بازدید 2286

استشمام بوی دولتی ها در انتخابات اتاق بازرگانی

کد خبر: ۴۷۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳ 24 February 2015
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر ضرورت دوری سیاسیون و آقازاده‌ها از کاندید شدن برای انتخابات اتاق بازرگانی، گفت: اتاق بازرگانی تنها نماد بخش خصوصی در کشور بوده از این رو نباید با حضور دولتی‌ها و به صورت شبه دولتی اداره شود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت دوری سیاسیون و آقازاده‌ها از کاندید شدن برای انتخابات اتاق بازرگانی، گفت: اتاق بازرگانی تنها نماد بخش خصوصی در کشور بوده که در صورت حضور دولتی‌ها به بخش شبه دولتی از سوی مسئولان دولتی اداره خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه بیش از 70 درصد از ساختار اقتصادی کشور در اختیار دولت قرار دارد، افزود: تا زمانی که اصلاح ساختار نهادهای مالی و وابستگی نهادهای غیردولتی که به طور غیر مستقیم از سوی دولت اداره می‌شوند صورت نگیرد نمی‌توان به آینده اقتصاد کشور امیدوار بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه ما در حوزه شکلی مشکلی نداریم بلکه در حوزه اجرایی و محتوایی دچار نواقصی هستیم، گفت: حضور آقازاده ها و سیاسیون در بدنه اتاق بازرگانی خلاف قانون نیست اما به طور حتم در اجرای اصل 44 قانون اساسی خلل ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی واقعی باید پای کار آمده تا تحولی در اقتصاد کشور رخ دهد، تصریح کرد: اعضای اتاق بازرگانی باید نمایندگان واقعی بخش خصوصی برای تحقق اصل 44 قانون اساسی باشند.

پورابراهیمی با بیان اینکه حضور آقازاده‌ها و افراد سیاسی در بدنه اتاق بازرگانی آن را به نهادی شبه دولتی بدل خواهد کرد، گفت: متاسفانه در اتاق بازرگانی درون استان‌ها حضور سیاسیون کمتر اما در مرکز استان این موضوع بیداد می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حضور آقازاده ها در بدنه اتاق بازرگانی برترین وضعیت برای اقتصاد کشور است، گفت: اتاق بازرگانی باید نماد بخش خصوصی باشد که با حضور نهایی سیاسیون به بخش شبه دولتی تبدیل و از سوی مسئولان دولتی اداره خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ چندی پیش در برخی از رسانه‌ها اخباری مبنی بر حضور افراد سیاسی و وابستگان آن‌ها در انتخابات اتاق بازرگانی منتشر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار