بازدید 12536

بودجه ۹۴ و هزینه‌هایی که از جیب مردم می‌رود!

نکته جالب در روند افزایشی قیمت‌ها این است که هیچ یک از موارد در لایحه بودجه پیش‌بینی نشده ‌و دولت بار‌ها اعلام کرده بود، ‌برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها ندارد و اکثر موارد که امروز در بودجه با افزایش مواجه شده، پیشنهاد‌هایی است که از سوی نمایندگان در خلال بررسی بودجه ارائه شده است.
کد خبر: ۴۷۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰ 23 February 2015
افزایش حقوق کارگرانلایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است؛ لایحه‌ای که از زمان ارائه توسط دولت به مجلس و حک و اصلاح آن در کمیسیون تلفیق و پس از آن در صحن علنی مجلس ممکن است تغییرات چند درصدی و حتی بیشتر در آن صورت پذیرد.

به گزارش «تابناک»، بخشی از قانون بودجه امسال ـ که مربوط به بند‌های درآمدی دولت است ـ مانند هر سال، موضوع اصلی بحث نمایندگان است؛ بندهایی که در بخش‌هایی اثر مستقیم ‌روی مردم دارند، زیرا مردم یا باید ‌مستقیم پرداخت‌های بیشتری به دولت داشته باشند، مانند مالیات و ‌یا ‌غیر‌مستقیم این پرداخت‌ها را انجام دهند.

تابناک در صدد است ‌در فرایند تصویب بودجه، مواردی را که مربوط به پرداخت هزینه‌های بیشتر‌ی از سوی مردم به دولت است، برای اطلاع مردم ‌بررسی کند.

بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر، بند‌های زیر که به پرداخت هزینه‌های بیشتر از سوی مردم خواهد انجامید، در صحن علنی تصویب شده است.

۱- گران شدن مجدد قیمت گاز و برق در بودجه ۹۴

‌نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی هفته گذشته و در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور، بند «ج» تبصره ۱۴ این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذیربط اجازه داده شد، هر دو ماه از هر واحد مسکونی مشترک گاز، ‌یک‌‌هزار ریال و از هر واحد مسکونی مشترک برق مبلغ پانصد ریال اخذ کنند.

۲- قیمت هر پیامک یک تومان گران‌تر شد‌


نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در ادامه بررسی بخش درآمدی جزییات لایحه بودجه ۹۴ کل کشور بند الحاقی به تبصره ۱۹ را تصویب کردند.

بر اساس این بند الحاقی، اپراتورهای ارایه دهنده خدمات مخابراتی موظف هستند، علاوه بر قیمت هر پیامک (SMS) مبلغ ۱۰ریال از استفاده کنندگان این خدمات دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۵۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

۳- افزایش ۵ درصدی حامل‌های انرژی


مجلس شورای اسلامی در بررسی جزئیات بودجه سال ۹۴، بندی را تصویب کرد که با اجرای آن، قیمت انواع فرآورده‌های نفتی ۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

بر همین اساس، نمایندگان مجلس با پیشنهاد دولت برای افزایش ۵ درصدی قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی از ابتدای سال آینده برای توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین و توزیع فرآورده نفتی در کشور موافقت کردند.

این‌ها برخی از مصوباتی بوده که تا به امروز در لایحه بودجه سال آینده و یا در خلال کارهای انجام شده از سوی دولت صورت گرفته، ‌البته لایحه بودجه در مجلس در حال بررسی است و هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا اتمام بررسی‌ها موارد دیگری نیز به آن افزوده شود.

هرچند ‌در غالب موارد، قیمت‌های اضافه شده شیب بسیار کندی دارد و این گونه عنوان می‌شود که مبالغ اضافه شده ناچیز است، ‌مجموع ارقام اضافه شده در ‌‌نهایت رقم بالایی خواهد بود که در سال آینده، بر هزینه‌های خانوار‌ها ‌خواهد افزود؛ رقمی که تا کنون جایی برای جبران آن از سوی دولت یا مجلس تعیین نشده است.

نکته جالب در روند افزایشی قیمت‌ها این است که هیچ یک از موارد در لایحه بودجه پیش‌بینی نشده ‌و دولت بار‌ها اعلام کرده بود، ‌برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها ندارد و اکثر موارد که امروز در بودجه با افزایش مواجه شده، پیشنهادهایی است که از سوی نمایندگان در خلال بررسی بودجه ارائه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها