بازدید 28010

احمدی نژاد به ترکیه رفت

در سفر سه روزه احمدی نژاد به ترکیه، ثمره هاشمی، الهام، میرتاج الدینی، حجت الاسلام بهرامی، امیدی، تمدن و شمقدری وی را همراهی می کنند.
کد خبر: ۴۷۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶ 26 February 2015
احمدی نژاد در اولین سفر خارجی خود پس از فاصله گرفتن از مقام ریاست جمهوری، امروز (پنجشنبه) تهران را به قصد استانبول ترک کرد تا در مراسم نکوداشت مرحوم نجم الدین اربکان از شخصیت های برجسته و ذی نفوذ ترکیه شرکت کند.

به گزارش ایلنا، این سفر، بنا به دعوت رسمی فرزند مرحوم اربکان و رئیس بنیاد اربکان انجام می شود و قرار است دکتر احمدی نژاد، در مراسم یادبودی که به مناسبت چهارمین سالگرد درگذشت اولین نخست وزیر اسلام گرای ترکیه برگزار می شود سخنرانی کند.

نجم الدین اربکان موسس «دیدگاه ملی» در ترکیه و از پیشگامان ایجاد وحدت بین ملتها، در سال ۲۰۱۱ میلادی و در سن ۸۵ سالگی چشم از جهان فرو بست.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، جمع زیادی ازنخبگان ترکیه شامل علما، روحانیون، دانشگاهیان، جوانان و نمایندگان اصناف، تجار و بازرگانان این کشور با احمدی نژاد ملاقات خواهند کرد.

همچنین برخی از شخصیت های ترکیه و اهالی فرهنگ و اندیشه از جمله شماری از نویسندگان و روزنامه نگاران این کشور، جداگانه با احمدی نژاد دیدار و گفت و گو می کنند.

بورسا محل برگزاری مراسم یادبود مرحوم اربکان، چهارمین شهر مهم ترکیه و مرکز استانی به همین نام است و امام خمینی (رض) در مسیر تبعید به عراق، به مدت هشت ماه میهمان مردم شهر بورسا بودند که به گرمی مورد استقبال آنان قرار گرفتند.

در سفر سه روزه احمدی نژاد به ترکیه، ثمره هاشمی، الهام، میرتاج الدینی، حجت الاسلام بهرامی، امیدی، تمدن و شمقدری وی را همراهی می کنند.

احمدی نژاد، رییس جمهور سابق در سال ۱۳۹۱ نیز در پیامی به همایش بین المللی اربکان در آنکارا، نگاه مبتنی بر عدالت و انسان دوستی نجم الدین اربکان را ریشه در اعتقادات اسلامی وی و موجب چالش او با محافل استکباری و صهیونیستی دانسته بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی