بازدید 35978
پرسشی که سخنان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پیش آورد؛

چرا نمایندگان مجلس، کنسرت و موسیقی را تحدید یا حذف نمی‌کنند؟!

احمد سالک روی آنتن زنده تلویزیون به صراحت گفت: «گسترش کنسرت موسیقی در سراسر کشور، بستر فساد را فراهم می‌کند؛ بخواهید یا نخواهید، چه تک‌خوانی‌اش و چه جمع‌خوانی‌اش. ما داریم این مسائل را می‌بینیم و اعتراض هم می‌کنیم، ولی آقایان در این قضیه مقاومت می‌کنند! بعد این نوع فسادهایی که در جامعه می‌آید، مشکلات درست می‌کند»
کد خبر: ۴۷۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰ 16 February 2015
سخنان شب پیشین رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که برگزاری اجراهای زنده موسیقیایی را منشأ فساد قلمداد کرد، در نوع خود قابل تأمل است و سوای اینکه کاملاً خلاف بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است، این پرسش را پیش می‌آورد که چرا این نماینده مجلس و هم‌فکرانش، بودجه این منشأ فساد را از قانون بودجه حذف و با وضع قوانین جدید، دولت را مکلف به تحدید موسیقی در کشور نمی‌کنند؟!

به گزارش «تابناک»، در این سخنان اندکی تأمل و اندیشیده کنید: «...گسترش کنسرت موسیقی در سراسر کشور، بستر فساد را فراهم می‌کند؛ بخواهید یا نخواهید؛ چه تک‌خوانی‌اش و چه جمع‌خوانی‌اش. ما داریم این مسائل را می‌بینیم و اعتراض هم می‌کنیم اما آقایان در این قضیه مقاومت می‌کنند! بعد این نوع فسادهایی که در جامعه می‌آید، مشکلات درست می‌کند؛ مثل کنسرت‌هایی که در بوشهر و جاهای دیگر بوده است. بعد باید دولت جمهوری اسلامی و تمام مردم بسیج شوند تا فساد آن جریان را جبران کنند و بعد هم در این قضیه اعتراض کنیم... .»

این عبارات، بخشی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بود؛ چهره‌ای که تنها فیلم جشنواره فجر‌ (اثری که البته در جشنواره حضور رسمی نداشت) که دیده، به اذعان خودش، تماشای ۹۰ دقیقه از فیلم ۱۹۰ دقیقه‌ای «محمد» (ص) بود و با دیدگاهی که شب گذشته مطرح کرد، بعید است در جشنواره موسیقی فجر نیز حضور داشته باشد و در واقع عملاً از صحنه عملیاتی فرهنگ و هنر به دور است.

این نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی، رسماً موسیقی را‌ یکی از مصادیق گسترش فساد در کشور مطرح کرد و چهره‌های فرهنگی این حوزه را در بهت و حیرت فرو برد، زیرا بعید به نظر می‌رسید یک کارگزار نظام در چنین سطحی، چنین دیدگاه ساده‌انگارانه نسبت به مسائل داشته باشد و در ‌‌نهایت «کنسرت موسیقی» را عامل گسترش فساد بخواند و مقاوت مسئولان را در قبال عدم تعطیلی برنامه‌های زنده موسیقیایی را ‌شماتت کند.

چرا نمایندگان مجلس، کنسرت و موسیقی را تحدید یا حذف نمی‌کنند؟!

علت دیگری که این سخنان در نوع خود قابل تأمل است، چنین برداشتی است که موسیقی یا باید در قالب آلبوم‌های موسیقی عرضه شود و یا در قالب کنسرت‌ها و اجراهای زنده و یا در قالب رسانه‌ای نظیر رادیو و تلویزیون اما در شرایط کنونی که چیزی با نام رایت پخش موسیقی از صداوسیما برای اهالی موسیقی وجود خارجی ندارد و به دلیل ضعف در نگارش و اجرای قوانین کپی رایت در ایران، فروش آلبوم‌های موسیقی بسیار اندک است، تنها راه ادامه حیات اهالی موسیقی برگزاری کنسرت‌هاست.

در واقع سوای اینکه حذف کنسرت‌ها یک اقدام عجیب و غیرقابل پذیرش از هر نظر است و خشم اهالی فرهنگ و مردم فرهنگ‌دوست را در پی خواهد داشت، عملاً تیر خلاص به موسیقی است که لابد حذف منشأ این فساد نیز از نظر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ایرادی ندارد؛ اما آیا مشی چهره‌هایی که منتخبشان برای ریاست کمیسیون فرهنگی، احمد سالک است، در قبال موسیقی قابل پذیرش است؟ شاید برای درک اینکه این دیدگاه تا چه میزان در بیراهه است، بتوان آن را در همین پارادایم با کلامی رهبر معظم انقلاب مقایسه کرد.

مقام معظم رهبری در سخنرانی مهمی که بخش‌هایی از آن به مناسبت روز جهانی موسیقی در توئیتر منتسب به دفتر مقام معظم رهبری بازنشر داده شده بود، مواضع‌ و دیدگاهشان را راجع به موسیقی ایران و موسیقی کلاسیک غربی و همچنین موسیقی لهو و لعب مطرح کرده بودند که «تابناک» نیز همان زمان به بازخوانی متن کامل این سخنان پرداخت و از مسئولان امر در همه حوزه درخواست نمود تا این سخنان را نصب‌العین امورشان در تصمیم‌گیری برای این حوزه قرار دهند؛ اما ظاهراً گروهی از مسئولان و غیرمسئولان همچنان جلوتر از رهبری حرکت می‌کنند.

در بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از اهالی موسیقی در نهم مردادماه ۱۳۷۵، که متن کاملش را اینجا می‌توانید بخوانید، آمده است: «...آنان که در امر نوازندگی یا خوانندگی فعال بودند اظهار داشتند که بنا بر فطرت و ذوقی سلیم، نظم منطقی را در کار معمول می‌داشته، و قواعد را رعایت می‌کرده‌اند. هفت دستگاه اصلی موسیقی و دستگاه‌های فرعی آن، که تنها مربوط به موسیقی ایرانی نیست، بلکه در همه آهنگ‌های جهان وجود دارد، به گونه‌ای تکوین یافته که هر صدایی شما دربیاورید، در یکی از آن دستگاه‌ها هست.
چرا نمایندگان مجلس، هنوز موسیقی را تحدید یا حذف نکردند؟!
بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت هنر موسیقی، تلفیقی از دانش، اندیشه و فطرت خدادادی است؛ که مظهر فطرت خدادادی، در درجه اول، حنجره انسان‌ها، و در درجه دوم، سازهایی است که به دست انسان‌ها ساخته شده است. پس می‌بینید که پایه، پایه الهی است. اولین نتیجه‌ای که می‌شود گرفت آن است که ما این هنر را، در راه خدا مصرف کنیم.

ـ می‌دانید که من به طور طبیعی از جمله آدم‌های غرب ستیزم. چنانکه هیچ ویژگی غرب، مرا مبهوت و مجذوب نمی‌کند. در عین حال، ویژگی‌های مثبت غرب را از روی محاسبه، تأیید می‌کنم. یکی از آن ویژگی‌ها، مقوله موسیقی است. درست است که در غرب، موسیقی رقص و لهو و سایر موسیقی‌های منحط وجود دارد، اما در‌‌ همان نقطه از جهان، از دیرباز موسیقی‌های آموزنده و معنادار هم بوده است؛ موسیقی‌ای که برای گوش سپردن به آن، انسان عارف واقف خردمند، می‌تواند بلیت تهیه کند، در سالن اجرای کنسرت بنشیند و ساعتی از آن لذت ببرد. در غرب موسیقی‌هایی که گاهی یک ملت را نجات داده و گاهی یک مجموعه فکری را به سمت صحیحی هدایت کرده، کم نبوده است. غرب برخوردار از چنین ویژگی‌ای نیز بوده و هست.

ـ توجهی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بایستی از طرف دست‌اندرکاران موسیقی نسبت به موسیقی صورت می‌گرفت، نگرفت. البته این بدان معنا نیست که کار‌ها خوب انجام نشده است. مسلماً شده است که ما اینجا می‌نشینیم و به کار شما گوش می‌سپاریم. بنده آدمی نیستم که اگر موسیقی حرام نواخته شد بنشینم و به آن گوش بسپارم. آنچه در این مقوله، حرام بوده هنوز هم حرام است. در برخورد با حرام هم جای ملاحظه نیست و من هم به عنوان فرد متشرع که ملاکم فقه است، ملاحظه کاری نمی‌کنم...
».

حال فرض را بر این بگذاریم که اساساً نمایندگان مجلس مشی دیگری در پیش گرفته‌اند و گسترش کنسرت‌های موسیقی را زمینه‌ساز فساد می‌دانند. در این صورت آیا نباید بودجه موسیقی از بودجه کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسر می‌شد و آیا نباید قانون‌گذاری توسط اعضای این کمیسیون به قصد تحدید موسیقی در کشور و یا حداقل تحدید برگزاری کنسرت‌های موسیقی در دستور کار قرار می‌گرفت؟ آیا در این زمینه اهمال‌کاری صورت نپذیرفته و حال که به این واقعیت مورد اشاره رئیس کمیسیون فرهنگی پی برده‌اند، چرا سریع‌تر دست به کار نمی‌شود و جامعه را از این منشأ فساد رهایی نمی‌بخشند؟!

تعداد بازدید : 72
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۹
در انتظار بررسی: ۲۰۸
انتشار یافته: ۹۰
آقایان بداد اسلام برسید . از این فساد ها جلوگیری کنید. (البته اگه وقت کردید درباره مفاسد اقتصادی و بیکاری هم تویه مجلس صحبت کنید.)
طبعا اکثر اجراهای زنده که منتشر شده مصداق غنا و لهو است و منشا فساد . مطمئن هستم غرض اقای سالک وجه اخیر بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
چیزی که منشا فساد تو کشوره ، فقر و بیکاری و رشوه و پارتی بازی تو مسئولین کشوره نه موسیقی و کنسرت
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
یعنی تا ساعت 17:25 حتی یه مثبت هم نگرفتی!
انشالله از اینجا به بعد هم نمیگیری!
محسن
| Germany |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
اقایان شلوغش نکنین!
مبارزه با فساد اخلاقی هیچ تضادی با مبارزه با فساد اقتصادی نداره...
فساد یعنی فساد، حالا توی هر لباسی. و بایستی با آن مبارزه کرد.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
من نظری راجع به درست بودن اظهارات آقای سالک و یا غلط بودن آن ندارم اما به اونائی که هر از گاهی در صفحات وب ملاک عقل و منطق و حلال و حرامشان مثبت و منفیهاست عرضی داشتم ، عزیزان تعقل و تفکر منطق را ملاک قضاوت قرار دهید که این نشانه فهم و ادراک شماست .
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
وحتما اونها که هم نظر شما هستند در مثبت یا منفی دادن منطقی هستند؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
اجرای زنده منتشر شده؟
iman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
مردونه تا حالا چندتا کنسرت رفتی!؟؟!!!
کسی که میگه کنسرت موسیقی باعث فساد میشه از کلیت افکار مردم به دوره! نه مسئولین فرهنگی که این امر رو درست می دونن. جدا اگه نظرسنجی بشه کلیت مردم با آقای سالک موافقت می کنن یعنی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
عمرآ
وقتی نگاه از اسلام به حجاب و موسیقی خلاصه بشه نتایجش چنین ساده انگاری هایی است. اخلاق در جامعه مرده جناب سالک یک فکری به حال اخلاق بکن.
هر دم از این باغ بری می رسد.........
ای خدا کی انتخابات مجلس بعدی می رسه؟؟؟!!!
پاسخ ها
Shahrokh
| Germany |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
گیرم که فردا بود. چی میشه اونوقت ؟
پس بگوید ملت چه خاکی بر سرش کند این یک ذره موزیک هم بگیرید و ببیند مردم افسرده تر از الان می شوند شماها در کدام قرن زندگی میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
یعنی تا چند صد سال قبل که موسیقی و کنسرت و ... به شکل الان نبود و اکثر مردم نمیدونستن موسیقی چی چی هست یا گوش نمیکردن همه افسرده بودن؟؟؟
در حالیکه همه چی حکایت از این داره که میزان افسردگی با وجود همه این مواردی که روز به روز به زندگی ها اضافه میشه داره بالا میره!!!
فک نمیکنم مثلا 500 سال پیش کسی میدونست اصلا افسردگی چی چی هست!
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
والا تو هیچ قرنی موسیقی حذف نشده بوده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
احسنت
همونقدر که خرافات توده های مردم را دچار احساس بدبختی و نکبت می کند موسیقی به آنها احساس شادابی و خوشبختی می دهد.
متاسفانه هر کی هر جور دلش بخاد از اسلام یه تفسیری میکنه
این آقایون اصلا نمیدونم موسیقی یعنی چی
شما که موسیقی رو دوست ندارید چرا از اسلام مایه میذارید
متاسفانه مشکل مملکت ما الان موسیقیه
مشکلاتی مثل اختلاس، گرونی، پارتی بازی، رشوه و هزاران مشکل دیگه نداریم
واقعا مشكل كشور ما در حال حاضر موسيقي است . بيكاري و اعتياد و طلاق داره بنيان خانواده ها رو از هم مي پاشه اينها رو حل كنيد بعد برسيد به موسيقي و ...
آن کسی که با واقعیت جامعه فاصله دارد شما هستید - با یک آمارگیری میدانی ساده متوجه خواهید شد داخل چه درصدی از اتومبیل ها موزیک گوش می دهند یا نه
این موضوع بهتر است نظر سنجی شود تا پاسخ واقعی را ملت ومردم اعلام کنند در ضمن تعطیلات نوروز سری به کشور های مجاور بزنید وواقعیترا ببینید چطور دلار هارا به جیب کشور های همسایه میریزند وچگونه محدودیتها جوانان را به اغوش انها روانه میکند امروزه گردشگری حرف اول اقتصاد هر کشور است
تحدید یا تهدید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
تحدید به معنای محدود کردن است.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
تحدید=محدود کردن...تهدید=مورد خزاب تند قرار دادن....تحدید درسته اما نه واسه موسیقی..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
تحدید یعنی محدود کردن
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
الان یاد گرفتی؟
ایشان کلا چرا شدن رییس کمیسیون فرهنگی ؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
احتمالا بخاطر اینکه نه دوست دارند فیلم ببینند و نه موسیقی گوش بدهند و ...
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
کلا مخالف باید باشی دیگه
تابناک دیگه نظرش اینجور هم نبود شما دارید مسیر صحبتهای ایشان را منحرف می کنید. مثلا اونکه کلی از فیلم محمدرسول الله (ص) تعریف کرد و گفت به خاطر مسافرت مجبور شده سالن را ترک کند و ... اینجوری درج نطلب کردن صحیح نیست
با موسيقي هايي كه الان منتشر ميشه زياد هم بيراه نگفته مگر اينكه موسيقي عرفاني باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
عزیز دل برادر همه چیز را عرفانی کردید و همه چیز را به عرفان گره میزنید، انسان ، انسان است با خصوصیات انسانی و نیازهای تعریف شده ، نه یک عارف و یا ملائکه و یا شیطان، تعادل لازمه یک زندگی انسانی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
اختلاس و بیت المال خوری عرفانی هم داریم؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
چون ديدتون كوتاه است پاسخي بهتون نميدم
منظورم جوابي كه به من دادين است
الان کار دیگه ای نمونده مشکل مملکت موسیقی و کنسرت شده!! فساد موسیقی اولویت داره به فساد اقتصادی!! الان مشکل من ایرانی فساد موسیقی شده چرا مسئولان یه فکری نمیکنن آخه....(باورت میشه؟)
آقای سالک هنوز یک کنسرت زنده از خوانندگان پاپ ندیدند تا متوجه بشوند که سی دی های تکخوانی در مقابل آن کنسرت ها مثل نوحه خوانی می ماند ! در کنسرت های ما برخی بی بند و باری ها مشاهده میشود که حتی در دیسکوتک های پاریس هم نمیتوان دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
تو دیسکوتک های پاریس از کجا دیدی؟
ناشناس
| Norway |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
اینی که شما میگید تقصیر کنسرت پاپ نیست. به خاطر اینه که نسل جوان همه درهای شادی به روش بسته است. اونم ببندید میاد تو کنسرت موسیقی سنتی یا هر جای دیگه
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
خجالت بکش زشته میری دیسکوتک های پاریس خشایار
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
مگه دیسکوتک های پاریس رو دیدی؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
بابا ایول دیسکوتک هم میری بعد کنسرت تو برج میلاد بی بندو باریه !!!!!! تا از رو صندلی بلند شی برای درست کردن پیراهن و شلوار ( مثلا) 60 نفر میریزن سرت و میگن بشین تکون نمیتونی بخوری بعد بی بندو باریه
تفکرات رئیس کمسیون فرهنگی مجلس کشوری که این باشد وای به حال عوام !!
اگر داوود نبی زنده بود حتما ممنوع الصدا میشد.
سرمنشائ فسادهاو اختلاس ها کشف شد ..." موسیقی" ....
از نماینده مردم اصفهان باید تشکر کرد
متاسفانه ایشون نظرات جالبی نداره ، به جای اینکه به ایرادات زائری جواب بده هی می گفت راهکار ارائه بدین. انگار یادش رییس کمیسیون فرهنگی مجلسه.
رییس کمیسیون فرهنگییییی مجلس !!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
فرهن گیییییییییییی
اينقدر سخت نگيريد موسيقي بايد باشد ان هم از راه درست
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
چشم جناب :-)
اصفهانی که زادگاه اساتیدی چون تاج اصفهانی ، جلیل شهناز ، حسن کسائی و امثالهم بود چرا باید به مرحله ای برسه که جناب سالک به نمایندگی از آن چنین سخنانی بر زبان بیاره؟
از همشهریان خودم میپرسم؟
ایا واقعا نظر ما در مورد موسیقی اینه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
یه دفه که صدای استاد تاج اصفهانی را گوش کنه به طور خودجوش نظرش عوض میشه :)
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
نه دادا بالاخره هر شهری آدم بی ذوق هم داره
سلام ..جالب و تامل برانگيز حرفاى آقاى سالک نيست ...جالب و تامل برانگيز استفاده نادرست و نابه جا از سخنان رهبر عزيز انقلابه ....تاسف ميخورم براى اين سايت خبرى که تکليفش باخودش معلوم نيست.ازبرخى دوستان که اينجا از موسيقى حرف زدند هم خواهش ميکنم يک حديث ..فقط يک حديث نسبت به تاييد موسيقى از زبان معصومين بيارن...البته ما جلوتر از مراجع تقليد نميريم و به حکم شرع مقدس عمل مى کنيم...در مورد دوستان ديگر هم که زمينه ى فساد و چيز ديگه اى ميدونستند بايد گفت بله از ديگر زمينه هاى فساد بيکارى..فقر.رانت و پارتى بازى هم هست که بايد جلوش گرفته و با اونم مبارزه بشه....وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
شما هم بگید کدام ائمه با موسیقی مخالف بوده و خوشحالی و شادی مردم را بد و فساد دونسته .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
منفی ها رو خوردی؟؟؟؟؟
کیف کردم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
ما بی اطلاع و شما اهل شریعت، لطفا حدیث و یا روایت معتبری از معصومین در مذمت موسیقی و اواز بفرمایید تا ما هم اگاه بشیم . در ضمن سایت تابناک چه استفاده نابجایی از سخنان رهبر انقلاب کردند؟
شما یک ایه از قران بیار که دلیل حرام بودن مطلق موسیقی باشد دوستان پنبه در کوشهایشان کردهاند و وضع جامعه را نمی بینند به خانه ها سری بزنید
اتفاقا برعکس آقای سالک شما وقتی تفریحات و سرگرمی را از مردم بگیرید انواع فسادها در جامعه مانند امروز ایران بروز میکند. خشونت و افسردگی ایرانیان امروز نتیجه چیست آقای سالک؟؟؟
با سلام خدمت مدیریت تابناک
1 - چه کسی گفته هنر فرهنگ است بلکه یکی از ابزار های اشاعه فرهنگ می تواند زبان هنر باشد .
2 -در جمهوری اسلامی ایران هدف ما اشاعه فرهنگ اسلامی با استفاده از هنرهای اسلامیست آیا هر موسیقی یا فیلمی از غنای فرهنگ ایرانی اسلامی برخوردار است؟ که شخص رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تک تک آنها را ببیند.
3- در ضمن کمیسیون های مجلس دارای کارگروه های مختلفی است که در کمیسیون فرهنگی یکی از آن ها هنر و رسانه است و اعضای آن موظف هستند نظر کارشناسی خود را به کمیسیون ارائه دهند تا تصمیم نهایی گرفته شود.
جلوی کنسرت را می گیرم جلوی ماهواره را چطور صدا وسیمای خودمان هم تعریفی ندارد جشنواره فجر ببین با چه لباس ها و حجاب هایی
می آیند ما بعد از انقلاب نگذاشتیم آدم ها در زمینه موسیقی رشد کنند برعکس تا گروهی پا می گیرند مترق اشان می کنیم همین است که رو به ماهواره و ...آوردند.آقایان گروه های خوب را قوی کنید بین المللی اشا ن کنید
ناشناس منفی هاتو نگاه کن
ايران منتظر اسفند ٩٤
و انتخابات مجلس
اگر موسیقی و آواز بد و مفسده است، چرا خدا.ند خوش ترین و زیبا ترین صوت را به دوود علیه السلام عطا فرمود؟! آن چنان هنگام خواندن آواز، همه جا را سکوت فرا می‌گرفته!؟
:l
این حرف از رییس کمیسیون فرهنگی به دوره
اصلا ایشان چه جور میتونه فرهنگ رو بدون موسیقی تعریف کنه
نميدونم ايشون تشيع جنازه پاشايي ديدن اخه انصافم خوب چيزي مردم خودشون انتخاب كنن اين مسىله رو اينجور كلي كوي و تصميم كيري جز ناراحتي بدنبال نداره
آقا خداوکیلی شما کی هستید؟ پزشک، سیاستمدار، مهندس، کدوم؟
اصلا دنبال چی هستید؟؟؟
من برنامه را نكاه كردم ايشون با هيج موسيقي موافق نبودند بس رييس كمسيون فرهنكيش براي جيه
مشيه دوستان و بزرگاني كه از اسلام مايه ميزارند أعلام كنند طبق كدوم آيه قرآني موسيقي و خوانندگي خانمها حرام أعلام شده است ؟ ما كه هرچي گشتيم به جز آياتي در خصوص همسران پيغمبر گرانقدر اسلام پيدا نكرديم
جناب نماينده : مگر قرار است شما به هرچيزي اعتراض كرديد همه بايد بگن سمعاً و طاعتاً ؟ شما دوست نداري نرو كنسرت و اعتراض هم بكن منم از نون شبم ميزنم و ميرم كنسرت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: میزان ابتلای مردم کشورمان به بیماری‌های روحی و روانی هشت درصد بیش از متوسط جهانی است. اقای رئییس کمسیون فرهنگی !لطفا در این مورد هم نظرتان را بیان فرمایید؟اقای سالک!بنده به غیر از اظهار تاسف جوابی برای فرمایشات شما پیدا نکردم.
واقعا بعد از ٣٦ سال هنوز بايد چه كساني مسئول فرهنگ اين مملكت باشند واقعا ما داريم كجا ميريم اين افكار درست شدني نيست
واقعا عنوان رییس کمیسیون فرهنگی مجلس برازنده ایشونه!!!!!!!!!!!!
دوست روحاني عزيز ديدگاه شما درباره فساد با ديد كل جامعه متفاوت است فساد از وقتي گسترده شد كه مردم ايمانشان را به علت كم كاري و قصور شما از دست دادند
بله ايشان راست مي گويد براي اباداني دبي آنتاليا آناليا ارمنستان باكو اربيل ... هم كه شده اجازه ندهيد كنسرت تا اين حد محدود در كشور برگزار شود اجاز دهيد ميليارد ها دلار پول بي زبان بخاطر شركت در كنسرت از اين مملكت خارج شود تا هم آنجا آباد شود و هم اينكه مردم هم در كنسرت ها ي آنچناني شركت كنند
واقعا نمی دونم چی بگم !!!!!
بسیاری از ترانه هایی که مخصوصاً زن های ترانه خوان می خوانند، وقتی در مجلسی خوانده می شود و عده ای را در ارتکاب گناه بی اختیار می کند، این نوع آوازه خوانی و ترانه خوانی حرام است.بنابراین آن نوع موسیقی ها، آن نوع ترانه ها، نوازندگی ها و خوانندگی ها که در شنونده این اثر را بگذارد که او را در ارتکاب گناه بی پروا کند به طوری که در برخورد با گناه اصلاً یاد خدا برایش آن قدر ضعیف شده باشد که او را نتواند از گناه باز بدارد و این تضعیف یاد خدا نتیجه این خوانندگی و نوازندگی باشد، چنین خوانندگی و چنین نوازندگی که این اثر تضعیف کننده ایمان و پروای از گناه را داشته باشد، حرام است.
این را می توان به عنوان نظر قطعی اسلام درباره موسیقی گفت. اما آیا هر نوع و هر نوع نواختن که این اثر را نداشته باشد، به صرف این که خوانندگی است، می توان گفت حرام است یا نه مورد تردید است. قدر مسلم این است که از مسلمات اسلام نیست و آن را به حساب رأی همه علمای اسلام و فقهای اسلام و حتی رأی همه فقهای شیعه هم نمی شود گذاشت.
برگرفته از کتاب موسیقی و تفریح در اسلام - شهید آیت ا... دکتر سید محمد بهشتی
اگر جلوي موسيقي هاي مجاز گرفته شود تبديل به موسيقي هاي زيرزميني مي شود كه چندان هم حرفه اي، وزين و به درد به خور نيستند و پر از غم و نااميدي و ياس.
اگر هدف اين نيست كه جوانان نااميد تر و افسرده تر شوند پس خواهشمندم يك كم با ديد بازتر به مسائل جامعه بنگريد.بالاخص آنهايي كه در راس امور هستند. لطفا سري به مدارس راهنمايي و دبيرستان بزنيد ببنيد كه دانش آموزان چه موسيقي هاي گوش ميكنند!!!! پر از ياس و ناميدي
ایشان فراموش کرده اند که تعداد زیادی هنرمند از کنار این هنر ارتزاق میکنند وموسیقی بهترین راه انتقال فرهنگ عمومی به اذهان است وراههای دیگربرای جوان امروز جذابیتی ندارد واگر ما نتوانیم موسیقی داخلی را به جوانان بدهیم مطمئناً ایشان به طرف موسیقی های مبتذل و زیر زمینی که کنترل نشده است خواهد رفت امیدوارم این افکار تند کمی اصلاح شود ودر مورد هنر این مرز وبوم این سخن گفته نشود زیرا نتیجه عکس خواهد داشت.
این دیدگاهها باعث شده الان گوش کردن موسیقی ترکی عربی اینگلیسی بین مردم رواج پیدا کنه
خدايا از دست اين افكار چه كنيم؟
فکر کردم از قضیه مرحوم پاشایی این آقایان درسی گرفتند و حایگاه هنر را بین مردم فهمیدند ولی متاسفانه ....
جناب آقاي نماينده: موسيقي، فيلم، تئاتر ... اعضاي بدنه فرهنگ هستند. ابزارهاي فرهنگ سازي. آيا انسان مي‌تواند با نقص عضو به راحتي به حيات خود ادامه دهد؟ خير. فرهنگ هم همينگونه است.بهتر است اين سوال‌ها را در ذهنتان مطرح كنيد و از پاسخ دادن به آنها نترسيد. مگر اسلام دين تفكر نيست؟ خداوند كسي را به خاطر فكر كردن مجازات نخواهد كرد. و پيش از اينكه سخني را به زبان بياوربد و حتي فراتر از آن، آن سخن را رسانه اي كنيد كمي بيشتر به آن بينديشيد.
راستي فيلم‌هاي جشنواره را حتما ببينيد. گناهش گردن ما. زيرا هرچقدر هم كه مشاورانتان نظرات كارشناسي بدهند وقتي مدير بالا دست سر رشته و حسي از موضوع نداشته باشد كار به جايي نخواهد رسيد.
نگاهی به آمار نظرات نشاندهنده مخالفت اکثر مردم با چنین نظراتی میباشد
به امید اینکه این آقا این نظرات و رای ها را نگاهی بندازه و ببینه که چقد از جامعه بدور است.
ان شاالله
چو در دستست رودی خوش بزن مطرب سرودی خوش
که پا کوبان غزل خوانیم و دست افشان سر اندازیم
یعنی به تعبیر شما الان وین اتریش که مهد موسیقی جهان است مرکز فساد میباشد
جناب سالک، چاقو هم باعث قتل میشود، استفاده از آن را ممنوع کنید. پول موجب تحریک سارقان می شود، استفاده از پول هم ممنوع شود. اتوموبیل سالانه باعث قتل بسیار ی از مردم میشود، حرامش کنید. طلا، طلا و جواهرات هم به همین صورت.
جناب سالک، موسیقی را میشناسید؟
تبارک الله یا شیخ ....
خداوند شما را برای ما حفظ کناد که این مسائل به این مهمی را مطرح می کنید احسنت. تنها مشکل و دغدغه آحاد ملت همین است و بس. مردم که مشکل شکم و پول و قرض و چیزهای دیگر که ندارند ... این مسائل است که برای مملکت اسلامی مهم و حیاتی می باشد. درود بر شما
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل