بازدید 14528
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

افشای جاسوسی آفریقای جنوبی از دیپلمات‌ها و سفارت ایران

ارزیابی ایران و آمریکا از روند دور اخیر مذاکرات هسته‌ای در ژنو، سفر معاون وزیر خارجه به وین جهت دیدار با مدیر کل آژانس، افشای جاسوسی سازمان اطلاعات آفریقای جنوبی از دیپلمات‌های ایرانی و دعوت سناتورهای دموکرات از نتانیاهو برای حضور در جلسه‌ای خصوصی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۷۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰ 24 February 2015
افشای جاسوسی آفریقای جنوبی از دیپلمات‌ها و سفارت ایرانارزیابی ایران و آمریکا از روند دور اخیر مذاکرات هسته‌ای در ژنو، سفر معاون وزیر خارجه به وین جهت دیدار با مدیر کل آژانس، افشای جاسوسی سازمان اطلاعات آفریقای جنوبی از دیپلمات‌های ایرانی و دعوت سناتورهای دموکرات از نتانیاهو برای حضور در جلسه‌ای خصوصی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

افشای جاسوسی آفریقای جنوبی از دیپلمات‌ها و سفارت ایران

به گزارش «تابناک»، از روز گذشته تاکنون، شمار زیادی از مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی از ‌پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای ایران سخن گفته‌اند. شبکه خبری «الجزیره» از همین دسته است که در سایت خود می‌نویسد، ایالات متحده و ایران اعلام کرده‌اند‌ در دور جدید مذاکرات هسته‌ای، پیشرفت حاصل شده است؛ اما هشدار داده‌اند ‌هنوز برای دستیابی به توافق نهایی، باید راهی طولانی طی شود. این سایت اشاره می‌کند، مذاکره‌کنندگان دو طرف از روز جمعه در ژنو، مشغول گفت‌و‌گو بوده‌اند و به گفته یک مقام ارشد دولت آمریکا، هفته آینده نیز برای گفت‌و‌گوهای بیشتر بار دیگر به این شهر خواهند رفت.

افشای جاسوسی آفریقای جنوبی از دیپلمات‌ها و سفارت ایران

در همین زمینه، خبرگزاری «ترند» از برنامه مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران برای سفر به وین و دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داده و می‌نویسد، سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، دوشنبه شب به منظور دیدار و گفت‌و‌گو با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس، تهران را به مقصد وین ترک می‌کند.
‌گفت‌و‌گو درباره همکاری میان ایران و آژانس به منظور یافتن راه‌هایی در راستای ارتقا و سرعت بخشیدن روابط‌ در محور گفت‌و‌گوهای عراقچی در وین قرار خواهد داشت.

ترند اشاره می‌کند، آمانو ماه گذشته و در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار کرده بود.

افشای جاسوسی آفریقای جنوبی از دیپلمات‌ها و سفارت ایران

اما موضوع انتشار مجموعه‌ای از اسناد محرمانه مربوط به فعالیت‌های جاسوسی بین‌المللی، موضوع مهم دیگری است که مورد توجه بسیاری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. در همین راستا، روزنامه «گاردین»، بخش دیگری از اسناد مربوط به ایران را منتشر کرده که از فشار آمریکا بر دیگر کشور‌ها برای جاسوسی از ایران خبر می‌دهد.

به نوشته این روزنامه، در سند مذکور مشخص می‌شود، هرچند آفریقای جنوبی به عنوان یک کشور عضو سازمان غیرمتعهد‌ها، نسبت به ایران موضعی بی‌طرف داشته است، ‌آمریکا ضمن اعمال فشار بر این کشور، سبب شده سازمان اطلاعات آفریقای جنوبی دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت ایران تحت نظر بگیرد.
 

افشای جاسوسی آفریقای جنوبی از دیپلمات‌ها و سفارت ایران

در ‌‌نهایت‌ در میان دیگر مطالب، ‌«رویترز» از دعوت سناتورهای دموکرات آمریکایی از نخست‌وزیر رژیم اسرائیل برای برگزاری جلسه‌ای خصوصی خبر داده و می‌نویسد، دو سناتور ارشد دموکرات از بنیامین نتانیاهو دعوت کرده‌اند در جریان سفر پیش روی خود به واشنگتن، در جلسه‌ای با حضور سناتورهای دموکرات حضور پیدا کند و هشدار داده‌اند که تبدیل موضوع روابط آمریکا و رژیم اسرائیل به یک مسئله سیاسی حزبی، می‌تواند پیامدهایی طولانی مدت به همراه داشته باشد. در دعوت‌نامه‌ای که برای نتانیاهو ارسال شده، هدف از این کار، برقراری گفت‌و‌گو میان رژیم اسرائیل و هر دو حزب سیاسی حاضر در کنگره آمریکا بیان شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل