بازدید 28772
۶
در برنامه نود دیشب چه گذشت؟

علی کریمی، محبوب‌ترین بازیکن ۲۰ سال اخیر پرسپولیس شد

با اعلام نتیجه نهایی نظرسنحی، علی کریمی با ‌۲۸ درصد آرا، محبوب‌ترین بازیکن دو دهه اخیر پرسپولیس انتخاب شد و عابدزاده و دایی هم هر یک با ۲۱ درصد، به ترتیب دوم و سوم شدند.
کد خبر: ۴۷۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۲ 24 February 2015
یکی دیگر از برنامه‌های تلویزیونی نود شب گذشته و از ساعت ۲۲:‌۲۵ با اجرای عادل فردوسی‌پور روی آنتن رفت تا هم به بررسی اتفاقات آخرین هفته لیگ بر‌تر فوتبال ایران ‌و هم در آستانه آغاز لیگ قهرمانان آسیا به بررسی و‌ضعیت نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بپردازد و هم اینکه به مسائل حاشیه‌ای مانند انتخابات هیأت فوتبال تهران ‌نیم‌نگاهی داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، سؤال پیامکی این هفته نود، ‌جالب و چالش‌برانگیز‌ بود؛ سؤالی که فردوسی‌پور را تا پایان برنامه بار‌ها و بار‌ها مجبور کرد ‌درباره آن توضیح دهد. انتخاب بهترین بازیکن دو دهه اخیر پرسپولیس، موضوع مسابقه پیامکی نود این هفته بود و مخاطبان باید از میان کریم باقری، علی دایی، احمد رضا عابدزاده، علی کریمی و مهدی مهدوی کیا، یکی را انتخاب می‌کردند.

نگاهی به همین اسامی هم نشان می‌دهد ‌چه رقابت سختی برای انتخاب محبوب‌ترین بازیکن این باشگاه وجود دارد. عادل فردوسی‌پور در توضیح این نظرسنجی گفت: قرار است ما محبوب‌ترین بازیکن ایرانی را انتخاب کنیم. به همین دلیل، طی سه شب محبوب‌ترین بازیکنان پرسپولیس، استقلال، و سایر بازیکنان را انتخاب خواهیم کرد که امشب نوبت پرسپولیس است. با کلی تحقیق به این پنج گزینه از پرسپولیس رسیدیم که در این بین افشین پیروانی با یازده سال سابقه کاپیتانی پرسپولیس و رضا شاهرودی هم خیلی نزدیک بودند و می‌توانستند قرار بگیرند. بازیکنانی چون بهروز رهبری فرد، ادموند بزیک و محسن خلیلی و حمید استیلی هم از پرسپولیس و محبوب بودند و نشد در بین گزینه‌ها قرار بگیرند. بازیکنانی چون فرشاد پیوس و مجتبی محرمی هم چون در این دو دهه در سطح اول فوتبال نبودند، در نظرسنجی قرار نگرفتند.

او ادامه داد: برای استقلال ما خودمان دو گزینه که محبوبیتشان نیازی به اثبات ندارد، یعنی علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی را از قبل انتخاب کرده‌ایم و برای انتخاب سایر گزینه‌ها در سایت نظرسنجی قرار داده‌ایم. از بین ‌۱۵ بازیکنی که در سایت قرار دارند، با کمک مخاطبان سایر گزینه‌های نظرسنجی را انتخاب می‌کنیم. در ‌‌نهایت یک شب نیز تا پایان فصل به نظرسنجی گزینه‌های غیر پرسپولیسی و استقلالی اختصاص می‌دهیم و در آن از میان بازیکنانی چون جواد نکونام، محرم نویدکیا، رضا قوچان‌نژاد، خداداد عزیزی و... محبوب‌ترین بازیکن را انتخاب می‌کنیم تا به نظرسنجی نهایی راه پیدا کرده و محبوب‌ترین بازیکن دو دهه اخیر را مشخص کنیم.

در این برنامه، ابراهیم میرزابیگی، کار‌شناس داوری برنامه بود که فردوسی‌پور را تا پایان برنامه همراهی کرد و بعد از برگزاری قرعه‌کشی برنامه، خلاصه بازی نفت تهران و الجیش قطر به ‌عنوان اولین بخش برنامه پخش شد؛ دیداری که با برتری شاگردان علی منصوریان همراه بود و ایران را صاحب چهارمین نماینده در آسیا کرد.

با پخش بازی سایپا و فولاد خوزستان، بررسی بازی‌های لیگ اغاز شد؛ بازی که به پیروزی تیم «مهد کودک» سایپا انجامید. شجاعت مجید جلالی در این بازی و استفاده از بازیکنان ۱۶ و ۱۷ ساله موجب شد تا نود، یکی از‌‌ همان آیتم‌های آنالیز معروفش را به بررسی عملکرد جلالی در بازی دادن به جوانان اختصاص دهد؛ آنالیزی که نشان می‌داد، جلالی هر جا ‌بوده، به بازیکنان جوان زیادی میدان داده و نتیجه آن را هم دیده و در حال حاضر هم در سایپا و تا اینجای کار از یازده بازیکن زیر ۲۳ سال استفاده کرده است.

پخش بازی پرسپولیس و صبا و حاشیه‌های آن هم بخش دیگر نود بود؛ جایی که شاگردان درخشان بار دیگر در آزادی متوقف شدند تا بعد از پیروزی در آخرین داربی، دیگر در ورزشگاه آزادی رنگ پیروزی را به خود نبینند. اعتراض هواداران پرسپولیس به نتایج این تیم و حمید درخشان هم بخش‌هایی از این گزارش بود. با این حال، بازیکنان پرسپولیس در مصاحبه‌های پایان بازی خود مدعی بودند ‌تیم خوب بازی کرده و آن‌ها تنها بد شانس بودند. محمد نوری کاپیتان پرسپولیس هم به گزارشگر نود گفت، مثل آ. ث میلان و منچستر که گاهی دچار بحران می‌شوند ما هم یک فصل نتایج مطلوبمان را کسب نکردیم، ولی همچنان هواداران بزرگ‌ترین سرمایه ما هستند.

دیدار دیگری که روی آنتن رفت، خلاصه دربی اصفهان بود. زیبا‌ترین بازی هفته گذشته که در میان باد و باران اصفهان به تساوی یک بر یک دو تیم انجامید؛ اما آنقدر جذابیت داشت که یکی دیگر از آنالیزهای نود دیشب را به خود اختصاص دهد. در این آنالیز عملکرد قاسم حدادی‌فر و کاوه رضایی از ذوب آهن و موسایوف از تیم سپاهان مورد تمجید قرار گرفت. برای مثال کاوه رضایی بازیکن جوان ذوب‌آهن با ۴۰ لمس توپ، ۲۲ پاس و آمار ۷۷‌ درصد دقت پاس عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود در این بازی بر جای گذاشت.

گزارش تقویم نود پخش شد که از جمله آیتم‌های تقویم این هفته، تولد کریم باقری و محمد خاکپور در یکم اسفند، تولد روبرتو باجو در ۱۸ فوریه، تولد مایکل جردن اسطوره بسکتبال در ۱۷ فوریه و تولد محمدرضا حیدریان در ۲۸ بهمن بود. از دیگر اتفاقات این هفته، برد دوم اسفند سال ۷۴ پرسپولیس برابر استقلال اهواز در فصلی با قهرمانی عجیب پرسپولیس با وجود فاصله ۱۳ امتیازی با صدر جدول بود. سالگرد امضای قرارداد ترکمنچای هم اول اسفند بوده که با این بهانه برنامه نود قراردادهای علی دایی و رضا حقیقی با پرسپولیس و بازیکنان خارجی این سال‌ها با استقلال را به قرارداد ترکمنچای فوتبالی تشبیه کرد.

مسعود حسن‌زاده، مهاجم جوان ذوب آهن، میهمان حضوری برنامه بود. وی با بیان اینکه اهل منطقه پیروزی تهران است، به سیر حضورش در تیم‌های جوانان استقلال، امید داماش تهران، نفت تهران، مس رفسنجان، داماش گیلان و ذوب آهن اشاره کرد. حسن‌زاده زمانی که جوان‌تر بود، مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌ها انجام داده بود که در آن مصاحبه اعلام کرده بود، طرفدار استقلال تهران است.

مهاجم ذوب آهن همچنین گفت، گذرنامه‌اش را برای حضور احتمالی در تیم ملی برای بازی با سوئد و شیلی تحویل داده است. حسن‌زاده گفت: فوتبال را از محله‌های تهران و در تیم «شهید ایزد پناه» آغاز کردم و حدود شانزده سالگی به تیم جوانان استقلال پیوستم. پس از جوانان استقلال به تیم داماش جوانان تهران رفتم، سپس در نفت تهران حضور یافتم و در آنجا بازی به من نرسید و به لیگ یک رفته و در تیم مس رفسنجان حضور یافتم و سپس به داماش گیلان رفتم.

وی افزود: مشکلی با تعویض ‌ندارم و اگر مربی صلاح بداند من را تعویض می‌کند و اعتراضی نمی‌کنم. وی در مورد آینده خود اظهار داشت: به اروپا فکر می‌کنم و ۱۰۰ درصد تمام برنامه‌ام ترانسفر از ذوب آهن به اروپاست. من سنی ندارم که الان به کشورهای عربی بروم و انشاءالله اول به تیم ملی و سپس به باشگاه‌های اروپایی راه پیدا می‌کنم. حسن‌زاده در مورد شادی پس از گل خود گفت: به سبک رونالدو شادی می‌کنم.

در ادامه، گزارشی از تمرین پرسپولیس و صحبت‌های بازیکنان و هواداران این تیم در آستانه بازی آن‌ها برابر لخویا در لیگ قهرمانان آسیا پخش شد و بعد از آن هم گزارش نود تا نود به بررسی حواشی فوتبالی یک هفته اخیر پرداخت. گزارش عملکرد لژیونر‌ها و همچنین نود درجه دیگر گزارش‌های حاشیه‌ای نود دیشب بود.

با پخش خلاصه بازی استقلال و گسترش، بحث محرومیت و تعلیق کرار جاسم هم به میان امد. عادل فردوسی‌پور در برنامه نود از محرومیت کرار و تعویق ناگهانی محرومیت او برای بازی گسترش فولاد ـ‌ استقلال گفت. او احمدرضا براتی، کار‌شناس حقوقی را روی خط آورد. براتی در مورد ماجری پرونده محرومیت کرار جاسم گفت: «اولا اینکه ما فهمیدیم ‌این مسائل که به نبی نسبت داده می‌شد، درست نبود چون در زمانی که ایشان در فدراسیون نیستند هم این اتفاق رخ داد. پرونده کرار سه مرحله داشت که هر سه تصمیم کمیته انضباطی مشکل دار بود. رأی اولیه که صادر شد،‌‌ همان طور که خود کمیته انضباطی هم متوجه شد از حیث ماده مورد استناد اشتباه بود. چون او به دلیل اعتراض به داور اخراج شده بود و ‌باید با همین موضوع محروم می‌شد. اما این رأی قطعی بود و تجدید نظر خواهی که از طرف باشگاه استقلال صورت گرفت هم قابل استناد نبود. دادگاه جاسم کرار اعتراض به داور و خروج از زمین مسابقه بود و میلیون‌ها نفر آن را دیدند؛ بنابراین، چیزی نبود که پنهان مانده باشد. نه طرح نظرخواهی ویژه درست بود، نه قبول آن. این رأی باید بلافاصله اجرا می‌‌شد‌».

او ادامه داد: «شما که رأی را صادر کرده‌اید، چطور جلوی اجرای آن را گرفته‌اید؟ رأی اول اشتباه بود. نقض رأی قطعی هم اشتباه بود؛ کاری که کمیته انضباطی می‌توانست بکند این بود که با توجه به ماده ۴۲ آیین نامه انضباطی یک رأی اصلاحی صادر ‌و ماده مورد استناد را اصلاح کنند. رأی کرار ۹ روز معطل مانده. در آیین نامه انضباطی ما نوآوری صورت گرفته که گفته‌اند، کمیته استیناف می‌تواند رأی را عوض کند؛ اما این یک استثناست و نمی‌توانیم آن را به همه مسائل ارتباط بدهیم. بنابراین کمیته انضباطی حق نداشته، اختیار کمیته استیناف را برای خودش قائل شود و این کار را انجام دهد.‌‌ همان طور که آن بخشش اجحاف در حق تیم‌های دیگر بود، اضافه شدن آن هم اجحاف در حق استقلال بود‌».

پس از او، محسن بزرگی معاون حقوقی و انضباطی باشگاه استقلال روی خط آمد و گفت: «ما اعتراض داریم به این رأی. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در اثر ازدحام پرونده‌ها و کثرت موضوعاتی که کمیته باید بررسی کند با یک کم دقتی مواجه شده است. باشگاه استقلال مخدوش بودن رأی محرومیت کرار جاسم را به حق تذکر داد، ولی متأسفانه تشدید این حکم این شائبه را به ذهن تبادر می‌کند که اعضای کمیته انضباطی از تذکر باشگاه استقلال ناراحت شده‌اند. آن‌ها با تشدید این حکم‌ غیر مستقیم این پیام را دادند که باشگاه‌ها بخش انضباطی خود را تعطیل کنند تا کسی دیگر پیگیر این موضوعات نشود. در موضوع کرار جاسم چند بی‌دقتی مهم صورت گرفته است. تأکید می‌کنم بی‌دقتی تا باعث تکدر خاطر نشود و لجبازی‌هایی ایجاد شود‌».

بزرگی گفت: «اولین بی‌دقتی کمیته انضباطی استناد به بند دو ماده ۶۷ آیین نامه انضباطی بود که اعتراض علنی به داور است، در کنفرانس‌های خبری. اصلا ربطی به ماجرای کرار پیدا نمی‌کرد. دومین بی‌دقتی، رسیدگی ماهیتی به تجدید‌نظر‌خواهی باشگاه استقلال بود. مگر باشگاه استقلال در این مورد محروم شده بود که کمیته انضباطی ورود کرد؟ قاعده این است که محکوم علیه می‌تواند به حکم صادره اعتراض کند؛ بنابراین، کمیته انضباطی باید درخواست ما را رد می‌کرد. سومین اشتباه کمیته انضباطی نقض قاعده اصلاح رأی به ضرر معترض است. ما یک قاعده‌ای داریم به قاعده منع تشدید مجازات. اگر متخلف بداند که اگر تجدید نظر خواهی کند، ممکن است تشدید می‌شود در اعمال حق خودش دچار تردید می‌شود‌».

عادل فردوسی‌پور قصد داشت با اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی هم تماس بگیرد که حسن‌زاده تماس‌های برنامه نود را بی‌پاسخ گذاشت.

بررسی وضعیت تیم نفت مسجد سلیمان ـ که این روز‌ها با مشکلات بزرگ مالی دست و پنجه نرم می‌کند ـ هم بخش دیگر این برنامه بود. مسعود رضاییان، مدیرعامل نفت مسجد سلیمان روی خط تلفنی برنامه آمد و اظهار داشت: برای رفع مشکلات تیم به دنبال دریافت وام کالا بودیم! به ما گفتند باید ۲،‌۵ میلیون تومان بدهید تا ۱۰ تا به آن اضافه شود و در مجموع ۱۲،‌۵ میلیون وام به شما بدهیم که آن قدر طول کشید که دیگر فایده‌ای نداشت. خوشبختانه یک اسپانسر پیدا کردیم و توانستیم پول سفر و پاداش بچه‌ها را با تبلیغ روی پیراهنمان تأمین کنیم.

من نمی‌دانم چرا تیم‌های شهرستانی همیشه از نظر مالی دچار مشکل هستند. باید بگویم نفت مسجد سلیمان تیمی نفتی است و خیلی بد است که برای رفتن به یک سفر دچار مشکل شود.

باید از سعدی و مولانا و نظامی و سایر شعرا تشکر کنم که هر هفته با توسل به یکی از این‌ها برای بچه‌ها قصه و داستان گفتم و اینکه مشکلات حل می‌شود و هفته بعد پول می‌رسد و تیم را جلو آوردیم. دیگر نمی‌توانستیم برای بچه‌ها قصه بگوییم و با توجه به اینکه قول داده بودیم بعد از این بازی پول می‌دهیم، نمی‌توانستیم به قولمان عمل نکنیم.

بچه‌ها حق داشتند تا طلب ۴۰ درصدی‌شان را نگیرند، تمرین نکنند و من از آن‌ها حمایت می‌کنم. یکی از بازیکنان ما چک داشته و دستگیرش کردند و یکی دیگر هم دنبالش هستند و من حق می‌دهم آن‌ها تمرین نکنند.

شرکت‌های نفتی خصوصی می‌توانند با تبلیغ روی پیراهن‌های ما، تیم نفت مسجد سلیمان را یاری کنند. ما با بودجه بسیار پایین تیممان را پیش می‌بریم و اگر قرار باشد برای پرداخت این بودجه نیز مشکل به وجود آید، دیگر واقعا بی‌انصافی است.

انتخابات هیأت فوتبال استان تهران هم از دیگر موضوعات مورد توجه برنامه این هفته نود بود. ابتدا گزارشی انتقادی از نحوه برگزاری انتخابات و تمدید دوران ریاست حبیب الله شیرازی پخش شد. سپس عادل فردوسی‌پور اعلام کرد، قرار بوده مناظره‌ای با حضور بهنام ابوالقاسم‌پور (منتقد) و عابدینی (دبیر هیات فوتبال) برگزار شود که عابدینی تلفن خود را خاموش کرده و به برنامه هم نیامده است. به همین دلیل، ابوالقاسم‌پور روی خط برنامه نود آمد و گفت: من از آقای گرشاسبی (مدیر کل جدید اداره ورزش و جوانان تهران) ناراحتم که چرا به این موضوع ورود نکرد. این انتخابات از قبل چیده شده بود.

صحبت‌های ابوالقاسم‌پور با درخواست فردوسی‌پور و به خاطر کم بودن وقت برنامه قطع شد تا رسیدگی به این موضوع به هفته‌های بعد موکول شود. با اعلام نتیجه نهایی نظرسنحی، علی کریمی با ‌۲۸ درصد آرا‌ محبوب‌ترین بازیکن دو دهه اخیر پرسپولیس انتخاب شد و عابدزاده و دایی هم هر یک با ۲۱ درصد، به ترتیب دوم و سوم شدند.

علی کریمی محبوب‌ترین ازیکن 20 سال اخیر پرسپولیس شد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۶
آقای کیروشی پور اجازه ندارد باشگاه استقلال درباره محرومیت بازیکنش صحبت کنه و مرتب حرفشون رو قطع می کرد ... واقعاً که
نتیجه این نظر سنجی بلحاظ آماری قابل قبول نمی باشد چون جهت اخذ نتیجه واقعی می بایست جامعه آماری هدف با شرایط یکسان انتخاب گردند بعبارتی عامل زمان در این مهم درنظر گرفته نشده است.
بعبارت دیگر محبوبیت بازیکنان تابعی از زمان است زیرا مخاطبین در حال تغییر می باشند
جمعش کن بابا ..آخه این آقا چیکار برا فوتبال مملکت کرده در مقابل عابدزاده دایی باقری مهدوی کیا عددی نیست
عشق است کریمی
علي كريمي بدون شك جزء معدود استعدادهاي نابي بود كه از كوچه و خيابان ها و بدون رابطه و فقط با تكيه بر استعداد خود پيشرفت كرد. استعدادهايي كه متاسفانه نه در فوتبال بلكه در خيلي از عرصه هاي ديگر نيز در اين مملكت هرز مي روند و در گوشه اي از بين مي روند. استعداد يابي يكي از مهم ترين مباحث علمي در غرب است و البته شايسته سالاري كه متاسفانه در غفلت مسئولان و در وادي رابطه و پارتي بازي نابود مي شوند.
اولا اين سبك اصلا درست نيست چون حضور همزمان كريم باقري و علي دايي در آرا تاثير گذار است ثانيا مهم محبوبيت جهاني است كه شهريار ايران علي دايي بي رقيب است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار