بازدید 3760

روایت حجتی از جنگ روانی واردکنندگان میوه

وزیر جهادکشاورزی گفت: عده‌ای جنگ روانی به راه انداختند تا در آستانه نوروز میوه وارد کشور کنند.
کد خبر: ۴۷۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳ 24 February 2015
وزیر جهادکشاورزی گفت: عده‌ای جنگ روانی به راه انداختند تا در آستانه نوروز میوه وارد کشور کنند.

به گزارش مهر، محمود حجتی در نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وزارت جهادکشاورزی در آستانه شب عید چه اقداماتی برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی انجام داده است؟ اظهار داشت: میوه شب عید عمدتا در سه محصول کیوی، پرتقال و سیب خلاصه می شود، ضمن اینکه میوه به اندازه کافی در داخل کشور وجود دارد.

وی با اشاره به بارش برف طی سال گذشته در استان‌های شمالی، افزود: به دنبال این مسئله، عده ای سر و صدا به پا کردند که برای شب عید با کمبود مواجه خواهیم بود و در این زمینه جنگ روانی ایجاد کردند که فشار بیاورند و اقدام به واردات کنند.

حجتی با بیان اینکه 4 درصد مرکبات دنیا در ایران تولید می‌شود، اضافه کرد: این در حالی است که جمعیت ما حدود یک درصد جمعیت دنیا است.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه ممکن است عده ای در بازار به دنبال فضاسازی باشند که محصولاتی را که دارند به فروش برسانند یا محموله ای را وارد کنند، گفت: سال گذشته مقدار زیادی پرتقال در کشور فاسد و دور ریخته شد.

وی با بیان اینکه یک میلیون تن سیب اضافه بر نیاز در کشور وجود دارد، گفت: باید دغدغه صادرات و مصرف این محصول را داشته باشیم، ضمن اینکه در محصول کیوی نیز با اضافه محصول مواجه هستیم و پرتقال نیز به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه پرتقال و سیب توسط سازمان تعاون روستایی خریداری و ذخیره شده است، گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته، به همان میزانی که این محصولات در ایام عید توزیع می شدند، توزیع انجام خواهد گرفت و روال طبیعی خود را طی خواهد کرد.

حجتی با بیان اینکه فقط سیب و پرتقال خریداری و ذخیره شده و وارد بازار خرید و فروش کیوی نشده‌ایم، گفت: هیچ مشکلی برای تنظیم بازار شب عید وجود ندارد و طبق برنامه ای که ستاد تنظیم بازار پیش بینی و ابلاغ کرده، خرید انجام شده و در حال حمل به مراکز استان‌ها از جمله تهران است، ضمن اینکه توزیع در 8 روز پایانی سال (از 22 تا 30 اسفندماه) انجام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس