بازدید 7862

نگاه شما: آنچه از گروه جعلی داعش لو رفت

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۷۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰ 23 February 2015
محسن دیناروند: بعید میدانم کسی تاکنون  خبر به آتش کشیدن خلبان اردنی توسط گروه جعلی و تروریستی داعش  را نشنیده باشد؛ این خبر دو نکته مهم داشت که نباید از آن به سادگی گذشت، یک آن که این گروه تروریستی در توجیه این اقدام خود آیه 126 سوره مبارکه نحل از قرآن کریم را بهانه کرده اند. این آیه چه میگوید؟

متن کامل این آیه شریف این است: «وَإِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُواْ بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُم بِهِ وَلَئِن صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَيْرٌ لِّلصَّابِرينَ» و ترجمه آن این است: «و اگر عقوبت كرديد همان گونه كه مورد عقوبت قرار گرفته‏ايد،(متجاوزان را) به عقوبت رسانيد و اگر صبر كنيد البته آن براى صابران بهتر است». با مراجعه به تفاسیر در می یابیم که آین آیه مربوط به قصاص است و خداوند بخشش را بهترین راه در مقابل تجاوز به حقوق معرفی می کند و می فرمایند که در صورتی که خواستید قصاص کنید مقابله به مثل کنید.

از این آیه برداشت می شود کسی که مسلمان است نباید به حقوق دیگران تجاوز کند و در صورتی که حقوق او مورد تعرض قرار گرفت و در صورت عدم بخشش که پیشنهاد خداوند تعالی است می تواند فقط قصاص کند و نه بیشتر.

سوالی که باید مطرح کرد این است که آیا خلبان اردنی متجاوز است یا گروه جعلی و تروریستی داعش؟ مگر نه اینکه بر اساس همین آیه شریف مسلمان از تجاوز به حقوق دیگران منع شده است؟ چرا این خلبان سر از داعش درآورده؟

بیکار بوده یا دیوانه؟ مگر داعش آغازگر تجاوز بی اندازه و غیر انسانی به حقوق مردم سوریه و عراق نبوده است؟ پس آنچه باید اتفاق بیافتد نه آتش زدن خلبان اردنی که قصاص خود این گروه توسط مردم مظلوم عراق و سوریه است. از سوی دیگر با مراجعه به آیات بعدی سوره نحل در خواهیم یافت که اسلام سراسر یک وجه رحمانی دارد و این رحمانی بودن اسلام امری قطعی محسوب می شود. در آیه 127 سوره نحل اینچنین می خوانیم:« وَاصْبِرْ وَمَا صَبْرُكَ إِلاَّ بِاللّهِ وَلاَ تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَلاَ تَكُ فِي ضَيْقٍ مِّمَّا يَمْكُرُونَ»،« و صبر كن و صبر تو جز به [توفيق] خدا نيست و بر آنان اندوه مخور و از آنچه نيرنگ مى‏كنند دل تنگ مدار» و همچنین در آیه 128
همین سوره مبارکه می خوانیم:« إِنَّ اللّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَواْ وَّالَّذِينَ هُم مُّحْسِنُونَ»، « در حقيقت‏خدا با كسانى است كه پروا داشته‏اند و [با] كسانى [است] كه آنها نيكوكارند»؛ از کجای این آیات می توان به این گزاره رسید که «خلبان اردنی باید به آتش کشیده شود»؟ می بینیم که  خوانش این آیات شریف نه تنها  پیروان خدا بلکه هر خواننده ای را به چنین نتیجه و گزاره ای نمی رساند و دست برقضا برعکس این ماجرا وجه
رحمانی دین را رخ می نمایاند. از این رو به نظر میرسد کسانی که تغذیه فکری این گروه تروریستی و جعلی را بر عهده دارند آشنایی اولیه ای با دین اسلام حتی به اندازه یک کودک تازه مسلمان را ندارند وگرنه از آیه ای که سیمای عادلانه و رحمانی اسلام را معرفی می کند برای خشن جلوه دادن اسلام استفاده نمی کردند. پس جای شکی باقی نمی ماند که تغذیه فکری گروه تروریستی و جعلی برعهده نامسلمانانی است که برای ایجاد اسلام هراسی در جهان برنامه ریزی کرده اند.

نکته دوم این خبر این بود که درجه و کیفیت فیلمبرداری از این صحنه دلخراش به گونه ای بود که گویی شاهد یک فیلم سینمایی بادرجه و کیفیت هالیوود هستیم و گویی سکانسی از یک فیلم کاملا حرفه ای است که فیلم نامه نویس دارد و تصویر بردار و کارگردان و همه در سطح حرفه ای، در خبر ها بود که تصویر برداران از کشورهای غربی هستند. آنها که تغذیه فکری این نامسلمانان را بر عهده دارند پنداشته اند که باید از این اقدامات فیلم های با کیفیت تهیه و منتشر شود تا تاثیر بیشتری در هراس جهان از اسلام ایجاد کند.

از این دو نکته درهمین خبر و خبرهای مشابهی مثل سناریوی فرانسه در حمله به یک روزنامه، این مساله از گروه تروریستی و جعلی داعش لو رفت که خاستگاهش دنیای استکبار است که هدف اسلام هراسی توسط جبهه استکبار بنیان نهاده شده. پروژه هایی که دنیای غرب قبل تر با «طالبان» آزمود و شکست خورد و قطعا در این پروژه جعلی داعش نیز با شکست مواجه خواهد شد چرا که خدا پشتیبان دین مبین اسلام است و مسلمانان بیدار.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار