بازدید 8454
کوتاهی چند تن از مدیران محرز شد و به صدور دستور هم رسید، ولی...

اجرایی نشدن دستور سازمان بازرسی درباره متخلفان یک پرونده!

آیا غیر از این است که مخاطبان میلیونی سازمان تأمین اجتماعی انتظار داشتند با تغییر دولت، در حراست از حق و حقوقشان دقت بیشتری شده و با متخلفان برخوردهای سریع و قاطعی شود؟ آیا این پرونده تنها پرونده‌ای است که در آن مماشات مشهود است؟ آیا چنین مواردی نشان نمی‌دهد ‌برخورد صورت گرفته با مدیرانی که آشکار شدن تخلفات گسترده‌شان در گزارش مجلس، همه را شگفت زده کرد، کافی نبوده؟
کد خبر: ۴۷۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳ 25 February 2015
نه می‌گوییم که تخلفاتی از این دست، به شکل گسترده در سازمان رخ داده و می‌دهد و نه به عزم مسئولان برای مقابله با آنها تردید به خود راه می‌دهیم، ولی باز نمی‌توانیم توجیه خاصی برای این موضوع خاص بیابیم و چرایی بی توجهی به نظرات منعکس شده در نامه سازمان بازرسی را درک کنیم.

به گزارش «تابناک»، به فاصله حدود دو سال از بر سر کار آمدن دولت یازدهم و در حالی که مخاطبان چند ده میلیونی سازمان تأمین اجتماعی انتظار داشتند، از جمله نتایج قرائت گزارش تخلفات گسترده در این سازمان در انتهای عمر دولت پیشین، به تغییرات گسترده و بنیادین در آن گره بخورد،‌ گاه اخباری به گوش می‌رسد که عکس این انتظارات را نشان می‌دهد.

در تازه‌ترین نمونه از این دست، اسنادی به دستمان رسیده که حکایت از رقم خوردن تخلفی میلیاردی در اداره کل تأمین اجتماعی استان اردبیل در سال‌های گذشته دارد که بر اساس آن‌ها، سازمان بازرسی به ماجرا ورود کرده و پس از بررسی، دستور‌هایی پیرامون آن صادر کرده که متأسفانه بعد از گذشت چندین ماه، هنوز جامه عمل نپوشیده است.

بر اساس این اسناد ـ که نزد «تابناک» محفوظ است ـ می‌توان دریافت که پس از سال‌ها تعویق در وصول بدهی دوازده میلیارد ریالی شرکت «آ-ف» به سازمان تأمین اجتماعی، مدیران اداره کل استان با تقسیط این بدهی بر خلاف موازین قانونی موافقت کرده‌ و چک‌هایی به این منظور دریافت داشته‌اند که جعل شده بودند!

عجیب‌تر اینجاست که با دقیق شدن در مستندات پرونده، در‌می‌یابیم مسئولان سازمان پس از اطلاع از جعلی بودن این چک‌ها، باز هم تمایلی به پیگیری پرونده از طریق مراجع صالح نشان نداده‌اند و ‌سوءمدیریت را تا آنجا پیش برده‌اند که هنوز که هنوز است، ‌دوازده میلیارد ریال وصول نگشته و هیچ تبعاتی از این بابت، متوجه مسئولان کوتاهی کننده و شرکت مذکور نشده است.

اما ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم سازمان بازرسی با ورود به این پرونده و بررسی مستندات آن، در واپسین روز شهریورماه سال جاری، رأی به برکناری سه تن از مدیران اداره کل تأمین اجتماعی استان اردبیل (مدیر کل، مسئول دایره حقوقی و همچنین مسئول امور پیمان پیمانکاران این اداره کل) داده، ولی به رغم گذشت ماه‌ها از صدور این دستور، هنوز نه تغییری در این اداره صورت گرفته و نه وصول بدهی‌های شرکت «آ-ف» محقق شده است.

بدین ترتیب جا دارد ‌از مدیران سازمان تأمین اجتماعی بپرسیم، چرا تاکنون واکنش قابل قبولی در خصوص برخورد با متخلفان این پرونده نشان نداده‌ و منویات سازمان بازرسی در این باره را به اجرا در‌نیاورده‌اند؟ آیا غیر از این است که اگر قرار به تعویق دریافت مبالغ حق بیمه باشد، خیلی‌ها جلو‌تر از مدیران آن شرکت کذایی هستند که هرچه دستمزدشان اندک هم باشد، باز بخشی از آن را بموقع به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کنند؟ آیا غیر از این است که از محل انباشت این حق بیمه‌ها، باید منافع بلند‌مدت کارگران تأمین شود؟

آیا غیر از این است که مردم و به طور خاص‌تر، مخاطبان میلیونی سازمان تأمین اجتماعی انتظار داشتند با تغییر دولت، در حراست از حق و حقوقشان دقت بیشتری شود و با متخلفان برخوردهای سریع و قاطعی صورت پذیرد؟ آیا این پرونده تنها پرونده‌ای است که در آن مماشات مشهود است؟ آیا چنین مواردی نشان نمی‌دهد که برخورد صورت گرفته با مدیرانی که تخلفات گسترده در سازمان را رقم زدند و گزارش هیأت تحقیق و تفحص از سازمان را در قامت فاجعه مدیریتی در دولت قبل نمودار ساختند، کافی نبوده است؟

‌در پایان گفتنی است، «تابناک» آمادگی دارد توضیحات مسئولان سازمان تأمین اجتماعی در این باره را جهت روشن شدن اذهان منتشر نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱۷
در تامین اجتماعی و شرکتهای تابعه ان چنان بر بیت المال تاخته و همچنان میتازند که نگو و نه پرس
ديگه اينقد از اين خبرا شنيديم پوست كلفت شديم...ميدونيم آخرش ميشه هيچ
پس...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
یه همایش بزارن درست میشه
بالاخره سازمان "آ.ت" یا "آ.ف"
آیا دولت باید مدیران متخلف را مجازات کند یا قوه قضا ؟
درود بر شما پیگیری تا حصول نتیجه
تامین اجتماعی در3مهر93 یه آزمون استخدامی برگزار کرد و از هر نفر بابت ثبت نام50هزار تومن پول گرفت.حالا بعد از برگزاری آزمون شرایطی که از ابتدا منتشر کردند را تغییر داده اند واصلا آزمون علمی که توسط سازمان سنجش برگزار شد در انتخاب افراد نهایی تاثیری نداشته.کاش حداقل دیوان عدالت این رفتارشون را محکوم کند
تابناک عزیز خودت را خسته نکن در بر همین پاشنه خواهد چرخید ....توی خیابان های تهران پایتخت با ماشین آخرین مدلش رانندگی میکند و در ویلاها لواسنک مهمانی بازی میکنند
چرا تخلفات استخدام های فله ای را در استان یزد پیگیری نمی کنید؟ هزاران نفر فقط با امضای آقای مرتضوی استخدام شدند و بعد از چند ماه یک امتحان صوری گرفته شد تا همه چیز عادی به نظر برسد. چرا جلوی بی قانونی را نمیگیرید؟ آیا از سیل انسانهای بیکار شده میترسید؟ اینها بدون شایستگی و صلاحیت وارد یک سازمان دولتی شده اند. اگر خدا و پیغمبر و روز قیامتی هست رسیدگی کنید.
اداره کل تامین اجتماعی اصفهان از روز دوشنبه چهارم اسفند ماه تمام مدیران شعب تابعه و کارشناسان آن اداره کل را که حدود 60نفر میباشند با هواپیما به مشهد برده تا جلسه ای در مشهد برگزار نماید یعنی از دوشنبه نا شنبه هفته جاری در 40شعبه استان هیچ شعبه ای رییس ندارد و با پول کارگران ایشان در مشهد و در هتل چند ستاره مسائل اصفهان را بررسی مینمایند ؟؟؟
به خدا در آزمون استخدامی تامین در ایلام در بخش بیمه9نفر نیاز داشتنداز کل شرکت کنندگان در استان یه بنده خدا بومی استان از یه شهر محروم ودور افتاده نفر اول آزمون شده ولی معلوم نیست چرا جزء 9نفر انتخاب نشده؟
سازمان تأمین اجتماعی باید به قشری کمک کند که یک عمر با حقوق بخور نمیر زندگی کرده اند این سازمان با این اوصاف باید اسم خود را به تأمین جیب بعضی ها تغییر بدهد ...
آقای حمید در سازمان تامین اجتماعی افرادی که استخدام میشوند فرزندان ، خواهر زاده ، برادر زاده ، همسر و سایر اقربای مدیران محترم سازمان و سفرش شدگان نماینده مجلس هستند یکی از نمایندگان استان اصفهان 12 نفر را در اصفهان به استخدام در آورد اسامی افراد و شعب ی که مشغولند را دارم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
به خدا دانشگاه فرهنگیان هم همینطوره من یه فرد میشناسم رتبه 3رقمی کنکور آورد قبول نشد ولی یه نفر رتبه4رقمی قبول شد و پارتی بزرگ داشت
مدير عامل سازمان تامين اجتماعي.... بيش 18 نفر از بستگانش رو استخدام كرده از خواهر گرفته تا خواهر زاده و برادر زاده
درود بر شرفت
تابناک حال ما را نگیر!!!
یه هفته خبر اختلاسی نداشتیم دیدی چه برف و بارونی اومد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار