بازدید 5598

عوارض عبور در تهران، خلاف قانون است

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل اینکه خودروهای تهرانی عوارض سالیانه پرداخت می کنند دریافت وجوه اضافه برای تونل ها بزرگراه ها خلاف قانون است.
کد خبر: ۴۷۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵ 07 February 2015
عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل اینکه خودروهای تهرانی عوارض سالیانه پرداخت می کنند دریافت وجوه اضافه برای تونل ها بزرگراه ها خلاف قانون است.

به گزارش ایرنا، «مهرداد بائوج لاهوتی» درباره پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر تهران برای دریافت عوارض از خودروهای ورودی به تونل ها گفت: تدوین قوانین شهری از اختیارات شورای شهر است و این موضوع مصوبه قانونی نمی خواهد.

او با بیان اینکه دریافت اضافه بر عوارض سالیانه از خودروها بی معنی است، ادامه داد: هر خودرویی که در شهر تهران تردد می کند، سالیانه برای استفاده از معابر شهری عوارض می پردازد، اما اگر بخواهد برای هر رفت آمد از نقاط خاص مانند تونل ها پولی دریافت شود، عوارضی مضاعف است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر این طرح اجرایی شود ورود به برخی از مناطق پولی خواهد شد؛ به همین دلیل ترافیک سنگین شهر تهران به نقاط دیگر انتقال پیدا می کند و فشار زیادی را به دیگر نقاط تهران وارد خواهد کرد که به نظر می رسد این کلان شهر دیگر طاقت بیشتر از این میزان ترافیک را ندارد.

او گفت که دریافت عوارض از ورودی به تونل ها بی معنی بوده، زیرا عوارض مضاعف محسوب شده و خلاف قانون است.

برخی رسانه ها در روزهای گذشته به نقل از «ابوالفضل قناعتی» رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از بررسی یک فوریت لایحه اخذ عوارض از معبرهای خاص شامل تونل ها و بزرگراه های پایتخت در این کمیسیون خبر دادند.

قناعتی موضوع ˈاخذ عوارض از معبرهای خاصˈ پیشنهاد مطرح شده از جانب یکی از اعضای شورای شهر دانست و تاکنون این موضوع بصورت رسمی در کمیسیون مربوطه مطرح نشده است.

این موضوع تنها نظر شخصی و پیشنهاد مطرح شده از سوی یکی از اعضای شورای شهر تهران است و تاکنون در کمیسیون مطرح نشده است.

قناعتی با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند کار کارشناسی و مطالعاتی دقیق از جانب شهرداری تهران است، گفت: در صورت ارائه این طرح از سوی شهرداری تهران، موضوع بصورت رسمی در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و اجرای این طرح منوط به تایید کمیسیون تخصصی و تصویب اعضای شورای اسلامی است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران، امکان بررسی و تصویب این طرح پیشنهادی برای اجرا در بودجه سال آینده شهرداری تهران را بسیار بعید دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰
تازه مردم عوارضی تو تهران میدن که به دلیل زوج و فرد نصف سال نمیتونن از خودرو شون استفاده کنن
سلام ماخونمون توی طرح ترافیک اصلی فقط جمعه از ماشین استفاده میکنیم ؟ باید برای چی عوارض سالیانه بدیم ؟ برای 52 روز جمعه در سال برابر کسی که 365 روز میتونه استفاده کنه باید عوارض بدیم؟
ما که نفهمیدیم قانون چیه. هر کی هر چی زورش رسید رو می کنه قانون. عوارض 12000 تومانی برای آزاد راه پل زال خرم آباد قانونه و عوارض چند صد تومن تهران قم هم قانونه!!!!
من در آمریکا زندگی می کنم و دریافت عوارض در تهران هیچ فرقی برایم نمی کند ولی چون به کشورم علاقمندم، لطفا این پیام را نمایش دهید.
پرداخت عوارض استفاده از معابر، فقط به قشر متوسط فشار می آورد چرا که قشر مرفه این مبالغ برایش عددی نیست و قشر ضعیف هم ماشین ندارد. لذا با این کار، قشر متوسط را به جمع قشر ضعیف اضافه کرده و فضا را برای استفاده راحتتر قشر مرفه باز می کنیم. همان کاری که در اتوبان شیخ زاید دوبی انجام می شود و این اتوبان محل جولان جوانان پول دار با ماشین های آنچنانی شده است. کلا دریافت عوارض، بر خلاف ظاهر آن، فاصله طبقاتی را زیاد می کند.
وقتي چهار تا بيسواد فقط صرف شهرت وارد شوراي شهر مي شوند مطرح شدن چنين طرحهاي مضحكي عجيب نيست
قابل توجه اعضای شورای شهر تهران اخیرا تونل رسالت برای عبور وانت ورود ممنوع اعلام شده
باعت مشکلات زیادی برای من شده لطفا علت را بصورت کارشناسی اعلام کنید
تبريك به اين نماينده باهوش واقعيت هم همين است وقتي عوازض ساليانه براي اتومبيل ميگيرند ديگه عوارض عبور اپل يا تونل معني ندارد.
این عضو شورا را به مردم معرفی کنید تا ببینیم این طرح ها را که بیشتر شبیه پروژه های خطرناک است از کجا در می آورند .
بگیرید مردم ما آماده اند
باید از کسانی که در تهران زندگی نمی کنند اما از امکاناتی که با پول ساکنان تهران فراهم شده استفاده می کنند هم عوارض دریافت شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس