بازدید 109197
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

تفاوت تسلیت رهبری به دو رئیس‌جمهور پیشین/ حمله گاف‌دار عباسی به صالحی/ شروط هاشمی برای ریاست خبرگان/ جهانگیری رقیب جدید روحانی/ روایت جلیلی از چرایی مذاکره با آمریکا/ جانشین مشایی مشخص شد!

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی‌ را برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ ‌ تیترهایی همچون اکران دوباره «روز رستاخیز» با نمایش چهره حضرت ابوالفضل، «م.ه» هم مثل رحیمی «خودیِ متهم» است، جیرانی: از وزارت اطلاعات پول نگرفته‌ایم، پول عمران و آبادانی را به مردم ندهید، مرعشی: اظهارات فائزه هاشمی به خودش مربوط است و... ‌اخبار رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۷۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲ 25 February 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک» جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حمایت یک سایت اصلاح‌طلب از حداد عادل


موضع منصفانهٔ دکتر حدادعادل‌ در میان موارد مشابه، نادر و البته تحسین برانگیز بود. رئیس فراکسیون اصولگرایان بر خلاف رسانه‌هایی که در دور روز گذشته هجمه‌ای علیه روزنامهٔ اعتماد به راه انداخته‌اند، در موضعی بسیار هوشمندانه و ظریف گفت: «من این مطلب را خوانده‌ام، استنباط من این نیست که خبرنگار مرادش امام حسین (ع) یا حضرت زهرا (س) بوده است، بلکه به نظر بنده منظورشان اشاره به اشخاصی بود که در آن مصاحبه از آن‌ها نام برده شده بود. بعید می‌دانم در جامعهٔ ما فردی که اسمش اصلاح‌طلب است و یا روزنامه‌ای برای یک جناح خاصی باشد که شاید ما هم با بعضی کار‌هایشان موافق نباشیم کسی مقام امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) را انکار کند. موضع اخیر حدادعادل از سویی، نگاهی غیرسیاسی به مسأله است و از سوی دیگر سعی کرده که اشتباه هجمه آوران را نکند که برای کوبیدن جناح رقیب، کل یک جناح سیاسی را به بی‌دینی و ستیز با مذهب و مقدسات مشغولند‌».

جواب یک خطی استاندار فارس به منتقدانش


استاندار فارس در پاسخ به منتقدانش گفت: مگر می‌شود همراه با دولتی نبود اما در بالا‌ترین پست مدیریتی در رأس یک استان، مشغول به فعالیت شد. به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدمحمد احمدی سه‌شنبه ۵ اسفند در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران که موضع استاندار فارس را در خصوص تخریب چهره برخی استانداران دولت تدبیر و امید از سوی بعضی رسانه‌ها، سئوال کرد، گفت: اینکه عنوان شود کسی همراه دولت نیست اما در پست استانداری قرار گرفته به نظر عاقلانه نیست. وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از وی در خصوص احتمال دخالت دولتی‌ها در انتخابات اتاق بازرگانی گفت: بحث انتخابات اتاق بازرگانی به من و سیستم دولتی ارتباطی ندارد.

اصلاح‌طلبان قم: از نجابتمان سوء استفاده می‌شود

علی رغم اینکه پس از انتخابات رؤسا و اعضای ستادهای انتخاباتی رقبای شما پست‌های سیاسی امنیتی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و... را به صورتی بین خود تقسیم کردند که گویی رقیب جنابعالی پیروز این رقابت بوده است، تا جایی که شائبهٔ چینش هدفمند نیروهای رقیب برای انتخابات آینده به شدت به اذهان متبادر گشته است. لیکن باز هم اصلاح‌طلبان به خاطر منافع استانی و ملی، نجابت و سکوت به خرج دادند، اما به نظر می‌رسد از این سکوت و مماشات بر اساس تحلیل‌ها و تعبیرات ناصواب سوء‌استفاده می‌شود و به نوعی به جناح پیروز در انتخابات توهین و دهن کجی می‌شود، چنانچه اخیرا شایع شده است که قصد دارند تا مدیر یکی از سازمان‌های استانی را برای پست مهم فرمانداری پیشنهاد دهند، مدیری که در هشت سال دولت گذشته به گونه‌ای عمل کرده است که هم اکنون غالب همکاران ایشان و نیز ابواب جمعی مردمی مرتبط با ایشان از ادامهٔ مدیریت ایشان در دولت جدید به شدت گلایه مندند، مدیری که هیچ سابقهٔ سیاسی و امنیتی نداشته و وزارت کشوری نیز نبوده است و این در حالی است که گزینه‌ای متعدد و مناسب با سابقهٔ وزارت کشوری که سوابق مدیریت سیاسی، امنیتی در پست‌های معاونت سیاسی استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌های مختلف را داشته‌اند به دلایل واهی کنار گذاشته و می‌شوند.

حمله گاف دار عباسی به صالحی


میزگرد هسته‌ای «تجربه تلخ اعتماد» با حضور سیدمحمود نبویان و فریدون عباسی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد. در این میزگرد؛ فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در انتقادی به علی اکبر صالحی گفت: مهم‌ترین دستاورد ما راکتور اراک است و زحماتی که در دولت هشتم و اوایل دولت احمدی‌نژاد در این خصوص انجام شد اعتماد به بخش خصوصی کشور بود و آن‌ها ساخت محفظه اصلی را به عهده گرفتند اما متاسفانه رئیس سازمان انرژی اتمی وقت گاف سیاسی می‌دهد و می‌گوید که ما میزان تولید پلوتیوم را پایین آورده‌ایم که این حرف درستی نیست بلکه ما فقط باید نظارت آژانس را بپذیریم.

شروط هاشمی برای ریاست خبرگان

سرپرست دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی موضع برادر خود اکبر هاشمی رفسنجانی را در رابطه با انتخابات ریاست مجلس خبرگان اعلام کردمحمد هاشمی در این باره اظهار داشت که رفسنجانی تاکنون برای کسب این مقام اعلام آمادگی نکرده، اما تأکید کرده است که به تکلیف عمل می‌کند.

محمد هاشمی ضمن بیان اینکه «من در این زمینه تا کنون صحبتی با آیت‌الله هاشمی نداشته‌ام» افزود: «باید منتظر بمانیم و ببینیم که تکلیف ایشان در روز انتخابات ریاست مجلس خبرگان چیست. پیش‌تر پایگاه اطلاع‌رسانی اکبر هاشمی رفسنجانی به نقل از «یک منبع نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام» نوشته بود، رفسنجانی در پاسخ به سؤالی گفته است: «درصورتی که بعضی افراد که آن‌ها را برای ریاست خبرگان صالح نمی‌دانم قصد کاندیدا شدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست این مجلس اعلام خواهم کرد‌».

یک استاندار و پیام صوتی دردسر ساز


در پی سفر حسن روحانی به قم، ساکنین این شهر، حال و هوای قم را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند. از میان تمام بحث‌ها، آنچه جالب توجه به نظر می‌رسد اعتراض اکثر قمی‌ها به انبوه پیامک‌های تبلیغاتی توسط شماره‌های ارسال پیامک انبوه و همچنین از طرف اپراتورهای تلفن همراه است که مردم را به مراسم استقبال از رئیس جمهور دعوت می‌کنند.

اما از همه جالب‌تر شاید، صدای ضبط شده آقای استاندار باشد که با شماره ۱۱۱ یا‌‌ همان شماره نهاد ریاست جمهوری با شهروندان قمی تماس می‌گیرد و هنگامی که مردم به تلفن ثابت یا همراه خود پاسخ می‌دهند، این عبارات را می‌شنوند: «با سلام، صالحی منش هستم؛ استاندار قم. بدینوسیله از شما دعوت می‌کنم در مراسم استقبال از رئیس جمهور محبوب حضرت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و کاروان دولت تدبیر و امید در روز چهارشنبه ششم اسفندماه از سه راه بازار قم تا حرم حضرت معصومه (س) شرکت بفرمایید.

معاون فرهنگی قوه قضائیه: «م. ه» هم مثل رحیمی «خودیِ متهم» است


حجت‌الاسلام هادی صادقی در پاسخ به اینکه برخی رسانه‌ها با برجسته سازی جمله‌ای از صحبت‌های نشست خبری روز گذشته مبنی بر خودیِ متخلف بودن آقای رحیمی، این مطلب را نوعی دسته بندی جناحی تلقی کردند، گفت: در مورد این دو پرونده مهمی که در حال حاضر مطرح هست (پرونده آقای رحیمی و پرونده م. ه)، نسبت به آقای رحیمی گفتیم که ایشان یک خودی متخلف است و مقصود از خودی، نه خودی به معنای دسته بندی‌های جناحی و اختلافات درون نظام، بلکه مقصود از خودی یعنی فردی که در درون و شهروند این کشور بوده و مسئولیت‌هایی داشته است. خودی متخلف هم یعنی فردی در درون کشور و نظام بوده که تخلف کرده است و بنده مطلقا کاری با دسته بندی‌های سیاسی مانند اصلاح‌طلب و اصولگرا و امثالهم ندارم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه خاطر‌نشان کرد: همچنانی که او را خودی متخلف می‌دانم، آقای «م. ه» را نیز خودی متهم می‌دانم، چراکه فعلا از نظر قضایی متهم محسوب می‌شود و نمی‌توانیم بگوییم متخلف است. وی اضافه کرد: اما به هرحال او هم در درون کشور بوده و مسئولیت‌هایی داشته است، بنابراین او هم از این حیث خودی حساب می‌شود و نباید کسانی این را به عنوان مسائل جناحی مورد سوء استفاده قرار دهند.

تفاوت تسلیت رهبری به دو رئیس جمهور پیشین


وب‌سایت بخش فارسی بی‌بی سی در گزارشی تسلیت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای، برای دو رئیس جمهور پیشین ایران را مورد توجه قرار داد و به تفاوت‎های آن پرداخت. رسانه دولتی انگلیس پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‎مناسبت درگذشت» فاطمه‌سادات خاتمی» (خواهر رئیس جمهور اسبق ایران) خطاب به مادر آن مرحومه، همزمان با پیام‌های تسلیت دکتر» حسن روحانی» رئیس جمهور و حجت الاسلام و المسلمین» اکبر هاشمی رفسنجانی» خطاب به رئیس دولت اصلاحات را دارای تفاوت دانست.

لولیتا سخنگوی وزارت ارشاد را به درد سر انداخت


انتشار کتابی به عنوان لولیتا، وزارت ارشاد را به درد سر انداخت‌ و سخنگوی وزارت ارشاد را مجبور به ابراز واکنش کرد.

نوش آبادی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر برنامه وزارت ارشاد برای جمع آوری کتاب «لولیتا» از کتابفروشی‌های تهران گفت: خبری که در رسانه‌ها منتشر شده بود مبنی بر اینکه ارشاد به این کتاب مجوز داده، جزو خبرهای دروغی بود که بعضی‌ها آن را مطرح می‌کنند؛ البته معاونت فرهنگی این وزارتخانه نسبت به این افراد پاسخ داد. لولیتا خارج از ایران و توسط یک ناشر خارجی و آن هم بدون مجوز از وزارت ارشاد منتشر شده و متاسفانه از طریق مجاری غیررسمی و غیرقانونی نیز وارد کشور شده و از سوی برخی افراد در بعضی از کتابفروشی‌ها عرضه شده است. البته این کتابفروشی‌ها نیز این کتاب را در ویترین‌های خود به نمایش گذاشتند؛ بدون اینکه به این مسأله توجه داشته باشند که لولیتا فاقد مجوز از سوی وزارت ارشاد است.

سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه به محض شنیدن این خبر موضوع را بررسی کرده و گزارش‌های کاملی درباره آن دریافت کردیم اظهار داشت: وزارت ارشاد مراکز توزیع و عرضه کتاب را شناسایی کرده، از این رو توصیه ما این است که کتابفروشی‌ها و مراکز فرهنگی که محصولات فرهنگی را عرضه می‌کنند از دریافت و عرضه محصولاتی که از مراکز توزیع غیررسمی به دستشان می‌رسد خودداری کنند؛ همچنین به کتابفروشی‌هایی که کتاب لولیتا را در وی‌ترین خود دارند می‌گوییم که سریع‌تر‌ نسبت به جمع آوری این اثر که به هیچ وجه مجوز ارشاد را ندارد و به صورت قاچاق در کشور توزیع شده اقدام کنند. اگر کتاب فروشی‌ها از جمع آوری کتاب لولیتا خودداری نکنند، از طریق مجاری قانونی نسبت به جمع آوری آن اقدام می‌کنیم.

توقف دو ساله چمن‌کاری در تهران برای صرفه‌جویی آب


بحران آب در حالی جدی‌تر از قبل شده که ظاهراً تامین آب برای محیط زیست تهران نیز دشوار شده است. در همین رابطه، معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با توجه به نیاز چمن به آبیاری زیاد چمن کاری در پایتخت دو سال است که متوقف شده و تاکنون در این خصوص زمین چمنی توسعه نیافته است.

سه عامل اصلی مرگ و میر غیرمنتظره در کشور


تصادفات، مواد مخدر و سوختگی سه عامل مرگ و میر غیرمنتظره در کشور هستند. سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزارنفر بر اثر سوختگی در بیمارستان‌های کشور بستری می‌شوند و ‌حدود ۳ هزار تن از ایشان فوت می‌‌کنند که سه برابر متوسط آمار کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا است.

جیرانی: از وزارت اطلاعات پول نگرفته‌ایم


فریدون جیرانی فیلمنامه نویس و کارگردان سریال «تعبیر وارونه یک رویا» گفت: بازیگر اصلی ما امیر جعفری به عنوان مأمور امنیتی نیز به زبان ارمنی صحبت می‌کند. زمان پخش سریال نیز بهار سال آینده خواهد بود. ما تلاش می‌کنیم تا پایان زمستان بخش‌هایی از کار را که متکی به این فصل است تصویربرداری کنیم و بعد از آن در لب مرز، خیابان، صحنه‌های درگیری و صحنه‌های داخلی خانه‌ها، کار خود را ادامه می‌دهیم.

این کارگردان با بیان اینکه فیلم‌نامه سریال را بر اساس اطلاعات واقعی نوشته است، تأکید کرد: سازمان اطلاعات موساد وسایل صنعتی آلوده‌ای به ایران فرستاده است که جوانان ایرانی آلوده بودن آن‌ها را کشف کرده‌اند و نگذاشته‌اند ضایعه‌ای به وجود بیاید. آن‌ها جوانان حاضر در پشت صحنه هستند که ما هیچ وقت آن‌ها را نمی‌بینیم اما سعی کردیم تصویری واقعی از آن‌ها بسازیم؛ افرادی که جوان و باهوش هستند و در رابطه با سازمان جاسوسی موساد فعالیت‌هایی انجام داده‌اند.

جیرانی در پاسخ به مهر در این باره که آیا این کار به شما سفارش داده شده و نمی‌ترسید انگ سفارشی کار کردن به شما زده شود، تصریح کرد: این کار به هیچ عنوان سفارشی نیست، ما هیچ سفارشی نگرفته‌ایم و خودمان خواستیم به این موضوع بپردازیم. مشاوران خوبی هم داشته‌ایم اما صریحا اعلام می‌کنم اصلا سریالی نمی‌سازیم که از سازمان انرژی هسته‌ای پول گرفته باشیم یا وزارت اطلاعات بودجه‌ای به ما داده باشد. با این حال سریال ما خلاف واقعیت نیست و اساس داستان را از واقعیت گرفته‌ایم و با ذهن خودمان تلفیق کرده‌ایم و به آن پر و بال داستانی داده‌ایم. شما هم اگر سریال را دنبال کنید به جذابیت آن پی خواهید برد.

اکران دوباره «روز رستاخیز» با نمایش چهره حضرت ابوالفضل

احمدرضا درویش کارگردان خوش نام سینمای ایران با وجود تمام فشارهایی که پیرامون اکران عمومی فیلم مواجه شد، راضی نشد که حتی یک فریم از صحنه‌های مربوط به حضرت عباس را حذف کند، گرچه دیشب پنج اسفند در اکران فیلم در جشنواره رویش نسخه اصلاح شده این فیلم با کوتاه شدن پنج دقیقه آن به نمایش درآمد.

رشد اقتصادی سال بعد ۲ درصد است

‌فرشاد مومنی در تحلیل فضای سال آینده کشور گفت: با کمال تأسف در سال ۹۴ بر اساس تمهیداتی که در لایحه بودجه قابل مشاهده است، قرار نیست تغییرات مثبت محسوسی در اقتصاد کشور اتفاق بیفتند. آنچه برای سال آینده می‌توان پیش بینی کرد این است که ما هم چنان فاقد رشد با کیفیت، به عنوان رشد متکی بر بخش‌های مولد خواهیم بود.

وی بیان داشت: رشدهای حاصله نیز بیشتر جنبه صوری داشته، و ناظر بر تغییرات غیر موثر در بهبود وضعیت کلی اقتصاد با خصلت پایداری خواهد بود. مانند آنچه امسال اتفاق افتاد و ۴ درصد رشد اقتصادی برای ۶ ماهه اول امسال اعلام شد که احتمالاً برای کل سال ۲ درصد خواهد بود. اگرچه در محاسبات آماری واقعاً این رشد اتفاق افتاده، اما رشد با کیفیتی که مبتنی بر افزایش تولید و رونق بنگاه‌های تولیدی باشد، نبوده و بیشتر به رشد نقدینگی دلالت داشته. در سال آینده نیز در سند بودجه ۲٫ ۵ درصد رشد اقتصادی برآورد شده، اما در صورت حصول این نتیجه هم رشد اقتصادی با کیفیتی نخواهیم داشت و صرفاً شاهد بالا رفتن کمیت اعداد و ارقام بوده‌ایم. مسعود خوانساری رئیس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق تهران نیز، میزان رشد اقتصادی سال آینده را دو درصد پیش بینی کرده بود. موسسه اکونومیست، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نیز رشد اقتصادی سال ۹۴ را عددی بین ۲ تا ۲٫‌۵ درصد پیش‌بینی کرده‌اند.

روایت جلیلی از چرایی مذاکره با آمریکا

سعید جلیلی با حضور در مراسم افتتاحیه اردوی راهیان نور دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه قابل اعتماد نبودن آمریکا براساس تجربه واقعی در تاریخ انقلاب ما است، گفته: اگر اجازه‌ای از طرف رهبری برای مذاکرات داده شده است برای نشان دادن بی‌منطقی آمریکاست.

پنج سال فاصله کره جنوبی تا اینترنت ۷.‌۵ گیگا

کمپانی‌های سامسونگ و SK Telecom قصد دارند در کنگره جهانی موبایل بارسلون از فناوری شبکه G۵ خود رونمایی کنند. سامسونگ و SK Telecom در تلاش هستند تا شبکه اینترنتی G۵ را که سرعتی ۷.‌۵ گیگابایت بر ثانیه فراهم می‌آورد، تا ۲۰۲۰ در کره جنوبی راه اندازی کنند.

مسائلی در باره هاشمی شاهرودی وجود دارد که نمی‌خواهم باز شود


ناصر قوامی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم درباره احتمال حضور و انتخاب هاشمی شاهردوی برای ریاست مجلس خبرگان و ایجاد دوقطبی هاشمی رفسنجانی، هاشمی شاهرودی به آفتاب گفته: فکر می‌کنم اگر آیت الله هاشمی رفسنجانی کاندیدا شوند، آقای هاشمی شاهرودی خود را برای ریاست کاندیدا نخواهند کرد. چون مباحثی درباره آقای هاشمی شاهرودی مطرح است که این موضوع در مجلس ششم هم مطرح بود و من نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم. به همین منظور فکر نمی‌کنم که ایشان رای خبرگان را داشته باشد، مگر اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نفع ایشان کناره‌گیری کنند و کاندیدا نشوند. مانند ریاست آقای مهدوی کنی که آیت الله هاشمی رفسنجانی به ایشان واگذار کردند.

روحانی برای افتتاح پروژه عمرانی احمدی‌نژاد به قم رفت

در حالی که وزیر راه و شهرسازی در روزهای گذشته چندین بار برنامه‌های تبلیغی در‌باره افتتاح بخشی از آزادراه حرم تا حرم را از شبکه سوم سیما پخش کرده است، حامیان احمدی‌نژاد نگاه متفاوتی به این پروژه دارند. یکی از رسانه‌های این جریان نوشته: پروژه آزادراه قم ـ گرمسار یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مهر ماندگار دولت خدمتگزار می‌باشد که فاز اول آن توسط رئیس جمهور سابق افتتاح و به بهره برداری رسید. احداث و تکمیل جاده قم گرمسار به طول ۱۵۸ کیلومتر از جمله مصوبات سفرهای ریاست جمهوری به استان قم در سالهای ۸۴ و ۸۷ است که بیش از ۷۰ کیلومتر از این پروژه بزرگ ملی در محدوده استان قم واقع شده است.

تحریف سخنان احمدی‌نژاد توسط یک خبرگزاری

احمدی‌نژاد در سفر اخیر خود به تبریز جملاتی به زبان آورده که خبرگزاری فارس با تغییر دادن آن، تیتر خود را نیز از این متن تحریف شده انتخاب کرده است. تیترهایی از قبیل: «صد‌ها احمدی‌نژاد فدای انقلاب و رهبری»، «صد‌ها امثال احمدی‌نژاد فدای یک لحظه عزت و عظمت ملت ایران و رهبری» و … در صورتی که مراجعه به فیلم این مراسم نشان می‌دهد، جمله‌ای که احمدی‌نژاد بیان کرده است از این قرار است: «صد‌ها امثال احمدی‌نژاد، فدای یک لحظه عزت و عظمت ملت ایران»، یعنی خبرگزاری فارس، عبارت «رهبری» را خودش اضافه کرده است.

مرعشی: اظهارات فائزه هاشمی به خودش مربوط است

امروز متنی از ترجمه مصاحبه فائزه هاشمی با فیگارو روی خروجی سایت‌ها قرار گرفته بود. در بخشی از این مصاحبه به نقل از فائزه هاشمی آمده است: فائزه هاشمی در قسمتی از صحبت‌های خود به دوران زندانی بودن خود اشاره می‌کند. او در این بخش از صحبت‌های خود از طرفداران گروهک مجاهدین به عنوان انسان‌هایی بزرگ یاد می‌کند! وی البته این نکته را هم متذکر می‌شود که در زندان با او همانند سایرین رفتار می‌شد: «من نیز به مانند بسیاری از زندانیان به اتهام تبلیغ علیه نظام به زندان افتادم. من در بخش سیاسی زندان اوین بودم و با من نیز، با اینکه فرزند یکی از بنیانگزاران جمهوری اسلامی هستم، درست به مانند دیگر زندانیان رفتار می‌شد. در این مورد با سید حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران تماس گرفت. مرعشی درگفتگو با آریا با بیان اینکه نمی‌تواند صحت ترجمه و مطلب منتسب به فائزه هاشمی را تایید کند افزود هر چه هست این مطلب چه توسط خانم هاشمی بیان شده باشدو چه بیان نشده باشد موضع حزب کارگزاران نیست و ما چنین عقیده‌ای نداریم.

پول عمران و آبادانی را به مردم ندهید


آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: پول‌های بیت‌المال که باید صرف کارهای تولیدی و عمرانی شود صرف یارانه نقدی می‌شود و در این عرصه کشور دچار خسارت‌هایی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی شده است. این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، به موضوع یارانه نقدی اشاره و اظهار کرد: یارانه نقدی اگر چه متعلق به همه است، ولی تبدیل به یک موضوع حساس در جامعه شده و دولت باید تمام قوای خود را جمع کند تا به ۷۰ میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت کند. آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: اساس نحوه پرداخت یارانه نقدی از ابتدا کار اشتباهی بود؛ معنا ندارد پول‌هایی که باید خرج عمران و آبادی کشور شود جذب این موضوع شود. موضوع یارانه نقدی در کشور تبدیل به یک غده چرکین شده که نیازمند به عمل جراحی است و قطعا هم این جراحی عوارضی خواهد داشت.

جهانگیری رقیب جدید روحانی!

فردی که سال‌ها سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را داشته، از اقوام یکی از مقامات عالی نظام و عضو مؤثر یک حزب محوری جریان اصلاحات است تحلیلی راجع به وضعیت حسن روحانی ارایه و نسبت به آینده سیاسی، کاهش قابل توجه محبوبیت اجتماعی وی، ناکارآمدی در حوزه اقتصاد و کاهش چسبندگی وی به آیت الله هاشمی رفسنجانی، بهترین گزینه برای انتخابات آینده ریاست جمهوری را اسحاق جهانگیری ذکر کرده است. این فرد دلیل این ادعای خود را این گونه می‌داند که یکی از راه‌ها و علایم مهمی‌ که اسحاق جهانگیری می‌خواهد خود را به نظام عرضه کند این است که تأکید نماید: «عدالت‌خواه و ضد فساد است‌».

جانشین مشایی مشخص شد

الهام که این روز‌ها با فعال‌شدن دوباره احمدی‌نژاد نقش دست‌راست او را بازی‌ می‌کند، جای مشایی و رحیمی ‌را گرفته است. غلامحسین الهام در سال ۱۳۳۸ در اندیمشک متولد شد. دارای مدرک کار‌شناسی حقوق قضایی از دانشگاه تهران، کار‌شناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس است. او عضو هیأت علمی‌ دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر