بازدید 36050
آخرین به روز رسانی، عصر چهارشنبه؛

دیگر چه اتفاقی باید بیفتد تا متوجه شرایط اضطراری خوزستان شویم؟!

در عملکرد مسئولان و نمایندگان مردم در قبال حال و هوای تیره و تار این خطه، قصور و کوتاهی به وضوح مشهود است، زیرا اگر غیر از این بود، حالا اخبار پر شده بود از سفر مسئولان مختلف به منطقه برای بازدید از حال و روز ساکنان دیاری که از دل خاکش ثروتی بی‌همتا استخراج می‌شود، ولی بر خاکش عده‌ای زندگی می‌کنند که سهمشان تنها خاک خوردن شده است.
کد خبر: ۴۷۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲ 09 February 2015
اگر زلزله، سیل، رانش زمین و هر حادثه غیر مترقبه دیگری در شهر و دیاری رخ دهد، واکنش مسئولان به آنچه خواهد بود؟ اعزام گروه‌های امدادی؟ تشکیل کارگروه ویژه در دولت، مجلس یا نهادهای استانی و کشوری؟ به صف کردن نهادهای امنیتی و انتظامی یا راهکارهای دیگر؟ حال اگر اتفاق رخ داده از نوع زلزله و سیل نباشد، چه؟

به گزارش «تابناک»، در روزگاری که بسیاری از هموطنانمان در حسرت بارش برف زمستانی هستند و نگرانی‌ها در باره شدت بحران خشکسالی در سال آینده خیلی شدید‌تر از آنچه تصور می‌شد، بروز کرده است، در جنوب غربی کشورمان آن چنان اوضاع وخیمی حاکم است که خیلی‌ها نمی‌دانند آیا تا سال آینده عمرشان به دنیا هست که نگران خشکسالی و بحران آب باشند یا خیر؟!


نزدیک یک هفته است، گرد و غبار غلیظ خوزستان را در بر گرفته؛ آنقدر که از آسمان خاک می‌بارد، امور روزمره مختل شده، نفس‌ها به شماره افتاده و سلامت عموم به خطر افتاده، ولی هیچ بحرانی شناسایی نشده که برای رفع و رجوعش، کارگروه شکل گیرد، دولت و مجلس جلسه اضطراری تشکیل دهند، تیم‌های امدادی به منطقه اعزام شوند و...!

این را به گواه اخبار و شواهد می‌توان دریافت که هرچه زیر و رویشان کنیم، ممکن است از برهم خوردن زندگی روزمره مردم فلان شهر در فلان کشور در آن‌ها اثر و نشانه‌ای بیابیم؛ اما از خوزستان، از پاره تن ایران خیر. نه اینکه هیچ کسی ندیده باشد، که برخی رسانه‌ها دیده‌اند، اما ظاهرا هنوز چیزی به چشم مسئولان نرسیده است.


چند روزی است، اهواز و برخی دیگر از شهرهای خوزستان اسیر گرد و غباری هستند که سال هاست ریه‌های ساکنان این خطه را هدف قرار داده، چشمانشان را آلوده، زندگی شان را مختل کرده و همه هست و نیستشان را تحت الشعاع قرار داده؛ اما جز وعده‌های سرخرمن، واکنشی از جانب مسئولان رخ نداده تا این ابهام در ذهن مردم منطقه شکل گیرد که «نکند ما شهروند درجه دو هستیم که دردمان دیده نمی‌شود و برای درمانش اقدامی صورت نمی‌گیرد»؟

شاید اگر منصفانه هم به ماجرا بنگریم، طرح چنین ابهامی چندان بی‌راه هم نباشد، چون مگر می‌شود مدعی سرآمد بودن کشور در عرصه‌های پژوهشی و علمی شد و برای بحران گرد و غبار در خوزستان هیچ تلاشی نکرد؟ مگر می‌شود در دیپلماسی آنقدر خوب عمل کرد که کشورهای ۱+ ۵ را وادار به تأیید صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان کرد، ولی نتوان مسئولان عراقی را به انجام تعهدات زیست محیطی شان مجاب کرد تا مالچ پاشی حوزه‌های تولید گرد و غبار از سر گرفته شود؟


مگر می‌شود شعارهای زیست محیطی سر داد و برای احیای حوزه‌های آبگیری چون هورالعظیم که گفته می‌شود نقش بسزایی در تولید گرد و غبار دارد، هیچ کاری نکرد؟ مگر می‌شود مدعی دستیابی به فن آوری بارورسازی ابر‌ها بود، ولی برای باریدن باران گل و پاک شدن هوایی که خوزستانی‌ها ناگزیر به دم و بازدمش هستند، هیچ کاری نکرد؟ آیا بیماری‌هایی که تنفس در هوای پر غبار می‌تواند به همراه داشته باشد، آنقدر بی‌اهمیت هستند که در خوزستان «پیشگیری بهتر از درمان» نیست و دست روی دست گذاشته‌ایم تا سونامی بیماری‌های تنفسی از راه برسد؟

مگر می‌شود درد روزافزون مردم خوزستان را دید و دست کم به قدر تشکیل کارگروه‌های بحران در دولت و مجلس یا تصویب مصوبات و اختصاص بودجه برای یافتن راهکار برون رفت از این بحران هم کاری نکرد و منتظر ماند تا آسمان خوزستان خود به خود پاک شده و مطالبات بحق خوزستانی‌ها تا فرا رسیدن موج بعدی گرد و غبار (بخوانید خاک!) فروکش کند؟


آنچه روشن است، در عملکرد مسئولان و نمایندگان مردم در قبال حال و هوای تیره و تار خوزستان، قصور و کوتاهی به وضوح مشهود است، زیرا اگر غیر از این بود، حالا اخبار پر شده بود از سفر مسئولان به منطقه برای بازدید از حال و روز ساکنان دیاری که از دل خاکش ثروتی بی‌همتا استخراج می‌شود، ولی بر خاکش عده‌ای زندگی می‌کنند که سهمشان از منافع آن ثروت، خاک خوردن شده است.

اینجاست که مجاب می‌شویم برای پیگیری حقوق این هموطنانمان، نه در خبر و تحلیلی گذرا، که در مطلبی که به روز رسانی خواهد شد، اوضاع خوزستان را لحظه به لحظه رصد کرده و واکنش‌های شکل گرفته به بحران حاکم بر این دیار را به اطلاع عموم برسانیم؛ شاید کارگر واقع شده و موجب شکل گیری واکنش‌هایی شود که در ‌‌نهایت امر، اندکی از رنج هموطنان خوزستانی مان کاسته شود.

تصمیم گیری عجیب؛ هوا خوب خواهد شد؟!

شب گذشته، زمانی که به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان اعلام شد، «مدارس ۱۲ شهر خوزستان فردا (دوشنبه) در نوبت صبح تعطیل است و ساعت کاری ادارات در این شهر‌ها از ساعت ۱۰ صبح شروع خواهد شد». هرچه مردم به آسمان نگاه می‌کردند، نمی‌دانستند چگونه قرار است تا فردا نوبتِ عصر مدارس، آسمان صاف شود و حتی قبل از آن، هوا برای تردد کارمندان مساعد شود!

این خبر از این روی عجیب‌تر به نظر می‌رسید که مردم اخبار ساعاتی قبل‌تر (در روز یکشنبه، مورخ نوزدهم بهمن ماه) را به یاد می‌آوردند که بر اساس آن، مدارس نوبت بعدازظهر شهرستان‌های اهواز، آبادان، هندیجان، دشت آزادگان، ماهشهر و امیدیه در همه مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام شده و به گفته معاون اداره کل هوا‌شناسی خوزستان، این وضعیت موقتی بود؛ موقتی بود چون گفته می‌شد، «از اواخر وقت امروز [یکشنبه] با فعالیت سامانه جنوبی، شاهد افزایش ابرناکی در خوزستان و بارش باران تا روز چهارشنبه خواهیم بود».


گردو غبار ۶۶ برابر حد مجاز

روز گذشته، شهریار عسکری، مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست خوزستان در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه گرد و غبار در استان رو به افزایش است، گفت: میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان ماهشهر در جنوب خوزستان به بیش از ۱۰ هزار میکروگرم بر متر مکعب یعنی ۶۶ برابر حد مجاز رسید.

وی افزود: پنجشنبه دو هفته پیش نیز اهواز برای نخستین بار غلظت بالای ۶۶ برابری حد مجاز را در مدت چند سالی که خوزستان با پدیده گردوغبار روبه روست تجربه کرده بود. تا ساعت ۱۳ روز یکشنبه میزان غلظت گردو غبار در اهواز به هشت هزار و ۱۱۰میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

عسکری در ادامه با تأکید بر اینکه «میزان طبیعی وجود ذرات معلق در هوا حدود ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است» گفت: میزان گرد و غبار در شهرستان آبادان تا این ساعت به ۴۸۶ میکروگرم، در شادگان ۲۲۶ میکروگرم، اندیمشک ۱۱۴ میکروگرم، بهبهان ۲۸۶ میکروگرم و در شوش به ۲۶۰ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.


کمپین اینترنتی خوزستانی ها علیه توفان خاک

تعدادی از مردم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان با انتشار عکس‌هایی از توفان خاک یکشنبه، خواستار چاره اندیشی برای این مشکل بزرگ شدند.

شمار زیادی از ساکنان اهواز و دیگر شهرهای خوزستان که با توفان خاک روبه رو شده‌اند، عکس‌هایی از وضعیت خاکی هوا تهیه و در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک و اینستاگرام منتشر کرده‌اند.

 «خاک شش» و «ما زنده‌ایم» و «اهواز» نام برخی از این کمپین‌های اینترنتی است.


بستری شدن كودكان به علت گرد و غبار در بیمارستان

حکیمی، رئیس بیمارستان ابوذر اهواز در گفت‌وگو با مهر از بستری شدن کودکان به علت آلودگی ناشی از گرد و غبار در این بیمارستان خبر داد و گفت: پس از وقوع پدیده گرد و غبار و آلودگی‌های ایجاد شده در استان و شهرستان اهواز، روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ نفر بیمار تنفسی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی افزود: برای نمونه، می‌توان به تعداد مراجعان روز یکشنبه به این بیمارستان اشاره کرد که از این تعداد مراجعه کننده، عده‌ای سرپایی و تعدادی هم پس از بستری شدن مداوا شدند.


تعطیلی ها به سه شنبه هم رسید؛ خبری از خوب شدن هوا نیست!

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان در حالی خبر تداوم تعطیلی مدارس، ادارات و دانشگاه های 12 شهر خوزستان به دلیل تداوم و شدت پدیده گرد و غبار در روز سه شنبه (21 بهمن ماه) را اعلام کرد که برخی از اطلاع رسانی های ضعیف در این باره گلایه دارند.

این نارضایتی از آنجا نشات گرفته که می‌بینند اخبار هواشناسی استان مبنی بر وقوع بازندگی و پاک شدن هوا، به حقیقت نپیوسته، بر این اساس گاه تعطیلی مدارسِ نوبت صبح، تعطیلی مدارس نوبت عصر، تاخیر در ساعت آغاز به کار ادارات و تصمیم هایی از این دست به اجرا در می‌آید که همگی سلیقه‌ای به نظر می‌رسند!

در خراب بودن اوضاع اطلاع رسانی در استان همین بس که مرجعی رسمی برای اطلاع از تعطیل بودن/نبودن وجود ندارد و عجیب اینکه در سایت اداره کل مدیریت بحران استان، هیچ مطلبی در این باره نمی‌توان یافت، چه برسد به سایت استانداری خوزستان!


تعطیلی سلیقه‌ای به بانک‌ها هم رسید

در حالی که همه شاخص های اندازه گیری شده حکایت از چندین برابر بودن میزان آلودگی هوای شهرستان های خوزستان دارد، هنوز هستند کسانی که بر سر کار حاضر می‌شوند؛ از جمله این افراد، کارمندان بانک ها بودند که تازه دیده شدند!

رييس كميسيون هماهنگي بانك​هاي خوزستان از تعطيلي امروز بانك​هاي استان به دليل وقوع گردوخاك شدید خبرداد و گفت: فعالیت تمام شعب بانك​هايی که شهرستان​هاي آن‌ها توسط فرماندار مربوطه تعطیل اعلام شده است، تعطيل است.

با این حساب می‌توان پرسید چگونه کارمندان بانک های این شهرها در روزهای غبار آلود و تیره و تاری که سپری شد، بر سر کار حاضر شده و کسی نگران سلامتی شان نشد؟


پیش بینی هواشناسی: امروز و فردای خوزستان خاکی و بارانی است

مديركل هواشناسي خوزستان درباره وضعيت هواي امروز و فردا در استان گفت: در حال حاضر در سطح استان با پدیده گرد و خاك روبرو هستيم و وزش باد به 50 كيلومتر در ساعت خواهد رسيد.

كوروش بهادري افزود: امروز (21 بهمن ماه) پدیده گرد و خاك در برخی نقاط خوزستان مشاهده مي‌شود و همزمان در برخی نقاط ديگر بارش باران خواهيم داشت. اين بارشها بیشتر در مناطق شمالي و شرق استان خواهد بود.

مديركل هواشناسي خوزستان افزود: از فردا (22 بهمن ماه) نيز به صورت مقطعي پدیده گرد و خاك وجود خواهد داشت ولي از ظهر به بعد انتظار بارشهاي گسترده را تا پايان روز پنجشنبه داریم.


سکوت مسئولان چه زمانی خواهد شکست؟

خوزستان در حالی روز خاک آلود دیگری را پشت سر می‌گذارد که هنوز واکنش درخوری از جانب مسئولان درباره اوضاع وخیم این استان مشاهده نشده است؛ نه سفر ویژه ای به این خطه صورت گرفته، نه کارگروهی در مجلس یا دولت یا نشست ویژه ای در این نهادها برای بررسی موضوع تشکیل شده و نه حتی شیوه قدیمی «وعده درمانی» به کار گرفته شده است.

با این حساب هنوز انتظار برای شکسته شدن سکوت مسئولان درباره وضعیت وخیم خوزستان و نفس های به شماره افتاده ساکنانش شکسته نشده است؛ انتظاری که نه تنها معلوم نیست چه زمانی سر می‌آید، بلکه کسی نمی‌داند آیا به پایان خواهد رسید و امید احیای هوای پاک این دیار را زنده خواهد کرد یا... ؟!


آیا واقعا قرار بود دو معاون رئیس جمهور به خوزستان بروند؟!

در حالی که گرد و غبار آسمان خوزستان را گرفته و پروازهای وروردی و خروجی به شهرهایی چون اهواز و ماهشهر و برخی دیگر از شهرها چند روزی است انجام نمی‌شود، شنیدن خبر سفر دو معاون رئیس جمهور به منطقه برای ارزیابی اوضاع، خبر خوشی بود که به گوش خوزستانی ها رسید.

بر اساس اخبار رسیده، قرار بود نوبخت و ابتکار راهی خوزستان شوند تا اوضاع منطقه را مورد ارزیابی قرار دهند اما این سفر تنها در حد خبر ماند چراکه ظاهرا دولت مردان فراموش کرده بودند گرد و غبار غلیظ موجب کاهش عمق میدان دید شده و پروازها را لغو می‌کند!

بدین ترتیب سفر ایشان به همین سادگی لغو شد تا برای شهروندان خوزستانی این سوال پیش آید که آیا سفر زمینی به این منطقه یا اتخاذ راهکارِ پرواز تا شهرهای مجاور و عزیمت زمینی از آنجا ممکن نبود که مسئولان قید بررسی اوضاع وخیم خوزستان را زدند؟!


اعتراض اهوازی‌ها مقابل استانداری

مردم اهواز در اعتراضی خودجوش نسبت به آلودگی هوای استان ناشی از گرد و خاک و عدم تحرک مسئولان کشور روبروی درب استانداری خوزستان تجمع کردند.

به گزارش فارس، در این تجمع مردم اهواز با ماسک در مقابل استانداری خوزستان تجمع و نسبت به این پدیده شوم گرد و غبار اعتراض خود را بیان کردند.

مردم بعد از شنیدن خبر لغو پرواز رئیس سازمان محیط زیست کشور به اهواز به دلیل گرد و غبار غلیظ خواستار عزیمت فوری معصومه ابتکار از طریق زمینی به خوزستان شدند.

هیات دولت جلسه ویژه خواهد داشت و وزیر بهداشت راهی اهواز می‌شود

بعد از آنکه سفر دو معاون رئیس جمهور لغو شد، اعلام سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خرسند کننده ترین خبری است که تا کنون درباره اوضاع وخیم خوزستان مخابره شده.

دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از سانتریفیوژهای طراحی و ساخته شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان سازمان انرژی اتمی و انستیتو پاستور ایران، ضمن اشاره به برگزاری جلسه فوری در دفتر معاون اول رییس جمهور جهت بررسی موضوع آلودگی هوای اهواز، گفت: سعی می‌کنیم امشب به اهواز برویم.

وی افزود: امروز اطلاع یافتیم که وضعیت هوا در این مناطق مجددا نامناسب شده است. بنابر تماس تلفنی معاون اول رییس جمهور تعدادی از اعضای دولت امروز جلسه داریم. سعی می‌کنیم که امشب نیز به اهواز برویم. البته حتما مسئولان دیگری هم خواهند آمد.

وزیر بهداشت در این باره ادامه‌داد: مسلم آن است که اداره شرایطی مشابه آنچه که در خوزستان شاهد آن هستیم، به سرعت امکان‌پذیر نیست، اما کمک به مردم و ارائه تسهیلات به آنها کاری است که باید به سرعت انجام شود. بنابراعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز تمام مراکز اورژانس در این مناطق در آمادگی کامل به سر می‌برند و ماسک‌های مناسب نیز میان ساکنان این مناطق توزیع شده است. البته این کار باید روزانه انجام شود. تا زمان آسیب‌شناسی کامل، این اقدامات باید ادامه یابد.

ابراز هم نفسی اینستاگرامی!

به فاصله کوتاهی از اعلام خبر تشکیل جلسه اضطراری دولت برای بررسی معضل خوزستان، صفحه اینستاگرام منتسب به روحانی متنی در این باره منتشر کرد که بدین شرح است:

با شما هم‌نفس‌ام...‌‌ ‌ دلاوران جنوب، خوزستانی‌های خونگرم، مرزبانان غیور؛

باز هم نفس‌هایتان از میهمانِ شومِ گردوغبار به شماره افتاده است. اینکه شما هموطنان عزیزم، گاه به گاه در برخی استانها و این روزها در خوزستان و اهواز دلاور، به جای هوای پاک، حتی خاک تنفس کرده‌اید، دردی مشترک و اولویتی جدی است.

با شما هم‌نفس‌ام... چنانچه هم قسم بوده و هستیم... تا مشکلی را که سالیان دراز ایجاد شده، گام به گام از میان برداریم...تا برای همیشه غبار از پیکرِ عروس کارون بزداییم.

کارگروه رفع آلودگی هوا در دولت، به ریاست رییس سازمان محیط زیست و حضور تعدادی از وزرا، لحظه به لحظه پیگیر کاهش آلودگی هوا و ارائه گزارش اقدامها در این زمینه هستند.

از استاندار خوزستان خواسته‌ام ضمن مشارکت همه دستگاهها و صاحبنظران، با کارگروه دولت در تماس و همکاری باشند و پیشنهادهای عملی ارائه کنند.

از وزیر بهداشت هم خواسته ام که به بیماران و آسیب‌دیدگان رسیدگی ویژه کنند. سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم موظف شده اعتبارات ویژه را تخصیص دهد.

برای پاکیزگی هوا، عزمی تازه لازم است. با هم همت کنیم تا فضای تنفس بگسترانیم.


اعلام آماده‌باش به استان‌های همجوارِ خوزستان

چرخ ساز، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام این که تیم‌های امدادی به منظور ارائه خدمات به مردم متاثر از گرد و غبار و ریزگردها در خوزستان، در حال خدمت‌رسانی هستند، از آماده‌باش استان‌های همجوار خوزستان خبر داد و گفت: تا کنون میان ۲۲۰ هزار تن از مردم استان خوزستان ماسک و در میان ۲۰۰ هزار تن دیگر بروشورهای آموزشی و هشدار دهنده درباره ریزگردها، توزیع شده است.

وی که به همراه وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به منظور بررسی شرایط استان از نظر مواجهه با ریزگردها به خوزستان سفر کرده است، افزود: مقرر شده است تا گزارش سفر اعضای دولت به خوزستان به منظور بررسی شرایط این استان از نظر مواجهه با پدیده گرد و غبار و ریزگردها روز شنبه به دولت ارائه شود.


گفتگوی تلفنی رییس جمهور با استاندار خوزستان

رییس جمهوری در گفت​وگویی تلفنی با استاندار خوزستان، در جریان آخرین تلاش ها و اقدامات برای کاهش آلودگی هوا و کنترل اثرات آن در این استان، به​ویژه شهر اهواز قرار گرفت و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این گفت​وگو از "عبدالحسن مقتدایی" استاندار خوزستان خواست تا ضمن همکاری مستمر با کارگروه رفع آلودگی هوا در دولت، پیشنهادهای لازم راپس از مشورت با نخبگان و مدیران دستگاه​ها برای مقابله با بروز و آثار این پدیده زیست محیطی ارائه دهد.

رییس جمهوری در این گفت​وگو بر ضرورت تامین و عرضه نیازهای فوری مردم از قبیل ماسک، تمهیدات امدادی و فوریت های پزشکی تاکید کرد و افزود: بایستی علاوه بر انجام اقدامات لازم در این مرحله؛ برای نیازهای پس از گرد و غبار، نظیر نظافت و خدمات شهری و همچنین غبارزدایی و حفظ محیط شهری از آلودگی ریز گردها نیز پیش بینی های لازم صورت گیرد.

درمان رایگان بیماران تنفسی ناشی از گردو خاک


سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهارشنبه در نشست بررسی علل و عوامل بروز پدیده گرد و خاک های اخیر خوزستان در محل استانداری گفت: تا کنون چندین جلسه در هیات دولت در این خصوص برگزار شده و تمامی مسایل مربوط به این پدیده بررسی شده است.

وی که به نمایندگی از دولت در این نشست شرکت کرده بود افزود: روز گذشته (سه شنبه)نیز با دستور رهبر معظم انقلاب ،جلسه ای ویژه با حضور معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از وزیران برگزار شد تا اقداماتی فوری برای کاهش اثرات گردو غبار انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بدترین اتفاق، دادن اطلاعات اشتباه به مردم است، گفت: باید اطلاع رسانی به مردم در خصوص بروز پدیده گرد و غبار به موقع انجام شود تا مردم قبل از این پدیده برای مقابله با آن آمادگی داشته باشند.

هاشمی بیان کرد: یکی از دلایل اصلی بروز گردو غبار ،خشکسالی های اخیر در کشور و خوزستان است و بر اساس آمار میزان بارش ها در خوستان نسبت به سال گذشته کاهش بسیاری داشته است.

وی بیان کرد: مسوولان ارشد نظام و دولت در جریان کامل مشکلات گرد و خاک در خوزستان هستند و نسبت به این مشکلات نیز بی تفاوت نبوده اند؛ در صورت تشدید پدیده گرد و خاک در خوزستان، استان های مجاور آمادگی دارند که با ارایه و جابجایی خدمات به مسوولان استان کمک کنند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۲
در انتظار بررسی: ۱۸۴
انتشار یافته: ۴۲۰
كافي است كمي به حساسيت ارگانها در مورد آلودگي هوا در تهران و مقايسه آن با ساير مناطق ايران توجه شود تا متوجه شويم عيب كار ازكجاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
بینیم کسی به خاطر این گرد وغبار تذکری به روحانی میده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ارمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
(ناشناس 18:59)
دوست عزیز دله خجسته ای داریا...
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
یکی منابع ریز گردها تالابهای خشک شده خوزستان است که بدلیل کاهش شدید سطح ابهای سطحی است که انهم بدلیل سد سازی های بی حساب و انتقال گسترده اب رودخانه های استان به مناطق دیگربدون کارشناسی های لازم است
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
گرد و غبار هم تقصیر روحانیه؟؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
روحانی مچکریم!!!!!!!!!!
ارمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
تابناک انتظار نداشتم نظرات رو سانسور کنی.
سیستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
سیستان 20 ساله خشکسالیه و طوفان شن مردم را به ستوه اورده و مردمش اواره شهرهای دیگه شدند ولی هیچ کس انها را ندید
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
نخیر تقصیر آقای روحانی نیست به عمق حرف مردم دقت کن منظورشون اینه اگر واقعاً کاری از دستشون برمیاد و میدونن عملی هست از مردم دریغ نکنن خواسته زیادی نیست هوای پاک تنفس راحت و بدون گرد و خاک
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
نمی شود مثل زمان جنگ برای ما در شهرهای دیگر اردوگاه بزنند تا فکری شود؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
نه گرد وغبار تقصیر دولت قبل و مجلسه
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
متاسفم ...دولت قبل تونسته بود گرد و خاکی که منشا اون خارج بود رو کنترل کنه،بعد این دولت تو این گرد و خاک داخلی موندن!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
آخرین سنگر سکوته
حق ما گرفتنی نیست
ای برادرای خونی
این برادری تنی نیست
اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
یک تصادف شدید در اثر گرد خاک امروز 11/21
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
سلام تابناک


خیلی ببخشیدا این درست نیست که نظرات خارج از وقار یک خانم که ادعا میکنه اهوازیه به نام عسل رو زیر تمام نظرات کاربران بیاری نظرات لوس و خنک که نشانه بی سوادی و عدم اشرافش به موضوعات اصلی است لطفا نظرات کمی جدی تر و به دور از بی ادبی رو درج کنید
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
من هم با نظر ناشناس 20:45 موفقم این خانم عسل خیلی نظرات بچه گانه میده.
علی (اهواز)
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
با سلام خدمت تابناک

نظر من هم با نظر عسل خانم یکیه و تعجب میکنم بعضیا چون نظرشون شبیه عسل نیست می خوان ارزش نظرشو پایین بیارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
علی از اهواز !
حالا چرا تاکید کردی از اهواز !!!مگه ما گفتیم از شیراز؟ مشکوک میزنی نه خیر جانم نظرات این خانم بدون مطالعه و بی اساس است . نطفه این وضعیت اسف بار در خوزستان در سالها قبل شکل گرفته و منبعش خارجی و داخلی هر دو هستش و نمیشه هی به دولت فعلی گیر داد که همین فردا بیا حلش کن! یک عزم فرا ملی میطلبه با حضوز کشورهای درگیر این همه هم نظرات پوچ ندید به تابی جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
عسل از اهواز و علی از اهواز مبارکه ایشالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
عسل همون علیه زیر تمام کامنتا با اسم علی هم نظر میذاره هه هه هه هه
علی (اهواز )
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
در جواب ناشناس 11.41 و بقیه

من وقتی نظر گذاشتم فقط همین کامنت خانم عسل رو خونده بودم بقیشونو نخونده بودم .منظورمم همین نظر خانم عسل بود نه بقیشون

باید هم بگم که امروز وزیر بهداشت اومده بود اهواز و مثل اینکه با استاندار رفتن تلاب هور العظیم مثل اینکه بارندگیا که کم بوده دلیل اصلی شده واقعا هم امسال بارون اهواز کم اومد به هر حال امیدوارم که این مشکل حل بشه چون یه مشکل اساسیه
موفق باشین اگه با تایید کسی هموطنیو ناراحت کردم شرمنده منظوری نداشتم
انسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
سلام
طوفان هاي شن و خشكي هامون در سيستان و ديگر شهر ها كشور اصلا به چشم مسولين نمياد ولي خدا نكنه تهران بادي به وزيدن بگيره و ادامه داستان هاي ديده و شنيده شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
علی از صدافتت ممنون خداییش ایشون باید نظر درست بده نه اینکه آبروی اهوازی ها رو ببره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
موافقم
اگر تهران بود که تا حالا رسانه ها و تلوزیون و مجلس و ... چه کارا که نمیکردند؟1
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
البته آلودگی هوا تهران کمتر از اهواز هست اما تهران هم روزهای که از فشار آلودگی نفس نمی تونی بکشی و سرت از درد میخواد منفجر بشه هم هیچ خبر و پیگیری از دولت و مسیولین استان نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
این سرنوشتیه که در انتظار کل ایرانه.
ایران در نوار بیابانی دنیا قرار داره و سال به سال، خشکسالی بیشتر خواهد شد.
گناهان امثال من هم در این وضعیت بی تأثیر نیست.
خدا به همه رحم کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
دوست دارم بدونم هوای تهران تا حالا به چند برابر حد مجاز رسیده که پایتخت نشینها اینقدر ناله میکنن
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
جانم این آلودگی هوا در خوزستان قابل مقایسه با هیچ جای دنیا نیست مثل اینکه اطلاع نداری اهواز جزء اولین شهر های آلوده جهان این میدونی یعنی چه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
فکر میکنید برای تهران چی کار کردن؟ ما هم داریم توی دود و آلودگی خفه میشیم. کی جوابگوی این همه بیمار سرطانی و ریوی است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
عسل خانم لطفا دور نگیر و تند هم نرو
این کار اهتمام بین المللی رو میخواد دولت کاری نمیتونه بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
خانم عسل اگر میشه با اطلاعات بیشتری اقدام به کامنت گذاری بنمایید
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
عسل خانم زنگ را زدن مهد کودکت دیر شد خانم معلم دعوات میکنه...........
اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
عسل خانم راست میگه اهواز الوده ترین شهر جهان .میتوانید یه سرچ بزنید .از توهین هم نکنید 23:24
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
پایتخت .چند برابر حد مجاز میشه 2 یا3 ؟ اما اهواز شده 65 برابر . بعد از اونم دستگاه هواشناسی خراب شده. یعنی سوخته .ببین چی بوده که دستگاه هوا شناسی سوخته وای به حال ریه ی مردم
یه هفته گذشت خودتم تازه از خواب بیدار شدی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
http://www.tabnak.ir/fa/news/470986
بفرمایید خاک خوب خوزستان میل بفرمایید
فعلا
خجالت برای دولت و مجلس.......
پاسخ ها
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
من خودم فرودگاه بودم و نماینده یکی از شهرستانهای استان رو دیدم که چطور در فرودگاه عجله داشت واسه خروج استان اما پروازها کنسل بودن .........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
عسل چرا الکی میگی معلومه داری از خودت در میاری
ببخشيد تا زماني که نمايندگان محترم مجلس درگير پياده روي آقاي ظريف هستن مگه خاک و گرد و غبار چقدر مهمه که بهش بپردازن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
آفرین .
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
گرد و خاااااااک نه غبار
مريم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اينايي که منفي دادن تو کدوم استان نشستن خداييش؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
همه چیزو با هم قاطی نکن مسائل مختلف رو باید جدا جدا حل کرد . گرد و خاک جدا راه رفتن جدا (از هوای گل الود ماهی نگیر :) )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
اینایی که منفی دادن تو اصفحان هستن
از تبریز
| Germany |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
بیسواد....اصفهان نه اصفحان....ضمنا تو انگار با اصفهانی ها مشکل داری.....
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
ناشناس 00:30 آخرش این درد حسادت نسبت به اصفهانی ها تو را میکشه.........
عماد
| Germany |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
احسنت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از اصفهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
از صمیم قلب با همه هم میهنان خوزستانی ابراز همدردی میکنم
امیدوارم مسئولین هرچه سریع تر برای حل این مشکل بزرگ تصمیمات اثربخشی بگیرند
واقعا رقت باره
کاش کمپین هایی از طرف مردم ایجاد بشه بالاخره این صدای مردم رو کسی باید بشنوه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
موافقم
موافقم
100 دفعه موافقم
با تشکیل کارگروه و ستاد بحران و .... هیچ اتفاق خاصی نمی افتد.
متاسفانه کشور ایران داره به سمت بیابانی شدن پیش میره
پاسخ ها
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اما یادت نره خوزستان کمی جلگه ای بوووووووود اما چی شد که خشک و بی آبو علف شد .........!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
بعضیا نفت شو بردن بعضیا هم اب شو .یکی پیدا نمی شه خاک شم ببره ؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
برای اینکه عسل خانم کوچولو خشک سالیه به همین سادگی .
سلام
گردوخاک دقیقا از سال 82 بعد از حمله امریکا به عراق شروع شد و چندین سال است که خوزستانی ها از این گردوخاک در عذابن و تا حالا برای حل اون فقط وعده و وعید دادن. تنها زمانی جدی شد که تهران هم سال 88 گردوخاک شد.
اما طبق گزارشات این گردوخاک های امسال بیشترش از داخله و ربطی به بیابون های عراق و عربستان نداره. دلیلش هم عملکرد بد مسئولین و خشک شدن تالاب های زیر زمینی و خشک سالی و افزایش بیابان ها و به تبع اون از بین رفتن کشاورزیه که طی چند سال آینده ترکشش استان های دیگه رو هم میگیره. آگه تا اون موقع ما زنده بودیم و گردوخاک به تهران رسید مسئولین فکری برا حلش می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
باید از قیر استفاده بشه ، بریزن تو بیابوونا .. ولی متاسفانه موضوعات و هزینه های مهم تر وجود داره مثل جیب بعضیاا
روزگاری خاک ریز بستیم برای وطن.روزگاری خاک نشین ویرانی جنگ شدیم امروز خاک تنفس می کنیم درانتظار عدالت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
اشک های منو در آوردی!!....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
عدالت چی هست ؟ خیلی وقت است از واژه نامه حذف شده .
لطفا بگویید چه باید کرد مجموعهای از اقلیم جنوب ایران وعراق وعربستان لم یزرع ورملی است در بادهای شدید طوفانی از گرد وخاک در اسمان است دنیای امروز دنیا تعامل است ایا سه کشور میتوانند پروژه تثبیت شنها را اجرا کنند؟
من خودم منتقد دولتم ولی چکارش کنن قیر پاشدن و این حرفا هم یه مسکنه و تاثیر چندانی نداره مثل اینکه بگی بارون نمیاد تقصیر دولته مگر اینکه اظهار همدردی مسولان منظور شماست که فعلا دولت دو سال است که مشغول مذاکرات هسته ای هست وقت نداره اصلا شاید با امریکا توافق کردم این مشکلم حل شد !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
بابا حقوقدان!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
احیانا اصفهانی نیستید جناب حقوقدان؟آب هور رو پس بدن برنح تو لنجان نکارن هوای اهواز هم درست میشه
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
همون دیگه امثال شما اونقدر به فکر مسائل خارج از کشور هستین که از مسائل مهمی چون تنفس مردم بازموندی......... دقیقاً از اونور بوم افتادیم
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
ناشناس 23:44 این درد اصفهان آخر تو را میکشه.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
آقایان اصفهانی فکر نمکنید هزینه انتقال آب از سرچشمه های رودخانه کارون هزینه تمام شده آب برای مصارف مختلف افزایش می دهد آیا بهتر نیست از آن برای تولید و کشاورزی در همان پایین دست رودخانه استفاده شود که هزینه های تولید کاهش یابد آیا این کار هدررفت منافع ملی نیست؟؟
آیا زمانیکه مردم و کشاورزان آب برای آشامیدن و تولید نیازهای اولیه خود ندارند این خیانت نیست که آب را برای زیبایی شهرتان ببرید؟؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
بلاهت هم حدی داره!!!!! ناشناس 23:44 برو اصفهان هوا را ببین بعد نظر بده!!! اصفهان بعد از اهواز یکی از آلوده ترین شهرها است و کسی هم برنج نمی کاره.ضمنا آب زرد کوه هم ارث پدرت نیست!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
21:33 فعلا که با پول نفت زیر پای ما خوزستانیا اون اب سر چشمه ی کارون شده ارث واسه شما
داود
| Germany |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
کی گفته اب رو واسه زیبایی به اصفهان میبرن . اصفهانم همچین شرایطش بهتر از اصفهان نیست. ابی که میاد اصفهان فقط واسه رفع کمبود اب اشامیدنیه حتی واسه صنعت و کارخونه ها هم استفاده نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
علی دلبندم منشا آلودگی خشک شدن تالاب هورالعظیم است که بیشترش به سد دجله در عراق است و کمی هم به احداث سد کرخه روی کرخه است که تالاب زیر دست اون است و به کارون ربطی نداره ضمنا صاحب اصلی آب کارون زردکوه و شهرکرد است نه خوزستان
فواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
سلام بابا چرا بجون هم افتادین اصفهانی بختیاری خوزستانی آذری لر بلوچ و...... همه برادریم هموطنیم همه جای ایران سرای من است اما مشکلات اولویت بندی بکنیم من در حومه دزفول زندگی میکنم بخدا نفسم بالا نمی آید خفه شدیم مردیم مردم شریف و عزیز ایران برادران خواهران بدادمان برسید کمک کمک کمک کمک کمک کمک .....
هم میهنی از اصفهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
هم وطنان عزیز و غیور خوزستانی
فاجعه زیست محیطی و شرایط بحرانی هوای شما برای ما بسیار ناراحت کننده است و همین جا با همه شما عزیزان از صمیم قلب ابراز همدردی میکنیم
شرایط زیست محیطی ماهم متاسفانه بسیار درد اور است ولی نه به اندازه شما،
به امید روزی که شما خوزستانی های عزیز و همه هم وطنان عزیز ما در شرایط سالم زیست محیطی زندگی کنند
برفه یا گرد و خاک!!! خدایا.....چقدرررررررر هم که رسانه ها توجه میکنن به این مساله.حالا تو آمریکا یکی رو بکشن تا 20 روز از زوایای مختلف بررسی میکنن مساله رو. بد به حال ِ ما.....
خانم ابتکار کاری از دستت بر نمیاد لطفا برو کنار. پست و مقام به چه قیمتی؟
پاسخ ها
حجت
| United States of America |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
ایشون به هر قیمتی باسد خدمت کنن
نمی فهمید شماها که
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
آقای حجت پس لطف کنید بگید تشریف بیارن اهواز واسه چندسال زندگی کنن آزمایش انجام بدن تحقیق انجام بدن پژوهش انجام بدن وگرنه همه خارج از گود ادعای پهلوانی دارن.......... اگه تابناک منتشر کنه.
به قول آن شاعر بزرگوار : ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش
واقعاً دیگر استان خوزستان و بخصوص شهرهای اهواز و آبادان قابل سکونت و زندگی نیستند. به امید روزی که بتوان از این مکان رخت خود را جم کرد و رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
بهترین کار متاسفانه همینه .
بندگان خدا گناه دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
ممنونیم بابت دلسوزیتون
اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
منظورت ماییم الان :) . ولی خدایا کمک
به به چه هوایی
جلسات مجلس بمدت ده روز از تهران به اهواز منتقل شود شاید بفکر بیفتند
پاسخ ها
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
زهی خیال باطل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اون که فقط زمان احمدی نژاد بود
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
آحی بمیره برات......حسرت بدل موندی ناشناس 14:48 خیلی دلت می خواد محمود جون دوباره برگرده؟پاک ترین دولت...............!!!!!!!!!!!!!!!!!1
تابي جون دمت گرم خيلي دمت گرم. حرف دل ما مردم خوزستان رو زدي. ادامه بده كه خوب شروع كردي. بدون حداقل با اين پيگيري كه انجام ميدي كلي دلمون رو خوش كردي. از اين مسئولين كه ما دلخوشي نديديم.
پاسخ ها
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
تابی جون وظیفه شناس :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
پاچه خواری اینترنتی که میگن همینه . تابناک جون شما هم که بدت نمیاد این شکل نظراتو بچاپی :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
خخخخخخخخخخخخخ
عسل هی بهت میگن نظر الکی نده دیدی پاچه خوار اینترنتی لقب گرفتی خیلی با حال گفتی ناشناس 00:46
اشکال نداره احمدی نژاد میخاد برگرده...هه هه هه. ..
مملکت با جلسه و سخنرانی درست نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
اینو واقعا خوب اومدی هروز هر روز سخنرانی باید برای هر مساله یه سازمان جدا تشکیل بدن نه اینکه سخنران تو همایشهای مختلف کنن . انصافا انتقادت منطقی بود
خوزستان دیگه کجا هست ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
همونجاست که تمام مملکت رو نون میده. همونجاست که اگه نبود الان ملخ میخوردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
تاسف
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
راست میگه اینقدر محروم شده که این بیسوادم یادش رفته چه برسه به باسوادها.........
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
آی کیو ... پروفسور ... داره با کنایه حرف میزنه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
خوزستان همانجایی است که بهترین جوانان این مملکت برای دفاع از دین و ناموس و امنیت من و شما شهید شدند. بنده با خوزستانی های عزیز همدردی می کنم هروقت می شنوم خوزستان هوا گرد و غبار شده دلگیر می شوم...
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
خوزستان همونجائیکه سالهاست داره آب و نونت رو میده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
یعنی واقعا دیگه . هر چند که پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
نه به نظر من درست میگه...احتمالا خوزستان از رو نقشه ایران حذف شده که هرفاجعه ای اتفاق بیفته آب از آب تکون نمیخوره
چرا غصه میخوری!!! اینجا خوزستانه تهران که نیست!!!!! همین که بگن کشور داره با نفت خوزستان اداره میشه باید کلاهتونو بندازید بالا!!!! خانم ابتکار هم که حواسش به همه جا هست.
بعنوان یک تبریزی از تابناک تشکر می کنم.در حالی که صدا و سیما و تعداد زیادی از رسانه ها حتی شاید در اخبار حاشیه ای به این مصیبت بزرگ نپردازند،ولی تابناک کمر همت به فاش کردن بیدادی که به مردم خطه خوزستان می رسد کرده است.
...
ان شاء الله خداوند عنایتی بکند و باران رحمت را بفرستد و زمین های تشنه ی ما را سیراب کند،والا .................!
پاسخ ها
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
ما هم از شما مچکریم هموطن خوبم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
تشکر هموطن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
البته ممنون از همدردیت ولی انصافا صداو سیما گفت من خودم دیدم
فواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
تشکر یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من /انچه البته به جایی نرسد فریاد است.
کاش میشد ذهن آدم ها رو خوند تا فهمید واقعا توی ذهن مسئولان چه میگذره؟! واقعا اگر هر کشور دیگری بود، مسئولینش نسبت به مردمش اینقدر بی تفاوت بودن؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
++++++++............
هوا خوبه ! تو هم خوبی ! منم بهتر شدم انگار!
هی.
پاسخ ها
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
نه والا بدتر شدیم :(
راه حل بده هی عکس از گردوغبار نذار اینو که همه میدونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
سایت خبری باید راه حل بده؟ یا دوستان و بستگان شما که مسئولن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
راستی دو سه تا راه حل هم میذاشتی کنار مطلبت به جایی بر نمیخورد
ههههههههه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
چرا واقعا داری میخندی هموطن .
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
خنده من از گریه غم انگیز تر است
کارم از گریه گذشته ،به این میخندم.
نرود میخ آهنی در سنگ....
خوزستان دیار مظلومان بوده و خواهد بود مهم اینه که دوستان در پایتخت توی پنت هاوس هاشون نشسته باشن و مدام صفرهای موجودیه بانکیشون رو بشمارن یوقت چیزی ازش کم نشه حالا که جنگ نیست تا نیاز به سینه های سپر کرده خوزستانیا باشه پول نفت و گازشون هم که مستقیم به حساب پایتختیها واریز میشه دیگه چه اهمیتی داره خوزستانی هوا بخوره یا خاک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
به خاطر یک طرفه بودن نظرت منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
بهتون برخورد جناب تهرانی، حرف حق زده دردت اومد؟
چه باید کرد تابناک جان یه راه کار هم شما ارائه بده.
ملت شریف ایران می دونید مشکل کجاست؟ مشکل ایته که هزینه های کلانی که از جیب ما برای حل این معضلات اختصاص پیدا میکنه به دست اهل فن نمیرسه که راه حلی صحیح پیدا بشه، این طرح ها و پروژه ها پشت درهای بسته به دوستان و آشنایان مسوولان داده میشه و نتیجه اینه که هیچ هیچ هیچ .......
پاسخ ها
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
آره دیگه الان فوتبال شده سمبل بحث های دولتی ها خوب همیشه بازنده از زمین خارج میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
عسل شما چی میگی معلوم اصلا؟
تابناک متشکریم ولی ما خوزستانی ها شهروند درجه 2 هم نیستیم که اگه بودیم تو این چند سال مشکل حل ميشد . از زمان شروع گرد و خاک پروژه انتقال آب سرعت بیشتری گرفته و آقای رئیس جمهور با افتخار از پویایی شهر اصفهان صحبت میکنه نتیجه انتقال آب خشک شدن تالابهای خوزستان لطفا اطلاع رسانی کنید که منشأ این خاک داخلی است و گردن دیگر کشورها نیندازید آهای مردم ایران کمک کنید ما داریم زنده به گور میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
منشا این گرد و خاک ها داخلی نیست.
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
ناشناس مگه جنابعالی در آزمایشگاه دانشگاه شهید چمران تشریف داری که این نظر رو رائه دادی منشا کاملاً داخلی
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
عسل خانم خیلی بچه ای...........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
عسل نظر متناسب با خبر و کامنت بده اگر نه که برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
باآزمایش هایی که اخیرا شده مشخص شده نوع گردوغبار 80درصد داخلیه.
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
ناشناس 23:35 چرا حرف الکی میزنی برای اینکه حرف خودت را ثابت بکنی؟با کدوم آزمایش فهمیدن که 80 درصد گردو غبار داخلیه؟چرا حرف از خودت در میاری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
مجید دلبندم
منشا گرد خاک خشک شدن هور العظیم است
که 2/3 در عراق است که از سد بستن وی دجله است و دیگه رود کرخه و بستن سد کرخه است و ربطی به کارون نداره کمی مطالعه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
از انجا که جهت باد در این چند روز که هوا خاکی جنوب شرقی ودر شهرهای شرق ماهشهر هوا نسبتا خوب منسا این خاک اطراف ماهشهر و امیدیه است
آخه چه قصوري است گرد و غبار امروز مال بي تدبيريهاي چندين ساله قبلي است مسئولين مي توانند نابسامانيهاي ايجاد شده را چگونه در عرض چندروز حل كنند مطمئنا اگر راه حل سريعي وجود داشت قبل از هشدار شما انجام مي شد البته يك راه حل ديگه ي تابناكي وجود دارد اينكه مسئولين هركدام يك آبپاش بگيرند دستشان و هواي غبار آلود اهواز را آب پاشي كنند
سلام باوضیعت خراب ریه وجانباز شیمایی هستم به خدا از شدید صرفه خودم که هیچ خانواده ام نیز خسته شدهاند و دریغ از یک کپسول اکسیژن با با یک فکری بکنید زنده رنده داریم زنده به گور میشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
توکلت به خدا مرد
تا نصف جمعیت استان تلف نشود و اجساد وسط خیابان ها نگندد، مطمئنا هیچ اقدامی نخواهد شد!!!!!!! فعلا شهرداری ها وقت ندارند و مشغول فروش تراکم و صدور مجوز ساخت برج هستند!!!!!!!!
درود بر شما تابناکی های عزیز، شاید در این روزگار بی برادری و بی هموطنی، شما برادر و هموطن ما شوید.
سوال :دیگر چه اتفاقی باید بیافتد تا متوجه شرایط اضطراری خوزستان شویم؟!
جواب: باید حداقل سیصد جنازه در خوزستان رویت شود تا ثابت شود که شرائط اضطراری است, البته پزشکی قانونی باید تایید کند که علت فوت, خفگی در اثر گرد و غبار بوده و نه چیز دیگر
جامعه مدرن، پنت هاوس نشینی، خودرو های لوکس آنچنانی و لباس های برند معروف....... خلاصه حکایت کلاغی که رفت خود را به شکل طاووس در آورد و کلاغ بودن هم فراموشش شد.
هور و تالابها رو خشک کردن که نفت استخراج کنن که شهروندان درجه یک تو رفاه باشن و ما زنده به گور بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
چرا چرت و پرت میگی!!!!کدوم هور و تالاب را خشک کردن که نفت استخراج کنن؟؟!!!!چرا وسط دعوا نرخ تعیین می کنی؟خیلی از شهر ها درگیر ریز گردها هستن که حتی امروز تا زنجان هم رسیده و همه از این موضوع ناراحت هستند.
صادقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
ناشناس زنجانی شما ازهیچی خبر نداری لطفا برو تحقیق کن بعد اظهارافاضات بفرما!!
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
مؤدب باش زنجانی محترم استان ما هر 4 فصل سال درگیر این مسأله است و شما بیشتر و بیشتر از این تأسف بخور که شدت این گردو خاک در خوزستان چقدر بوده که به استان شما هم رسیده .بله درسته خشک شدن منابع آبی و استخراج نفت باعث این مشکلات
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
نفت ارث پدری کسی نیس. برای کل ملت ایران هست . می فهمی ؟پس اینطور صحبت نکن
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
آقای صادقی شما از هیچ چیز خبر نداری.منشا این گرد و غبار از شمال آفریقا-عربستان و عراق است.
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اگر نفت مال همه است پس بیا اینجا و محکم بگیرش تو بغلت.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
بله درسته نفت مال همه ملته ولی نه فقط مضرات برای خوزستانیها و منافعش برای بقیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
ناشناس زنجانی، خودت چرت و پرت میگی. اول بیا اهواز یه دستی رو آتیش بگیر بعد دربارش صحبت کن. مرفه بی درد
با تشکراز شما بابت اعلام گوشه ای کوچک از درماندگی مردم این خطه .بخدا دستمان به هیچ جابندنیست جلوی چشمانمان فرزندانمان، اطرافیانمان و... هرروزدچابیماریهای مختلف و نامعلوم می شوند وراهی بیمارستانها و ما مانده ایم که گناهمان چیست؟!شایدتنهاراهمان مهاجرت باشدوبس!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
تنها را مهاجرت است .
خوزستان نمونه است، دیری نخواهد شد که کل ایران به این شکل در آید!!!!! فاعتبروا .......
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
متاسفانه همینطوره.
درود بر شرفت تابناک
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
خواهش ميكنم از آلودگى هواى تهرانم صحبت كنيد.واقعا تهران مظلوم واقع شده.
صادقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
آقا آرش ما حاضریم کلی پولم بهت بدیم وجامونو عوض کنیم.
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
ببخشید که اخبار تمام شبکه های سیما از استان شما و وضعیت هواش صحبت میشه و فقط 5 ثانیه از خبرها واسه باقی استانهای دیگه ست.......برو خجالت بکش بروووو....
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
تمام استانها برای تهران کار میکند.شما از بس خوردید ناله میکنید.مظلوم هه هه
صدای حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
آقای آرش خوندن جمله "واقعا تهران مظلوم واقع شده." واقعا من را شاد کرد و از ته دل خنداند. تهران هم حتما مانند سایر نقاط مشکلاتی دارد اما شما یک سفر بیا خوزستان تا معنای "واقعا مظلوم واقع شدن" را درک کنی.
اسمان ما شده رنگ زمین
زیر زمینمان میدهد بوی طلا
رود ما بودخروشانترین رود
رود ما شده همسطح زمین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
این یعنی شعر بود؟
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
شما برو اشعار ترانه های عمو پورنگ رو بخون درقندون لب خندون اونا واسه سن شماست........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
عسل تو چند سالته ؟ چرا بی ادبانه پاسخ هموطنانتو میدی ؟ عصبانی هستی خوب باش دلیل نمیشه بی ادبی کنی ای بابا این دیگه کیه
بیشتر ازهرچیز دلمان میسوزد که متوجه میشویم بیشتر این گردوخاک منشا داخلی داردکه ازسالها قبل تذکرات لازم درخصوص آنها داده شده وطرحهای مختلف بیابان زدایی در این استان درمیانه راه به هردلیل متوقف شده اند!!یادمان نرود روزگاری این استان سرشار از جنگل و درخت بوده است !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
آب هم نیست بخوری دنبال پول نفتی!!!
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
آققققققققققققااااااااااااااااای محترم این گرد و غبار ها ریشه داخلی ندارد و منشا آن صحرای شمال آفریقا-عربستان و عراق است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
آقققققققققققققااااااااااااااااااااااااای ناشناس یه زمانی منشا خارجی داشت الان داخلیه انشالله به درد ما دچار شی به حق علی
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
ناشناس 8:03 چرا مثل پیرزن ها نفرین میکنی .منشا این گرد و غبار شمال افریقا -عربستان و عراق است.
اگر نفت خوزستان متعلق ب کل ایران است پس مشکل آلودگی هوای خوزستان مشکل کل ایران است..چرا مسولین ساکتند؟آیا این وظیفه نمایندگان استان نیست ک صدای نفس های خسته و تنگ خوزستان را ب مسولین برسانند..و سیعلم الذین ظلموا ای منقلبا ینقلبون..
قدیما کویر نشین ها برای حفاظت خود از طوفان های کویری دور روستاهایشان طاق و گز می کاشتند. آیا امروزه در اطراف شهرها باغ و درختی به جا مانده است؟؟؟؟؟؟ خودکرده را تدبیر!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
شما دقیقا" علت علمی فاجعه را بیان کردی: درخت
درخت که شکستن شاخه آن مثل شکستن بال فرشتگان بود... و ما حالا می فهمیم چرا
هر درخت در نیم متر مربع زمین زندگی می کنه اما با احتساب شاخ برگش 200 متر مربع سطح مضرس ایجاد میکنه که بخاظر تضرس گردو غبار را به دام میندازه... رطوبتش هم در مهار غبار کارا عمل میکنه. در قسمت ریشه هم با درگیر کردن خاک از جدایش آن جلوگیری میکنه. درمان این درد فقط "درخت" است. ما با درختان مهربان نبودیم...
مگر اتفاقی افتاده ،تابناک جان ! چرا سیاه نمائی می کنی برادر! چرا عمالکرد مسئولین کشوری و استانی را به چالش می کشی ؟ نکنه از جایی ناراحتی !.....ما اهوازیها خیلی حالمان هم خوب است.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
ما هنوز زنده ایم
احسنت به صبر ما خوزستانی ها!!!!
پاسخ ها
دارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اين اسمش صبر نيست.
خوزستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
مردم نجیب خوزستان!!! مطمئن باشید این نجابت هم حدی دارد!!
الان از تلویزیون برنامه تلویزیون کویت را نگاه می کنم. با توجه به نزدیکی فاصله خوزستان و کویت اما اینها انگار مشکلی ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
واقعا از اظهار نظر های مغرضانه بعضی هاتعجب می کنم!!!!!یعنی میگی که کویت مشکل ریز گردها را نداره؟!!!!!یعنی هوا از آمریکا وارد می کنند.این مشکل هم در ایران هم کویت و هم در عراق وجود دارد.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
ناشناس 18:14 شما احیانا عرب خوزستانی نیستی؟که احیانا برای نمک روی زخم پاشیدن نظر می دی؟احیانا کویتی ها هوا را از آمریکا وارد می کنن؟!!! تو اونجا بودی که می گی ریز گرد نداشتن؟ایرانی هایی که توی کویت زندگی می کنن تلفن زدن گفتن اونجا هم هوا افتضاحه پس بیخود نظر نده.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
برادر عزیر ناشناس 21:45 بحث آلودگی هوا چه ربطی به قومیت افراد داره؟ممکن زمانیکه منشا گردو خاکها خارجی باشه بعضی از کشورهای اطراف رو هم فرا بگیره ولی حداقل اگر منشاء داخلی داره مسئولان یه فکری بکنن.
نگارنده عزیز کل مردم ایران به غیر از شهر تهران شهروند درجه 2و3 هستند.آدم به چشماش دیگه نمی تونه دروغ بگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
بخدا ما هم که تهرانیم وضعمون بهتراز جاهای دیگه کشورمون نیست....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
نه بابا تو همین تهران هم شهروندان درجه بندی میشن . آقازاده ها و بقیه !!!
سلام
همیشه مسولان در دوحالت برای انجام کاری عکس العمل انجام میدهند
1-زمان نزدیک شدن به انتخابات مجلس دلشان ضعف میره برای خدمت به خلق خدا
2-خدای ناکرده خدای ناکرده اگر تعدادزیادی از هموطنان دچار حادثه یا مرگ و میری بشوند شور و غلغله در مجلس و نهاد ها به پامیشود و ان موقع هم دنبال حل کردن مشگل نیستند بلکه دنبال پرتقال فروش میگردند تا تقصیر را گردن یکی بیندازند.
از تابناک خواهش میکنم جان مولا منعکس کند
روزگاری خاک ریز بستیم برای دفاع ار وطن.روزگاری خاک نیشین ویرانی جنگ شدیم .امروز به امید عدالت خاک تنفس میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
برای دفاع از وطن از همه جای ایران در جنگ شرکت داشتند هموطن!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
آره از همه جا اومدن ولی خوزستانی ها همه چیزشون رو تو جنگ از دست دادن، خونه و زندگی و کار و ... و تازه بعد جنگ فهمیدن چه بلایی سرشون اومده و عوارض هشت سال زندگی در فضای رعب و وحشت جنگ رو شماها نمیفهمی. اونوقت الان همه ادعا دارن برای جنگ و انقلاب خیلی مایه گذاشتن. خوزستان تنها جایی بود که امام دربارش گفت دینشو به اسلام ادا کرد. می فهمی این یعنی چی؟
به دوستم در تهران زنگ زدم ، میگم اینجا (اهواز) بشدت خاک آلوده.
به من می گه برید حال کنید امروزو براتون تعطیل کردیم.

هیچ نگران نباشید ، آثار این گنه کاریها را همه ملت داره جواب می ده.
باسلام
اخبار شبکه استانی خوزستان در ساعت 23 مورخ 931119 فقط و فقط گزارشی از وضعیت شهر و مصاحبه ای با مردم اهواز را به تصویر کشید. تصویری که ما مردم خوزستان روزها و شبهاست که با آن رو به مرگ تدریجی هستیم . مسئولین صدا و سیمای خوزستانی که باید یقه مسئولین را گرفته و حداقل با مصاحبه با متولیان ، این موضوع را به عنوان یک رسانه بومی به رسانه به اصطلاح ملی منتقل کند چنین خنثی عمل می کند ، دیگر چه انتظاری از مسئولین تهران نشین می رود. ما مردم خوزستان هر چه می کشیم از مسئولین خود استان است . تا دیروز دود سکوهای نفتی شرکت نفت ، نفس مردم را گرفته بود حال خشک کردن هورالعظیم برای استخراج نفت مسبب این وضعیت شده است. آیا زمان آن فرا نرسیده تا آقایان پاسخگوی این اوضاع باشند؟ یا باید به انتظار بنشینیم و مرگ تدریجی فرزندان خود را نظاره گر باشیم.
از مسئولین سایت تابناک برای پیگیری و اطلاع رسانی این فاجعه زیست محیطی تشکر میکنم.
هنوز دیر نشده که کارون هم خشک بشه کافیه یه نگاه بهش بندازی...
اون وقت مسئولین شرکت نفت که هیچ وقت نشده دو روز تو استان خوزستان باشن مدعی این هستن منشا گرد و خاک ها از عراق و عربستان هست... این دنیا که کسی زورش به شما نمیرسه ولی اون دنیا من که از حقم نمیگذرم بترس ای شخص به ظاهر مسئول بترس که حق الناس بخششی توش نیست مادر من اسم شدید گرفته خدا جوابش رو بهت بده...
این اتفاق یک اخطار است اگر هرچه زودتر به داد دریاچه ارومیه
رسیدگی نشود باید منتظر فاجعه زیست محیطی و انسانی در استانهای آذربایجانغربی،شرقی و کردستان شاید هم در سرتاسر ایران باشیم .هر چند هم اکنون استانهای آذربابجانغربی،شرقی و استان زنجان بشدت آلود گردوغبار می باشد.
درودبرتابناک
عمده ترین منشا ئ گردوغبار خوزستان داخلی است ومربوط به خشکاندن تالابهای هورالعظیم عدم وجودکمربند سبز وکاهش بارندگی میباشد
البته میتوان بطروق دیگر به مردم کمک نمود
سوبسید دراب .برق.هزینه های درمانی افزایش یارانه و...
آقا ممنون که فکر ما هستید هرچی در اخبار و فضای مجازی می گردیم هیچ کس به حجم مصیبتی که داریم حرف نمی زنه . بخدا دیگه داریم متقاعد می شیم که ما خوزستانیها شهروند درجه nام این مملکت هستیم. آخه ثروتمندترین شهر دنیا چرا باید بدبخت ترین شهر دنیا باشه ؟ نمیشه یه ذره از این ثروت رو صرف صاحبش بکنیم؟ آیا این بی عدالتی نیست؟
کاش مسئولین توی این شرایط به اهواز سفر کنند تا نفس کشیدن در گرد و غبار رو درک کنند.
کاااش
اگه این اتفاق برای تهران افتاده بود, تا الان به فکری کرده بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
وزیر بهداشت اومد دیگه
کل نیمه غربی وجنوب غرب به مرور زمان به بیابان تبدیل می شود.گستره ی گردوغبار از خوزستان بیشتر است وایلام وکرمانشاه وآذربایجان غربی هم در برگرفته.ولی متاسفانه شما فقط میگید خوزستان همانطور که در جنگ تمام غرب کشور درگیر بود وکمتر اسم برده میشود.البته کاش مشکل حداقل براخوزستانی ها حل شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
همه تمرکز کردن روی خوزستان، بابا ایلام هم یک نفر بجز بنده اشاره کنه که بیشترین مرز با عراق داره 430 کیلومتر
ما ایلامی ها برای ریزش باران دعا میکردیم.حالا باید دعا کنیم لایه ی سنگین خاک دست از سر دیارمون برداره!!!
یه نگاهی به دور و ورتون بکنید نکنه مثل بقیه جاها دچار یه سری مشکلات شویم خدای نا کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
نه ما دچار یک سری از مشکلات نمی شیم .مردم ما غیور هستند و به موقع مشکلات را حل می کنند.شما نگران نباش.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
یعنی مثلا آقا امین تهدید کردی؟مطمین باش که اون روز هیچوقت برای کشور ما نمی رسد.
مگه میشه آب و هوای کره زمینو تغییر داد ؟
این موضوع ناشی از تغییرات و گرم شدن زمین و کاریم از دست کسی بر نمیاد ...
پاسخ ها
صادقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
لطفاآدمهای بی اطلاع حرف نزنند!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
یعنی تو این منطقه فقط برای ایران خشکسالی هست ؟ کشور های همسایه این مشکل را ندارند .
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
من نمی دونم که این نظر منطقی سروش را چرا یک عده ای منفی دادن!!!! چرا به جای عقل احساسمان را به کار می اندازیم .مگه کسی خوشحاله که هوای خوزستان آلوده به گرد و غباره؟علتش خشکسالیه و با توجه به گرمایش کره زمین متاسفانه بدتر هم خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
چرا زمین فقط تو ایران گرم شده؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
ناشناس 8:04 زمین فقط توی ایران گرم نشده !!!!گرمایش جهانی موجب این خشکسالی هاست.
کاری برامون نکنید ولی روزی میات که شهر و استانهای دیگر وقتی گرفتار این مصیبت شدن اونوقت وقتی کار از کار بگذره که دیگه دیره و مرگ ملت را باید دید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
هموطن خرمشهری من،فاصله هوایی خرمشهر با کویت چند کیلومتره؟مگه میشه که این ریز گردها در کویت نباشه؟مگه اونا هوا ندارن؟شما که میگی کاری برامون نمی کنین خودت پیشنهاد بده "چه باید کرد" اگه می دونی که من از یک شهرستان دیگه بیام اهواز و هوای شما را استنشاق کنم که جیگرت حال بیاد بگو تا بیام!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
مرد باش بیا بعد نظر بده هموطن گلم
چند ساله ديگه روي پيراهن تيم ملي به جاي تصوير يوزپلنگ تصوير آخرين بازماندگان خوزستان رو چاپ كنيد
پارازیت ول دهید درست می شود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
از اون ناقلاهای افسانه ای هستی تو!
چند روز پیش یکی از مسولان بلند پایه در مورد سرطان گفت مردم باید همکاری کنند لطفا ایشان بفرمایند کسی دیگری پارازیت ها را میفرسته مردم چه طوری همکاری کنند.مردم که نمی توانند فیلتر شوند هم جلوی پارازیت ها را بگیرند هم جلوی گردوغبار رامسول عزیز مردم به اندازه کافی جان شبرین خود را فدای بی مبالاتی ها کرده اند.
تابناک ممنون که مشکلات استان ما را منعکس میکنی .... اگر تحریمها اثر نکنه حتماً گردوخاک بر روی ما که نفسهامون پر از خاک شده و اثرات تدریجی آن به مرور بر روی مردم خوزستان پدیدار میشه
قبلا تابستون گرد و خاک بود حالا زمستون هم اضافه شد...
تهرانی ها سالم باشن خدا رو شکر .
ما در ابادان یک پالایشگاه داریم که 10 برابر جمعیت ابادان پرسنل دارد. اما هنوز 90 درصد ابادانی ها بیکار هستند.
در ابادان دوتا رودخانه داریم اما هنوز اب ابادان شور است.
همین اب در شهر های دیگه شیرین استفاده میشه ولی چرا اینجا اینطوریه؟
تا کی می خواید حق ما خوزستانی ها رو بخورید.
تا کی بیکاری ، فقر ، خاک ، اب شور و بالا سری باید داشته باشیم ( مدیران ادارات ابادانی نیستند)
یادداشتی برروی کاغذباطله ای درکارهای روزانه رییس جمهور بگذاریدشاید یک وقتی اتفاقی آن را بخواند (من در اهواز نمی توانم نفس بکشم )
کنار گوش خوزستان یه شهره اسمش دهلرانه به خدا ثوابه یکی هم به داد ما برسه ماهم وضعمون بدتر از اهواز نباشه بهتر نیست.نمایندگان ملت! کمی به فکر ملت باشید.دلواپس ملت باشید نه اون مرد رفته و دار و دستش.امیدوارم منتشر کنی تابی جون.
و کاشکی رسانه ها اسمی از ایلام رو هم بیارن.انگار که کیفیت هوای ایلام بیسته
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
مطمئن باشيد اگه گوش شنوايي صداي ما رو شنيد و اگر مسئول وجدان داري كاري كرد سودش براي شما هم هست
بابا یک #مرد# تو این مملکت نیست محیط زیست را تحویل بگیره؟؟
انصافا خوزستانیا دِینشون رو در همون ۸ سال جنگ به ایران و ایرانی ادا کردند و اینهمه مصیبت و مشکلات حقشون نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
درسته خوزستانی ها درجنگ شرکت داشتند و بعضی هاشون هم مهاجرت کردن.ولی در جنگ از همه جای ایران شرکت داشتند.
صدای حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
آقای ناشناس منظور ایشان هم این نبود که بقیه کشور در جنگ شرکت نداشتند اما اینکه بار اصلی مبارزه و بر دوش مردم خوزستان بود و این مردم بیشترین ضرر را در این زمینه کردند و بعد از جنگ هم استان آنها که از آبادترین استان های ایران بود (اگر نگوییم آبادترین) به یکی از محرومترین استانها تبدیل شد امری واضح و غیرقابل کتمان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
دوست عزیز میدانم در مشکل بزرگی هستید اما بی انصافی نکنید در جنگ همه استانها هم دینشون را نسبت به خوزستان ادا کردند و شما را تنها نگذاشتند.
هم شما و هم ما همه میدانیم که این مشکل دیر یا زود برطرف خواهد شد پس سخنی نگوییم که بعدا" نادم باشیم
سلام
دانشمندان کدام نقطه از کهکشان کشف کرده اند که خوردن شیر التیام دهنده مضرات الودگی هوا است؟ مگر شیر از نای به معده میرسد؟ حتما با ماسک و شیر اثار مرگبار این الودگی هوا بر طرف می شود.
هر آنچه در درون میبود، از برون جایگزینش کردید
و آنچه فرهنگ مهر میبود، از درون واژگونش کردید
نباید استانی که 100 سال به کشور نفت داده به این وضعیت دچار گردد اگر نفت متعلق به کل ایران است این مشکل را نیز ملی بدانیم
چهار چیز بدون چهار چیز باقی نمی ماند.
1_علم بی بحث 2_ملک بی سیاست 3_پول بی تجارت 4_ایران بدون خوزستان
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
درود.
اهوازیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
درود
الحمدلله علی کل حال.
پول نفت و پتروشیمی و گاز که مال همه کشوره بعدش اونوقت چرا باید خاک تنهاش مال ما باشه ؟؟ اره دیگه وقتی این اقایونی که اینجا مدیر عامل و هیت مدیره این شرکت های نفتی و پتروشیمی هستن یکیشون اینجا زندگی نمیکنن واسه اینه که هیچ کدوم از مسئولین محترم هوای اینطوری رو ندیدن فقط هر چند وقت یکبار میان خوزستان و تعریف تمجید میکنن و ما ملت بجای که اعتراض کنیم خوشحالیم دارن تعریفمون رو میدن از ماست که بر ماست
اگر دكتر بود،اگر چاوز بود،اگر رحيمى بود......... در يك هفته حل ميشد.حيف كه قدر اين عزيزان را ندانستيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
واقعاً ؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
باش تا صبح دولتت بدمد............
من اهل نفرين نيستم، ولي امروز به عنوان يه ايراني ميگم، مسئولين! خدا از سر تقصيراتتون نگذره.
واي به حال اون دنياي شما...
اميدوارم مردم مظلوم شهر و ديارم، ديگه هيچ وقت از اين اتفاقات براشون پيش نياد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
ای بابا چرا نفرین می کنی ؟ مسئولین دیگه چکار کنند ؟ باید با شما اظهار همدردی می کردند که کردند . عجب آدم پرتوقعی هستی شما !
chghadr dard avareh,vaghan motaser shodam,kash mitonestim komaki bekonim,cho iran nabashad tane man mabad
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
شما بزرگترین کمکت اینه که فینگلیش ننویسی خیلی ضایع است!
خانوم ابتکار مچکریم!!!!!!!!!!!!!
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
وقتی برای یک کارگاه 50 متری فسکنی محیط زیست میکه باید 1000 متر فضای سبز احداث کنی تا مجوز بدیم جای شگفتی است برای تاسیسات استخراج نفت به آن عظمت حتی یک سانتیمتر فضای سبز نمیخوان!
"مرد" میخواد این کارها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
آخه آدم ...چه ربطی به مرد یا زن بودن دارهیعنی الان تمام امور مملکت که مردا دارن اداره میکنن گل و بلبله همین ی مشکل مونده! یا اصلا در زمان قبل از این خانم این مشکل نبوده! یا سیاست های غلط سایر خانم ها باعث همچین مصیبتی شده! چرا بعضیا مثل شماها همیشه در حال ماهی گرفتن هستید؟ وقتی نظرات ..... مثل نظر شما رو میبینم باورم میشه که مشکلات کشورم ناشی از وجود افرادی مثل شماست
واقعا در عجبم از واکنش صدا و سیما....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
حتی بی بی سی و منو تو هم اخبار گردو خاک رو بصورت کامل پوشش میدهند و در این زمینه با کارشناسان مصاحبه میکنند و لی تلویزیون ایران انگار که نه انگار اتفاقی در حال وقوع است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
من تو چندتااخبار دیدم . که گزارش تهیه کرده بودند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
صدا و سیما خجالت بکش
آی به داد ما برسین خفه شدیم بخدا بقآن باور کنین دیگه چی باید بشه دیگه چرا نمیبینید مارو بابا ما نباید حتما تهرانی باشیم که
خانم ابتکار ی یک روز در. خاک اهواز تشریف بیارید، خدمت باشیم.فیض ببرید
شبکه خبر موقع اخبار هواشناسی گفت خوزستان هواش بارونیه در حالی که بارون خاک داشت می اومد
واقع فکر کردند میتونن این ماجرا رو بپوشونن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
برنامه اندروید منم میگه بارون باید بیاد عجیبه
این تازه اولشه گرد وخاک های بیشتری در برم
توروخدا اخبار خوزستان خودمونو دیدین!!!شرم آوره
میخوان بلایی که سر دریاچه اورمیه آوردن به نوعی دیگر اونجا در بیارن
من ديشب با ديدن صحنه هايي از اهواز از خودم خجالت كشيدم.....
مردم مهم نيستن!!
وای ار تبعیض ها ........
خلایق هر چه لایق !!!!!!!!!
شاید لیاقت ما خوزستانی ها همین باشه !
خوزستان جزء شهروندان درجه 2 ایران میباشد بنابراین شما هیچ حقی ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
برو بابا
تو این شرایط سخت وخطرناک کمی به فکر مردم باشن مسئولین تا مردم هم توشرایط سخت وخطرناک کشور هم حمایتشون بکنن
...خوزستان را فقط برای نفتش میخان وبس...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
هموطن!!!!!!! مغرضانه حرف نزن!! خوزستان چشم و چراغ همه ایرانه و با این حرف ها کسی نمیتونه بین ملت تفرقه بندازه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
همین دو چشم من شاهده که خاک پاک خوزستان با خون جوانان از سیستان تا آذربایجان آبیاری شده این حرف را نزن هموطن. درد و رنج شما بسیار است ما می فهمیم و از اینکه کاری از دستمان بر نمی آید بخود میپیچیم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
ناشناس 8:53، این حرف شما و ابراز همدردی که دردی رو از خوزستانیها دوا نمیکنه. واقعا اگه خوزستان سپربلای مملکت نیست پس چیه؟پس چرا هیچ کاری نمیکنن؟
صدا و سیمای تعطیل .
با سلام
علت اصلي گرد و خاك، خشك سالي منطقه خاور ميانه است و علت خشكسالي فعلي كه هر سال هم شديدتر ميشه، گرم شدن زمين به علت تجمع گازهاي گلخانه ايه. حل اين مشكلات يك عزم جهاني رو ميطلبه و خيلي كاري از دست يك يا دو كشور بر نمياد. اگر همين الان همه كشورها تصميم بگيرن از سوختهاي فسيلي و مشتقات نفت استفاده نكنند، سالها طول ميكشه كه دوباره آب و هواي زمين به وضعيت سابق برگرده. اين مشكلات نتيجه توجه نكردن همه ما به مسائل زيست محيطيه. بايد اين فرهنگ بين مردم جا بيفته كه در مصرف انرژي صرفه جويي كنند، بجاي اتومبيل شخصي از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده كنند، بجاي محصولات پلاستيكي بيشتر از محصولات تجديدپذير استفاده كنند، درخت بكارند، به درختان و گياهان و حيات وحش احترام بگذارند، جلوي از بين رفتن جنگلها و عرصه هاي طبيعي را بگيرند، با زمين خواري مقابله كنند، نسبت به واحدهاي صنعتي كه آب و خاك و هوا را آلوده ميكنند با تشكيل تجمعات واكنش نشان دهند. با مطالعه و پيگيري اخبار مرتبط، اطلاعات محيط زيستي خود را افزايش دهند. عضو سازمانها و جمعيتهاي غير دولتي (مردمي) حفظ محيط زيست شوند يا اگر وجود ندارد به دنبال تأسيس چنين نهادهايي باشند.
با تشكر
اولا از تابناک بخاطر انعکاس خبر هوای خاکی خوزستان سپاسگزارم
ثانیا خواهش میکنم هموطنی که تا حالا یکبار هم پاشو خوزستان نذاشته و ازموقغیت استان مظلوم ما اطلاعی نداره لطفا نظر نده.
ثالثا به اطلاع هموطن هامون برسونم خاکهای اخیر همه منشا داخلی داره اون دوستی که گفته چطور کویت خاک نیست عزیزمن جهت وزش بادهای استان متاسفانه از غرب به سمت شرقه معمولاو بدلیل اینکه کویت عراق وعربستان شرقی تر هستند لذا حتی بادهای با منشا خارجی هم روی خوزستان اثر بیشتری داره.گرچه بازهم میگم خاک اخیر فقط منشا داخلی داره
رابعا اگه مثل سالهای قبل مالچ پاشی انجام بشه و طرح کمربندسبز خوزستان که بیش از40سال قبل برنامه ریزی شده انجام بشه اگه تالابهای استان مثل هورالعظیم وتالاب شادگان احیا بشن اگه آب کارون ودز رو برای سایر استانها انتقال ندن تو کوتاه مدت این مشکل برطرف میشه.
مشکل خوزستان اینه که تمام سرمایه های استان خرج جاهای دیگه میشه ومسئولین هم صدای مردم مظلوم استان رو نمیشنوند.
كارها و خرج هاي مهم تر از مشكلات خوزستان اجازه نميده كسي به فكر مردم بدبخت اونجا باشه.
خاکشش هم نداشتیم حداقل قابل تحمل باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
++++++++++++
"خاکشش!++++++++++
:-)
جالبه همه میگن این گردو غبار از عراق و عربستان میاد! ولی خود اون کشورها این همه ریزگرد ندارن؟ چطوریه که باد همه رو میاره ایران؟!!!
اهواز، دوباره خاک شدید شده. خبرتون رو بروزرسانی کنید
لطفا این رو هم بدونین که این اتفاق امروز هم دوباره افتاد
از این پس به جای واژه نامانوس خاک بر سرت بگویید خوزستان بر سرت.
امروز صبح از خواب بیدار شدم دو سانت خاک روم بود. یکی بگه الان چه سالیه. من حق دارم بدونم چند سال خوابیم.
واقعا اینجا مردم دارن زنده به گور میشن. کافی یک ماه درآمد نفت خوزستان رو قطع کنیم ببینیم بقیه ایران چه طور میخوان زندگی کنن. کمک...کمک.......کمک.......کمک.......
آيا هنوز وزارت نيرو و نمايندگان اصفهان بدنبال انتقال آب کارون به اصفهان هستند؟
اين تصميمات کلان نشون دهنده اينه که مردم خوزستان شهروند درجه ٢ هستن...
ما توی استان فارس دیشب تاحالا از خونه بیرون نمیتونیم بریم
الان میفهمیم حال خوزستانیهای عزیز رو
لطفا اطلاع رسانی کنید تا مسئولان از خجالتشون یه کاری بکنند
تا صدای کسی در نیاد همینه
متاسفم
برای خودم برای هموطنهام برای کشورم
متاسفم
این خاک جدید خاک تالاب شادگانه هیچ ربطی به عراق نداره
...
اینجا خوزستان - ماهشهر- گرد وغبار وحشتناک طوفان شدید 21.11.93
وقتشه وقتشه رفتن وقتشه
عین فیلم های تخیلی شده
من سه سال اهواز بودم اما اینجوری نشد
مردم نازنين خوزستان خيلي حق دارندونبايد اينچنين روزگاري داشته باشند من بعنوان يك هموطن اردبيلي باهمشون همدردي ميكنم وبراشون متاسفم اميدوارم هرچه زودتر اوضاع بهتر بشه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
از شما برادر عزیز و هموطن تشکر میکنیم
فواد
| Seychelles |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
سلام تشکر ازهمدردی شما یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان عزیز عزیز عزیز
خدایا این دیگه چه مصیبتیه,حالا که دارم این نظرو می نویسم انگار دراهواز قیامت شده ,دوتا بچه‌هام دچار سرفه شدید ومن که چشمانم ورم کردن,چرا مسئولین کاری برامون نمیکنن,آخه تاکی باید تحمل کنیم.
زینال بندری کجاست که نظر کارشناسی بفرمایند؟!! ایشون که همش در رابطه با مسائل مربوط به حجاب و ازدواج و شبکه های اجتماعی حی و حاضر جواب هستند الان کجا تشریف دارند؟
اقلیم ایران تغییر کرده دلیلش هم بی توجهی به محیط زیست در سالهای گذشت هست الان دولت توانایی مهار این بحران رو نداره همانطور که نمیتونه جلوی زلزله رو بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
توانایی رسیدگی به حال مردم خاک زده! رو هم نداره؟ اعتبار هم نمیتونه تخصیص بده؟واقعا که
دریاچه ارومیه خشک شد.. اما رودخانه خوزستان رو خشک کردند.
امروز 21 بهمن 93 باز هم روزی خاکی برای خوزستان
...افسوس! افسوس
مسئولین عزیز تو رو خدا فکری به حال خوزستان بدبخت کنید نمی تونیم از شدت خاک نفس بکشیم.همه تنگی نفس گرفتن.خوزستان مگه جز این کشور نیست دزفول ما فقط 2600 شهید داده.
سلام .دوستان منشاء این خاک داخلیه بخاطر اینکه باد جنوی شرقیه نه شمال غربی که بخاد از عراق یا عربستان بیاد ذهنتونو مشغول بیرون کشور نکنید که فکر کنند اطلاع نداریم.یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
ناشناس 13:46 پیداست که از اقلیم و آب و هوا هیچی سرت نمیشه!!!همیشه جهت باد از غرب به شرق یا از غرب به شمال شرق است.آپولو که نمی خواد هوا کنی برو بیرون و به حرکت ابرها نگاه کن ببین به چه سمتی حرکت می کنند.
سلام تابناک خواستم یک خسته نباشد محکم و قشنگ یه این نمایندگان اهواز بدم فقط بگن چطوری باید این محبتشونو که به این شهر روا میدارن جبران کنم وبگم بهشون اهواز شهری هستش که درجنوب غربی ایران واقع شده.ومن الله توفیق
قبول داریم که منشاء این مشکل مربوط به تصمیمات و کارهای غیرکارشناسی و عدم انجام پروژه های بیابان زدایی است اما از دولت محترم خواهشمندیم با استفاده از دانش متخصصصان امر ،درکوتاهترین زمان ممکن این موضوع رو حل کنه
ظاهرا فقط تهرانیا و اصفهانیا و چند شهر دیگه شهروند این مملکت هستند...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
آقا نیما لطفا تشریف بیارین اصفهان و وضع هوا را ببینین که بعد از اهواز دومین آلودگی هوا را در سطح استانی دارد.
خوزستان داره خفه میشه.دولت کمک کنید.الآن وقت خواب نیست
ما رکورد زدیم
دیگه توی خونه هم نمی شه نفس کشید«
داریم زیر خاک دفن میشیم
کمککککککککککککککککک
حالا فعلا بگذارید دریاچه ی ارومیه را احیا کنند بعد.....
باسلام ازتوجه!!!! همه مسئولین محترم کمال تشکرراداریم-ازتبعیض قائل نشدن آنهابین تهران وسایرشهرها!!!واقعاممنونیم-گاهی اوقات تهران هم همین هواروتجربه میکنه و شاهدرفت وآمدهمه مسئولین توخیابون بخاطرهمدردی بامردم هستیم-اینهاروکه میبینیم کمی امیدوارمیشویم!!!!
متاسفانه این داستان تا 25 سال آینده ادامه داره.
نه دولت و نه مجلس وقت ندارند به این مسائل پیش پا افتاده توجه کنند دنبال مسائل مهمترشونند.
خدا را هزار مرتبه شکر میکنم که توی منطقه من این اتفاق نیافتاده. مگرنه مطمئن هستم که هیچ یاری گری پیدا نمی شد چون منطقه من خارج از تهران و اصفهان و بسمنان و کرمان و.... واقع شده است. خدا صبر به مردم مظلوم اهواز بدهد. خیلی ناراحت شدم.
دارم خفه میشم یکی به دادم برسه.
هوا بس ناجوانمردانه خاک است ..
نمردیم شهروند درجه دو هم شدیم
استان خوزستان که بیشتر نفت کشور از این استان تامین می شود نباید در چنین وضعیتی رها شود عدم توجه و رسیدگی به این مشکلات قابل حل باعث ایجاد مشکلات بزرگتر و غیر قابل حلی مانند مهاجرت های جمعیتی گسترده از این استان برای کشورمان خواهد شد.
بدانيد تير نفرين مردم خوزستان شكارتان خواهد كرد
كساني كه كاري از دستتان ساخته است و انجام نميدهيد از خدا شرم كنيد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
برادرم نفرین نکن حرکت کن.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
علی آقا به کدوم طرف حرکت کنه؟لطفا جهت حرکت را توضیح دهید .شمال -جنوب-شرق-غرب.
در زمستان شهر های ایران همه برف و باران میاد به جوز شهر های استان خوزستان وقتی این شهر ها برف و باران میاد در خوزستان خاک میاد. مسئولین باید یک فکری برای این مشگل بکنند
خدا مگه ما ادم نیستیم هرچی بدبختیه مال ماست اصلا میدونید چیه خلایق هر چی لایق
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
خدایا ما را خلق کردی که فقط بدبختی به ما بدهی؟
آخرت ازت شکایت می کنم.
خدا ازت شاکیم.
حتما باید تو فرگوسن امریکا میبود تا رسانه ای بشه؟!
حالا معنی «خاکبرسر مان» شد را می فهم . واقعاً که خاک برسر همه ی ما
بخدا داخل خونه هستیم ماسک هم زدیم ولی نفس کشیدن سخته خیلی خاکش زیاده 'الغوث الغوث الغوث یا صاحب الزمان
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
الغوث نگو حرکت کن .
حق گرفتنیه نه دادنی.
ریه هامون دیگه جواب نمیده .داریم زنده زنده میریم زیر خاک.ما هم ادمیم ،ماهم نیاز داریم نفس بکشیم ،ماهم خانواده داریم،و نگران سلامتی عزیزانمون هستیم.ولی برای کسی اهمیتی نداره چون ما توی خوزستان زندگی میکنیم،کل کشور جونش به نفت خوزستانه و جون مردم خوزستان هیچ اهمیتی نداره.
این چه هوایی، در این موقع سال همه جا باید باران و برف باشه و هوا تمیز باشه ولی هوای خوزستان خاک و کثیف مسئولان باید برای این مشکل یک فکری کنند این چه هوایی اصلا نمیشه نفس کشید
کسی نیست به داد ما برسه خفه شدیم ملت...
خففففففففففففه شدم............
عدالت کجاست؟؟؟؟
خوزستانیهای عزیز،برای تهران هم هیچ کاری نکرده اند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
برای ایران کاری نکردند ولی دوست عزیز نهایت بی انصافی این حرف.
یه کمی فکر کن.وجدان داشته باش.
سلام تابناک لطفا این صفحه تون را باز نگه دارید که معلوم نیست تا کی این وضع بحرانی ادامه داشته باشه.خیر سر صدا وسیم که اگه در اونور دنیا یه اتفاقی بیفته برنامه زنده چند روز داره ولی بیخ گوشش 1 هفته این ریزگرد ها بشدت افزایش داشته انگار که نه انگار!!!!!!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
نگهدار.
لرستان در حال حاضر از نظز الودگی وگرد وغبار دست کمی از خوزستان نداره مردم در سختی وتنگنا هستند چرا از لرستان چیزی نمیگویید
هر دم از این باغ بری میرسد.
خانم ابتکار . لطفا استعفا بدهید و
تاسف برای تمام مسولین..خدایا خودت کمک کن
سلام
منشا تمام گردوغبار های دو هفته اخیر خوزستان داخلی بوده ولی تاسف که صدا سیما بجای اینکه طی گزارش سریع از ما مردم را مطلع کند بیشتر تبلیغ چیپس و پفک براش مهمه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
صدا و سیما تسلیت.
من که به عنوان یک جوان خوزستانی که مادر خود را از سرطان از دست داده ام که یکی از احتمالات منشا بیماری ایشان همین گرد و خاک بود از کسانی که باعث و بانی این اوضاعند و مسئولین پایتخت نشینی که در حل مشکل اهمال کاری می کنند به هیچ وضع نمی گذرم امیدوارم خدا هم از آنها نگذرد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
خدایا همین دردهای ما خوزستانیها رو به جون فرزندان کسانی بنداز که میتوانند کاری بکنند ولی بخاطر منافعشان نمی کنند ساکتتند مرفه بی دردند
نکند ما شهروند درجه دو هستیم؟ در اين مملكت مردم خوزستان شهروند در جه بيست به بالا هستند كاشكي فقط شهروند درجه دو بوديم
اگر برخی مسئولان رده بالا کشور که اصیلتا خوزستانی هستند یا بزرگ شده خوزستان هستند الان غیرت از خود نشان ندهند بهتر است بعد از این دیگه در عمر خود ادعای هیچ غیرتی نکنند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
بخدا قسم بنده خوزستانی هستم ولی در شهری دیگر ساکن هستم ولی همیشه دلم برای خوزستان عزیزم می تپد برای مردمم برای نجابتشان برای مظلومیتشان برای شهیدانشان برای .....
مردم عزیزم از ماست که برماست.
من خوزستانیم :جانداران از این پس بر سه گونه اند ششدار ، آبشش دار وخاک شش دار که موجودات خوزستان جزء سومی هستند . حالا روحانی متشکریم
آقای ناشناس که میگویی(خوزستانیهای عزیز،برای تهران هم هیچ کاری نکرده اند.)
...چون خوزستان هر روز این خاک را دارد حالا کمی کتر کمی بیشتر.در حال حاضر تهران باران است ولی خوزستان از اول زمستان تا حالا دریغ از یک باران ....
زیر خاک مدفون شدیم ...... همین
ما می توانیم!!!!!!!
سلام
واقعا متاسف هستم که مناطق غربی کشور با این مشکل مواجه هستند من از تبریز همدردی خودم را با مردم خوب این مناطق اعلام می کنم. آرزو میکنم با تلاش دولت تدبیر و امید این معضل بزودی این مشکل حل شوذ.
یاشاسین خوزستان
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
عزیزم ممنون.باز هم غیرت شما ترکها.
ای مردم تهران چرا ساکتید بابت این زندگی های مرفه شما ، ما مردم بدبخت خوزستان داریم آلودگی های نفتی را تحمل میکنیم .
هزینه پارکها ، بیمارستانها و خیلی امکانات دیگر شما از جیب مردم خوزستان خرج میشود.
اللهم اللعن قوم الظالمین
شاهرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
سلام تشکر ازهمدردی شما هموطن عزیز وغیور وباصفای آذری خدایش تو جنگ هم شما غیورمردان خیلی کمک وجهاد کردید تشکر یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان شاهرخ از خوزستان
از اصفهان
| Germany |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
من هم واقعا متاسف هستم امیدوارم هز چه زودتر این مشکل حل شود به امید خدا.
بالای 20نفر کشته شدن ساعت 11 صبح تو جاده اهواز ....
ببینید چند خانواده عزا دار شدن
خون اینها گردن ندانم کاریهای خیلی هاست تا برسد روز حساب
الان شب شده وزیر اومد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگه قرار باشه کار مثبت انجام بدن نیازی به اومدنشون نیست.ولی دقیقا هر وقت قرار کاری انجام نشه سرو کله اشون پیدا میشه.......... آب و بردید,نفت رو بردید ولی خاکش رو جا گذاشتید..................
برای صدا و سیمای ملی متاسفم که هیچ خبر و گزارشی از این شرایط پخش نمیکنه. و برای نماینده های اهواز و خوزستان متاسف تر.
همه میدونن خوزستان مشکل داره شما بهتره راه حل ارایه بدی
یه راه حلی که سریع این مشکل حل کنه اقای معترض
تابناک این صفحه رو لطفا بالا نگهدار. چرا صدا و سیمای ملی هیچی نمیگه؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
موافقم
...کویرهای قم, اصفهان ,یزد وکرمان با نفت وآب مردم بیچاره خوزستان بهشت شده ودشت سرسبز خوزستان جهنم.
عکسهارا که میبینم ینظرم بایدبنویسید ملتی که خاک بر سر شد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
به قول فردوسی :
چه کردیم کاینگونه خاک بر سر شدیم.
واقع مطلب این است که استاد ما روش مبارزه با ریزگردهارا ابداع کرده و تا جاییکه من میدانم ارائه هم داده بودند که با کم لطفی بعضی مسئولین روبرو شده بود و استاد ما هم دیگه صحبتش را نکردند تا این روزها که هوای اهواز آلوده شد . من و چند دانشجوی دیگه خدمت استادمان رفتیم و با ایشان صحبت کردیم که یکبار دیگر مجددا طرح را به مسئولین ارائه دهند که خدارا شکر ایشان پذیرفته و پرپوزال اجرای طرح را به مسئولین استان خوزستان و مرکز دادند . از حالا دیگه اگر اجرا نشد مقصر صددرصد آقایان مسئولین هستند .
وقتي در اثر تعطيلي ادارات و كارخانه ها چاه هاي نفت خوزستان بسته شود مسئولين تلنگر خواهند خورد و شايد فكري كنند
مردم خوزستان تا کی این همه بیداد را تحمل می کنید. آخر این همه زندگی است که شما دارید؟ چرا هیچ واکنشی نشان نمی دهید؟ چرا؟
اهواز به لطف طرح های کارشناسی انتقال آب !!! خاک انداز شد
کسی هست ما را یاری کند؟؟؟؟زنده زنده به گور شدیم....
برف اومد کی به داد ما رسید .....هیچکس!!!!!
نتيجه تحقيقات دانشگاه اهواز چه بوده ؟
منشا ريزگردها از کجاست ؟
اگه منشاء گردوخاک به قول توآفریقابود،اگه بایدتاشمال ومشهدهم میرسیدچطوراین همه مسافت روازآفریقا طی میکنه وتوخوزستان متوقف میشه.وبه مشهدوشمال نمیرسه؟بگذریم که بعضی وقت هابقیه استان های غربی روهم فرامیگیره ولی اکثرانصیب خوزستان میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
آقا رضای عزیز:متاسفانه این ریز گردها همانطور که گفتی منشا آن از صحرای شمال آفریقا وشمال غربی عربستان و جنوب عراق است.و اما چرا خوزستان بیشترین نصیب را از ریز گردها دارد بخاطر این است که در اولین مسیر حرکت ریز گردها قرار دارد.شما می توانید از شیراز-اصفهان -زنچان -لرستان-کرمانشاه-ایلام-و....شهرهای دیگر خبر بگیرید که ریزگردها به آنجا هم رسیده اند اما به دلیل دوری کمتر از خوزستان بوده است.یک عامل دیگر وجود رشته کوه زاگرس است که مقداری از ریزگرد ها را مهار می کند.
سهم مردم مظلوم خوزستان از آزادی فقط و فقط خون بوده و خاک هست .
برای کسانی که دنبال مدرک مستند برای منشا ریز گردها هستند در گوگل جستجو کنند با عنوان sources of middle east dust storm در قسمت image که نقشه کاملا نشان میده که منشا ریز گردها کشور عربستان است.
تابناک و دوستن عزیز آلودگی و گرد غبار فقط برای خوزستان نیست سایر استانها و شهرهای غربی هم همینطور هستن.

آقا هم دستور ویژه دادن که مساله آلودگی هوای غرب فورا حل بشه و نه فقط خوزستان!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
یا اهواز تا بفهمی آلودگی چیه!
امروز، 22 بهمن، دوباره خاک شدید شده، تابناک بروزرسانی کن
از الان باید کولر ماشین هارو روشن کرد تا حداقل بتونیم به امور زندگی برسیم،کولر هم یعنی بنزین بیشتر.
مگه چقدر حقوق میگیریم که بخواهیم همش رو خرج بنزین کنیم،اونایی که ماشین ندارن باید چکار کنن؟
بازهم. خاک .........خدایا به ما رحم کن.....
مطمءن باشیداگرکاری انجام نشد این غبار تاخود اصفهان وتهران میره حکایت همون دوتادرخت کاجه کنارخطوط سیم پیام نوبت خودتون هم میرسه که بچه هاتون از سرفه زیاد نفس تنگی بگیرنوشما هم فقط نتونید کاری بکنید اسیاب به نوبت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
آقا ebi مطمین باش که این غبار تا همه جای ایران میرسه ولی منشا آن جنوب عراقه.
پیام یک شهروند بهبهانی درباره گردوخاک خوزستان:

من خودم امروز بین جاده اهواز تا رامهرمز شاهد بودم باد شدید تمام گردوخاک از منطقه غیزانیه که 40 کیلومتری اهواز است را به سمت اهواز میفرستاد.اصلا گردوخاک ربطی به عراق و عربستان نداره.
اصلا گردوخاک ربطی به دولت و خانم ابتکار و استاندار ندارد.
گردوخاک یک پدیده زیست محیطی است که بر اثر کاهش بارندگی در دشت خوزستان و بسیاری از مناطق کشور پدید آمده که متاسفانه خوزستان به علت خشکسالی چند سال اخیر این پدیده بیشتر به چشم میخورد.
ایراداتی که من به مسئولیین دارم این است:
1)چرا پیش بینی هواشناسی از گردوخاک را از یک روز قبل به صورت گسترده به اطلاع مردم نمیرسانند تا لااقل مسافرین شهرستانی در سطح شهر حیران و آوره نشوند!!
2)چرا یک روز قبل از گردوخاک تعطیلی فردای آن روز را اعلام نمکنند تا شاهد رفت و آمد بیخودی در سطح شهر نباشیم!!
3)چرا ماسک بصورت گسترده و رایگان لااقل بین بیماران سالمندان دانش آموزان اطفال کودکستانها ترمینالها و رهگذران بدون ماشین و زنان و بازاریان از چند روز قبل یا همان روز توسط جوانان هلال احمر و بسیج توزیع نمیگردد!!
4)چرا برنامه های جانبی مثل تشویق مردم به مسافرت بیرون استانی و تفریحی مثل برنامه های صداوسیما برای مردم برای این چند روز گردوخاکی در نظر نمیگیرند!!!
5)چرا در مسیرهای اهواز به غیزانیه/اهواز رامشیر امیدیه/اهواز بندر امام ماهشهر/اهواز شادگان آبادان/ درختاری گسترده به کمک بسیج و هلال احمر و جهادسازندگی و محیط زیست و روستانشینان همین مسیرها صورت نمیگیرد.
حتمن منعکس کنید

از طرف یک مسافر بهبهانی که امروز از نزدیک شاهد گردوخاک خیابانهای اهواز و دهیاری غیزانیه بودم.شاهدم لباسهای سرتاپا خاکیم است و ناتمام ماندن کار امروزم در اهواز به علت تعطیل شدن ادارات بدون اطلاع قبلی در ساعت 11 بود.
داریم خفه میشیم داریم مرگ خاموش ....در خانه هامان هم ماسک میزنیم...خاک برسرمان شده
دیروز انگار یه سنگ روی قفسه سینه ام بود.نمی تونستم درست نفس بکشم.در حالی به علت تعطیلی و گرد و غبار از روز یکشنبه از خونه بیرون نرفته ام.تلفنی یک دستگاه تصفیه هوا خریدم950 هزارتومن.......دستگاه تصفیه آب هم که داریم.......دستگاه خنک کننده که نه,ایرکاندیشن هم داریم........حقوق یک سالمون باید خرج این تجهیزات بشه....حق بدی آب و هوا هم نداریم...اگه هم باشه یه مبلغ ناچیز خنده دار که اگه همش رو جمع کنی پول یه آب تصفیه کن هم نمیشه...............
امیدوارم روزی این مشکل حل بشه
اگر دولت نمی تواند مشکل را حل کند بگذارد مردم خوزستان خود دست به کار شوند و مشکل را حل کنند این نسل کشی نیست ؟؟؟؟؟؟
....نفت خوزستان سلامت باشد ,مردم خوزستان چه اهمیتی دارند؟
بچه هاشون آسمی میشن
پیرمرد پیرزناشونم زودتر میمیرن
خودشونم با هزار بدبختی بگذرون می کنن
سلام به همه ملت شریف ایران
از بعضی از نظرات هم استانی های عزیزم ناراحت نشین اگه در مقام قیاس قرار گرفتین درک کنین که فشار زیادی رو تحمل میکنیم.
حالا که کسی کاری از دستش بر نمیاد شما برامون دعا کنید
شاید این آخرین پیامی باشه که بتونم توی تابناک بنویسم:
نفسم گرفــــــــــــــــــــــــــــــــــــت ............ به دادم برسید ...
دوستان از استانهای دیگر اگر تمایل به پیست اسکی خاکی دارند میتونند تشریف بیار اهواز بیش از 1 متر خاک نشسته رو زمین!!!
رها سازی آب از سدها ی کرخه وکارون ومارون همانند گذشته واحیای تالابهای هور الهویزه وشادگان واراضی اطراف ماهشهر، امیدیه وهندیجان سریعترین راه ممکن برای رفع این فاجعه زیست محیطی است.ضمنا این گرد وخاکها منشا افزیقایی وعراقی نداشته وداخلی است.وجود زیوپلانتگتونها که زیستگاه آنها در هورها است در خاکهای اخیر آن را ثابت کرده است.
پس نماینده های خوزستان تو مجلس چه کارن؟ صداشون هم در نمی آید.
دولت،صداوسیما و رسانه ها به فریاد هم وطنانتان در خوزستان بشتابید
سالمندان و کودکان در حال مرگ تدریجی هستند
خب همه علما نظرشون رو دادند! تابی جان شما هم چشمات خسته نباشه از این همه ممیزی.....

الحق که کار سخت و دشواریه چشم دوختن به صفحه و خواندن و ممیزی کردن نظرات ....

مسلمه که بر طرف کردن این معضل در خوزستان و استانهای غربی کار یکی دو روز نیست و سالهاست که این پدیده به وجود اومد بزرگ شده و نمیشه به راحتی و فقط توسط دولت ایران حل بشه....اونچه که به منبع داخلی مربوط میشه رو مسئولین خیلی خوب میدونند از کجاست و میتونند به مرور و با تغییر اکوسیستم نواحی تغییر یافته حلش کنند و بقیه اش هم مربوط به کشورهای هم جواره یعنی یک پروژه فراملی میشه ....ولی اونچه که الآن خیلی خیلی ضروریه
جارو و خاک اندازه !!!! این خیلی مهمتر از کمک رسانی های درمانی به مردم اهوازه....!!!!!!
سلام همه جای ایران سرای من است من خوزستانیم حومه شهر دزفول الان 22بهمن ساعت 14:30 است هوا بشدت خاک آلود است بخدا تنفس سخت است حتی در خانه خودم هیچ سلامتی بچه های معصوممان بشدت تهدید میشود این مشکل مثل زلزله وجنگ است مردم شریف ایران بدادمان برسید خفه شدیم تورا بخدا .......
خخخخخخ آخر کامنتی به خدا مه صفا ماندم در مهارتت که از یک مطلب کاملا جدی کانال میزنی به بذله گویی و مرتبط با موضوع حرف اصلیتو با مزاح میزنی خیلی با حالی
اینجا اهواز است شهر خون شهر گلوله و رگبار شهر جسدهای افتاده در گوشه خیابانها که هر سال با افتخار مراسم میگیرید و میگوید یاد شهیدان را زنده باید نگه داشت شهری که هنوز بعد از 36 سال اباد نشد ، توقع بی جای است ترمیم هم نشده شهری که نفت و گاز ایرانیان را تامین میکند و مملکت را اباد کرده ولی خود مادری میکند و هیچ برای خود ندارد پول تعرفه اب شیرین میدهد ولی اب شور و الوده صنعتی میخورد گرمای 50 درجه تحمل میکند پول تعرفه برق کشوری میدهد و دم نمیزند وووو.....مادری که حجب و حیا دارد و به فرزندان خود نمیگوید من خسته هستم و دیگر نمیتوانم نفس بکشم، ملت ایران امروز ما داریم زنده به گور میشویم ، مایحتاج خود را نمیتوانیم فراهم کنیم ،فرزندان ما سرفه های بدی میکنند خیلی دلمان میشکند و نمیتوانیم کاری کنیم مادر من آسم گرفته و نفس نمیتواند بکشد پدرم هنوز مغرور است و سرفه هایش را پنهان میکند و مجبور است در این هوا شیفتی کار کند وووو.... هموطن مشکلات ما خیلی فراتر از زبان قاصر من است و خاک بر سر ما سرازیر شده و نفسمان به تنگ امده....
ما را دریابید و همه اهوازی باشید همانگونه که ما ایرانی هستیم
بی مزه
برف ، باران ، و خاک
حالت های آب و هوا
تمامی کارشناسان هواشناسی و محیط‌زیست دارن میگن، ریزگرد های دو هفته اخیر هیچ ارتباطی با عراق و عربستان نداره چون ریزگردهای عربی با بادهای جنوب غربی به شمال شرقی میان ولی جهت باد در دو هفته اخیر از جنوب شرق به شمال غرب هست که نشون میده منشاء این ریزگردها از تالاب نیمه خشک شده شادگان در جنوب خوزستان هست. دلیل خشک شدن تالاب های شادگان و هورالعظیم هم فقط و فقط پروژه های انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های خوزستان به سمت فلات مرکزی هست. ریزگرد های عربی در دو سال اخیر فعالیت چندانی نداشتند و خیلی کم شده بودند. تنها راه آبگیری مجدد تالاب های خوزستان هم حذف برخی از سدها به ویژه سد کرخه هست و بازگرداندن آبهای منتقل شده از سرشاخه های کارون، دز، کرخه و... است
اهواز و کلا خوزستان دقیقا زیر پونز هستن:
امنیت شهر: هزار ماشاالله
آب و هوا: الحمدالله
آب شرب: شکرالله
امکانات شهری: انشالله
رفاه و حقوق شهروندی: .....
ماندن یا نماندن، مسئله این است...
دیگر چه اتفاقی باید بیفتد تا متوجه شرایط اضطراری خوزستان شویم؟!
...
ما اینقدر سرباز تو خوزستان داریم که صبح تا شب همش کارهای تکراری انجام می دهند اگر هر سرباز روزی 10 عدد درخت بکارد ببینید روزانه چقدر فضا سبز ایجاد می شود با ور کنید خود سرباز ها بیشتر مشتاقند نه هزینهای نه پیمانکاری که بخورد و در ررود لازم به ذکر است مگر یک لوله کشی 6 اینچی از کارون تا اطراف اهواز چقدر هزینه دارد که می گویند هزینه داره ...خواهشمند است نظر را پخش کنید ممنون
اينها همه شعار كه ما به فكر همه هستيم ؟ آيا اگر تهران يا تبريز و... چنين گردو و خاكي را تجربه مي كرد باز هم اينگونه بي تفاوت بوديد.چرا درامد خوزستان خرج خودش نمي شود كه مردم آن بايد با چنين مشكلاتي دست و پنجه نرم كنند.آقايان حتما خوزستاني ما بين شما ها نيست كه خوزستاني ها اين همه زجر مي كشند و يا اگر هست ديگه از خوزستان رفته جاي خوش آب و هوا؟.
اینها از اثار مخرب 8سال جنگ بر محیط زیست است
بابا هزینه کنید این معضل درست بشه.من از یارانه ام میگذرم.تو رو خدا فکری به حال هموطنانمان بکنید.مدیریت هزینه کنید بودجه تامین بشه.
برای آخرین بار به همه آنهایی که میگویند این خاک منشا خارجی داردویابدلیل زمین گرم و... عرض میکنم جهت باد در طول روزهای گذشته از جنوب شرقی بوده است که ساکنین اهواز با کمی دقت در جهت باد می توانستند تشخیص بدهند واین یعنی منشا داخلی ... ضمن اینکه توقع ما خوزستانیها در درجه اول بیابان زدایی با کمی هزینه درداخل استان است نترسید از اعتبار ات تهران و... کم نخواهد شد
من فکر کنم این فکر که خوزستانی ها فکر می کنند نفت ارث باباشونه و اصفهان و تهران حقوق اونا را خوردند حسابی مشکلات روانی براشون اینجاد کرده.
خو عزیز من پیشرفت با شلوار جین و عینک ریبون نمیاد که با فعالیت و کار حاصل میشه.
می دونم مسولان خوزستانی تابناک این را پخش نمی کنند اما حداقل برای اطلاع خودشون خوبه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
اینقدر این نظر ناشناس 22:39 احمقانه است که ادم میمونه چی بگه!!!!
صادقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
پاسخشو من دادم ولی متاسفانه بعضی از متصدیای تابناک با غرض کار میکنند ...!!تابناک اگه مردی اینوبذار!
اقا بحث رو عوض نکنید بحران اروپا و امریکا را فرا گرفته است ...
طاقت بیار خوزستان البته بهتر بگم خاکستان هوای پاک حق مسلم ماست
ما خوزستانی ها در حال انقراض هستیم اونوقت خانم ابتکار به دنبال پیشگیری از انقراض گربه سانان است!
بعضی ها یه جوری موضع گیری میکنند که انگار در 8 سال پیش هیچ ریز گرد و آلودگی نبوده و همه جا هوای پاک بوده.انگار که مثلا دولت این گردو خاک رو آورده تو خوزستان.
هم میهنان عزیز خوزستانی
با شما در شرایط سخت آب و هوایی که دارید از صمیم قلب احساس همدردی میکنم
سالیانی است که ماهم معنی هوای پاک را درک نمیکنیم که البته بشدت بحران هوای شما نیست
به امید روزی که هیچ یک از هم میهنان ما در شرایط بحرانی زندگی نکنند.....
حالا اگر تهران یا اصفهان بود باس میدیدی چکار میکردن اما ما بیچارها ن
اب رودمون رو ک برون برا اصفهانیها
نفت هم بردن ما موندیدمو خاک خوردن یکی هم نگران نیس...
فقط میتوانیم بگوييم اللهم عجل لوليک الفرج
مطمئن باشید هیچکس به داد ما نخواهد رسید به جز امام زمان فرستاده های رئیس جمهوری هم فقط برای گمراهی ماست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر