بازدید 11579

ماهواره ملی فجر در مدار زمین قرار گرفت

در خجسته ایام‌الله دهه مبارک فجر و در آستانه 14 بهمن روز فناوری فضایی، متخصصان افتخارآفرین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع بعنوان نخستین سازمان پرتاب‌کننده ماهواره در جهان اسلام و شرکت صنایع الکترونیک ایران بعنوان اولین سازنده ماهواره در کشور، به حول و قوه الهی موفق شدند با شعار الله اکبر و با رمز مبارک "یا محمد رسول‌الله " چهارمین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران را با نام «فجر» به فضا پرتاب کرده و در مدار زمین قرار دادند.
کد خبر: ۴۷۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴ 02 February 2015
در خجسته ایام‌الله دهه مبارک فجر و در آستانه 14 بهمن روز فناوری فضایی، متخصصان افتخارآفرین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع بعنوان نخستین سازمان پرتاب‌کننده ماهواره در جهان اسلام و شرکت صنایع الکترونیک ایران بعنوان اولین سازنده ماهواره در کشور، به حول و قوه الهی موفق شدند با شعار الله اکبر و با رمز مبارک "یا محمد رسول‌الله " چهارمین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران را با نام «فجر» به فضا پرتاب کرده و در مدار زمین قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سردار دهقان با تبریک این موفقیت ارزشمند به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهور و ملت شریف ایران گفت : طراحی و ساخت ماهواره ملی فجر حاصل تلاش مومنانه، خالصانه و جهادی دانشمندان و محققان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران و شرکت‌های دانش بنیان داخلی و مراکز تحقیقاتی، علمی و دانشگاهی کشور می باشد و نشان دیگری بر تداوم رشد بالنده علمی کشور در عرصه فناوری‌های پیشرفته است.

سردار دهقان پیرامون ماهواره بر سفیر فجر نیز اظهار داشت: ماهواره بر سفیر فجر که کلیه مراحل طراحی و ساخت آن به صورت بومی در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام شده است، تثبیت توانمندی ماهواره برهای جمهوری اسلامی ایران برای استقرار ماهواره در مدار زمین و دستیابی به یک پروژه ملی قابل طرح در سطح جهانی از دستاوردهای طراحی و ساخت آن می باشد.

وی ایجاد زیرساختهای مناسب و کسب توانمندی جهت طراحی و ساخت نسل جدید ماهواره برها، فراهم شدن زمینه ورود به بازار جهانی خدمات فضایی به واسطه پرتاب ماهواره، استفاده از توانمندیهای بومی در توسعه علوم و فناوریهای فضایی و طراحی ماموریت های پیچیده فضایی را از دیگر دستاوردهای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره ملی فجر ذکر کرد.

سردار دهقان در ادامه افزود : مرکز هدایت و کنترل عملیات فضایی کشور عهده دار پشتیبانی و نظارت بر عملیات بهره برداری ماهواره فجر به کمک شبکه ایستگاه های زمینی بومی می باشد که تمامی مراحل طراحی، ساخت، تست و نصب آنها توسط متخصصان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران انجام شده است.

وزیر دفاع با قدردانی از زحمات، تلاش ها و همت بلند متخصصان فضایی کشورمان در بخشهای مختلف به ویژه شرکت صنایع الکترونیک ایران و سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، این موفقیت و پیروزی بزرگ را در تداوم پیروزی های بزرگ ملت ایران در دهه فجر ذکر کرد و افزود : موفقیت کشورمان در عرصه فناوری فضایی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می رود.

سردار سرتیب حسین دهقان در پایان گفت: به فضل الهی دستاوردهای بزرگ دیگری در عرصه فناوری فضایی با همت و تلاش فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع در دست اقدام است که ان‌شاء‌الله در آینده به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۱۷
خوب کارایی این ماهواره چی هست؟ نظامی هست یا تجاری؟
پس کو سازمان فضایی؟؟؟؟؟؟
چرا تصویر واقعی پخش نمی کنند همش انیمیشن نشون می دن؟
سلام
چرا صدا و سیما فقط یه فیلم انیمیشن میزاره . مسخره نیست ؟
خداوندا ما را در پشرفت در همه جوانب علم و فن آوری و در سایه آن رفاه مردم عزیز ایران و آینده بهتر یار و یاور باش.آمین
ما نفهیمیدم ماهواره چه کاری قرار است انجام بده .
ماهواره چقدر وزن داره ؟
توچه مداری؟
با چه سرعتی ؟
چند تا عکسی
.
.

با این فعالیت خبری , خبر رسانی خسته نباشید !
چرا یه ماهواره رو با یه ماهواره بری که نسبت به قبلی هاش اصلا فرقی نکرده چند بار به یه مدار میفرستن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
این بار خود ماهواره مهمتر است . چون این ماهواره به به تراستر هوای سرد مجهز شده تا بعد از جدایی از ماهواره بر با استفاده از آن خود را بالا کشیده و به مدار دورتری برسد و در این صورت عمر مداری ماهواره بیشتر از ده برابر می شود یعنی بجای 2 ماه 1.5 تا 2 سال در مدار می ماند و با توجه به استفاده از سلول های خورشیدی بجای باطری مصرفی در طول این دو سال میتوان از آن استفاده کرد. انشالله ماهواره بر های نیرومند تر هم در آینده بدست متخصصین عزیزمان تولید و ساخت شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
مثبت اشتباهی دادم ببخشید.
ای کاش ارتفاع مدار ماهواره را هم اعلام می کردید.
با سلام به همه عزیزانی که در این سالها با زحمت و تلاش فراوان در زمینه علوم پایه و بسیار پیشرفته فعالیت میکنند تبریک میگم. شاید امروز کمتر قدر شما شناخته بشه ، ولی قطعا کار تون بسیاز مهم، بنیانی و راه گشای جهش های بزرگ در آینده است.
کلاه بردارهایی که اموال مردم را با حرص به سرقت می برند و بیشتر آنچه که جمع می کنند را نمی تونن بخورن، خجالت بکشن.
برادر خسته نباشید،تبریک ،تبریک ارزومند سلامتی وعزت وشادمانی برای همه عزیزان دست اندر کار کهدر راه سربلندی وعظمت ایران اسلامی گام برمیدارند. سعادت وعظمت ایران وایرانی در سایه توجهات خداوند متعال و حضرت ولی عصر(عج)
سلام
دوستان دعا کنید ماهواره فجر یه مانور مداری خیلی مهم چند روز آینده داره اگر درست انجام بشه عمرش به 2 سال افزایش پیدا می کنه از 2 ماه
تابناک پیگیری کن چرا فیلم واقعی رو نشون نمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
فیلم واقعی همان چند ثانیه اول می تواند باشد .هیچ فیلم واقعی از جدا شدن طبقه اول موشک و جدا شدن ماهواره نمی تواند وجود داشته باشد. چون آن بالا کسی یا دوربینی بیرون از موشک وجود ندارد که فیلم بگیرد. متاسفانه اعتماد مردم ایران به گفته مسؤلان در سالیان اخیر شدیدا لطمه دیده است و تا چیزی را نبیند باور نمی کنند . گاها به دیده خود هم شک می کنند.
تبریک فراوان
و عالیست دست دانشمندان فضایی ما درد نکند.
اینها دستاوردهای ملی است باید همه مردم از هر جناح و گروهی قدر دان این زحمات باشند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار