بازدید 32852

پیکر یار صادق امام و انقلاب تشییع شد + فیلم

پیکر زنده یاد صادق طباطبایی پس از تشییع در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به خاک سپرده می‌شود و مراسم ترحیم آن مرحوم، جمعه (هشتم اسفند) ساعت 16-18 در حسینیه شماره 2 جماران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴ 26 February 2015
پیکر زنده‌یاد صادق طباطبایی صبح امروز با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی از حسینیه جماران تشییع شد تا در کنار مادر بزرگوارش در حرم امام خمینی (ره) به خدا سپرده شود.

به گزارش «تابناک»؛ پیکر زنده‌یاد دکتر صادق طباطبایی از بزرگان صدیق انقلاب اسلامی ایران و خواهر‌زاده امام موسی صدر و برادر همسر مرحوم سید احمد خمینی صبح امروز پس از انتقال از آلمان به تهران، در حسینیه جماران مستقر شد و پس از برگزاری مراسم کوتاه ختم قرآن و عزاداری و اقامه نماز میت، از مقابل حسینیه جماران تا ابتدای خیابان جماران تشییع شد.

در این مراسم که با حضور سیدحسین خمینی، سیدعلی خمینی و سید یاسر خمینی یادگاران امام راحل، عفت مرعشی و فاطمه، مهدی و محسن هاشمی فرزندان آیت‌الله هاشمی، حمید انصاری، حجت اشرفی اصفهانی رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری، محمدرضا خاتمی، محمد مقدم عضو مجمع روحانیون مبارز، اسحاق جهانگیری، قدرت‌الله علیخانی، حجت الاسلام هادی خامنه‌ای دبیرکل نیروهای خط امام، ابراهیم یزدی،‌ عبدالله نوری، مرتضی الویری، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد، سیدمهدی ابطحی، مصطفی کواکبیان، عطریانفر، سیدمحمود دعایی، حجت‌الاسلام موسوی لاری، محمدرضا تابش، عبدالله ناصری،‌ محمد دوستی،‌ سید محمد صدر مشاور ارشد محمدجواد ظریف، سید کاظم موسوی بجنوردی و علی اشراقی نوه امام خمینی (ره) برگزار شد، نماز میت به امامت رئیس جمهور پیشین قرائت شد.


پیکر زنده‌یاد صادق طباطبایی پس از تشییع در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به خاک سپرده می‌شود و مراسم ترحیم آن مرحوم، جمعه (هشتم اسفند) ساعت 16-18 در حسینیه شماره 2 جماران برگزار خواهد شد.

مرحوم صادق طباطبایی پنجم فروردین ماه ۱۳۲۲ در شهر قم متولد شد. او پس از گذراندن دوران دبیرستان در شهر قم و اقامت کوتاهی نزد سید موسی صدر برای ادامه تحصیل راهی آلمان شد و ابتدا در رشته شیمی (با گرایش شیمی آلی) در دانشگاه آخن و سپس در دانشگاه بوخوم به تحصیل در رشته بیوشیمی پرداخت و سرانجام موفق به اخذ درجه دکتری در رشته بیوشیمی، در شاخه آنزیمولوژی و ژنتیک گردید و در سن سی و دو سالگی استاد دانشگاه بوخوم شد.


در این سال‌ها، وی در کنار رشد و تکامل علمی به کارهای اجتماعی و سیاسی نیز پرداخته بود؛ از عضویت وی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا و چند دوره دبیر روابط بین‌الملل آن سازمان گرفته تا انتشار فصل‌نامه عقیدتی ـ سیاسی «اسلام مکتب مبارز» و عضویت در هیأت تحریریه آنکه این نشریه ارگان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، آمریکا و کانادا بود.

طباطبایی در سال ۱۳۵۷ همراه امام خمینی به ایران آمد و ابتدا در وزارت کشور معاونت سیاسی و اجتماعی آن وزارتخانه و برگزاری رفراندوم نظام جمهوری اسلامی را بر عهده داشت. سپس در زمان دولت مهندس بازرگان، معاونت سیاسی ایشان و سخنگوی دولت موقت و همچنین وزیر مشاور در این دولت شد و بعد از استعفای مهندس بازرگان تا انتخاب رئیس‌جمهور، ایشان سرپرستی نخست وزیری را با حکم حضرت امام عهده دار بود اما در سال‌های بعد به مرور، حضور کمرنگ‌تری در سیاست یافت.

تعداد بازدید : 129
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار