بازدید 2841

اقتصاد مقاومتی با حرف و شعار ممکن نیست

کد خبر: ۴۷۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰ 23 February 2015
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با حرف و شعار ممکن نیست، گفت: مسئولان باید با در نظر گرفتن ظرفیت‌های داخلی نسبت به برنامه‌ریزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام کنند.

سیدسعید زمانیان دهکردی در گفت و گو با خانه ملت، با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و ضرورت تحقق آن، گفت: متاسفانه تاکنون پیگیری اقتصاد مقاومتی از سوی دولت و مجلس به شعار و حرف ختم شده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی پیگیری نیل به حذف وابستگی به نفت و درآمدهای آن است، افزود: استفاده از ظرفیت کشور در زمینه رشد تولیدات داخلی یکی از راهکارهایی است که دولت و مجلس باید با همکاری و تعامل یکدیگر برای نیل به اقتصاد مقاومتی سرلوحه کار خود قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه تاکنون دولت و مجلس هیچ اقدام عملیاتی منسجمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام نداده‌اند، تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی علاوه بر اصلاح برخی قوانین باید شیوه اجرای قانون نیز دستخوش دگرگونی شود.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات کشور در بحث اقتصاد مقاومتی تکیه بر عوامل نیروی انسانی کشور، توجه به توانمندی‌‌ها و درآمدهای داخلی و همچنین تولیدات ملی است، گفت: هدایت مردم برای مشارکت در تمامی امور یکی از راهکارهایی است که به تحول اساسی در وضعیت اقتصادی و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی منجر می‌شود.

زمانیان‌دهکردی با تاکید بر اینکه مردم همانند زمان جنگ باید کمک رسان کشور در تمامی امور آن باشند، افزود: مسئولان باید با در نظر گرفتن سازوکاری مناسب به حضور مردم در صحنه به صورت بسیجی وار کمک کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه وظیفه سنگینی بر دوش دولت و مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی قرار داده شده است، تصریح کرد: از هیچ کوششی برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نباید کوتاهی کرد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نیازمند تعریفی دقیق بوده که در یک معنای شفاف آن یعنی جدا شدن ما از وابستگی به خارج، وارد نکردن اجناس بسیار نامناسب کشورهای بیگانه، ایجاد فرصت‌های شغلی در داخل، هزینه‌ کردن درآمدهای ارزی و ریالی در داخل کشور.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بستن درب‌های واردات کالاهای بی‌کیفیت خود ضامن توجه مردم به تولیدات داخلی و رشد وضعیت اقتصادی کشور است که باید مدنظر مسئولان قرار بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل