بازدید 2934

افزایش تعرفه‌ها در بودجه ۹۴ تورم را افزایش می‌دهد

کد خبر: ۴۷۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰ 25 February 2015
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۶۴ در مجلس گفت: افزایش نامتعارف حامل‌های انرژی علاوه بر فشار به مردم سبب بالارفتن تورم در کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم؛غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود موارد مختلف افزایش تعرفه و عوارض در لایحه بودجه سال 1394، اظهار داشت: افزایش تعرفه و عوارض در حوزه‌های مختلف فشار به مردم و خالی کردن سفره آنهاست.

وی افزود: تبصره‌ها و بندهایی خصوصاً تبصره‌های الحاقی در لایحه بودجه 1394 وجود دارد که به‌دنبال افزایش تعرفه‌ها و عوارض در زمینه‌های مختلف است، اما اگر این تبصره‌ها رأی بیاورد مفهومی جز فشار به مردم و افزایش هزینه‌های آنها ندارد.
 
نماینده مردم گرمسار در مجلس با بیان اینکه افزایش نامتعارف حامل‌های انرژی علاوه بر فشار به مردم سبب بالا رفتن تورم در کشور می‌شود، تصریح کرد: نمایندگان مجلس و دولت‌مردان به‌دنبال کاهش تورم و کمتر کردن فشار به مردم هستند، اما پیشنهاداتی که در جریان بررسی بودجه در صحن علنی مطرح می‌شود، سیاست افزایش عوارض و تعرفه‌ها را دنبال می‌کند و جز آسیب به مردم نتیجه‌ای نخواهد داشت.
 
کاتب ادامه داد: با توجه به وضعیت کشور باید به‌سمت کاهش تورم و بالا رفتن رشد اقتصادی باشیم، اما در صورتی که به‌دنبال افزایش تعرفه‌ها و عوارض باشیم و در اصل بخواهیم برای بستن بودجه سال آینده به برداشت از جیب مردم فکر کنیم، تورم بالا می‌رود و در نتیجه تولید کشور مختل خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه این روش به کاهش رشد اقتصادی کشور می‌انجامد، گفت: نباید اجازه داد با چنین سیاست‌هایی فشار بیش از اندازه به مردم و خصوصاً اقشار متوسط و آسیب‌پذیر وارد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار