بازدید 12579
۸

استخدام به شرط بی سوادی!

کد خبر: ۴۷۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ 10 February 2015
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گاهی در تاریخ حوادثی پیش می آید که برای همه جالب است. در جریان جنگ جهانی دوم آلمانی ها چیزی نمانده بود که به یک سلاح مخرب یعنی بمب اتم دست پیدا کنند و اگر این بمب به دست آنها می افتاد معلوم نبود چه بلایی سر دنیا می آوردند.

با ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم، امریکای ها برای جلوگیری از قدرت یابی بیشتر آلمان با کمک انگلستان و کانادا پروژه ای را به نام پروژه ی منهتن که بسیار سری بود به مرحله ی اجرا در آورد.

آمریکایی ها برای این پروژه در سال 1943حدود 3000میلیارد دلار خرج کرد ند. البته دلار آن زمان خیلی ارزان تر از الان بود ولی در زمان خود هم این مبلغ پول بسیار زیادی بود.

خلاصه پروژه ی منهتن خیلی زودتر از پروژه ی آلمانی ها به مرحله اجرا در آمد و آمریکایی ها سه بمب اتمی ساختند و دوتای آن را در ژاپن به کار بردند و آن کشور را وادار به تسلیم نمودند و سومی را هرگز به کار نبردند.

این پروژه در میان تدابیر شدید امنیتی اجرا شد و جاسوسان آلمانی به آن پی نبردند، البته آمریکایی ها باید مواظب جاسوسان روسی نیز می بودند.

جالب است بدانید که طی این پروژه و زمانی که بمب های اتمی در مکزیکو آماده می شد تمام چند هزار کارگر و کارمندی که پروژه را پیش می بردند مطلقا بی سواد بودند !

نامه ها و مدارکی که در این مرکز ردو بدل می شد فوق محرمانه بودند و اگر کارکنان منهتن سواد خواندن و نوشتن داشتند از آن با خبر می شدند وممکن بود اطلاعات به بیرون درز کند.

بنا براین شرط اول استخدام افراد در این پروژه این بود که بی سواد باشند البته فقط ادعای بی سوادی کافی نبود در این پروژه تیم زبده ی از کارشناسان تشکیل شده بود که باید با بررسی زندگی متقاضیان و تحقیق درباره آنها از بی سواد بودنشان مطمئن می شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۸
یه چیزی میگی آدم شاخ درمیاره!!!! اگه سواد خوندن نوشتن نداشتن پس چطوری کارمند شدن و پروژه رو پیش میبردن!!!؟ بعدشم!! وقتی کسی بیسواده ارزش اون نامه هارو نمیدونه و سهوا ممکنه پخششون کنه
بعد اون موقع آدمهای بیسواد چه جوری طرح را میخوندند و اجرا میکردند؟ اگه یه ذره از صنعت بفهمید حتما میدونید که هر پروژه ای نقشه های ساخت داره که فقط با خوندن میشه فهمید و اجرا کرد.
3000 میلیارد دلار اونم تو اون زمان می دونین چه قدر می شه. منظورش 3000 میلیون بوده که می شه 3 میلیارد.
همچین میگه دلار اون زمان خیلی ارزون بود انگار واقعا ارزون بود / با این پول اون زمان میشد یک ایالت رو خرید
انصاف بده ؛ 300 میلیارد دلار آن زمان معادل چند تریلیون دلار امروز است نه آن چیزی که شما نوشتید .
ضمنا چند هزار نفر کارگر و کارمند بیسواد . حالیت هست چی می نوسی ؟
3 بمب اتمي ساخته شد كه اولين بمب اتمي در خوده امريكا تست شد و دو تاي بعدي در ژاپن
و اتفاقا سومی رو هم بکار بردند که نوشتین هیچوقت بکار نرفت
با توجه به صفحه ویکیپدیا، هزینه پروژه دو میلیارد دلار بوده که به پول الان 26 میلیارد دلارمی شود. اخبار شبکه خبر هیچوقت آدم را از دیدن طنزهای عالی نا امید نمی کند.
اولا دلار در آنزمان بسیار با ارزش تر بود. من خودم یک سکه بیست دلاری مربوط به قرن نوزدهم داشتم که اقلا 20 گرم طلای خالص داشت. ثانیا اینکه میگن بیسواد منظورشان سواد خواندن و نوشتن بود والا آنها می توانستند مشکلترین فرمولهای ریاصثی را توضیح بدهند و سخترین معادلات ریاصی را حل کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر