بازدید 3618

برق ناگهان از اول اسفند گران شد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در قانون بودجه امسال به وزارت نیرو اجازه داده شده بود که قیمت برق 30 درصد افزایش یابد و از اول اسفند ماه جاری تعرفه برق بخش خانگی و کشاورزی 10 درصد و سایر مشترکان 20 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۷۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲ 23 February 2015

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در قانون بودجه امسال به وزارت نیرو اجازه داده شده بود که قیمت برق 30 درصد افزایش یابد و از اول اسفند ماه جاری تعرفه برق بخش خانگی و کشاورزی 10 درصد و سایر مشترکان 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش فارس، هوشنگ فلاحتیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تغییراتی در عوارض و یا تعرفه‌های برق در سال آینده صورت گرفته است یا خیر، گفت: براساس بودجه 94 عوارض برق به هیچ عنوان افزایش نیافته است به طوری که در سال جاری از کلیه مشترکان به جز مشترکان بخش کشاورزی و روستایی که به ازای هر کیلووات 30 ریال دریافت می‌شد این مبلغ در سال آینده نیز همان 30 ریال  است.

وی ادامه داد: برای بیمه کردن مشترکان برق در برابر آتش‌سوزی نیز آنچه که در بودجه سال 94 آمده برای بخش گاز 100 تومان و برای برق 50 تومان بوده است که این مبلغ نیز همانند بودجه 93 است.

فلاحتیان ادامه داد: اما در خصوص تعرفه‌های برق باید بگویم که بر اساس قانون بودجه 92 که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با افزایش 38 درصدی قیمت برق موافقت کرده بود در اواخر سال 92 این عدد تنها 20 درصد افزایش یافت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: تا این لحظه باید بگویم که از ابتدای اسفند ماه جاری علیرغم اینکه در قانون آمده بود که تعرفه‌های برق می‌تواند 30 درصد افزایش یابد تنها در بخش خانگی و کشاورزی تعرفه‌ها 10 درصد و سایر مشترکان (صنعتی، اداری، عمومی و تجاری) 20 درصد اضافه شده است، بنابراین به طور متوسط تعرفه‌های برق از اول اسفندماه سال جاری 17 درصد افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر حدود 70 درصد مشترکان برق کشور زیر 7 هزار تومان پول برق می‌دهند بنابراین با اعمال این افزایش 10 درصد برای بخش خانگی و کشاورزی همین 70 درصد که ماهانه 7 هزار تومان پول برق می‌دادند پول قبض آنها 7700 تومان خواهد شد.

فلاحتیان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه وزارت نفت نیز عنوان کرده است قصد دارد صادرات برق انجام دهند، گفت: مسئولیت وزارت نیرو فعالیت در حوزه صنعت آب و برق است،بنابراین هرگونه اقدامی که در حوزه تولید و انتقال فروش برق بخواهد از سوی سایر وزارتخانه‌ها انجام شود باید با هماهنگی وزارت نیرو باشد بنابراین تاکنون هیچ هماهنگی با وزارت نیرو در این خصوص صورت نگرفته است.

فلاحتیان ادامه داد: ما مخالف اینکه بخش خصوصی وارد بحث سرمایه‌‌گذاری در احداث نیروگاه و صادرات برق شود نیستیم،اما بخش خصوصی باید سوخت را از وزارت نفت بخرد و اقدام به صادرات  کند که ما با این موضوع مخالف نیستیم.

وی اضافه کرد: اما اینکه بخواهند سایر وزارتخانه‌ها و یا بخش خصوصی اقدام به انتقال برق کند باید با وزارت نیرو هماهنگ شود.

وی اضافه کرد: نرخ سوخت این نیروگاه‌ها بزودی از سوی دولت و یا از سوی وزارت نفت باید اعلام عمومی شود تا بخش خصوصی بتواند با محاسبه این اقدام مشتری خود را پیدا کند و برق را صادر کند.

فلاحتیان گفت: تعیین نرخ سوخت برای صادرات برق در حال حاضر از سوی مجلس در حال پیگیری است و احتمالا در بودجه 94 بر روی آن اعمال نظر خواهد شد تا همه بتوانند در حوزه رقابت سالم برق را صادر کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل