بازدید 13516

پیشنهاد ترویج لباس کُردی به عنوان حجاب برتر

امام جمعه موچش از توابع شهرستان کامیاران از لباس کُردی به عنوان بهترین نوع حجاب نام برد و گفت: اگر لباس کُردی را در مناطق کُردنشین ترویج دهیم مساله حجاب درست می شود و دیگر با معضل بی حجابی رو برو نخواهیم شد.
کد خبر: ۴۷۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸ 20 February 2015
امام جمعه موچش از توابع شهرستان کامیاران از لباس کُردی به عنوان بهترین نوع حجاب نام برد و گفت: اگر لباس کُردی را در مناطق کُردنشین ترویج دهیم مساله حجاب درست می شود و دیگر با معضل بی حجابی رو برو نخواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا اقبال بهمنی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان کردستان با حضور قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی اجتماعی در سنندج، افزود: لباس کُردی برای زنان و مردان دارای حجاب کامل است و در صورت ترویج و ترغیب مردم مناطق کُردنشین به پوشیدن لباس خود، دیگر شاهد بی حجابی در جامعه نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بی حجابی و بد حجابی به یکی از دغدغه های مسوولان و روحانیون تبدیل شده است، گفت: در راستای حفظ حجاب اسلامی در جامعه همه مسوولان و دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند.

او خواستار تشویق کارکنان دستگاه های اجرایی به پوشیدن لباس کُردی در محل کار شد و گفت: این مساله موجب تقویت و ترویج فرهنگ حجاب در سطح جامعه می شود.

وی همچنین با اظهار تاسف از اینکه اکنون اجازه پوشیدن لباس کُردی به کارکنان زن داده نمی شود، گفت: لباس کُردی به مراتب پوششی کامل تر از پوشش فعلی کارکنان زن است.

وی گفت: دستگاه های متولی حجاب باید تلاش کنند که لباس کُردی را به عنوان پوششی با حجاب کامل در سطح ادارات ترویج دهند.

این روحانی اهل سنت در ادامه سخنان خود خواستار بسترسازی برای اجرای برنامه های حجاب و عفاف در جامعه شد و گفت: متاسفانه در میان برنامه های صدا و سیما از برنامه های با موضوع حجاب و عفاف خبری نیست.

ماموستا بهمنی همچنین خواستار نظارت بر مراکز تولید لباس در سطح کشور شد و افزود: لباس های دارای حجاب مناسب در بازار کم یاب و پر هزینه است و در مقابل لباس های بی حجاب و یا کم حجاب با قیمت های ارزان و با تنوع فراوان قابل دسترس است.

او در پایان سخنان خود گفت: روحانیون استان کردستان آمادگی اجرای برنامه های ابلاغی در راستای صیانت از جامعه در برابر ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی را دارند و در این راه تلاش می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۱۳
نظر ایشان کاملا درست است. کاش از همان اول انقلاب لباس مردانه و زنانه کردی لباس ملی اعلام می شد ما شاید تنها ملت خاورمیانه ایم که لباس ملی ندارد.
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
ملی نه هر قوم لباس خودش بپوشه در کشور بهتره
من بعنوان يك تبريزي بومي سازي پوششها وگويشها رادرحفظ فرهنگ ايراني واسلامي مفيد ميدانم ماوقتي ترانه هاي آذري رامنع ميكنيم جوان آذري به ترانه هاي غربي و تركيه اي و عربي وغيره روي مياورنددرامر لباس هم اين چنين است پوششهايي كه بنام پوشش رسمي الان درايران درادارات پوشيده ميشود اصلا اسلامي وايراني نبوده و بيشترغربي است
خوب براي تهروني ها چي!
با لباس کردی میخوان برن ادارات؟ حجاب بستر فرهنگی میخواهد نه لباس .
من با حرف ایشان مواققم. پوشاک های محلی ایزانی هم دارای پوشش کامل و هم زیبا و نشان دهنده فرهنگ غنی ایرانی هستند.
اصلا هم منطقی نیست...لباس رسمی کشور را باید بپوشند...
والا ما که در کردستان بزرگ شدیم هیچ وقت دغدغه حجاب رو نداشتیم لباس کردی چه آغایون و چه خانما تمام پوشش خوبی دارد. (هرچند اخیرا از شبکه های ماهواره ای اوناروهم تخریب کردند) . متاسفانه با اجباری کردن مانتو وشلوار در مدارس و ادارات این لباس نا اشنا به فرهنگ مردم ترویج یافت و امروز دیگه همون مانتو شلوار هم سر تهشو زدند و چیزی ازش باقی نمونده
هم قشنگه هم شاد هم پوشیده.
حالا که این فرهنگ غنی در حال از بین رفتن است یادتان افتاده ؟
همینمون مونده
لباسهای زنانه کردی فقط در منزل ویا در جشنها ومهمانیها پوشیده میشود وبنظر من امکان پوشیدن آن در اماکن رسمی وجود ندارد.البته باید بدانید که پوشیدن لباسهای کردی با رنگهای شاد برتن بانوان کرد،جذابیت خواصی به آنها میدهد که عملا بحث حجاب را زیر سوال میبرد.
والا کامل نیست!
دو تا گیسو از دو طرف بیرونه، کاملا بدن‌نما است و در پائين هم توری هست...حالا ایشان احتمالا مدل خاصی مد نظر دارند الله اعلم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار