بازدید 3590

تقدیر وزیر صنعت از فولادمبارکه

کد خبر: ۴۷۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰ 13 February 2015
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از شهرک‌های صنعتی سجزی و جی و کارخانه‌های، گروه صنعتی سرو سپاهان، شرکت سنگین صنعت کوهپایه و کارخانه ترام چاپ سپاهان و همچنین مراسم بهره‌برداری خط تولید تمام اتوماتیک رادیاتور پنلی کارخانه لورچ، از تأمین ورقهای فولادی مورد نیاز کارخانجات توسط فولاد مبارکه ابراز خرسندی نمود.

مهندس محمد رضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از کارخانه لوازم خانگی در استان اصفهان گفت: برای توسعه صنعت باید جهانی بیاندیشیم و تولیداتمان نباید فقط در داخل مرزها باقی بماند،هر ساله تعداد زیادی لوازم خانگی به داخل کشور وارد می شود که در این راستا میبایست برنامه‌ای صادرات محور و تولید مشترک با کشورهای مطرح خارجی، داشته باشیم.

ایشان در این راستا افزود: می‌بایستی ضمن دعوت از برندهای مطرح دنیا در زمینه تولید لوازم خانگی با سفارش محصولات مد نظر ؛ همراه با برند و مشخصات آن کشورها در جمهوری اسلامی ایران آن را تولید کرد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه خاطر نشان کرد :واحد تولید کننده لوازم خانگی در سطح داخلی نیز با الگو گیری از دیگر واحدهای موفق و بازدید و مذاکرات میتوانند تولید بهتری داشته باشند و امید است مصرف کننده داخلی هنگام خرید لوازم خانگی با انتخاب کالای ساخته شده ایرانی، در یک اقدام ملی، مسئله صیانت از تولیدات داخل را رعايت نمايد.

اين گزارش حاكي‌است مهندس نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت كه به همراه مهندس حميدرضا فولادگر نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي و رئيس كميسيون ويژه توليد ملي و اصل 44 و همچنين دكتر سبحاني مديرعامل فولادمباركه اصفهان از شركت سرو صنعت سپاهان بازديد مي‌نمود، در يادداشتي از تلاش، برنامه ريزي و توليد شركت سرو صنعت سپاهان كه ورق مورد نياز خود را از شركت فولاد مباركه اصفهان تأمين مي‌كند تشكر نمود و بيان داشت: اين واحد، نمونه‌اي از واحدهاي توليدي بخش خصوصي است و اميدوارم هميشه موفق باشد.

گفتنی است مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه نیز در اين بازدید در خصوص رابطه شرکت فولادمبارکه با بنگاه‌های اقتصادی خصوصی مرتبط با محصولات فولاد مبارکه  گفت: در راستای گسترش فعالیت این شرکت در زمینه تحقق اهداف صنعتی کشور، صنایع خصوصی بعنوان حامیان داخلی محصولات شرکت فولاد مبارکه مورد حمایت شرکت فولاد مبارکه قرار دارند و از آنها حمایت می شود.

دکتر سبحانی با بیان اینکه فولاد مبارکه به عنوان صنعت مادر تولیدات خود را در کل کشور بین مصرف کنندگان مختلف توزیع میکند گفت: چند کارخانه ای که مورد بازدید وزیر محترم صنعت معدن و تجارت قرار گرفت همگی از مصرف کنندگان محصولات فولاد مبارکه هستند .

ایشان در بازدید از کارخانجاتي كه به همراه وزیر صنعت معدن و تجارت انجام پذيرفت یادآور شد: مواد اولیه این کارخانه‌ها از انواع ورق‌های گالوانیزه، سرد یا روغنی هستند که در خطوط تولیدی خود مورد مصرف قرار می‌دهند و این محصولات را عموماً از فولاد مبارکه تأمین می‌كنند.

دکترسبحانی در ادامه عنوان کرد: کارخانه غلطک سازان سپاهان یکی دیگر از کارخانه‌هایی است که مورد بازدید وزیر صنعت ، معدن و تجارت قرارگرفت و به نوعی این شرکت جزو شرکای تجاری ما به حساب می‌آید.

ايشان افزود: ما در گروه فولاد مبارکه سالانه در حدود هفت و نیم میلیون تن فولاد تولید می‌کنیم که تقریباً پنجاه درصد از فولاد کل کشور را شامل می‌شود كه از این میزان تولید، سهم فولاد هرمزگان یک و نیم میلیون تن و در حدود هفتصد و پنجاه هزارتن ورق نوردگرم در مجتمع فولادسبا در شهرستان لنجان اصفهان تولید و همچنین حدود پنج میلیون و سیصد هزار تن انواع ورق‌های گرم، سرد، گالوانیزه، قلع‌اندود و روغنی نیز در شرکت فولاد مبارکه تولید می شود.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه از سالهای گذشته خودروسازان از ورقهای وارداتی استفاده می‌کردند عنوان کرد: بر این اساس فولاد مبارکه سعی کرد با اصلاحاتی که در خطوط تولید خود انجام می‌دهد ورق فولادی با کیفیت و مطلوب صنعت خودرو را تأمین کند، از این رو در حال حاضر گروه خودرو سازی سایپا و شرکت ایران خودرو بیش از نود درصد از ورق‌های خود را از فولاد مبارکه تأمین می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل