بازدید 3533

تدوین طرح تحریم صادرات گاز به اروپا

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی برای تحریم صادرات گاز به اروپا در صورت ادامه و یا تشدید تحریم‌ها علیه کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸ 25 February 2015

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی برای تحریم صادرات گاز به اروپا در صورت ادامه و یا تشدید تحریم‌ها علیه کشور خبر داد.

عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه امام خامنه‌ای اخیراً اعلام کرده‌اند که در صورت ادامه تحریم‌ها و با توجه به نیاز اروپا به گاز ایران، نیاز آنها را تحریم خواهیم کرد، گفت: بر همین اساس نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند تا طرحی‌ را برای تحریم صادرات گاز به اتحادیه اروپا تهیه کنند.

وی ادامه داد: بعد از قطع صادرات گاز روسیه به اروپا، ایران برای این اتحادیه به‌عنوان منبع تأمین گاز منحصر به فرد محسوب می‌شود و بر همین اساس اگر آنها تحریم‌ها را متوقف نکنند و یا کاهش ندهند ایران می‌تواند از اهرم قدرتمند گاز استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این دولت‌مردان چراغ سبز صادرات گاز را به اروپائیان نشان داده‌اند، گفت: این در حالی است که اروپا بعد از آنکه با روسیه برای واردات گاز دچار مشکل شد به ایران امید بست، اما این اتحادیه فراموش کرده که باید در ابتدا تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران را بردارد.

نمایند مردم نور و محمودآباد درباره اینکه تهیه طرح تحریم صادرات گاز ایران به اروپا چه‌مدت به طول خواهد انجامید، خاطرنشان کرد: تهیه طرح مورد نظر نیازمند زمان زیادی نیست.

فیاضی درباره استقبال نمایندگان مجلس از این طرح، اظهار داشت: هر زمان که طرحی در جهت‌ بازدارندگی تحریم‌ها در مجلس مطرح شد نمایندگان از آن استقبال کرده‌اند؛ قطعاً از این طرح هم حمایت خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار