بازدید 7035

بدون فشنگ و با تمرین ژست تیراندازی پیش به سوی المپیک

یک جور فراموشی خاص در میان مدیران و اهالی ورزش ایران وجود دارد. به این ترتیب که در گرماگرم مسابقات بزرگی چون المپیک و بازی‌های آسیایی از لزوم توجه حرفه‌ای‌ به رشته‌های مدال‌آور المپیک سخن می‌گویند؛ اما همین‌ که کمی از این فضا دور می‌شویم، داستان‌‌ همان داستان تکراری است.
کد خبر: ۴۷۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷ 07 February 2015
بدون فشنگ و با تمرین ژست تیراندازی پیش به سوی المپیکیک جور فراموشی خاص در میان مدیران و اهالی ورزش ایران وجود دارد. به این ترتیب که در گرماگرم مسابقات بزرگی چون المپیک و بازی‌های آسیایی از لزوم توجه حرفه‌ای‌ به رشته‌های مدال‌آور المپیک سخن می‌گویند؛ اما همین‌ که کمی از این فضا دور می‌شویم، داستان‌‌‌ همان داستان تکراری است.

به گزارش «تابناک»، اگر در اخبار جست‌وجو کنید، از کیومرث هاشمی تا وزیر ورزش و بیشتر مدیران عالی‌رتبه عرصه ورزش و حتی نمایندگان مجلس مرتبط با مسأله ورزش، همه و همه بار‌ها به این مسأله اشاره کرده‌اند که باید با در نظر گرفتن بودجه ویژه‌ برای رشته‌های مدال‌آور، سهم کشورمان را از مدال‌های رویدادهای بزرگ قاره‌ای و جهانی بیشتر کنیم؛ اما به رغم این تأکید‌ها می‌بینیم، ‌همچنان رشته‌های مدال‌آور ما در محاق هستند.

همین دیروز که سرخ‌پوشان پایتخت با یک شکست دیگر به رده دهم جدول چسبیدند، امیر خادم در دفاع از عملکرد وزارت ورزش برای تأمین هزینه‌ این تیم اعلام کرد، ‌پرسپولیسی‌ها تا اینجای فصل ۲۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند؛ ۲۰ میلیارد تومان برای شکاندن دل هواداران و فوتبال‌گریزی مردم. موضوع بحث اینجا اصلا این نیست که به فوتبالی‌‎‌ها پولی پرداخت نشود؛ اما اینکه وزارت ورزش این توانایی را دارد که تنها در یک مورد و برای یک تیم فوتبال در چند ماه ۲۰ میلیارد تومان سرمایه جذب کند، به ‌نظرتان برای رشته‌های مدال‌آور نمی‌توان این کار را کرد؟

شاید باورتان نباشد، ولی این روز‌ها در تمرین تیم ملی تیراندازی به دلیل نبود فشنگ ملی‌پوشان ژست تیراندازی را تمرین می‌کند. برای یادآوری بد نیست، بدانید ‌در همین مسابقات آسیایی اینچئون، وقتی کاروان ورزشی ما در روزهای نخست در کسب مدال ناکام مانده بود، نجمه خدمتی اولین مدال طلای کاروان کشورمان را کسب کرد و امید را به کاروان ایران آورد. در آن زمان بسیاری از مسئولان از لزوم توجه به رشته‌های مدال‌آوری چون تیراندازی سخن گفتند و اینکه با یک برنامه‌ریزی مطلوب، می‌توانند از المپیک پیش ‌روی مدال به دست آورند.

بنا بر این گزارش، الهه احمدی ملی‌پوش تیراندازی کشورمان ـ که با عنوان ششم المپیک، پرافتخار‌ترین زن ایرانی در این بازی‌ها به شمار می‌آید ـ بر این باور است با تلاش و توجه مسئولان به رشته تیراندازی، می‌توان ‌حتی به مدال المپیکی هم رسید، ولی به شرطی که امکانات اولیه برای این رشته فراهم باشد. «حدود یک هفته است ‌به اردوی تیم ملی ملحق شده‌ام. قبل از آن هم‌ انفرادی تمرین می‌کردم. در تمرین تفنگ بادی مشکلی نداریم اما در تمرین‌های خطی با مشکلات زیادی مواجه هستیم و متأسفانه فشنگ برای تمرین نداریم و مجبوریم که حالت‌گیری کنیم و بدون فشنگ هدفگیری کنیم‌».
 
اردوی آماده‌سازی تیم ملی تیراندازی برای مسابقات سهمیه المپیک در حالی در جریان است که ملی‌پوشان در برخی رشته‌ها به دلیل نبود فشنگ تنها ژست تیراندازی را تمرین می‌کنند تا به این ترتیب، خودشان را برای آوردگاه بزرگ المپیک آماده کنند.

این وضعیت در حالی در اردوهای تیم ملی تیراندازی حاکم است که از چند ماه پیش رقابت‌های کسب سهمیه المپیک آغاز شده ‌و فدراسیون تیراندازی به دلیل کمبود منابع مالی نتوانسته اعزامی داشته باشد؛ البته کمبود منابع مالی یک سوی قضیه است. بحث تحریم‌ها نیز مزید بر علت شده و دست فدراسیون تیراندازی را بیش از پیش بسته است.

سیدمهدی هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی می‌گوید: «اگر اعتبارات فراهم شود، تیر‌اندازان هفته آینده در اردوی هانوفر و مسابقات دورتموند شرکت خواهند داشت.
متأسفانه به دلیل نداشتن بودجه، مسابقات مکزیک را که برای کسب سهمیه المپیک بود، ‌از دست دادیم؛ فرصت‌هایی که از دست می‌رود، قابل جبران نیست‌».
 
و اگر پول فراهم شود، مشکل فشنگ نیز حل خواهد شد: «با دستان خالی نمی‌توانیم کاری ‌کنیم. با کمبود فشنگ برای تیراندازان مواجه هستیم. برای تأمین فشنگ صحبت‌های لازم را داشتیم. اگر بودجه کافی به دستمان برسد، خرید فشنگ را در اولویت داریم‌».
 
همه این‌ها در حالی است که تیراندازان کشورمان در چند سال گذشته ثابت کرده‌اند ‌از توانایی و پتانسیل بالایی برخوردارند و به رغم کمبودهایی که دارند، صاحب سکوهای قهرمانی می‌شوند؛ اما زمانی که بحث رقابت‌هایی در حد و اندازه‌های جهانی و المپیک می‌شود، قضیه فرق می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل