بازدید 99549
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

دو پیامی که حسین فریدون به ژنو برد/ من مسئول جنگ با آمریکا هستم، نه مذاکره/ برهم‌زننده سخنرانی هاشمی در کنار احمدی‌نژاد / ماجرای بالگرد رئیس‌جمهور و فاز ۱۲ پارس جنوبی/ محموله‌های چمدانی ارز به روایت نادران

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی‌ را برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛‌‌ تیترهایی چون «پاسخ روحانی به آیت‌الله جنتی»، «تعیین تکلیف حوزوی‌هایی که درباره انقلاب شک دارند»، «شهدا کسانی که پیاده‌روی کرده‌اند را محاکمه می‌کند»، «پیام تسلیت شجریان برای درگذشت صادق طباطبایی» و... ‌اخبار رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۷۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶ 23 February 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک» جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پاسخ روحانی به آیت‌الله جنتی


رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای گفته: برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی و پیشرفت در زمینه روابط با دیگران باید چه کنیم؟ اینکه برخی فکر می‌کنند بدون رابطه با بیرون می‌توان به توسعه رسید اشتباه است، می‌توان زندگی بخور و نمیر داشت یا از جیب مردم برداشت کرد، می‌شود ۹درصد ثروت مردم را کاهش داد اما بیش از این امکان‌پذیر نیست. اگر ما می‌خواهیم زندگی بخور و نمیر با نون و پنیر داشته باشیم، می‌توان کشور را اداره کرد، ولی اگر می‌خواهیم به رشد قابل قبول ۴ یا ۵ درصد برسیم، باید برنامه‌ریزی گسترده داشته باشیم.

به نظر می‌رسد اشاره به عبارت زندگی بخور و نمیر با نون و پنیر، اعلام مخالفت رئیس‌جمهور به سخنان چندی پیش دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه باشد.

احمدی‌نژاد دوباره به دادگاه احضار می‌شود؟


ایسنا نوشت: در پرونده احمدی‌نژاد نیز به نظر می‌رسد دادگاه موضوعی را استعلام یا اسناد و اطلاعاتی از ادارات دولتی یا مجلس مطالبه کرده که این امر منجر به صدور دستور تعیین وقت احتیاطی شده است؛ اما در هر صورت «وقت احتیاطی» تعیین شده در این پرونده که از ۱۶ دی ۹۲ آغاز شد، رفته رفته به یک «سال احتیاطی» تبدیل شد و ظاهرا با گذشت این مدت هنوز هم اقدام مورد دستور دادگاه انجام نشده است تا دادگاه در این پرونده تصمیم نهایی اخذ کند... باید دید آیا احمدی‌نژاد مجدداً احضار می‌شود؟

دولت عربستان حجاج را لخت و بازرسی می‌کند


دولت عربستان برخی از حجاج از جمله روحانیون کاروان‌ها را به صورت تحقیر آمیزی بازرسی بدنی کرده است. بنا به این گزارش٬ مأموران، روحانیون کاروان را به صورت لخت مادرزاد بازرسی بدنی نموده که گا‌ه‌ این رفتار توهین آمیز مقابل دیگر حجاج صورت گرفته است. همچنین در گزارشی دیگر٬ عربستان٬ تعدادی از کاروان‌های حجاج را ممنوع‌الورود کرده و به ایران برگردانده است. چند روز پیش بود که رئیس سازمان حج و زیارت در خبری گفته بود: «کنسول‌گری‌های عربستان در ایران صدور روادید سفر عمره را بیش از ۵۰ درصد کاهش داده‌اند».

ناگفته‌های هاشمی درباره احمدی‌نژاد

روزنامه ایران در دیگه چه خبر خود نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه دیدار با تشکل‌های دانشجویی پنج استان دانشگاه آزاد اسلامی به بیان ناگفته‌هایی از انتقادات خود در جلسه هیأت رئیسه خبرگان رهبری در زمان دولت گذشته پرداخت. به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی»، هاشمی در ادامه سخنانش به اقیانوسی از خرابی و فساد و دزدی در دولت قبل و به جلسه جالبی با هیأت رئیسه خبرگان در همین مورد اشاره می‌کند. اتاقی را هم در انتهای سالن به میهمانان نشان می‌دهد و می‌گوید: همین جا، به آقایان گفتم که چرا تمام کارهای این دولت (احمدی‌نژاد) را تأیید می‌کنید؟ فردا جواب مردم و خدا را چه می‌دهید؟ بعد هم به آقایی که نایبم در خبرگان بود، گفتم: حالا که رسوا شده، می‌گویی فلان کس باعث انحرافش شده. اصل انحراف خود اوست. اگر اشتباه کردی، صادقانه به مردم بگو اشتباه کردم. نه اینکه پشت فلان کس قایم شوید و بگویید انحراف کار او بوده. مردم این حرف‌ها را باور نمی‌کنند»... .

آقای هاشمی در ادامه می‌گوید: دولت روحانی در مقابل اقیانوسی از خرابی هاست. با خزانه خالی و توپخانه‌ای پر در روبه‌رویش از تندرو‌ها. از اقلیتی افراطی که همه جور امکانات در انتخابات ۹۲ داشتند و شکست خوردند. از صدا و سیما تا ده‌ها تریبون ریز و درشت دیگر. همه می‌خواستند که خط اعتدال پیروز نشود که شد. حالا همه جمع شده‌اند که انتقام رأی مردم را از دولت منتخب آن‌ها بگیرند. هاشمی می‌گوید: روحانی پای شعار‌هایش ایستاده ولی باید مشکلاتش را درک کرد. امروز روز گلایه از روحانی نیست. روز همراهی با روحانی است. درست مثل خود مردم که هم نجیبانه به او رأی دادند و هم غریبانه پای او ایستاده‌اند. با امید به فردایی بهتر».

حمله مربی پیکان به حضور زنان در ورزشگاه

پیمان اکبری مربی تیم پیکان در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که چرا در جریان بازی تیمش گفته اینجا سالن مد شده، گفت: بازیکن من در شرایط پر استرس توپ می‌زند و بعد یک خبرنگار خانم در‌‌‌ همان لحظه فیلم می‌گیرد و می‌خندد. اگر شما جای بازیکن من باشید چکار می‌کنید؟

اکبری در ادامه گفته: «اگر قانونی برای ممنوعیت ورود خانم‌ها به سالن والیبال وجود دارد باید شامل همه خانم‌ها شود و در این شرایط چرا باید خبرنگاران خانم به سالن بروند؟ اگر هم چنین موضوعی مطرح نیست، همه خانم‌ها را به سالن والیبال راه دهند‌». این اتفاقات در جریان بازی تیم‌های پیکان و وزارت دفاع از دور رفت مرحله حذفی لیگ بر‌تر رخ داد. پیمان اکبری به دلیل شکست در دو گیم این مسابقه، هم به داور اعتراض داشت و هم حضور بانوی خبرنگار در سالن! او پس از بازی با انجام مصاحبه از داور عذرخواهی کرد اما حاضر به تصحیح اظهارات خود درباره زنان نشد.

ماجرا از این قرار بود که وقتی چند بازیکن پیکان در اعتراض به داور به سوی او هجوم بردند، ناگهان تعدادی از بازیکنان این تیم همراه با پیمان اکبری، به سمت جایگاه خبرنگاران فریاد زدند که به چه حقی فیلم‌برداری می‌کنید؟ اعتراضی که با بیان جمله «اینجا سالن مد است یا خانه والیبال» ادامه پیدا کرد.

من مسئول جنگ با آمریکا هستم، نه مذاکره


سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه شانزدهمین همایش پیشگیری از وقوع جرم در استان تهران ـ که صبح امروز برگزار شد ـ در جمع خبرنگاران با اشاره به توان هسته‌ای کشورمان گفت: وزارت خارجه به میزانی که تعیین شده و رهبری اجازه داده‌اند مذاکره می‌کند. من مسئول جنگ با آمریکا هستم، نه مذاکرات و راجع به آن نمی‌توانم نظر دهم.

شهدا کسانی را که پیاده‌روی کرده‌اند، ‌محاکمه می‌کند


حسین همدانی٬ از فرماندهان سپاه پاسداران، دولت حسن روحانی را متهم به تلاش برای بازگرداندن «ابهت» آمریکا و غرب کرده و گفته، مذاکره با غرب برای نظام «باخت» محسوب می‌شود. همدانی با انتقاد از سیاست خارجی دولت یازدهم٬ پیاده‌روی محمد‌ جواد ظریف با جان کری در ژنو را اقدامی «اشتباه» دانسته و افزود: «شهدا» کسانی را که چنین کاری کرده‌اند، ‌«محاکمه» خواهند کرد.

به گزارش سایت تسنیم، همدانی اضافه کرده رابطه ایران و آمریکا همچون رابطه «گرگ و می‌ش» است و برخی مسئولان «متهم ردیف اول» قدم زدن و خندیدن با آمریکا هستند. همدانی گفت، امروز تمام ابهت ابر‌قدرتی «دشمن» شکسته شده٬ اما با یکسری از کار‌ها این ابهت در حال بازگشت است.

دست چپ و راست هاشمی در دولت روحانی فعال هستند


محمدجواد حق‌شناس گفته است: حزب اعتدال و توسعه از زمان شکل‌گیری جزو حلقه احزاب متمایل به آقای هاشمی رفسنجانی بود که مؤ‌سسین این حزب هم از نزدیکان ایشان محسوب می‌شدند. چهره‌هایی چون نوبخت به عنوان چهره شاخص حزب اعتدال و توسعه در کنار چهره‌هایی چون فاطمه هاشمی از اعضای این حزب به شمار می‌روند. حزب اعتدال و توسعه در واقع نیروهای جریان راست هستند که اگر ما بخواهیم درباره آن تحلیلی داشته باشیم می‌توان گفت‌‌ همان نسبتی که کارگزاران سازندگی با آقای هاشمی دارند این حزب هم‌‌ همان نسبت را با آقای هاشمی دارد.

آریا به نقل از حق‌شناس نوشته است: کارگزاران که قبل از سال ۱۳۷۶ می‌خواستند یک جریان میانی را شکل دهند، از آنجایی که با پیروزی اصلاح‌طلبان دیدند نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند، لذا وارد طیف اصلاحات شدند و عملا به جناح و دست چپ آقای هاشمی تبدیل شدند تا از این طریق بتوانند در جریان اصلاح‌طلب منویات ایشان را پیگیری کنند؛ اما با توجه به‌ شناختی که آقای هاشمی از فضای سیاسی کشور داشتند، می‌خواستند یک دست راست هم در جریان اصولگرا داشته باشند. به همین دلیل، حزب اعتدال و توسعه با محوریت چهره‌هایی که عمدتا در مجمع تشخیص مصلحت نظام فعال بودند و با حضور خانم فاطمه هاشمی و چهره‌هایی فعال در جریان متمایل به اصولگرا مانند آقایان جلالی و قاسمی فعالیت خود را ادامه دادند که البته از زمان احمدی‌نژاد این دو نفر از این حزب خارج شدند و یکی از آن‌ها به آقای لاریجانی پیوست و دیگری هم در کنار آقای ولایتی به عضویت مجمع تشخیص درآمد تا در حزب اعتدال و توسعه حضور نداشته باشند. اگر بخواهیم تعریف دقیقی از حزب اعتدال و توسعه داشته باشیم، این حزب در دولت در کنار حزب کارگزاران تعریف می‌شود که نشان می‌دهد در دولت روحانی دست راست و چپ آقای هاشمی رفسنجانی فعال شده است.

۱۱۰۸ نفر در دی‌ماه در راه‌های ایران کشته شدند


رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران گفته، تلفات حوادث رانندگی کاهش یافته، اما در حوادث رانندگی ده ماهه امسال، ۱۴ هزار و ۵۷۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در دی ماه یکهزار و ۱۰۸ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹.‌۴ درصد کاهش یافته است؛ اما آمار مصدومان حوادث رانندگی در دی ماه امسال، نسبت به دی ماه سال گذشته ۶.‌۱۳ درصد بیشتر شده است.

پیوند اعضا برای اتباع افغان به هم‌وطنان خود امکان‌پذیر شد


رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت از امکان‌پذیر شدن انجام پیوند اعضا برای اتباع افغان مقیم ایران به هم‌وطنان خود خبر داد. کتایون نجفی‌زاده به آنا گفته: «پیرو مصوبه سومین جلسه شورای عالی پیوند اعضا، امکان پیوند اعضا از اتباع افغان مقیم ایران به وزیر بهداشت ابلاغ و به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارسال شد. بر اساس این ابلاغ، اتباع افغان مقیم ایران می‌توانند از هم‌وطنان مقیم خود در ایران (افراد زنده یا مرگ مغزی) عضو پیوندی دریافت کنند‌».

البته وی تأکید کرده ‌که «مسئولیت تأیید هویت دریافت‌کننده و گیرنده در لحظه عمل به عهده حراست بیمارستان مربوطه است. این افراد به هیچ عنوان نمی‌توانند به افراد ایرانی عضوی اهدا و نمی‌توانند از ایرانیان عضوی دریافت کنند‌».

گذر از روحانیت خطری است که جریان اصولگرایی را تهدید می‌کند


آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه محوریت روحانیت، بزرگان دین در حرکت اصولگرایی باید حفظ شود، تصریح کرده: یک عده ضمن اینکه با محوریت خودشان به اصولگرایی ضربه زدند و خواستند از ظرفیت روحانیت به نفع خودشان استفاده کنند و بعد که دیدند نشد به این سمت حرکت می‌کنند که این بار از روحانیت عبور کنند و این خطری است که اصولگرایی را تهدید می‌کند.

پیام تسلیت شجریان برای درگذشت صادق طباطبایی


محمدرضا شجریان، هنرمند سر‌شناس موسیقی سنتی ایران طی پیامی درگذشت صادق طباطبایی را تسلیت گفت.

در متن پیام استاد محمدرضا شجریان آمده است: با دلى آکنده از تأسف و تأثر به دیگر سو شتافتن دوست دیرینه همدلم دکتر صادق طباطبائى را که عاشق شعر و گل و موسیقى و پشتیبان اساتید و هنرمندان و موسیقیدانان و اهل شعر و ادب بود، به همسر گرامی‌اش و فرزندانش غزاله و عدنان و خواهر و برادران ارجمندش و خاندان محترم و وابستگان و دوستان و نزدیکان صمیمانه تسلیت می‌گویم و همدردم. همیشه دوستش داشتم. یاد و خاطره‌هاى روزگاران گذشته با او تنها ارمغان به جامانده از اوست. فراموشش نمی‌کنیم.

هجوم مردم به بیمارستان صحرایی هشت بندی


دومین روز از فعالیت بیمارستان صحرایی شهید آیت‌الله صدوقی سپاه پاسداران استان اصفهان صبح یکشنبه با ازدحام مردم محروم منطقه هشت بندی استان هرمزگان از ساعت ۴ صبح با وجود هوای بارانی همراه است.

جدایی برخی نمایندگان از لاریجانی


شنیده می‌شود عده‌ای از اعضای فراکسیون رهروان ولایت که قصد حضور در حزب این فراکسیون به رهبری علی لاریجانی را ندارند، از هم‌اکنون جلسات انتخاباتی خود را با چهره‌هایی نظیر زاکانی و نادران صورت داده‌اند تا از حمایت آن‌ها برخوردار شوند.

تکلیف حوزوی‌هایی که درباره انقلاب شک دارند


یکشنبه شب سید احمد علم الهدی در دومین همایش ملی تحجر و اسلام آمریکایی در مشهد، با بیان اینکه امروز جبهه‌ای از کفر در مقابل اسلام شکل گرفته است، افزود: مسلمانی که در حوزه درس خوانده است اگر انقلاب اسلامی را بر حق می‌داند، باید از آن دفاع کند و اگر شک دارد باید از حوزه بیرون آید و به هیچ وجه در پوشش یک روحانی در جامعه ظاهر نشود. عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: داشتن پوشش روحانیت و درس خواندن در حوزه اگر به قیمت تضعیف ‌انقلاب باشد، به هیچ وجه صحیح نیست، زیرا در این صورت، فرد دشمن پیغمبر اسلام (ص) است که دانسته یا ندانسته دست نشانده دشمن شده و این‌‌ همان تحجر از نوع اسلام آمریکایی است. وی تأکید کرد: باید با جریان تحجر در اقشار متدین و حوزه‌های علمیه مبارزه شود، زیرا در غیر این صورت این تحجر ریشه انقلاب و اسلام را خواهد سوزاند.

برهم زننده سخنرانی هاشمی در کنار احمدی‌نژاد


مراسم ختم مادر احمدی‌نژاد در قم، در حالی برگزار شد که حاشیه مراسم بر متن آن غلبه می‌کرد. در حالی که اعلام شده بود ساعت ۱۶:‌۰۰ شروع این مراسم است، ‌محمود احمدی‌نژاد در ساعتی زود‌تر از ۱۵:‌۳۰ به همراه برادرش امیر احمدی‌نژاد، مجتبی ثمره هاشمی، علی‌اکبر جوانفکر، حجت‌الاسلام میرتاج الدینی، مرتضی تمدن استاندار تهران در زمان احمدی‌نژاد٬ و یکی از روحانیون اصلی برهم زننده سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ۱۵ خرداد ۸۵ در حرم حضرت معصومه (س)، در جلوی درب مسجد ایستاده و به افرادی که وارد مجلس می‌شدند خوشامد می‌گفتند.

لیست بدهکاران بانکی باید از جیب کت یک نفر بیرون بیاید


رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است پس از شناسایی اسامی بدهکاران بانکی بالاخره یک نفر باید لیست اسامی بدهکاران را از جیب کتش دربیاورد تا این بازی در ‌جیب کسی بودن لیست اسامی بدهکاران بانکی‌ به پایان برسد.

رضا رحمانی نماینده مردم تبریز و اسکو تأکید کرد: این امر ضرورت دارد که دستگاه‌های مسئول در رسیدگی به پرونده بدهکاران بانکی، ابتدا مشخص کنند کدام بدهکاران غیرارادی و با تغییر شرایط اقتصادی به بدهکاران بانکی تبدیل شده‌اند. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ضعف مدیریتی در پرونده معوقات بانکی بی‌تأثیر نبوده، در مورد سایر شرایط ایجاد شده درشکل گیری بدهکاران بانکی اظهار داشت: در جایی ما می‌بینیم که شخصی منابعی را از بانکی اخذ ‌و آن را بلافاصله در مسیر بازار مسکن و ساختمان‌سازی سرمایه‌گذاری کرده است و پس از رونق افتادن بازار مسکن این فرد به بدهکار بانکی تبدیل شده است. این خود جای سؤال دارد که پولی که باید در تولید هزینه شود چرا در جایی غیر از تولید هزینه شده ‌که این خود تخلفی آشکار است.

رئیس مجلس خبرگان باید آدم حسابی باشد


آیت الله حسینی زابلی درخصوص ویژگی‌های رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه رئیس جدید باید ویژگی‌های رئیس قبلی را داشته باشد گفت: رئیس مجلس خبرگان باید آدم حسابی باشد، اهداف انقلاب را پیش ببرد و در جهت تثبیت مبانی انقلاب کوشا باشد. ما هم دعا می‌کنیم که موفقیت روزافزون داشته باشند. وی ضرورت هوشیاری نسبت به نقشه‌های دشمنان را مورد تأکید قرار داد و گفت: نباید بی‌تفاوت باشیم و دشمن را ضعیف بدانیم، بلکه باید همواره حواسمان به دشمن باشد.

حملات تندروهای اصلاح طلب به هاشمی سازندگی


هاشمی رفسنجانی نسبت به دولت اصلاحات و جریان‌های وابسته به آن نه نگاه صرف منفی داشتند و نگاه صرفا مثبت، بلکه این دولت را دولتی بینابین می‌دانستند. هاشمی بیشتر روی شخص رئیس دولت یعنی سید محمد خاتمی نظر مثبت داشت. در زمان اصلاحات، اعضای تندرو این جریان سیاسی حملات سنگینی را متوجه هاشمی رفسنجانی کردند و او را متهم به پدرخواندگی کردند و گفتند مشکلات کشور ناشی از نحوه مدیریت هاشمی در دولت سازندگی بود.

تردید در صحت نشان خدمت رحیمی


برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در صحت نشان خدمتی که محمود احمدی‌نژاد به محمدرضا رحیمی اعطا کرده‌ است تشکیک کرده‌ و مدعی شده‌اند مصوبه‌ای در هیأت دولت مبنی بر اعطای نشان خدمت به رحیمی وجود ندارد.

در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «وقتی حکم ۵ سال حبس برای رحیمی صادر شد، احمدی‌نژاد فراموش کرد که نشان خدمت برای او در نظر گرفته و بر سینه‌اش نصب کرده بود و خود را بی‌خبر از موضوع نشان داد. شاید وقتی از او پرسیدند چرا نشان خدمت درجه یک بر سینه رحیمی نصب کردی؟ با اعتماد به نفس پاسخ می‌داد: «از چه صحبت می‌کنید و منظورتان کدام نشان است؟!» و در ادامه می‌نویسد: «تلاش زیادی برای یافتن مصوبه هیأت دولت برای اعطای نشان خدمت به رحیمی شد اما در ‌‌‌نهایت تنها‌‌‌ همان خبر روز اعطای نشان یافت شد. سایت نشان ملی که زیرمجموعه دولت است اقدام به انتشار اسامی افراد دولتی کرده که موفق به دریافت نشان دولتی خدمت شده‌اند. اما با مرور این سایت نمی‌توان نامی از محمدرضا رحیمی یافت و آخرین موردی که یافت می‌شود مربوط به «رضا رحیمی‌طاری» است.

سایت مرکز پژوهش‌ها هم لیست دریافت‌کنندگان نشان خدمت را منتشر کرده که در آن هم آخرین دریافت‌کننده این نشان، رضا آقازاده در مقام رئیس سازمان انرژی اتمی است و تاریخ آن ۵ شهریور ۸۵ درج شده است. مشخص نیست که چرا نام رحیمی در هیچ یک از این سایت‌ها نیامده و یک منبع آگاه هم به «آرمان» گفت: «نمی‌شود نشانی از اعطای نشان خدمت به رحیمی یافت‌»؛ البته به‌طور قطع نمی‌توان نشان نداشتن این نشان را تائید کرد اما درباره نشان‌های قبلی مصوبه دولت موجود است و هرچه آرمان درسایت‌ها جست‌وجو کرد نشانی از این نشان نیافت‌».

انتقاد مدیر حوزه‌های علمیه از حضور طلبه‌ها در شبکه‌های اجتماعی


مدیر حوزه‌های علمیه با انتقاد از حضور طلاب در شبکه‌های اجتماعی گفت: با وجود اینکه افراد در کنار هم هستند، ولی هیچ ارتباطی با هم ندارند و هر کدام بر گوشی موبایل خود مشغول هستند؛ مسأله‌ای که متاسفانه در بین طلاب هم دیده می‌شود و آن‌ها به جای مباحثه و گفتگوهای علمی به صرف‌کردن وقت خود در شبکه‌های اجتماعی مشغول می‌شوند. به اعتقاد آیت‌الله حسینی بوشهری جاذبه‌های شبکه‌های اجتماعی آنچنان زیاد است که طلاب را گاهی درگیر خود می‌کند، در حالی که هیچ خروجی ندارد، بنابراین باید این مسأله مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

ماجرای بالگرد رئیس جمهور و فاز ۱۲ پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تشریح دلایل لغو افتتاح رسمی فاز ۱۲ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهوری گفت: یکی از دلایل اصلی لغو این برنامه، شرایط بد جوی بود به طوری که امکان پرواز بالگرد در آن تاریخ وجود نداشت و طبق برنامه قرار بود بخشی از بازدید رئیس جمهوری با بالگرد انجام شود!

امن‌ترین پایتخت دنیا به انتخاب فرمانده نیروی انتظامی


سردار سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش تمرکززدایی و ساماندهی پایتخت با بیان اینکه تهران از امن‌ترین پایتخت‌های دنیاست، گفت: ۳۴ درصد کل سرقت‌های کشور، ۷ درصد از سرقت‌های مسلحانه، ۷ درصد از قتل‌های کشور، ۱۴ درصد از پرونده‌های مفاسد اقتصادی، ۱۵ درصد از تصادفات، ۳. ۳ درصد از تصادفات منجر به فوت و ۱۴ درصد از دستگیر شدگان در شهر تهران است.

محموله‌های چمدانی اسکناس ارزی به روایت نادران

الیاس نادران در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه چهارم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: چندی قبل گزارشی دریافت کردیم که ظرف ماه‌های اخیر، مقادیر قابل توجهی از ارزهای بانک مرکزی طی چند محموله چمدانی اسکناس ارزی که عمدتاً درهم بوده‌اند، از مبادی رسمی و با تأیید بانک مرکزی از کشور خارج شده است که البته یکی از این محموله‌ها با دستور دادستان تهران در فرودگاه توقیف و عودت و منجر به تشکیل پرونده قضایی شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: گفته می‌شود این ارز‌ها‌‌ همان ارزهای آزاد شده از محل توافق ژنو می‌باشد لکن امریکایی‌ها علی رغم تعهد کلی در آزادسازی چند میلیارد دلار از منابع ارزی کشور در مرحله اقدام به رسم دیرینه خوی امریکایی خود از دادن ولو یک دلار به دولت استنکاف نموده و گفته‌اند شما همچنان تحریم دلار هستید و ما فقط می‌توانیم معادل این پول را در یک کشور ثالث و به پول آن کشور به شما تحویل دهیم.

دو پیامی که حسین فریدون به ژنو برد


دبکا فایل رسانه نزدیک به محافل امنیتی اسرائیل چهار نظریه در مورد بن بست کنونی در گفتگو‌ها دارند: مشخص نیست که آیا دولت اوباما سعی دارد (با خودداری از قائل شدن امتیاز در مذاکرات) راه و اهرم فشاری بیابد که بتواند از طریق آن دولت ایران را به عقب نشینی از مواضع خود وادار سازد یا خیر؟! اما به هر جهت بعید است که آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران با قائل شدن امتیاز جدیدی در مذاکرات موافقت نماید.

 به نظر می‌رسد دولت اوباما به مرحله‌ای رسیده که برای قائل شدن امتیاز جدید در مذاکرات و معامله با تهران، محدودیت دارد. در چنین شرایطی، دولت اوباما احتمالا در بهترین حالت تنها تغییرات اندک در شرایط کنونی را پیشنهاد خواهد کرد. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ممکن است فروپاشی احتمالی رویکرد دیپلماسی هسته‌ای در مقابل ایران را پذیرفته باشد.

چه مذاکرات ادامه یابند و یا متوقف شوند، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران در مورد ابعاد مشکوک نظامی برنامه هسته‌ای (مسأله‌ای که تهران همواره آن را رد کرده است) سؤال خواهد کرد و به تحقیقات در این زمینه ادامه خواهد داد. با این حال، ایرانی‌ها به طور قطع مانع بررسی‌های بیشتر توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌شوند. اما‌ قطعا آمریکا می‌تواند به چنین درگیری‌ای خاتمه دهد، به ویژه ‌اینکه این مسأله راه نجات توافق هسته‌ای با ایران باشد.

منابع دبکا فایل در ایران تصریح کردند، حسن روحانی رئیس جمهور ایران برادر خود را با پیامی ویژه عازم ژنو کرده است. هدف حسین فریدون از شرکت در این دور مذاکرات این است که به دولت اوباما هشدار دهد، شکست مذاکرات هسته‌ای ریاست جمهوری حسن روحانی را که غرب شخصی «میانه رو» می‌پندارد، به خطر خواهد انداخت. پیام دیگر حسین فریدون این است که ایران با پیشنهاد چهارچوب زمانی دو مرحله‌ای آمریکایی‌ها، تعیین مهلت ۲۴ ماه مارس برای توافق در مورد اصول توافق و پایان ماه ژوئن برای دستیابی به توافق جامع، مخالف است و بر یک مهلت برای مذاکرات در پایان ماه ژوئن تأکید دارد.

کرباسچی مطالب منتسب به خود در فضای مجازی را تکذیب کرد


غلامحسین کرباسچی مطالب به نقل از خود را که امروز در فضای مجازی منتشر شد تکذیب کرد. او گفت: صحبت‌های ما درباره خاتمی در پیام تسلیت به وی گفته شده است. در فضای مجازی خبری با این مضمون به نقل از کرباسچی منتشر شده است: کرباسچی در جمع اصلاح طلبان: ما نمی‌توانیم خود را به یک ممنوع‌التصویر گره بزنیم و خاتمی نمی‌تواند رهبر اصلاحات باشد، لذا رهبری اصلاحات را باید به هاشمی سپرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها