بازدید 4426

عارف:محکومیت‌رحیمی‌اقتدار‌نظام‌را‌نشان‌داد

محمدرضا عارف رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: محکومیت محمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری سابق ، اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشان داد.
کد خبر: ۴۷۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷ 14 February 2015
محمدرضا عارف رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: محکومیت محمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری سابق ، اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عارف عصر شنبه در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، با ابراز تاسف از فساد اقتصادی در دولت قبل، اظهار کرد: برخورد با متخلف نشان داد که نظام در راستای اهداف و آرمان هایش و دفاع از حق با کسی شوخی ندارد.

وی با اشاره به فرمان 8 ماده ای حضرت امام (ره ) و نیز فرمان مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با فساد اقتصادی، گفت: اگر به این دو فرمان به درستی عمل می شد، امروز شاهد فساد های اقتصادی در کشور نبودیم.

عارف با بیان این که نگاه دستگاه های نظارتی باید از حالت مچ گیری به نگاه پیشگیرانه تغییر کند، اضافه کرد: متاسفانه امروز قبح رشوه و زیرمیزی در کشور شکسته شده است درحالی که باید برای ریشه کنی فساد اقتصادی تلاش و با متخلف در هر سطحی برخورد شود.



**تیم هسته ای کاربلد

عارف هم چنین با اشاره به این که مذاکرات هسته ای در سایه منویات رهبر معظم انقلاب انجام می شود، گفت: تیم دیپلماسی ایران، تیمی قوی و کار بلد و با سیاست های غرب به خوبی آشنا است و قطعا با توجه به دغدغه منافع ملی از حقوق هسته ای ملت دفاع خواهد کرد.

وی بابیان این که ایران نیاز به بمب هسته ای ندارد، اضافه کرد: امروز غرب نیز متوجه شده است که تهدید و تحریم بر ملت ایران اثر ندارد و اصولا اگر تحریم و تهدیدها اثر داشت، چرا غرب پای میز مذاکره می آید؟

رییس بنیاد امید ایرانیان در ادامه برلزوم کیفی شدن تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: کیفیت تحصیلات تکمیلی باید به گونه ای باشد که دانش آموختگان این مقطع خود، کارآفرین باشند.

عارف اضافه کرد: اکنون براساس آمار نرخ بیکاری درجامعه دانش آموخته دانشگاهی ایران 30 درصد است که دو برابر میانگین نرخ بیکاری کشور است و این بدلیل توجه نداشتن به کیفیت تحصیلی در مقاطع دانشگاهی بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم چنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس، گفت: اصلاح طلبان با قدرت در انتخابات شرکت خواهند کرد زیرا تفکر و نگاه اصلاح طلبی که برگرفته از تفکر امام راحل و اخلاق مداری است، قابل حذف شدن نیست.

عارف افزود: اقبال عمومی نسبت به اصلاح طلبان افزایش یافته است و نتیجه آن را در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری و مجلس مشاهده کردیم ضمن این که اصلاح طلبان نشان دادند بدنبال سهم خواهی و قدرت طلبی نیستند.

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان این که دغدغه اصلاح طلبان آزاد اندیشی و نقد سازنده است، خاطرنشان کرد: با اینکه مقام معظم رهبری از 10 سال پیش دستور به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی دادند، اما در 8 سال گذشته و هر سال کمتر از انگشتان دو دست کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ها برگزار شد.

وی با انتقاد از برخی نگاه های امنیتی به دانشگاه ها در دولت گذشته، گفت: مشکل ما این است که عده ای در دانشگاه ها نگاه قیم مآبانه به دانشجو دارند و آنان افرادی هستند که اصلا یا دانشجو نبودند و یا دانشگاه را نمی شناختند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور هم چنین قبل از جلسه پرسش و پاسخ طی سخنانی در جمع دانشجویان بر لزوم استفاده بیشتر دولت ها از ظرفیت دانشگاه در توسعه کشور تاکید کرد و گفت: دانشگاه ها باید اتاق فکر دولت ها باشند.

عارف با بیان اینکه هیچ دولتی به تنهایی قادر به پاسخگویی مطالبات مردم نیست، افزود: هم اکنون جمعیت دانشگاهی کشور حدود 5 میلیون نفر است که می توان از این سرمایه ارزشمند علمی و معنوی در مدیریت های مختلف و توسعه کشور استفاده کرد.

وی گفت: امروز کشور با برخی بحران ها در حوزه های منابع طبیعی، آب، محیط زیست و اقتصاد مواجه است اما می توان با کمک دانش علمی دانشگاهیان بر این بحران ها غلبه کرد.

عارف اضافه کرد: باید برای حضور دانشجو و دانشگاهیان در حوزه های مختلف مدیریتی و توسعه ای کشور، نقش تعریف شود چرا که حضور این قشر برای مدیریت آینده و توسعه کشور یک الزام است.

معاون اول رییس جمهوری دولت اصلاحات هم چنین بابیان اینکه آزاد اندیشی برای تولید علم یک اصل است، تصریح کرد: باید فراهم کردن شرایط نشاط و آرامش براساس قوانین و مقررات در دانشگاه ها به تولید علم و تحقق به هدف سند چشم انداز 20 ساله تبدیل شود.

وی با ابراز گلایه از اجازه ندادن به برخی تشکل های دانشجویی برای فعالیت های اجتماعی در کشور، گفت: آزاد اندیشی ذات انقلاب اسلامی است و اگر قرار باشد کشور ما الگوی دیگران شود باید ابتدا رفتار و کردارهای خود را آسیب شناسی کنیم.

رییس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی حوزه دانشجو و دانشگاهیان برای حضور در عرصه های مدیریتی و توسعه ای کشور، گفت: بر اساس اسناد بالادستی نظام و نیز سند چشم انداز 20 ساله کشور، دانشگاهیان باید برای حضور در عرصه های مختلف و تحقق این اسناد تلاش و احساس مسوولیت کنند.

عارف با تصریح بر این که مزیت اصلی کشور باید نیروی انسانی متعهد و متخصص باشد، بر خودشناسی و آسیب شناسی به عنوان دو اصل مهم برای حضور بیشتر دانشگاهیان در عرصه های مختلف مدیریتی و توسعه ای کشور و نیز تحقق اسناد بالادستی نظام تاکید کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل