بازدید 13995

کشته شدن چند کارگر در عسلویه

«این حادثه زمانی رخ داد که راننده سرویس کارگران به دلیل نقص فنی سیستم ترمز نتوانست سرعت رو به افزایش خودرو را در سراشیبی جاده بندر سیراف مهار کند و در نتیجه از قسمت جلو اتوبوس با قسمت عقب یک دستگاه کمپرسی تصادف کرد.»
کد خبر: ۴۷۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳ 05 February 2015
صبح امروز بر اثر سانحه رانندگی در بندر سیراف (طاهری) واقع در منطقه ویژه عسلویه، پنج نفر از کارگران شاغل در فاز ۱۲ عسلویه کشته شدند. این حادثه در حالی اتفاق افتاده که ایلنا پیش از این بارها نسبت به خطر بکارگیری اتوبوس های فرسوده برای حمل و نقل کارگران این منطقه هشدار داده بود.

منابع خبری ایلنا در منطقه ویژه اقتصادی عسلویه گزارش داده اند این حادثه حوالی ساعت ۶ صبح امروز برای کارگرانی اتفاق افتاده است که طبق برنامه کاری روزانه از فاصله حدودا چهار کیلومتری محل اقامت شان عازم محل کار بودند.

بنا بر این گزارش، کارگران حادثه دیده از نیروهای متخصص و ماهری بوده‌اند که به واسطه شرکت پیمانکاری «درریز» در پروژه‌هایی که کارفرمای اصلی آن شرکت «پتروپارس» است مشغول فعالیت بودند.

براساس اطلاعات بدست آمده این حادثه زمانی رخ داد که راننده سرویس کارگران به دلیل نقص فنی سیستم ترمز نتوانست سرعت رو به افزایش خودرو را در سراشیبی جاده بندر سیراف مهار کند و در نتیجه از قسمت جلو اتوبوس با قسمت عقب یک دستگاه کمپرسی تصادف کرد.

از قرار معلوم شدت تصادف صبح امروز سرویس حامل کارگران فاز ۱۲ به حدی بود که به غیر از راننده تمامی سرنشینان ردیف جلویی سرویس کارگران (حدود پنج نفر) جان خود را از دست داده‌اند و دست کم حدود پنج نفر دیگر از سرنشینان این اتوبوس براثر آسیب‌ ناشی از این تصادف به بیمارستان امام خمینی کنگان منتقل شده‌اند.

به گفته منابع خبری ایلنا، اتوبوسی که در جریان حادثه امروز از آن برای جابجایی کارگران استفاده شده است مدل فرسوده «بنز ۳۰۷» بوده است که در لحظه تصادف دست کم ۳۰ نفر کارگر بصورت ایستاده و نشسته در آن حضور داشتند.

کارگران عسلویه پیش از این نیز نسبت به حادثه خیز بودن تردد اتوبوس‌های فرسوده‌ای که به عنوان سرویس جابجایی کارگران در جاده‌های منطقه ویژه عسلویه تردد می‌کنند هشدار داده بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس