بازدید 3891

نگاه شما: قطعی برق 12 ساعته در اهواز

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۷۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸ 22 February 2015
ح. پورعبدالله: یکی از خبرگزاری ها از قطعي برق برخي مناطق اهواز به‌دليل خاك و بارندگي خبر داد و اعلام کرد:"بارندگي كه از نيمه شب چهارشنبه در اهواز آغاز شده، به دليل تركيب با لايه خاك برجاي مانده بر روي خطوط برق، به‌صورت گِل درآمده و موجب اتصالي و قطع خطوط شبكه برق شده است."

این رسانه ادامه داد: "قطعي برق برخي مناطق اهواز تا صبح چهارشنبه ادامه داشت اما طبق اعلام شركت توزيع نيروي برق اهواز، تلاش براي برقراري برق و رفع مشكلات به‌وجود آمده در خطوط و شبکه برق ادامه دارد."

نگارنده هم اعلام می کند: قطعی برق تنها به دلیل خاک و بارندگی نبود که به خاطر سوءمدیریت و آینده نگری نکردن و نیز انجام ندادن تدابیر لازم به هنگام بارندگی بود که باعث شد برخی از ساکنان مناطق اهواز از جمله کیانپارس و ملی راه و زیتون کارمندی و ... تا ظهر چهارشنبه یعنی به مدت 12 ساعت از نعمت داشتن برق- که حق مسلم آن هاست و در استفاده از آن هزینه های گزاف می پردازند- محروم باشند!

به راستی دست اندرکاران شرکت توزیع برق اهواز و در راس آن مسوولان استان که بر صندلی مسوولیت جلوس کرده اند و حق مسوولیت می گیرند، فکر نمی کردند که بعد از این همه گرد و غباری که در اهواز و دیگر شهرهای استان و بر سر و روی مردم و دستگاه های برقی باریده در نهایت یک روزی باران هم می بارد و با گرد و خاک ها دست به دست هم می دهند و شبکه ها و ترانس های برق را با مشکل مواجه می کنند یا این که امید به بارش باران نداشتند که از پیش اقدام های لازم را برای پاک کردن گرد و خاک از خطوط برق به عمل نیاوردند؛ آن هم در عصری که پارینه سنگی نیست و همه چیز به صورت الکترونیک مدیریت می شود.

شاید هم مدیریت یعنی این که نخست باید واقعه ای مثل بارش باران و قطعی برقی صورت گیرد و سپس شروع کنیم به رفع مشکل؛ حالا اگر مدت 12 ساعت یا بیش تر هم طول کشید و مواد غذایی مردم اهواز در یخچال ها و فریزرهای شان خراب شد، چه باک!

جناب استاندار خوزستان! خودتان بهتر می دانید که علاج واقعه را باید پیش از وقوع کرد نه بعد از آن. اما نمی دانم چرا این ضرب المثل همیشه در استان زرخیز خوزستان که دارای مردمی محروم و زجر کشیده است، مصداق پیدا می کندو مدیریتی که این ضرب المثل را به زباله دان تاریخ بیندازد دیده و احساس نمی شود.

به راستی تا کی باید شاهد مدیریت های ضعیف در راه خدمت رسانی بهینه به مردم همیشه در صحنه های انقلاب اسلامی باشیم؟! به نظر شما درست است که دست روی دست بگذاریم و اجازه دهیم که گرد و خاک روی خطوط برق جا خوش کنند و بعد با بارش کمی باران گل و لای درست شود و سپس برق بسیاری از نقاط اهواز تا 12 ساعت قطع شود و هیچ کس هم پاسخ گو نباشد یا از مردم عذرخواهی نکند یا در نهایت استعفایی ندهد؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی