بازدید 3167

تصویب برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای

ایجاد تحول در صنعت بازی‏های رایانه‏ای کشور با تصویب و اجراي برنامه ملی بازي هاي رايانه اي کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی برنامه ملی بازی های رایانه ای را برای طرح در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رساند.
کد خبر: ۴۷۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲ 17 February 2015
ایجاد تحول در صنعت بازی‏های رایانه‏ای کشور با تصویب و اجراي برنامه ملی بازي هاي رايانه اي
کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی برنامه ملی بازی های رایانه ای را برای طرح در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رساند.

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوا مرکز ملی فضای مجازی برنامه ملی بازی‏های رایانه‏ای را با رویکرد راهبردی و تقسیم كار ملی و همچنین ارایه راهکار برای حل مشکلات موجود در این حوزه مورد بررسی قرار داده و به تصویب رساند.

بنا بر این گزارش، کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی با بررسی طرح ها و پیشنهادهای مختلف ارائه شده از سوی کمیته بازی‏های رایانه‏ای و استفاده از صاحبنظران این حوزه، برنامه ملی بازی‏های رایانه‏ای را به تصویب رسانده است.

سیاست های بهبود آموزش و مهارت بازی سازی یکی از این مصوبات است که در صورت اجرایی شدن آن توسط دستگاه های ذیربط، نیروی انسانی مورد نیاز صنعت بازی‏های رایانه‏ای کشور در حوزه های فنی و محتوایی جهت طراحی صدها بازی رایانه ای قوی و جذاب پرورش پیدا خواهند کرد.
ساماندهی و جهت‏دهي به حمایت های بازی های رایانه ای، موضوع دیگری بود که به منظور افزايش اثربخشي حمايت‏ها و تسهیل فضای کسب و کار مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفت. در صورت تصویب نهایی این مصوبه، هماهنگی و همکاری دستگاه ها در حمایت از بازی رایانه ای ارتقا خواهد یافت و با مشخص شدن سیاست ها و خط مشی‏ ابلاغی، فعالان بخش خصوصی امکان این را خواهند یافت تا بازی های رایانه ای با کیفیت بهتر نسبت به گذشته تولید کنند.

مصوبه ساماندهی توزیع فیزیکی و دیجیتال بازی‏های رایانه‏ای که کارخانه ها، توزیع کنندگان، خرده فروشان و سایت های توزیع کننده بازی را دربر می گیرد، بخش دیگری از این مصوبات است که در صورت تصویب نهایی و ابلاغ آن، فروش بازی‏های رایانه‏ای داخلی و خارجی در کشور توسط دستگاه هاي ذيربط ساماندهی شده و توزیع بازی های غیر مجاز کاهش می یابد و زمینه رقابت برای بازی سازان داخلی فراهم خواهد شد.

برهمین اساس، مصوبه ساماندهی بازی های برخط نیز در دستور کار کمیسیون عالی ارتقاء محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور قرار گرفت که برساس آن زمینه فعالیت شرکت های داخلی در فضای مجازی بیشتر می شود و جهش لازم در تولید بازی های برخط در کشور اتفاق خواهد افتاد.

در این برنامه ملی، سیاست های ساماندهی رصد بازی های رایانه ای، ساماندهی پژوهش بازی های رایانه ای، چگونگی حمایت از پدید آورندگان بازی های رایانه ای، ساماندهی مسابقات بازی های رایانه ای و اصلاح ساز و کار اعطای مجوز به بازی های رایانه ای و فرهنگسازی برای آن نیز تدوین شده است.

همچنین پژوهشگاه فضای مجازی موظف شد با همکاری دستگاه های مربوطه نسبت به برنامه ریزی برای تدوین شاخص های الگوی اسلامی ایرانی طراحی و ساخت بازی های رایانه ای اقدام کند.

گفتنی است؛ برنامه ملی بازی‏های رایانه‏ای در 4 محور تولید بازی، انتشار بازی، مصرف بازی و پایش و رصد عالمانه در حال تدوین است که پس از تصویب نهایی به سازمان‏ها و دستگاه هاي ذيربط ابلاغ خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل