بازدید 86953
زائری در تلویزیون تأکید کرد؛

کل فروش یک کتاب ۲۰۰ نسخه نیست اما برای آن قیصریه را به هم می‌زنیم

بعضی چیز‌ها به کراوات و چفیه ربطی ندارد. اگر آدم تخصص نداشته باشد، به درد نمی‌خورد. وقتی ماشینم خراب می‌شود و کنار خیابان با زن و بچه می‌ایستم و کسی کمکم نمی‌کند، دیگر فرقی ندارد آن متخصص در ماشینش گوگوش گوش دهد یا حاج منصور ارضی. طبق قوانین اسلام، مؤمن باید با هشت ساعت کار، بتواند زندگی‌اش را تأمین کند تا بعد از آن سراغ دین، فرهنگ و خانواده برود. شکم گرسنه دین و ایمان ندارد‌. وقتی فساد و رشوه و ربا کل جامعه را گرفت، دیگر موعظه اثری ندارد.
کد خبر: ۴۷۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲ 16 February 2015
حجت‌الاسلام زائری، استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: پنجاه سال پیش، اگر چیزی از تلویزیون گفته نمی‌شد، مردم آن را نمی‌فهمیدند نه الان. امروز دیگر این چیزها و پارازیت و فیلتر جواب نمی‌دهد. ما تا وقتی بر اساس دیدگاهی که قرن‌هاست، وجود دارد که حاکمیت با دستور خودش می‌تواند تأثیرگذار باشد، پیش می‌رویم، نمی‌توانیم تأثیرگذار باشیم.

به گزارش «تابناک»،‌ شب گذشته، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری، استاد حوزه و دانشگاه ‌‌در برنامه «دیروز، امروز، فردا» با تأکید بر اینکه این نوع دغدغه‌ها، خیلی کم نیازهای به‌روز ما را برطرف می‌کند، گفت: باید دستگاه قانون‌گذار جریان‌سازی و ریل‌گذ‌اری کند، ولی فرهنگ حوزه تشریفات و تشکیلاتی نیست. فرض کنید در مجلس برای مساجد همه کار کردیم، اگر نمازخوان یا امام جماعت جذاب نداشتیم، چه کنیم؟ در اول انقلاب جریانی بود که مردم را به مسجد می‌کشاند، ولی الان دیگر این جریان به دلایلی این کشش را ندارد.

او افزود: فرض کنید قانون نهی از منکر تصویب شد، ولی اگر منکری در جامعه به عنوان منکر پذیرفته نشد، چه کنیم. کل فروش یک کتاب ۲۰۰ نسخه هم نیست و ما برای آن قیصریه را به هم می‌زنیم، ولی به این توجه نداریم که زن جنایتکار در دادگاه‌ها با چادر است. به این توجه نداریم که گدا‌ها در خیابان با چادر هستند. مشکلات فرهنگی ما جای دیگری است. ما از آموزش و پرورش نگرانیم. با وجود این همه نگرانی در مورد آموزش‌ و پرورش، ببینید بودجه‌اش چقدر است؟ بودجه انجمن ‌اسلامی‌های دانش‌آموزی ما را با بودجه نهادهای فرهنگی دیگر مقایسه کنید.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: با وجود اینکه دستگاه‌های دولتی در انجام مسائل فرهنگی گم هستند و مجموعه‌های غیردولتی بیشتر کار می‌کنند،‌ بودجه‌های زیادی ناهماهنگ در این حوزه صرف می‌شود. آخر سال جا داشت تا این دغدغه جدی مورد توجه قرار بگیرد. فرهنگ مانند هواست و مسأله‌ای ضروری برای جامعه است. دستگاه‌ها باید خودشان را محاسبه کنند که در این سال ـ که مزین به شعار فرهنگی است ـ چه کاری انجام دادند؟ ما اگر بخواهیم سیاه‌نمایی و سفید‌نمایی نکنیم و واقع‌‌نمایی کنیم، می‌فهمیم که وضعیت بد است. وضعیت فرهنگی از وضعیت هوای خوزستان بد‌تر است و دستگاه‌های مسئول در این زمینه از مسأله ریزگرد‌ها مقصر‌ترند.

زائری گفت: یکی از مشکلات اصلی ما، مسئولین فرهنگی هستند. مسئول فرهنگی که صبح تا شب در اتاق خودش هست و بولتن می‌خواند و هیچ ارتباطی با جامعه ندارد، چگونه می‌خواهد مشکلات فرهنگی را برطرف کند؟ متأسفانه مسئولی که نه نشریه منتشر کرده است، نه فیلم ساخته و نه هیچ کار فرهنگی دیگری انجام داده و خودش می‌گوید تمام هفته از اتاقش بیرون نمی‌رود، سرنوشت جامعه را در دست گرفته است.

مدیرمسئول مجله خیمه افزود: مسئولی می‌گوید من روزنامه نمی‌خوانم. لازمه تصمیم درست تحلیل درست است. کسی که اخبار را دنبال نمی‌کند و نبض جامعه را در دست نداشته باشد و اسم دو ‌سایت را نداند، نمی‌تواند با جامعه ارتباط برقرار کند و در مورد آن‌ها تصمیم گیرد. حتی مسئولینی که برای تدریس به دانشگاه می‌آیند، تحمل نقد دانشجویان را ندارند. فاصله بین مسئولین و واقعیت جامعه از لحن صحبت مسئولین معلوم است. 

وقتی کار به آدم ناشایست سپرده شد، فرهنگ نابود می‌شود

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام خمینی (ره) جمله‌ای دارند با این مضمون که برای نشر حقایق الهی باید از آبرو هم گذشت. میدان فرهنگی به کسانی نیاز دارند که از آبروی خود بگذرند. کسانی برای این انقلاب خون دادند و اکنون برای آن باید آبرو گذاشت. کار فرهنگی با کار اداری پیش نمی‌رود. برای برخی اول جایگاه مهم است، اینکه سر ایتام چه می‌آید مهم نیست. اینکه جوانان و زنان ما چه اعتقادی دارند، مهم نیست. به قدری این شکاف زیاد است که نمی‌‎شود گفت مسئولین فرهنگی ما از جامعه خبر دارند. وقتی سند و کتاب و کاغذ با واقعیت جامعه ارتباطی ندارد، نمی‌توان به آن امید داشت. البته من در زمینه فرهنگ امیدوارم همان طور که در علم نانو و علوم هسته‌ای پیشرفت کردیم، در حوزه فرهنگ هم دکتر علی محمدی‌ و احمدی روشن‌هایی داریم که فرهنگ را پیش می‌برند. البته برای مقابله با آن‌ها دیگر ترورشان نمی‌کنند، بلکه آنقدر آن‌ها را به مسائل حاشیه‌ای درگیر می‌‎‌کنند که تمام مسأله آن‌ها مسائل حاشیه‌ای شود که آخر ماه دستمزد کارمند‌هایشان را چگونه بدهند و پول کاغذ از کجا بیاورند.

زائری تأکید کرد: در این یک سال، مقام معظم رهبری به تنهایی کارهایی کرده که وزارت ارشاد انجام نداده است. ببینید جریان کتاب «من زنده‌ام» و جشنواره مردمی فیلم عمار در جامعه چه کرده است. اگر مقام معظم رهبری را از بقیه مسئولین فرهنگی جامعه جدا کرد، می‌بینیم هیچ عزمی در این زمینه در بین مسئولین فرهنگی نیست. رئیس جمهور آمریکا زمانی گفته بود ‌سرنوشت جامعه ما در کلاس‌های درس رقم می‌خورد. شما وضعیت آموزش و پرورش ما را ببینید. معلم باید حقوق کافی داشته باشد. طبق قوانین اسلام شهروند مومن باید بتواند ‌با هشت ساعت کار، زندگی‌اش را تأمین کند تا بعد از آن سراغ دین، فرهنگ و خانواده برود؛ اما زیرساخت‌های اقتصادی جامعه ما درست نیست و افراد باید سه شیفت کار کنند و نمی‌تواند به قرآن و نماز بیندیشند. شکم گرسنه دین و ایمان ندارد؛ این مبنای روایی ماست، تعارف هم نداریم.

وی ادامه داد: وقتی فساد و رشوه و ربا کل جامعه را گرفت، دیگر نمی‌توانم از موعظه حرف بزنم، موعظه اثری ندارد. بنده و آقای سالک و همه سر کاریم. اتفاق دارد در تبلیغات بانک‌ها، در شهرداری‎‌ها و در زیرمیزی دادن‌ها می‌افتد. وقتی تنها یک‌ درصد بودجه برای فرهنگ است که آن هم محقق نمی‌شود و مدیر فرهنگی باید برود سازمان برنامه پیش فلان مدیر، موس موس کند که یک بودجه‌ای بگیرد، باید چه کرد؟ همه ما سر کاریم، تعارف هم نداریم.

این فعال فرهنگی گفت: ما فکر می‌‎کنیم ‌در صداوسیما اگر چیزهایی را بگوییم چه می‌شود. ملت همه این مسائل را می‌دانند. پنجاه سال پیش اگر چیزی از تلویزیون گفته نمی‌شد، مردم آن را نمی‌فهمیدند، نه الان. امروز دیگر این چیز‌ها و پارازیت و فیلتر جواب نمی‌دهد. ما تا وقتی بر اساس دیدگاهی که قرن‌هاست وجود دارد که حاکمیت با دستور خودش می‌تواند تأثیرگذار باشد، پیش می‌رویم، نمی‌توانیم تأثیرگذار باشیم.

زائری در ادامه گفت: انقلاب ما انقلاب ارزش‎‌ها بود. انقلاب ذاتا تحول فرهنگی بود. دیروز ولنتاین بود، گزارشی داریم که دیروز افرادی به فروشگاه می‌رفتند و ۴ میلیون تومان پول شکلات می‌دادند تا به دوست دختر یا دوست پیرشان هدیه کنند. باید دید در جامعه ما چه خبر است؟ در دوره اول مجلس، نمایندگان یک ریال هم خرج تبلیغات نمی‌کردند اما الان میلیاردی خرج می‌کنند، باید دید در جامعه چه خبر است؟ باید بپذیریم وزارت ارشاد مشکل نیست. مشکل مجوز دادن وزارت ارشاد به یک خواننده زن نیست. فرد می‌توانند آهنگ‌‌ همان خواننده را در اینترنت گوش دهد. اتفاقات دارد در تبلیغات بازرگانی می‌افتد. جوانی که باید با قناعت زندگی خود را آغاز کند با تبلیغات به او القا می‌کنیم که باید آشپزخانه‌ات ۳۰۰ میلیونی باشد. عامل اصلی قضیه تجمل گرایی است. ما در مورد این موضوع حساس نیستیم اما برای یک نوار کاست کفن می‌پوشیم و بیرون می‌آییم.

زائری در پاسخ به اینکه صدا و سیما از لحاظ بودجه‎ای مجبور است که تبلیغات کند، گفت: آیا قانون‌گذار نمی‌‎تواند بگوید که به ازای هر تبلیغ اشرافی‌گری یک تبلیغ ضد اشرافی‌گری پخش کنید؟

زائری در ادامه گفت: متأسفانه مسئولان سعه صدر ندارند. از یک طرف دزد آمده و خانه را می‌زند و ما این گونه نشسته‎ایم. دختر در پارک است، پسر معتاد و بی‌کار است، سن فحشا پایین آمده و... بعد مسئول فرهنگی به من می‌‎گوید، لبخند بزن. امیرالمومنین وقتی می‌بیند چه اتفاقی در جامعه می‌افتد، فریاد می‌کشند. مسئول فرهنگی ما وقتی با ‌این اوضاع خوابش می‌‎برد یا بی‌خیال است یا رگ ندارد. به مسئول فرهنگی که به فکر بنز و محافظش است، دیگر نمی‌‎شود حرفی زد. باید قبول کنیم که در میدان جنگ هستیم.

وی گفت: اولین راهکار این است که کمیته بحران تشکیل دهیم. اکنون فرهنگ در حالت پایداری نیست. در حوزه فرهنگ همه دخالت می‌کنند. امروز متولی فرهنگ کسی است که من باید بروم جلویش گردن کج کنم که برگه‌ای را امضا کند؛ این فاجعه است. وقتی کار‌ها درست واگذار نشد، وقتی کار به آدم ناشایست سپرده شد، فرهنگ نابود می‌شود. بعضی چیز‌ها به کروات و چفیه ربطی ندارد؛ اگر آدم تخصص نداشت به درد نمی‌خورد. وقتی من ماشینم خراب می‌شود و کنار خیابان با زن و بچه می‌ایستم و کسی کمکم نمی‌کند، دیگر فرقی ندارد او (آن متخصص) در ماشینش گوگوش گوش دهد یا حاج منصور ارضی.

تعداد بازدید : 56
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۲۷۵
انتشار یافته: ۱۲۸
اگه کار به آدم بی سواد واگذار بشه چی میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
بلبشوری که تو جامعه است رو نمیبنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
جایی سد میسازند که توجیه نداره ! هوای خوزستان به این روز میافته ! خودرو هایی می سازند که استاندارد نیست و به دو یا سه برابر قیمت تمام شده می فروشند که از دردانه های خودرو سازی حمایت کرده باشند ! باز هم بگم ؟ بگم ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
میشه همینی که الان هست !
saeed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
همه خوب صحبت می کنند متوجه میشید خوووب ولی کمتر کسی خوب عمل میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
چی میشه ؟ چی میشه؟ همه تون بگید : چی میشههههه؟
آفرین
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
الحق باید بهش آفرین گفت، صحبتهایی نه از سر جناح بازی و کینه ورزی بلکه با منطق و دلیل و ریشه ای. 3 سطر آخرش هم که عالیه بود!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
البته خود آقای زائری کارنامه درخشانی در فرهنگ ندارد
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
آفرین به چی؟
آفرین به کدوم قسمت؟
قشنگ بود، خوب بود؛
اما آیا خود ایشون گفتند که خودشون کجای جریان هستند؟؟؟
آیا گفتند کمیته بحران برای چه؟
اصلا از کجا معلوم این کمیته بحران کار رو مانند گشت ارشاد دنبال نکنه؟؟ یا حتی بدتر.
حرف رو نمیشه انداخت و رفت، یه تحقیقی یه رویه ای یه دو تا حساب کتابی نشون میداد تا بفهمیم از این حرفهای کوچه بازاری نمیزنه و امیدوار میشدیم.
سئول فرهنگی که صبح تا شب در اتاق خودش هست و بولتن می‌خواند و هیچ ارتباطی با جامعه ندارد، چگونه می‌خواهد مشکلات فرهنگی را برطرف کند؟
حاج اقا دست از اين حرف هاي عامه پسند تو تلويزيون برداريد بريد اينارو به كسي بگين كه پارازيت ميندازه به كسي بگين كه فيلتر دستشه جلوش وايسين من جوان خيلي وقته اينارو درك كردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
به نظر مسئولین صدا و سیما هم باید همینطور باشد اصلا همه مسئولین همینطور فکر میکنند
کی بود کی بود من نبودم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
اتفاقا این حرف ها رو باید تو تلویزیون بگن تا مردم آگاه بشن چه کسایی سر کارن و چه بر سرشون داره میاد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
مشکل اینه اونی که پارازیت میندازه انقدر گردن کلفته که امثال این حاج اقا رو در اتاقش هم راه نمیده تا اینکه به حرفاش گوش کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
پارازیت ندازن تا تو بی دین بری به عشق و حالت برسی و ضبط کنی روی سی دی بدی جونای دیگه ام مثل خود بی دینت منحرف بشن .چه پر رویید شما بی دینان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
فقط قشنگ حرف زدن مهم نیست
سلام دیروز و امروز و فردای من به روحانی روشن فکر دیروز و امروز فردا (ان شاء الله) اگر کسی کتاب قیدار آقای رضا امیرخانی را خوانده باشد، میفهمد وقتی من ماشینم خراب می‌شود و کنار خیابان با زن و بچه می‌ایستم و کسی کمکم می خواهد بکند، برایم فرق می کند (آن متخصص) در ماشینش گوگوش گوش دهد یا حاج منصور ارضی. (توضیح: آقای زائری از نیکان هستند)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
خوب پس صبر کنند تا کسی که حاج منصور گوش می کند به کمکشان بیاید !
ارش
| Sweden |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
ضمن احترام به آقا رضا امیرخانی و رمان هایش، اما یک روان از ایشون رفرانس نیست. فکر کنم ایشان در این زمینه با حاج آقا هم نظر باشند
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
حالا فرض کن شرایط انقدر بده که باید به سرعت به یه بیمارستانی جایی برسی و هیچ کسی جز اونی که گوگوش گوش میده باز اون طرفا رد نمیشه که به کمکت بیاد، تا کی میخای وایسی؟
مرد و مردونه جواب بده!
حاجی ایولله! گوگوش رو خوب اومدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
این حرفای عام‌پسند که برادر من دردی از درد مردم باز نمی‌کنه. فردا اگر ایشون که اتفاقا دیشب در حد حرف؛ انصافا حق و یا حداقل واقعیت رو نقل می‌کرد مسءولیت عالی فرهنگی به دست گرفت و این‌گونه دردمندانه سخن و عمل نشان داد این مهمه. همه اون‌هایی که سمت‌های عالی فرهنگی الآن دارن و این عزیز و امثال او از اون‌ها و عملکردشون انتقاد می‌کنن که حقا به جا هم هست بسیاریش؛ هم همین‌طوری یلخی که روی صندلی پشت میزشون نازل نشدن؛ از همین دست سخنان و رویکردها و طرز فکر متجددانه خرج کردن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
گوگوش نماد منکرات و دوری از خدا شده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
"موس موس" رو هم خوب اومد!
انتقاد از وضع موجود, عدم ارایه راهکار , ارایه صحبتهایی که مردم دوست دارند, این تمام چیزی بود که در این صحبت ها دیدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
اولین راهکار این است که کمیته بحران تشکیل دهیم. در حال حاضر فرهنگ در حالت پایداری نیست. در حوزه فرهنگ همه دخالت می کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
عدم ارائه راهكار را خوب آمدي
ناشناس
| United States |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
اتفاقا من از صحبتهاش خوشم نیومد!! حالا این تو 8 سال گذشته کجا بود؟
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
عالي گفتي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
این دوستمان راست میگه این روش شیوه ای برای معروف شدن،
انتقاد کلی بدون توجه به واقعبتها و آدرس غلط دادن در انتقادات فقط راه اصلاح را دورتر میکند
iman
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
وقتی خیلی از آقایان هنوز مشکل را قبول ندارند و آتشی نمی بینند راهکار چی بدهد بنده خدا اونم تو یه برنامه 90 دقیقه ای . شما دوست داشتی کتاب حجاب بی حجاب ایشون رو بخون توش راهکار هم هست، خیلی وقت هم هست چاپ شده ولی کو گوش شنوا!!! مگه مشکلی فرهنگی داریم ما!!! تو ایستگاه آتش نشانی تا اون آژیره زده نشه هیچکس تکون نمیخوره. آقای زائری داره سعی می کند این آژیر رو برای قرارگاه فرهنگی ما به صدا بربیاورد.
احسنت...................
شیر مادرت حلالت
لایک!
ب قول ایشون کلا سر کاریم واقعانم سرکاریم
چه عجب !!!!!!!!!!!!!!!خوب بود حرف دل ما بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
فرمودید حرف. بله حرف حرف حرف انتفاد رگ گردن و ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
جا دارد ایشان بگویند خودشان بعنوان یک مسئول چه کار کرده اند، حرف قشنگ را همه بلدند
حاج آقا زائری،
جانا سخن از زبان ما میگویی....

ولی که گوش شنوا، تواین مملکت همه به فکر خودشون و آینده جیبشونن....
الحق و الانصاف احسنت به انسان های فرهیخته که هنوز از ارزش هایی که برای آنها خون دادیم دفاع می کنند. ممنون از تابناک و همه عزیزانی که در این سایت خبری مهم و مقبول مردمی قبول زحمت کرده اند
فکرکنم تازه داریم متوجه می شویم به بهانه تعهد و کنار گذاردن متخصص چه کلاه گشادی بر سرمان رفت درحالیکه به قول شهیدچمران هر کس متخصص باشد حتما متعهد است ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
کسی که تعهد داشته باشد در کاری که تخصص ندارد وارد نمی شود مگر اینکه اولی را ندارد و سیاه بازی می کند
ALI
| Bangladesh |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
Ahsant !! aali bood
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
آخه مرد حسابی شهید چمران کی این حرف را زده؟ هرکس متخصص باشد حتما متعهد است؟؟؟؟ شهید چمران گفت هرکس کاری را قبول کند که در آن تخصص ندارد مطمئنا متعهد نیست.
حاجی زایری نانی که خوردی حلالت باشه.
چندین سال طول میکشد تا مشکلات مردم که در تاکسی و اتوبوس و خیابان با هم درد دل می کنند به تریبون صدا و سیما راه پیدا کند.
این همه فاصله چرا وجود دارد؟ فقط خدا می داند.
ای کاش شخصی رو برای امور فرهنگی انتخاب میکردند که مثل این آقا دلسوز فرهنگ مملکت بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
مشکل همینجاست مسئولیت ها نه به متخصص بلکه بین خوب حرف زن ها پخش شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
این اقا تا وقتی خارج گوده میگه لنگش کن، وقتی همین افراد میرن و مسئولیت میگیرن باز حرف های خودشون رو فراموش میکنن، کلا قدرت معمولا ادما رو عوض میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
تفاوت ایشون با بقیه اینه که برای خودش حصاری بین خودش و مروم به وجود نیاورده و واقعیت ها رو لمس میکنه.
هرگز به این معنی نیست که ایشون راه حل های فوق العاده ایی رو در ذهن دارن پس احساسی برخورد نکن دوست عزیز
فرمایشات بسیار متین و درست...حالا چه پیشنهادی دارید؟؟
اگر دردم یکی بودی چه بودی؟
این همه سازمان و نهاد فرهنگی و با نام فرهنگی، مسؤول و غیرمسؤول ، دارند بودجه دریافت میکنند و هیچکدام هم نسبت به پولی که دریافت میکنند پاسخگو نیستند.
توی رزومه هم میارند که ما پارچه و بنر نصب کردیم. این شد کار فرهنگی؟
والا ایشون جدیدا خوب داره حرف می‌زنه و مایله با حرف‌ها و کلمات به‌روز و خلاصه اینترنشنال دل نسل جوون رو به دست بیاره و حرفشون رو بزنه؛ اما خب حرف زدن واقعا با ایمان درونی فرد می‌تونه زمین تا آسمون باشه. خیلی بی‌پرده و خوب حرف زد دیشب اما ای کاش صرفا برای جا واکردن تو دل و اندیشه برای ما جوونا نبوده باشه برای آینده کاری و این چیزها. ضمن این که آخرشم دیشب مشخص نکرد که دقیقا اشکال ریشه‌ای رو از کجا می‌دونه. سعی کرد در لفافه بگه اما خیلی دیگه لحاف‌پیچش کرد ما نفهمیدیم اصلا.
احسنت
به این فرمایشات گهربار می گویند نواختن شیپور از سر گشادش !
والله اگر حتی این سخنان از باب سوپاپ اطمینان هم در رسانه شنیداری و گفتاری گفته شوند خوب است کلاه گشاد وقتی سرمان رفت که تعهد و تخصص را در مقابل هم قرار دادیم
حرفای خوب و مردم پسندیه، متعجبم چرا این حرفا رو در جلسات رسمی و برای بالا دست های خودشون مطرح نمی کنند!!
از این حرف من دلگیر نشوید, ولی آقای زائری و امثال ایشان فقط دارند نقش سوپاپ را بازی میکنند چون با گفتن حرفهای قشنگ و منطقی سعی میکنند تا خود را همسو با معترضین نشان دهند و دل آنها را بدست آورند در حالیکه خودشان هم میدانند که دیدگاه های منطقی آنان در میان مجریان و مدیران جامعه خریداری ندارد و حضرات با گردن کلفتی کامل به راه خویش ادامه میدهند. آقای زائری اگر در گفته خود صادق است, از وجود و آبروی خود مایه بگذارد و این موارد را مستقیماً با مسئولین مطرح کند و سپس نتیجه آن را با ملت در میان بگذارد. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
واقعا که حرفت کاملا درست بود
بخوبی به یاد دارم در یکی از یک شنبه ها آقای قرائتی با صراحت گفتند در نظام ما تعهد بالاتر از تخصص است و مسئولیت ها بر اساس تعهد واگذار میشود نه تخصص
جالب وقتي فقط دو ثانيه شروع به گفتن واقعيت صداوسيما كردن مجري به قدري دست پاچه شد كه آدم حالش از ادعاي واقع گويي اين برنامه بهم مي خورد. اونجا كه گفتن صد سيما عامل تجمل گرايي
کسی از دکتر چمران پرسید قبول دارید تقوا از تخصص بالاتر است؟
ایشان گفتند بلی ...
اما این راهم قبول دارم که هیچ آدم با تقوایی کاری را که تخصص ندارد را قبول نمی کند.
خلاصه فارسی همه حرفاش اینه که پولو رد کنین بیاد اینور پیش خودم باشه!
حاج آقا فردا منتظر توپخانه کیهان باش
من با این دو سه خط آخر گفته های شما به شدت موافقم: " اگر آدم تخصص نداشت به درد نمی خورد. " اما آیا شما خودتان به این جمله عمل می کنید؟
جناب حاج اقا فرهنگ یک فضا یک باور یک رفتار عمومی یک باور عمومی است همه اتفاقات اقتصادی و فردی و خانوادگی و تکنولوژی و اتفاقات دیگر مردم دنیا و ... روی ان تاثیر دارد . پس فرهنگ یک جامعه با زور و تمرکز روی یک مقوله ان هم در حد پرداختن به ظواهرهیج راهکار عاقلانه ای نیست.
حاج آقا همه ما نقد کردن را بلدیم ولی کی باید اینها را اجرا کنه ما هم درشگفتیم. مدیریت نیست حاج اقا. صدا و سیمای شما فیلمی ساخته که خانواده ورشکسته بیش از یک میلیارد تومان فقط ارزش کارگاهشون هست و چندین وچند خانه این طرف و آن طرف شهر دارن و ما باید بشینیم فیلمشون را ببینیم و غصشون را بخوریم و آشپزخانه ها همه آنچنانی. و واسه عید هم زندگی ما خانه خانه به دوش ها را فیلم می کنید تا ملت بخنند و باعث شادی روح پول دارها پای تلویزیون بشویم و تبلیغات تلویزیونی هم تجملات بیداد می کند. این حرف ها باید ضمانت اجرایی داشته باشد.
نقد كلي به اين شكل راه گشا نيست استاد اسيب شناسي كنيد علت را مشخص كرده وراه كار بدهيد.بفرماييد شما چه كردهايد تا به حال يك مقاله انتقادي با شرايط فوق نوشته ايد
متخصصین همه رفتند شب شما بخیر
این سخنان فقط سوپاپ اطمینان است هر از چند گاهی، کسی برای کاهش فشار افکار عمومی سخانی را ایراد می کند تا حرف های دل و افکار عمومی بیان شده باشد تا از فشار جامعه کاسته شود
فقط یک سئوال آقای زائری شما در حوزه فرهنگ چه کردید و یا از مجتمع سرچشمه چه استفاده ای نموده اید
سلام.احسنت و آ فرين.شير مادرت حلال.انشالله تو عمل و واقعيت نه فقط در حد سخن.انشالله كه صداقت و راستي در همه باشه
گرسنه در مقاطع مختلف تعاریف مختلف داشته است در گذشته اس نه چندان دور یک تکه نان و مقداری نمک هر که داشت سیر به حساب می امد آلان طبق آمار 98درصد ایرانیها فریزر دارند سیر به حساب نمی آیند ؟
آفرين ...
کاش بجای شعار دنبال عمل بودید
به نظر من فرق هست بین مسؤلی که میبینه و به زبون میاره با بقیه اقای زایری واقععیتهای جامعه رو دیده که داره میگه واقعا حرف دل مردم روزد خدا خیرش بده
حرف باد هواست عزیزم باید با عمل کار کرد. خب ما که صدامون ب جایی نمیرسه شما که با اون بالایا سروکار داری چرا کاری نمیکنی
درود بر شما.
من برنامه رو دیدم .
حالا جالب اینجاست که طرف مقابل آقای زایری که نماینده مجلس هم هستن ، گویا با نطرات ایشون(که کاملا منطقی و اصولی هستن) مخالف بودن !!!!!!!!!!!!!!!!!
خوب اینارو که همه ی ما میدونیم ...
غم اگر به كوه گويم به گريزد و بريزد ،،كه دگر بدين گراني نتوان كشيد باري
خوب بعدش چی، آقا با حرف هیچی درست نمی شه ،
هر وقت اتفاقی افتاد درسته.
این حاج آقا حرفهاش تضاد داشت معلوم نیست فضای باز را می خواهد یا بسته ؟ جایی میگه کار فرهنگی با کاغذ بازی نیست جایی دیگر می گوید بودجه کم داریم و اداره امر به معروف بوجود بیاد ! جایی موافق خفقان جایی آزادی را قبول دارد .
فقط این کلمه اش خوب بود کلا همه سر کاریم !!!!!!
خیلی حاجی قشنگ گفت که ما همه سر کاریم ، برای یه موسیقی می خوان وزیر ارشاد رو محاکمه کنن ولی به دستگاه های عریض و طویل فرهنگی که کرور کرور پول میگیرن و دقیقا هیچ کاری نمی کنن کاری ندارن.
یک پیشنهاد به اقای زائری :یک کمیته پرقدرت ازافراد دلسوز ومتدین ازحوزه ودانشگاه به نمایندگی ازمردم تشکیل دهید تابرای احقاق حقوق ضایع شده ملت جهت امربه معروف ونهی ازمنکرمخصوص دولت وتمام کمکاریها درهمه زمینه ها تاخد ا ورسول خداازشماراضی باشد انشاالله
همين يك بند را مسئولين بفهمند كافيه
طبق قوانین اسلام شهروند مومن باید با 8 ساعت کار بتواند زندگی‌اش را تامین کند تا بعد از آن سراغ دین، فرهنگ و خانواده برود اما زیرساخت‌های اقتصادی جامعه ما درست نیست و افراد باید 3 شیفت کار کنند و نمی‌تواند به قرآن و نماز فکر کند. شکم گرسنه دین و ایمان ندارد؛ این مبنای روایی ماست، تعارف هم نداریم.
راه فرهنگ از عزت دادن به مردم و ازادی میگذرد.
ما نبایست کاسه داغتر از اش باشیم. حوزه فرهنگ حوزه مبشرا و نذیرا هست و بس. بقیه چیزها را خود انسانها تدیل به فرهنگش میکنند وقتی ما صداقت داشته باشیم..
واقعا عالی بود.

کتش زمان برنامه بیشتر بود
دیشب من برنامه رو دنبال کردم. حاج آقا زائری درست است که همه مسائل رو بیان کردین و البته به ته دل مردم هم بود اما حالا به قول حاج اقا سالک، بیان درد چیز ساده ای است شما چه درمانی پیشنهاد میدین؟ اینکه فرمودین همه ما سرکاریم خود شما چه راهکاری را پیشنهاد میدین؟ از وضع موجود انتقاد کردین اما خود شما یه راهکار بدین. آیا فقط باید بودجه فرهنگی رو بالا برد یا نه باید آسیب شناسی کرد و پایه ای کار کرد که متأسفانه جواب درستی بیان نفرمودین.
این نخستین بار بود که نام یک خواننده خانم از زبان یک دولتی شنیده شده است!!!!!!!!!!
من سوادی ندارم ولی این چیزائی که در جامعه می بینم و می شنوم بایستی بگویم خدا به داد فرهنگ ما برسه . جوانهای ما چطور می خوان دین شون را نگه دارند خدا کمک کنه .
تا وقتی که سانسور وجود دارد و حرفهای مردم عادی و انتقاداتی که بین خودشان از مسوولین میکنند با همان زبان در صدا و سیما پخش نشود تا زمانی که مردم مجبور هستند به شکلی غیر از انچه که واقعن در خانه هایشان هستند و زندگی میکنند برای یک لقمه نان خودشان را در جامعه و اداره به شکل دیگری نمایش بدهند اوضاع همینطور باقی میماند.
بابا هنوز مثالهاتون هم به روز نیست برای 25 سال پیشه .جوان امروز lady gaga و rihana گوش می دهد
با سلام از فرمايشات حضرتعالى واقعا شكفت زده شدم كه واقعيت ها را با اين صراحت بيان كند احسنت بر شما
چرا همه مردم تشنه حرفهايي هستيم كه هيچ وقت كسي اجازه نداره بزنه ؟باز بايد افرين بگيم به شجاعت اين ادم
دوست عزيزمان درست مي گويند. اما تنها بخشي از يك كل درست را مي گويند.
فرهنگ آنجا كه به سياست گره خورد همه چيز را به زير مي كشاند.
آنجا كه مسئولين فرهنگي از اكثريت جامعه فاصله مي گيرند، آنجا شروع و سرچشمه مشكلات است.
به نظر من مشكل فرهنگي با افزايش بودجه نهادهاي فرهنگي درست نخواهد بلكه با انحلال اين نهادها و موسسات و واگذارردن مردم به خودشان و دخالت نكردن در امور روزانه مردم انهم در طي دهه هاي آينده ممكن است فرجي حاصل شود
یه روزی اقای مرادی هم همین حرف ها رو میزد تو سازمان فرهنگی دیدیمش.
امیدوارم ایشون رو نماینده مجلس نبینیم و همینطور فعال فرهنگی بمونند.
دیروز ولنتاین بود، گزارشی داریم که دیروز افرادی به فروشگاه می‌رفتند و ۴ میلیون تومان پول شکلات می‌دادند تا به دوست دختر یا دوست پیرشان هدیه کنند. باید دید در جامعه ما چه خبر است؟
حاج اقا چه خبری میخوای باشه هدیه دادن به دوست پیرشان که خبر خوبی است وصله رحم است
اولا تلویزیون تابو شکنی کردواین اظهارات را پخش کرد جای تعجب دارد.-دوما با این سازوکاراداری ودیوانسالاری دولتی که وجود دارد هزاران امثال اقای زایری و حتی .......کاری نمی توانند بکنند.
احسن حاج آقا .. سخن از دل ما میگویی
ای کاش تمام فکر و اندیشه و نگرانی برای وطن خودمان ایران باشد .
ان وقت مشکلات حل می شود .
قشنگیش اینجاست که صدا و سيما همش میخواد بگه ایران از همه نظر بهترین کشور دنیاست و بقیه کشورها دارن تو بیکاری,گرسنگی,فقر,مشکلات,.... دست و پا میزنن.
وقتی دروغ تو مملکتی باب بشه.....
درود بر این شیخ واقع بین
خخخخخ چقدر جنس حرفاش شکل احمدی نژاد. یکی به نعل یکی به میخ
یه زمان یکی بود میگفت مشکل جوانای ما مدل موشون نیست !!! اما باور کنید یا نه دوران آن حرف های عامه پسند به سر آمده و شما نیز اگر بر سر کار باشید همان رویه آقای م .ا را پی میگیرید
احسن اقای زائری اگه این حرفا رو ما میگفتیم حکمش چی بود خدا میداند ، ممنون از حرف دل ما که گفتین ، ایا مسئولین از خواب بیدار خواهند شد منظور مسئولین دولتی نیست اونائی که اقای زائری فرمودن ، چه جواب خواهند داد خدا میدونه
حاج آقا خسته نباشي

حرف هاي شما فقط شعار دادن است .
حاجي آقا يکمي دير بيدارشدي ازکجا ازچي بگيم براي ملت مظلوم آرزوي زندگي سالم مکنم
در گذشته اگر کسی میآمد سراغت برای کمک این اطمینان را داشتی که قصدش کمک است ولی حالا دغدغه داری نکند به اسم کمک و رفع مشکل ماشین - پشت ماشین بنشیند و با ماشیتن فرار کند .
اون زمانی که موسیقی اصیل ایرانی به عنوان یکی از مهمترین پایه های فرهنگی به حاشیه رفت و ادوات به عنوان آلات مطربی شناخته شد و کنسرتها یکی یکی تعطیل شد و به اساتیدش انگ سیاسی زدن باید فکر امروز رو می کردن...
عجب
انگار فقط ايشون ميدونه اينا رو
کشش به مسجد است اما دوعامل باعث قضاوت گوینده شده است اول اینکه تعداد مساجد زیاد شده است طبیعتا نفرات سرشکن می شوند دوم صداو سیما یک پا مسجد شده
این مشکلاتی که شما با زبان گفتید مردم با گوشت و پوستشون درک کردند. یه کاری کنید!
حاج اقا ماكه از اول فهميديم سركاريم شما تازه متوجه شديد. بازم خدا را شكر
بیچاره معلم
دهها موسسه و نهاد و ارگان از بودجه فرهنگي ارتضاغ مي كنند ولي همه وزارات فرهنگ را مسول مي دانند . وقتي صدا و سيما يك محصول مشترك (به روايت دربار) را بدون اجازه شركا پخش مي كند اين اسمش دزدي است و بسيار اثر مخربي دارد
این چیز ها رو ما چند دهه هست می دانم بازم خوبه شما هم متوجه شدید. ما بابت دانستن این چیزا هزینه ها دادیم شما برای طرح این موضوعات بدیهی دستمزد هم می گیرید.
ایشان گفتند فرهنگ مانند هواست ، من میگوییم از هوا هم راحتتر وارد میشود فرقش را با سرغت باد وسرعت نور میتوان سنجید اما از نظر قدرت نفوذ در ست گفتند با بستن سوراخ سمبه ها نمی توان با فرهنگ وارداتی مقابله کرد لازمست با ابزاری نظیر خود با آن مقابله کرد وقتی نمی توانی به گرسنه چلو کباب بدهی در صورتیکه بغل همان شخص گرسنه کباب میخورند ، نمی توانی با سیب زمینی پخته سر گرسنه را شیره بمالی مثال ملموس آن کیفیت برنامه های ماهواره ا ی با برنامه رسانه ملی است ، این رسانه پرخرج وکم بیننده ما حتی در خبر رسانی نیز به پای چند بچه تازه به دوران رسیده نیز نمی رسد لذا قیاس فرهنگ سازان ما با ابزارهای فرهنگی دیگران قیاس مع الفارغ است چه بگویم ویا چه میتوان گفت .... بریسرعت
آفرین حتی اگر تظاهر هم باشد آفرین دارد چون درد جامعه الان همینه با یک مقایسه کوچک میشه فهمید مگه زمان جنگ ما آسایش بیشتری نداشتیم با نفت 8 دلاری پس چرا الآن اینقدر مشکلات داریم اقتصاد ما وعلی الخصوص بانکها بانکها وبانکها پدر اقتصاد رو در آوردند
جانا سخن از زبان ما می گویی . احسنت .خوشحالم انسانهای شریفی هستند که دقدقه فرهنگ مردم را دارند
در همین برنامه آقای سالک هم طرف دیگر نشسته بود که تمام حرف هایش کلیشه رایج سی سال گذشته بود و تقریبا هیچ ایده ای نداشت الا تکرار حرف های گذشته که دلیل واقعی اوضاع امروز فرهنگ جامعه است و ایشان رییس کمیسیون فهنگی مجلسند.یعنی درد واقعی فرهنگ امروز امثال ایشانند
ما در مورد این موضوع حساس نیستیم اما برای یک نوار کاست کفن می‌پوشیم و بیرون می‌آییم.
بزادر عزیز آقای زائری شما که تازه از اون حاج اقا انقلابی تر حرف زدی حداقل 20 تا 30 سال از مردم و سطح اطلاعات جامعه جا موندیدن
حرف های خاک گرفته 10 سال قبل خیرخواهان این کشور رو تازه الان شما می زنین
چپ و راست ساز افزایش حقوق معلمان و میزنید..
انگار بقیه مردم آدم نیستند.
بچه ای که معلمش بهترین حرفهاروبزنه ولی شب تو خونه با شکم گرسنه بخواب تمام حرفهای معلمش باد هواست.
فکری هم به حال تبلیغات صداوسیماکنید.
آشپزخونه نشون میده اندازه ی همه ی خونه ی ما !!!!!!
میخوای نماینده شی؟!
حاجی زاریی همه این مشکلات رو ما به عنوان عامه مردم میدونیم از تو چه پنهان راهه حلشم میدونیم اما......
خیلی عالی بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها