بازدید 25530

این تکنولوژی سرعت اینترنت موبایل را هزار بار بیشتر می‌کند

تقریبا‌ حدود یک سال پیش، مدیر عامل شرکت Artemis Networks اشاره کرد که این شرکت در حال کار ‌روی پروژه‌ای است که به گوشی‌های هوشمند این قابلیت را می‌دهد تا از ارتباط اینترنتی با سرعت هزار بار بیشتر از تکنولوژی 4G برخوردار شوند. اکنون این شرکت این ادعای خود را در سانفرانسیسکو عملیاتی می‌کند.
کد خبر: ۴۷۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰ 24 February 2015
این تکنولوژی سرعت اینترنت موبایل را هزار بار بیشتر میکند
تقریبا‌ حدود یک سال پیش، مدیر عامل شرکت Artemis Networks اشاره کرد که این شرکت در حال کار ‌روی پروژه‌ای است که به گوشی‌های هوشمند این قابلیت را می‌دهد تا از ارتباط اینترنتی با سرعت هزار بار بیشتر از تکنولوژی 4G برخوردار شوند. اکنون این شرکت این ادعای خود را در سانفرانسیسکو عملیاتی می‌کند.

به گزارش «تابناک»، این موضوعی است که «بیزینس اینسایدر» به آن پرداخته است. شرکت Artemis امروز اعلام کرده‌ که مشترکان تلفن همراه در سانفرانسیسکو می‌توانند اقدام به خرید سیم کارت‌هایی از روی وب سایت Artemis Networks کنند که مستقیم‌ به شبکه pCell این شرکت متصل می‌شود.

همچنین سایر کاربرانی که از گوشی‌های هوشمند آیفون و آیپد به شکل Unlock استفاده می‌کنند، می‌توانند ‌با خرید این سیم‌‌کارت به شبکه شرکت Artemis متصل شوند.

این تکنولوژی سرعت اینترنت موبایل را هزار بار بیشتر میکند

‌این شرکت اذعان کرده‌ که این تکنولوژی جدید، نزدیک به استانداردهای ۵G است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ به دست مشترکان برسد. این تکنولوژی در ارتباط اینترنتی به قدری سریع است که می‌تواند ‌‌به سادگی جایگزین ارتباط مودم با کابل شود. «پرلمن» مدیر عامل این شرکت گفته است: هزینه‌کرد ما به قدری پایین است که به سادگی قادر به رقابت با شرکت‌های بزرگ اینترنتی هستیم.

البته در این باره باید گفت، یکی از دلایل اصلی پایین بودن هزینه‌های این شرکت برای ارائه اینترنت، این است که نیازمند برج‌های آنتن قوی پیکر نیست. در نتیجه این موضوع هزینه زیر‌ساخت‌های ارتباطی را به شدت کاهش می‌دهد. در واقع می‌توان pCell را جایگزینی برای آنتن‌های بلند سنتی جهت ارتباط مخابراتی و اینترنتی دانست.

در حالی که آنتن‌های غول پیکر، قادر به ارسال حجم عظیمی از سیگنال در یک فضای مشخص هستند، pCell یک شبکه مخصوص به هر مشترک ایجاد می‌کند که از طریق دستگاهی با نام pWaves صورت می‌گیرد. این دستگاه ‌یک آنتن مخابراتی ولی با حجم و اندازه یک مودم خانگی است.

اما روش پخش سیگنال از طریق pWaves و pCell بسیار متفاوت است. آنتن‌های سنتی با فاصله بسیار ‌از هم قرار می‌گیرند تا سیگنال‌های آن‌ها تداخلی با یکدیگر نداشته باشد، ولی شرکت Artemis دقیقا از ‌برخورد امواج رادیویی استفاده pCell‌ می‌کند.

این تکنولوژی سرعت اینترنت موبایل را هزار بار بیشتر میکند
همچنین به این دلیل که دستگاه‌های pWaves بسیار کوچک‌‌اند، عملا جای‌گذاری آن‌ها در هر مکانی امکان‌پذیر است. در نتیجه قرار دادن آن‌ها در محیط‌های مختلف در یک شهر و در کنار یکدیگر، می‌تواند پوششی گسترده و بسیار دقیق‌تر از آنتن‌های سنتی ایجاد کند.

‌«پرلمن» اشاره کرده‌ که کاربست اولین ارتباط اینترنتی به این شکل در شهر سانفرانسیسکو، تنها یک نمایش از آن چیزی است که pCell قادر به انجام آن است. وی گفته ‌شرکت Artemis در حال گفت‌وگو‌ با اپراتورهای بزرگ است تا این ارتباط اینترنتی را به شکل گسترده ـ ابتدا در ایالات متحده و سپس در سراسر دنیا ـ انتشار دهند؛ ارتباط اینترنتی که به گفته «پرلمن»، ۱۰۰۰ برابر سریع تراز تکنولوژی 4G است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۹
بی‌خیال بابا! این دیگه خیلی حرام است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
خخخخخخخ
البته به سرعت اینترنت ما نمیرسه
اين كه چيزي نيست شما هم دلتون خوشه ! ما فعلا داريم فسادهاي چندهزارميلياردي رو يكي يكي رو ميكنيم
نظر سنجیت بره توو حلقم... تابناک!!!

مردم رو چی فرض کردید... با این پاسخ های نظر سنجی تون!!!
ورود این تکنولوژی هم به ایران سبب نمیشود که سرعت اینترنت لاک پشتی ما اندکی افزایش داشته باشد،چون عده ای نمیخواهند
1000 برابر که نه 10000 برابر به در د ما نمی خورد تا وقتی یکی پاشو از روی این سیم برنداره که بدرد ما نمی خوره .
اگر 1000000 برابر هم بشود در کشور ما تغییری نخواهد کرد
به چه دردی میخوره
بهترین سرعت را در اینترنت ما داریم
کافیست که وصل شویم دکمه سرچ را بزنیم یک نیم ساعتی استراحت میکنیم یا نیم چرتی میزنیم تا وصل شود . این چرت برای سلامتی بدن لازمه و مسعولان در کشور بیشتر به فکر سلامتی و چرت ما هستند .
ما هم اینترنت داریم
کی قرار هست ایران بیاد؟ یک قرن دیگه که همه مرحوم شدیم رفتیم اون دنیا؟
مسئله ای که هست : آیا ما به این سرعت بسیار زیاد روی موبایل احتیاج داریم یا خیر؟
فکر نمیکنم تا دهها سال دیگه نتها این تکنولوژی بلکه اینترنت پرسرعت به معنای واقعی به ایران راه پیدا کنه
2020 تو آمریکا 3020 میاد ایران!
امواجی که این تکنولوژی خواهد داشت و تداخل اون ها پدر بشر رو در خواهد آورد!
صد سال بعد در ایران!!
اونوقت تو ایران قانون میگه بیشتر از 128kb جرمه!
Wow the science is infinite
اونجا دنبال ایند که سرعت و کیفیت بهتر بشه اینجا برعکس دنبال کندی و محدود کردن هستن ..!!!
برادران در اینجا با سرعت 8k جلوشو میگیرن !!
همين كه انجام شده روبدين مابقي پيش كش
اينترنت!!؟ pcell!!؟ موبايل!!؟ شبكه!!؟ تداخل!!؟ ارتباط!!؟ ، اينا موجب انحرافن همشون بايد فيلترينگ هوشمند بشن، اگه هم نشدن مسدود بشن.!!!!!!
۲ماه پیش بود حدودا یکی از مسئولان وزارت ارتباطات گفت 5G تا ۶ماه دیگه تو ایران راه میافته، من هنوز وقتی یادش میافتم دهنم ۳متر باز میشه، ژاپن گفته امیدوارم به المپیک ۲۰۲۰ برسونیمش، ایران تا ۴ماه دیگه 5G رو عرضه میکنه، بعد اپل و سامسونگ باید بیان برای ایران با فناوری 5G گوشی بدن بقیه کشورها هم که همون 4G.
این تکنولوژی ها برای غربی هاست بیاد توی ایران به همت مسئولین سرعتش 1 میلیون بار کمتر میشه. این است قدرت مهندسان و مسئولین ایرانی. آنها در جهت رشد تکنولوژی ما در جهت مبارزه با تکنولوژی.
تابی میدونی اینجا ایران!!!
انشاالله این تکنولوژی اواخر قرن سی یا چهل بدست ایرانی ها میرسد البته بعد از رفع مشکلاتی چون مکالمه تصویری و.....
کی میاد ایران؟
من نیز تو را چشم در راهم
خخخخخخ خب این چه خبریه تو سایت قرار دادین همه همکارام دارن میخندن :)))))))))))))
پس چرا تو کشو ما به این چیزها فکر نمی کنند؟
اندر خم کدام کوچه ایم..؟؟
یه برنامه دیدم از طریق وایرلس و رادیو به یه روستا در اروپا اینترنت 15 مگ داده بودن سالی 50 دلار !!!! کلی هم برنامه های اموزشی برای یاد دادن اینترنت به افراد بزرگسال گذاشته بودن . حالاشما اومدی داری چی میگی ؟ ما در اینجا در پایتخت یه کشور اسیایی حتی به اندازه یه روستا در اروپا پهنای باند اینترنت نداریم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یه نکته مهم که اشاره‌ای بهش نکرده، اینه که این امواج چقدر بای انسان ضرر داره. آیا سالم تر از آنتن های معمولیه یا سرطانا رو بیشتر میکنه؟!
تا کی ملت ایران رو با این سرعت اینترنت تحقیر میکنید ?
از این خبرها و نمک روی زخم ما نپاشین.
دمشون گرم حضرات مخابرات بخونند شاید تکونی بخورن
بستگی داره به اینکه لنگر این ذفعه به کجاش گیر کنه
نویسنده مرض داره میخاد دلتون بسوزه
خوب بود خندیدیم
گیرم که سرعت اینترنت ما 1000برابر بشه. الآن دیگه چه سایتی آزاده که بریم سر بزنیم؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار