار در بیروت افكار بلند امام خمینی (ره) و پدر بزرگوار خود را ترویج می داد و پایگاهی برای نشر اسلام و شیعه ایجاد كرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر