بازدید 3882

گرد و خاک باعث قطع برق در آبادان شد

وجود مه شدید در جنوب استان خوزستان و پدیده گرد و خاک در چند روز گذشته در این منطقه، باعث قطع برق در تمامی مناطق شهرستان آبادان شد.
کد خبر: ۴۷۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴ 05 February 2015
وجود مه شدید در جنوب استان خوزستان و پدیده گرد و خاک در چند روز گذشته در این منطقه، باعث قطع برق در تمامی مناطق شهرستان آبادان شد.

به گزارش ایرنا برق تمامی مناطق آبادان، اروندکنار و شهر چوئبده از توابع آبادان از ساعت 24 شب گذشته قطع شد و در برخی مناطق تا ساعت 10 صبح این قطعی برق ادامه داشت.

با قطع برق بیشتر مناطق شهری آبادان، برق ایستگاه های پمپاژ آب شرب این شهرها نیز قطع شد و مردم آبادان، روز خود را با بی آبی و بی برقی آغاز کردند.

این مشکل همچنین باعث خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی و قطعی خدمات بانکی و اداری این شهر و به تبع مختل شدن امور روز مره مردم شد.

قطع برق در بخش اروندکنار باعث شد تا برخی از شناورهای صیادی که قصد داشتند، صبح پنجشنبه با حمل یخ و سوخت عازم دریا شوند از رفتن به دریا باز مانند.

مدیر برق ناحیه جنوب خوزستان نیز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:رطوبت بالای هوا باعث قطع جریان برق در خطوط انتقال فشار قوی اهواز به آبادان و ماهشهر به آبادان شد.

ˈرضا غضنفریˈ افزود:برق بخشی از شهرستان آبادان از طریق نیروگاه گازی آبادان تامین شده و با بهبود وضعیت جوی و در مدار قرار گرفتن خطوط فشار قوی انتقال برق، به تدریج همه شهرستان برقدار خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی آبادان نیز در گفت و گو با ایرنا رطوبت هوا در 24 ساعت گذشته را 95 درصد اعلام کرد.

ˈسعید ابراهیمیانˈ گفت:طی 24 ساعت گذشته دمای شهر آبادان در بیشترین دما به 25 درجه سانتیگراد و در سردترین زمان به 10 درجه سانتیگراد رسیده است که نسبت به روز گذشته پنج درجه کاهش داشته است.

پدیده ریزگردها، طی دو هفته گذشته باعث تعطیلی مدارس و لغو برخی پروازهای فرودگاه های آبادان، ماهشهر و اهواز شده است.

رییس جمهوری در جلسه روز یکشنبه هیات دولت طی دستوری به وزیران نفت، جهاد کشاورزی و روسای سازمان های محیط زیست و مدیریت و برنامه ریزی و استاندار خوزستان، بررسی فوری ریزگردهای استان خوزستان را خواستار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار