بازدید 81055

هزینه‌های برگزاری ازدواج آسان در تهران

اکثر افراد از این طرح استقبال می‌کنند اما به دلیل اینکه «دیگران می‌فهمند که از تالارهای ازدواج آسان استفاده کرده‌اند»، از برگزاری جشن ازدواجشان در این تالار‌ها امتناع می‌کنند! این افراد تنها قربانی تفکر اطرافیان راجع به خود می‌شوند. در واقع آن‌ها به منفعت شخصی خود فکر نمی‌کنند.
کد خبر: ۴۷۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸ 19 February 2015
این روز‌ها وقتی که با جوانان درباره ازدواج صحبت کنید، کمتر کسی پیدا می‌شود که از هزینه‌های سرسام آور مراسم شروع زندگی مشترک گلایه نکند. یکی از محکمترین دلایل کاهش آمار ازدواج در جامعه ما نیز، هزینه‌های غیر عادی بله‌برون، عقد، عروسی و... است که اخیرا به طور غیرعادی تغییر کرده است.

به گزارش فردا، امروزه مراسم مجلل و پر زرق و برق که با نیت چشم و هم چشمی برپا می‌شود جای جشن‌های ساده‌ای که برای شروع یک زندگی برگزار می‌شد را گرفته است. این جشن‌ها مختص افراد ثروتمند جامعه نیست؛ بلکه هستند عروس و دامادهایی که توانایی برگزاری یک مهمانی ساده برای شروع زندگیشان را ندارند اما به دلیل همین چشم‌وهم‌چشمی‌ها برای برگزاری این جشن‌های گرانقیمت، وام‌های کلان می‌گیرند یا از اقوام و آشنایان پول قرض می‌کنند و تا سالیان سال هزینه این تجملات را به صورت قسطی پرداخت می‌کنند!

گاهی دیده می‌شود عروس و داماد، خود تمایلی به هزینه‌های افراطی برای برگزاری مراسم ازدواجشان ندارند اما خانواده‌هایشان اصرار به گرفتن جشن‌های مجللی دارند که تنها برای دختر و پسر بار مالی دارد و موجب سختی ازدواجشان می‌شود. به چه قیمتی چنین جشن‌های مجللی باید برگزار شود؟ این هزینه‌های گزاف بهتر نیست برای زندگی آینده دختر و پسر خرج شود؟

حداقل هزینه برای هر مهمان در یک عروسی چقدر است؟

هزینه تالارهای عروسی در تهران همچون نوع خدمات و کیفیتشان بسیار متفاوت است؛ به طوری که میانگین حداقل هزینه برای هر نفر در یک مراسم عروسی که شامل هزینه تالار پذیرایی، میوه، شیرینی و شام می‌شود بین ۲۳ تا ۴۰ هزار تومان است. البته این هزینه در تالارهای مجلل‌تر به ۷۰ هزار تومان هم می‌رسد.

به طور معمول برگزاری یک مراسم جشن در تالارهای عروسی شامل هزینه‌های مختلفی از جمله هزینه‌های میوه و شیرینی، شام، اتاق عقد، عکاسی و فیلم برداری، خواننده و موسیقی، گل آرایی و البته ورودی سالن می‌شود. در کنار این موارد نیز هزینه‌های جانبی همچون مالیات، پارکینگ و... به سایر هزینه‌ها اضافه می‌شود. اما نکته حائز اهمیت در این است که این قیمت‌ها در بین تالارهای مختلف یکسان نیست و تفاوت قابل توجهی میان آن‌ها وجود دارد.

شام عروسی که بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را در برمی‌گیرد بسته به نوع منو غذایی متفاوت است. به طور متوسط منو یک مدل غذا برای هر نفر با مخلفات ۱۸ هزار تومان، منو ۲ مدل غذا همراه با مخلفات ۲۲ هزار تومان، منو ۳ مدل غذا با مخلفات ۲۴ هزار تومان و منو ۴ مدل غذا با مخلفات ۳۰ هزار تومان است.

بخش دیگری از هزینه‌ها که مربوط به میوه و شیرینی است نیز قیمتش بسته به انواع، کیفیت و شیوه سرو متفاوت است؛ به طور متوسط هزینه میوه و شیرینی برای هر می‌ه‌مان در یک مراسم عروسی بین ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است.

در کنار این موارد که از بخش‌های اصلی محسوب می‌شوند، یک مراسم عروسی می‌تواند شامل بخش‌های جانبی دیگری از جمله گل آرایی، نور‌پردازی ویژه، موسیقی و.. شود که با اضافه شدن این خدمات میزان هزینه افزایش می‌یابد؛ به عنوان مثال هزینه گل آرایی در یک مراسم عروسی بسته به طبیعی یا مصنوعی بودن، حجم و شکل طراحی بین ۲۵۰ هزار تا یک میلیون تومان است.

به طور میانگین حداقل هزینه برای هر نفر در یک مراسم عروسی در تهران که شامل هزینه تالار پذیرایی، شام و میوه و شیرینی می‌شود بین ۲۳ تا ۴۰ هزار تومان است؛ به طوری که متوسط هزینه یک مراسم عقد و عروسی برای ۲۰۰ نفر بین ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون تومان است. البته این رقم در تالارهای مجلل‌تر و شناخته شده‌تر برای هر نفر به ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

ورودی سالن‌های عروسی در روزهای تعطیل و غیر تعطیل، وسط هفته و آخر هفته متفاوت است. ورودی سالن‌های عروسی در تهران در وسط هفته از حدود ۲۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و در آخر هفته به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. البته در سالن‌های مجلل‌تر قیمت ورودی تا حدود ۲ میلیون تومان افزایش می‌یابد. همچنین برخی سالن‌ها ترجیح می‌دهند هزینه ورودیشان را در بخش‌های دیگر خدماتشان در نظر بگیرند و بهای ورودی را به مشتریان تخفیف دهند.

به گفته برخی از اداره‌کنندگان تالارهای عروسی قیمت ورودی بسته به امکانات و درجه سالن متفاوت است. با این حال به نظر می‌رسد در تعیین قیمت ورودی یک سالن سلایق افراد نقش پررنگی دارد و نمی‌توان معیار مشخص و تعریف شده‌ای را برای قیمت گذاری آن تعریف کرد. همچنین قیمت اتاق عقد در تالارهای متوسط شهر تهران بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و در تالارهای گران‌تر بین ۷۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. ازجمله مواردی که در کمتر یا بیشتر بودن قیمت اتاق عقد تاثیر گذار است، می‌توان به نوع تزئینات، شکل و نوع گل آرایی و البته فضای سالن اشاره کرد.

ازدواج آسان از سوی مجموعه‌ای مردم نهاد

سال ۸۳، ۵ نفر از کسبه بازار که دستی در کار خیر داشتند، تصمیم به تاسیس موسسه‌ای خیریه به منظور تشویق جوانان به ازدواج کم‌خرج و رفع موانع پیش روی جوانان در امر ازدواج گرفتند. اقدامات این موسسه که به نام پیوند دو گل ثبت شده بود در راستای تامین جهیزیه برای نوعروسان و برگزاری مراسم عروسی و نامزدی انجام می‌شد. مراجعه‌کنندگان با پرداخت ۳۰۰ هزار تومان می‌توانستند تالار، ‌ خنچه عقد، آرایشگاه، فیلمبردار و عکاس، کارت دعوت و ‌پذیرایی از ۱۰۰ نفر با میوه و شیرینی در تالار را صرفا در استان‌های تهران و البرز برگزار کنند. از سوی دیگر درمورد سفر ماه‌ عسل نیز، هزینه سفر سوریه و کربلا برای متقاضیان به صورت ۲۰ درصد نقد و الباقی در اقساط ۱۲ تا ۲۴ ماهه دریافت می‌شد.

تالارهایی برای برگزاری ازدواجی آسان

سال ۹۱ بود که که به منظور ترویج ازدواج آسان در بین جوانان نخستین تالارهای عروسی با هزینه‌های مناسب احداث شد. در این تالار‌ها کلیه خدمات لازم برای برگزاری یک جشن ازدواج را با حداقل قیمت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند؛ از عکاسی و فیلمبرداری جشن عروسی گرفته تا پذیرایی از مهمانان. بسیاری از عروس‌ها و داماد‌ها جشن ازدواجشان را در این تالار‌ها گرفتند و به دور از هر افراطی به خانه بخت رفتند؛ اما دختران و پسرانی هم بوده و هستند که همچنان به دنبال برگزاری مراسم مجلل و فرا‌تر از جشن‌هایی باشند که در این تالار‌ها برگزار می‌شود! جالب است بدانید، اکثر افراد از این طرح استقبال می‌کنند اما به دلیل اینکه «دیگران می‌فهمند که از تالارهای ازدواج آسان استفاده کرده‌اند»، از برگزاری جشن ازدواجشان در این تالار‌ها امتناع می‌کنند! این افراد تنها قربانی تفکر اطرافیان راجع به خود می‌شوند. در واقع آن‌ها به منفعت شخصی خود فکر نمی‌کنند.
سوال ما این است که طرز فکر دیگران راجع به جشن ازدواج ما چقدر اهمیت دارد؟ آیا ارزش اهمیت به طرز فکر دیگران به حدی است که سال‌های اول زندگی مشترک را با دادن قسط جشن ازدواج بگذرانید؟ آیا بهتر نیست هزینه‌های مازاد در جشن ازدواج برای آینده زندگی مشترک خرج شود؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶۹
خلق راتقلیدشان برباد داد *اجرکم عندالله برای این کارخیروتابوشکنی
چه خوب
ادرس و تلفنشون؟؟
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
سر بزنید
عباس مبارکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
لطفا تلفن تماس
باید با روشنگری و تبلیغ این ضد فرهنگ چشم و همچشمی در جشن ازدواج رو برانداخت
تو این شرایط کی ازدواح کیکنه..چه گرون چه ارزون
ازدواج اسونه زندگی سخته
ازدواج اسان فقط با رفع بیکاری ممکن است
واقعا حرکت زیبایی کردند.
ازدواج آسان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ازدواج آسان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اطلاعات تماس را چرا سیاه کردی تابی خوب باشه مردم استفاده کنن
نمایندگی در اصفهان ندارند آدرس بدهید
بعدش چی ؟
اگر بتوان فرهنگ دختر و خانواده او را تغییر داد به راحتی ازدواج آسان انجام میشود....باید این آموزشها در مدارس دخترانه شروع شود .
میشه لطف کنید و صحت خبری که میدید رو با ذکر شماره تلفن و ادرس درست تایید کنید؟
اين همه تعريف ادرسي تلفني ... هيچي؟؟
یک ادرسی
شماره تلفنی چیزی
خوب تلفنی ادرسی چیزی هم بگذارید که عروس دامادها بتوانند پیگیری کنند
میشه ادرس روبزارید...ممنون
میشه ادرس روبزارید...ممنون
خوب شماره چرا نداره؟؟؟؟
سلام..
چرا نام تالارها شانسورشده؟
سلام..
چرا نام تالارها شانسورشده؟
باسلام وخسته نباشید
بدون مقدمه چینی به اصل مطلب رجوع میکنم که امیدوارم این بنده را دستگیری کنید
جوانی 28 ساله از استان آذربایجان شرقی شهرستان مراغه هستم که بدلیل نبود امکانات مالی مدت 2 سال است که نامزدم تا اینکه با فشار خانواده خانمم تالاری را برای عروسی تدارک دیدیم ولی مشکل اینجاست که بنده نه هزینه خرید عروسی و نه هزینه تالارو مهمانی را ندارم حالا خرج اجاره خانه به کنار.
ازشما بزرگواران عاجزانه تمنا میکنم که مرا کمک کنید.
باسپاس و تشکر
حیدر ولی پور
این سایت تون آدرس شماره تلفن نداره؟
خب تا ادرسش نباشه فقط ب درد خودتون نمیخوره
شماره تماس ازدواج آسان
آدرس و تلفن تالار هارو هم بنویسید ممنون میشم
سلام
لطفا آدرس و شماره تماس را نیز ذکر کنید
شماره تماس لطفا و آدرس
میشه ادرس و شماره تلفنشون را بدید
ی لطفی کنید آدرس یا شماره تماسی بزارید
ایده و راه خوبی میخواستم برای برادرم از امکانات شما استفاده کنم.
سلام چطور میتونم ثبت نام کنم یا شماره تماس بگیرم، ممنون
سلام... ممکنه بفرمایید لیست این تالارها رو از کجا میتونم بگیرم؟
سلام... ممکنه بفرمایید لیست این تالارها رو از کجا میتونم بگیرم؟
اين طرح خوبيست
با سلام ، اگر امکان داره تلفن و آدرس ارسال فرمایید.با تشکر
چرا شماره تماس ندارن؟؟؟؟؟
سلام ،با خسته نباشید به شما وتمام کسانی که توی این کار خیر شرکت دارند و ممنون از طرح خوب و قشنگتون که شرایطیرو برای راحت تر شروع کردن به زندگی دو جوان مهیا کردید .
به نظرم پسرا فک میکنن که دخترا خیلی پر توقع اند در صورتی که اینطور نیست به همین دلیل قید ازدواج رو میزنن.
اینکه قدیم تجمل گرایی نبود
اجرکم عند الله
خدا زندگیتان را پر از خیر و برکت کن
ادرس و تلفن
سلام ادرس و شماره تماس خواهشا ضرورى
ادرستون رو میشه بزارین
ادرس و تلفنشون و میشه بزارید
سلام..لطفا تلفن و آدرس تالار هایی که طرح ازدواج آسان رو ساپورت میکنند رو ب ایمیلم ارسال کنید
شماره و آدرس لطفا
شماره و آدرس لطفا
آدرس و تلفن نداره چرا ???????
سلام
لطفا شماره تماس و ادرس
عالیه خدا شاهده
لطقا شماره های تماستون رو بذارید بتونیم اطلاعات بگیریم
سلام خسته نباشید.خدماتش درشهر ری چطوری؟
چه خوبه ولی آدرس و تلفن ندارن که ما بخواهیم اقدام کنیم
سلام ممنون ازتون بابت کانال

خواهشا راجع ب ادرس درسطح شهر هم بگید

شماره تلفن هم بزارید خودمون تلفنی جویا بشیم
برای یه جشن 200نفری چقدز هزینه میشه
با سلام و عرض خسته نباشید
خواهشمندم آدرس و تلفنی از این تالار بگذارید
خیلی گشتیم هزینه ها سرسام آور است
چرا من جوان درامدم کم باشه ک نتونم همچین هزینه ای بکنم.واقعا نمیفهمم شما چرا همش ازتجملات صحبت میکنید
چرا من جوان درامدم کم باشه ک نتونم همچین هزینه ای بکنم.واقعا نمیفهمم شما چرا همش ازتجملات صحبت میکنید
زندگی یخچال"اجاق گازوهزارتا کوفت و زهرمار دیگه نمیخاد ک همش ازتجملات صحبت میکنید.....
من درشرف ازدواج هستم و2سال هست نامزدیکردم ولی واقعن دروانمون نیس مرااسم بگیریم
ممنون میشم که ادرس وشماره ای ازسازمان امورجوانان وازدواج اسان بدید تاباکمترین هزینه بریم سرخونه زندگیمون
هرجامیریم زیر20تومن نیس واقعن نداریم ولی ازدواج سنت پیامبره دینمون کامل بشه ومرتکب گناه نشیم ولی بااین هزینه های زیاد همه میترسن.
شماره تلفن رو بدید لطفا
من خودم عروسیم رو اینجوری گرفتم تالار هاش خوب بود میوه و شیرینیش خوب بود
پس چرا نام و نشانی و تلفن نداره؟ چطور میشو تماس گرفت؟
کاش ادرس یا تلفنی هم گذاشته میشد مگه با عکس هم میشه امیدوار شد
خب چرا لیست سالنارو درج نمیکنید
سلام. مردم گول این تبلیغات رو نخورین. تحت عنوان ارزونی و مجانی باهاتون قرار داد میبندن ولی وقتی وارد میشین میبینی همشو باید خودت پرداخت کنی.گل و ماشین عروس مجانی ولی تا 8 ساعت. بعدش میگن از ساعت 9 ماشینو بذار گلفروشی یعنی 5 بعد از ظهر تایمت تمومه از اون به بعد ساعتی 30 تومان حساب میکنن. گل زدنشونم همینطور. یه مشت گل آشغال میخوان بزنن اگه خوبشو بخوای باید 150 تومان هزینه کنی.آرایشگاهشونم همینطور.همه چی دروغ و فریبکاری .میگن مجانی ولی عروس رو همون روز عروسی میگن اگه کرم فلان میخوای که نماسه فلان قدر پولش میشه. خوب مثل آدم بگین لوازم آرایش خودشو بیاره که شما گند نزنین.دروغ دروغ دروغ. فریب نخورین.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر