بازدید 2625

تاکید بر ضرورت اتحاد مسئولان

کد خبر: ۴۷۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸ 23 February 2015
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه مهمترین شاخص پیشرفت کشور اتحاد مسئولان است، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای اتحاد احیای صنعت نساجی مازندران و آغاز به کار بسیاری از افراد در آن بود.

سیدهادی حسینی در گفت وگو با خانه ملت، مهمترین شاخص نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اتحاد نمایندگان مجلس و مسئولان ذکر کرده و گفت: به محض این که به مجلس راه یافتم، مشکلات حوزه انتخابیه ام را بررسی و در خصوص عدم توسعه شهرهای قائمشهر، سوادکوه و جویبار نشست های متعددی را برگزار و بر همدلی و وحدت و همصدایی مسئولان منطقه تاکید کردم.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این روزها بحران صنعت نساجی؛ بی پروا سخن می گوید، افزود: بحران صنایع بزرگترین چالش کشور بوده که در اثر سهل انگاری‌ها کشور را به وضعیت نامطلوب هدایت کرده است.

وی ادامه داد: صنعت نساجی یکی از قطب‌های ارزآور کشور بوده که به علت عملکرد ضعیف سازمان گسترش و نوسازی صنایع چند وقتی است که این کارخانه ها تعطیل و از دو دهه پیش به تدریج وارد مدار بحران شده و سرانجام سال 91 به کلی تعطیل می شود.

حسینی گفت: با پیگیری های نمایندگان مجلس و همراهی مسئولان استان و همکاری بانک ملی تسهیلات قابل توجهی برای پرداخت مطالبات کارگران و بازنشستگان شرکت نساجی مازندران و همچنین آغاز به کار مقدماتی واحد اختصاص یافت که از جمله آن پرداخت 11 میلیارد تومان بدهی شرکت به کارگران و بازنشستگانی که مطالباتشان را دریافت نکرده بودند است.

وی ادامه داد: اکنون دو کارخانه از سه کارخانه نساجی مازندران فعال شده و دو هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند و اگر بخش رنگرزی شرکت راه اندازی شود، زمینه اشتغال 6 تا 7 هزار نفر دیگر فراهم خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: نساجی مازندران 20 سال پیش به دلایل مختلفی چون سوء مدیریت و عدم نوسازی دچار و به علت وجود مدیران نالایق این کارخانه بیش از پیش دچار بحران شد به عبارت دیگر مدیران این مجموعه در طول مدیریت خود حتی اقدام به بازسازی و نوسازی کارخانه نکرده و همین مسأله موجب شد در سال 91 تعطیل شود.

وی با یادآوری نشستی مشترک جمعی از صنعتگران استان مازندران، رئیس سازمان صنعت گفت:  رخی مدیران و کارآفرینان از نحوه تعامل بانک ها با صاحبان صنایع که همواره نقش یک منتقد را ایفا می کنند انتقاد کرده چرا که مشارکت واقعی با بخش خصوصی یکی از وظایف بانک هاست بنابراین باید هم در سود و هم در زبان شریک باشند؛ حتی بانک باید در هیأت مدیره شرکتی که مشارکت داشته حضور پیدا کند اما متأسفانه هم اکنون خلاف این رویه اتفاق می افتد.

 

بانک‌ها کمک‌رسان صنایع کشور باشند

حسینی در عین حال از نوع رفتار بانک ها با تولیدکنندگان ابراز تأسف کرده و افزود: تعطیل کردن یک کارخانه توسط بانک به بهانه اینکه صنعتگر نتوانسته تعهدات خود را بپردازد چه سودی دارد که این همه پیگیرش هستند؟

وی نظام بانکی را همراهی مطمئن برای صنعت توصیف کرده و به موضوع اعطای تسهیلات بانک ملی ایران به نساجی مازندران که منجر به پایان بحران های کارگری و تولید در این واحد با سابقه شد، اشاره کرده و گفت: اقدام در خور تحسین مدیر عامل محترم بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات به این واحد مشکل دار نشانگر اهمیت جایگاه صنعت نزد مدیران این بانک بوده که باید الگویی شایسته برای نظام بانکی کشور باشد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار و سیمرغ در مجلس نهم، با انتقاد از رشد آمار بیکاری در کشور، گفت: امید است برنامه‌های منسجمی برای ایجاد اشتغال جوانان تدوین و اجرا شود.

 

تحقق اهداف اشتغال یعنی قدم برداشتن در مسیر شکوفایی اقتصاد

وی افزود: تحقق اهداف اشتغال یعنی قدم برداشتن در مسیر شکوفایی اقتصاد و نیل به توسعه همه جانبه.

حسینی با یاآوری سال جاری با نام اقتصاد و فرهنگ از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی گفت: جایگاه والای صنعت در شکوفایی اقتصاد استان و کشور بر کسی پوشیده نیست.

حسینی در تشریح فعالیت‌هایش در دوره نهم مجلس از طرح آزادراه تهران – شمال به عنوان طرحی بزرگ و استراتژیک نام برده و گفت: احداث راه قائمشهر – سواد کوه- فیروزکوه – تهران جزو اولویت های برنامه چهارم و پنجم توسعه بوده که قطعه فیروزکوه – تهران کاملا اجر اما قطعه فیروزکوه به سوادکوه و قائمشهر به کندی پیش می رفت در حالی که اتمام این طرح برای توسعه منطقه و تقویت گردشگری و توسعه صنعت بسیار مهم و حیاتی است از این رو توجهات ویژه ای به این طرح شده و باید اذعان داشت که میزان کاری که در سه سال گذشته شده چندین برابر 8 سال پیش از آن بوده است.

وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته در خصوص قطعه سوادکوه در مسیر فیروزکوه به قائمشهر، تلاش شد با افزایش آمار پیمانکاران و تقسیم طرح به قطعات کوچک تر در انجام عملیات تسریع شود و از سویی قطعه گدوک به خاطر حادثه خیز بودن منطقه در اولویت قرار گرفت.

حسینی از اختصاص 1350 میلیارد ریال بودجه برای اجرای طرح مذکور ظرف سال های 92 و 93 خبر داده و تصریح کرد: برای سال آینده نیز 1040 میلیارد ریال اعتبار برای طرح پیش بینی شده و وزارتخانه مربوطه متعهد شده طرح را تا آخر سال 94 تمام کند.

وی گفت: در حوزه راه های استان تلاش شده که از ظرفیت های ملی استفاده شود.

نماینده قائمشهر، سوادکوه و جویبار و سیمرغ در مجلس نهم، با بیان این نکته که طرح احداث جاده ساری – جویبار و جویبار به قائمشهر، قائمشهر به کیاکلا و کیاکلا به بهنمیر و جویبار به کیاکلا در دستور کار بوده و مسیر کیاکلا به بال نیز جزو برنامه های آتی است، راجع به اقدامات صورت گرفته برای روستاهای منطقه افزود: روکش آسفالت و توسعه راه های روستایی با مشارکت مردم منطقه و با سرعت بالایی در دستور کار قرار گرفته و در این میان نقاط  محروم و کمتر برخوردار مورد توجه ویژه است.

حسینی همچنین در مورد روند اجرایی آزادراه قائمشهر به ساری هم به عنوان اولین آزادراه مازندران که برای تردد در آن عوارض اخذ خواهد شد، گفت: اعتبار این طرح پیش بینی و پیمانکار و سرمایه گذار آن نیز مشخص شده است.

وی با اظهار خرسندی از احیاء مجدد کارخانه نساجی مازندران که بحرانش از بیست سال گذشته شروع شد و اوایل دهه 90 منجر به تعطیلی کامل این واحد شد، تلاش مسئولان استان و همراهی آنان با نمایندگان را ستوده و افزود: این کارخانه با 30 درصد ظرفیت کارش را شروع کرد و در حال حاضر با 95 درصد ظرفیت فعال شده و با راه اندازی خط رنگرزی در آن زمینه اشتغال صدها نفر دیگر فراهم می شود. ضمن آن که با تسهیلات اعطایی بانک ملی ایران بیش از 11 میلیارد تومان معوقات کارگران و بازنشستگان این کارخانه پرداخت شد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس راه اندازی شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی را که روزی 6 هزار کارگر داشته و 15 سال  تعطیل بوده را از دیگر اقدامات مهم در منطقه برشمرد و ادامه داد: با ایجاد فضای اقتصادی مناسب چند حوزه دیگر در البرز فعال می شوند که از آن جمله می توان به ساخت یک کارخانه ذغال شویی و بازسازی کارخانه فعلی، ایجاد یک کارخانه کک سازی به ظرفیت 500 هزارتن، ایجاد یک نیروگاه 27 مگاواتی برای تأمین برق مورد نیاز منطقه، راه اندازی و بازگشایی دو معدن کردآباد یک و دو جهت تأمین ذغال سنگ مورد نیاز اشاره کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از آغاز حال مطالعه احداث نیروگاه جدیدی خبر داد و افزود: برنامه ما این است که زباله سوادکوه تبدیل به برق و پسماند ذغال سنگ سوخته تبدیل به مصالح ساختمانی شود و کار مطالعاتی این طرح در مراحل اولیه انجام و پیشنهادات بخش خصوصی هم اخذ شده تا کار نهایی و پروژه شروع شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها