بازدید 2615

کارفرهنگی چای کیسه‌ای نیست

کد خبر: ۴۷۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱ 25 February 2015
رئیس کمیته هنری شورای شهرتهران در پاسخ به برخی انتقادات به عملکرد خانه هنرمندان گفت: برخی مراکز فرهنگی از جمله خانه هنرمندان، با اینکه عمده بودجه خود را از شهرداری تهران می‌گیرند اما پایتخت را فراموش کردند.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین مختاباد در پاسخ به برخی انتقادات مطرح شده توسط مجتبی شاکری عضو شورای شهر در جلسه علنی هفته گذشته شورا مبنی بر فعالیت غیرفرهنگی برخی مراکز فرهنگی و هنری پایتخت همچون خانه هنرمندان، اظهار کرد: ما باید این نهادها را تا آنجایی که در توان است تقویت کرده و ممکن است در برخی موارد در محتوا مشکل داشته باشند؛ اما باید به آن ها سمت و سو داد.

وی با طرح این سوال که اگر خانه هنرمندان در پارک ایرانشهر ایجاد نمی‌شد چه عاقبتی در انتظار این پارک بود؟ گفت: سرنوشت همه پارک ها در این شهر، برج سازی است و اگر این پارک به خانه هنرمندان تبدیل نمی شد، قطعا برجی به جای آن ساخته می شود!

رئیس کمیته هنری شورای شهرتهران با بیان اینکه بنده به نوبه خود نیز انتقادات جدی به خانه هنرمندان داشته و دارم گفت: با این حال نهادهای مدنی هستند و باید به آنها کمک کنیم تا اداره شوند.

وی با اشاره به دوستی دیرینه اش با عضو شورای شهر که در صحن علنی انتقاداتی را در مورد وضعیت خانه های فرهنگ و فرهنگسراها مطرح کرده بود؛ با بیان اینکه وضع هنر خوب نیست و از لحاظ اقتصادی هنرمندان در وضعیت خوبی به سرنمی‌برند گفت: مراکز فرهنگی و هنری فقیر هستند و بودجه‌های اندک وزارت ارشاد به این مراکز تاسف بار است، بگونه ای که سینما و موسیقی ورشکست شده و هنرمندان در تنگنا هستند و اگر همین بودجه اندک شهرداری، از هنر دریغ شود، باید تشیع جنازه هنر را در تهران بگیریم!

سانسورچی نیستیم

وی با بیان اینکه کمیته هنر شورای شهر انتقاداتی به محتوای برنامه های مراکز هنری دارد گفت: با این حال شورای شهر کار نظارتی دارد و نمی‌توانیم چارچوبی برای هنر در نظر بگیریم چراکه ما سانسورچی نیستم و یکی از ایرادت من به خانه هنرمندان این است باید برنامه هایش سمت و سوی شهری داشته باشد و با کمک هنرمندان به مدیریت شهری مشاوره هنری دهد و شهر را به سمت فرهنگ وهنر سوق دهد. اما در حال حاضر مراکزی همچون خانه موسیقی، تئاتر و هنرمندان در حالی مباحث ملی را در دستور کار قرار دادند که همه هزینه های آنها را مدیریت شهری متقبل می‌کند اما شهر تهران را فراموش کردند و از آنها انتظار داریم که در کنار مسئولیت های ملی، زمانی برای تهران نیز بگذارند.و برای بودجه که از شهر تهران می گیرند برنامه ارائه دهند

رئیس کمیته هنری شورای شهرتهران با بیان اینکه به عملکرد هنری مراکز فرهنگی در بحث مدیریت شهری نمره 15می‌دهم گفت: با این حال باید به محتوای برخی از برنامه ها،سمت و سو دهیم و ازآنها حمایت و بعد از آن نیز هدایت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد اعضای کمیته هنر با هنرمندان و مسئولان مراکز فرهنگی از جمله خانه هنرمندان گفت: از عمر شورای چهارم تنها یکسال می‌گذرد و از سویی دیگر مراکز فرهنگی چندین سال است که به سیستم کاری خود عادت کرده و تغییر رویه زمانبر است و کار فرهنگی، چای کیسه‌ای نیست که سریع اثراتش قابل مشاهد باشد و تاثیرات آن سالهای بعد مشخص می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار