بازدید 2375

رشد پلکانی نرخ سوخت برای مشترکان پرمصرف

کد خبر: ۴۷۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰ 23 February 2015
عضو کمیسیون انرژی مجلس، با انتقاد از مصرف بیش از حد سوخت در کشور، گفت: رشد پلکانی نرخ سوخت در کنار قطع پرداخت یارانه به انرژی برای مشرکان پرمصرف راهکاری است که به ایجاد درآمد برای دولت و کاهش مصرف سوخت منجر خواهد شد.

حسین نجابت در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از مصرف بیش از حد سوخت در کشور، گفت: تدابیری برای افزایش قیمت سوخت در نظر گرفته شده که به طور حتم از مصرف بی‌رویه آن از سوی اقشار پردرآمد جامعه می‌کاهد.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پرداخت یارانه به انرژی تاکنون هزینه‌های بسیاری را به کشور تحمیل کرده است، افزود: دولت باید با شناسایی پردرآمدها علاوه بر قطع یارانه نقدی آن‌ها به قطع یارانه انرژی آن‌ها نیز اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ سوخت به طور حتم به رشد قیمت‌ها منجر خواهد شد، گفت: در صورتی که دولت موفق به شناسایی افراد پرمصرف شود به طور قطع فشار مضاعفی بر افراد تحمیل نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در حال حاضر تمامی افراد در جامعه به یک میزان از یارانه سوخت برخوردار هستند، تصریح کرد: تا زمانی که به این ترتیب دولت هزینه‌های بسیاری را در قالب یارانه سوخت پرداخت کند به هیچ وجه هیچ رونقی در وضعیت اقتصادی کشور رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: افراد پر مصرف باید بدانند که از این پس خود باید تمامی هزینه‌های سوخت را بدون دریافت یارانه و به صورت آزاد پرداخت کنند.

نجابت با تاکید بر اینکه دولت باید به جای پرداخت یارانه به سوخت مصرفی مشترکان پرمصرف به رفع سایر نیازهای اصلی کشور بپردازد، گفت: دولت تاکنون با پرداخت یارانه انرژی مصرف سوخت در کشور را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بودجه کشور دچار کسری‌های بسیاری است، افزود: کاهش پرداخت یارانه به انرژی و همچنین رشد قیمت سوخت یکی از راهکارهایی است که علاوه بر کاهش کسری بودجه کشور به مصرف بهینه انرژی منجر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه باید سازوکاری در نظر گرفته شود که افزایش قیمت سوخت برای مشترکان پرمصرف به صورت پلکانی در نظر گرفته شود، گفت: در صورت اعمال این رویه کاهش مصرف سوخت و رشد درآمدهای دولت برای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی را شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش نرخ سوخت باید با سازوکاری همراه شود که فشاری بر زندگی مردم وارد نکند، افزود: در این راستا دولت باید با درنظر گرفتن سیاست‌های خاص به پرداخت یارانه سوخت به مشترکان کم مصرف ادامه داده و هر نوع یارنه‌ای به پرمصرف ها را قطع کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس